Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (6 – 12 mai 2019)

Știrile săptămânii: KineDok powered by One World Romania lansează un nou sezon de proiecții de filme documentare; Proiectul de reamenajare al Cinema Studio prezentat în încheierea Festivalului Filmului Francez la Timișoara; Începe Caravana Les Films de Cannes à Pucioasa; Ecranele cinematografelor În flăcări, din 17 mai; Festivalul de animație japoneză IZANAGI debutează luni, 27 mai 2019; „Cap și Pajură”, cu Alex Călin și Florin Salam în distribuție, de vineri în cinematografe; Filmările pentru Otto Barbarul/Otto the Barbarian, debutul în lungmetraj al Ruxandrei Ghițescu, s-au încheiat la finalul lunii aprilie 2019; Claire Simon la Cineclubul One World Romania.

KineDok powered by One World Romania lansează un nou sezon de proiecții de filme documentare

Luna aceasta KineDok powered by One World Romania începe proiecțiile în întreaga țară. Vă aștepăm cu filme noi și invitați speciali!

Se lansează cea de-a cincea ediție a programului european KineDok powered by One World Romania cu trei proiecții eveniment ale multipremiatului documentar O femeie captivă în trei orașe din țară. Pe 9 mai filmul va rula în București, urmând să fie prezentat pe 10 mai la Muzeul de Artă Vizuală din Galați, iar pe 11 mai la Colegiul Național „Vlaicu Vodă” din Curtea de Argeș, unde proiecția va fi găzduită de către GHEPart. Proiecțiile sunt urmate de o discuție cu regizoarea Bernadett Tuza-Ritter – o cineastă independentă, specializată în filme de ficțiune și documentare ingenioase. Pentru primul ei documentar de lung-metraj, O femeie captivă, a obținut premiul HBO Creative Award for Innovative Approach la BIDF 2015 și o nominalizare la secțiunea de film documentar la European Film Awards 2018. De asemenea filmul a fost desemnat câștigător de către Juriul Liceenilor la secțiunea Competiție din cadrul celei de a 12-a ediții aFestivalului One World Romania și a fost introdus în programele celor mai importante festivaluri internaționale de film documentar din Europa și din Statele Unite: Sheffield International Documentary Festival (2018), CPH-DOX (2018), One World Romania (2019), Sundance Film Festival (2018).

Celălalt invitat special al lunii este regizorul Alexandru Solomon care va fi prezent pe 15 mai laCinema Arta din Arad alături de Asociația CitiZenit, pentru proiecția filmului Ouăle lui Tarzan. Filmul său a fost nominalizat la Premiul pentru cel mai bun documentar la Festivalul Internațional de Film de la Karlovy Vary (2017), precum și la Premiul Academiei Europene de Film pentru cel mai bun documentar (2018) și este de altfel cel mai popular titlu al lunii, fiind proiectat în cinci dintre locațiile KineDok. 

Lansarea noului sezon KineDok va avea loc în numeroase spații alternative din întreaga țară pe tot parcursul lunii mai: Arad (Asociația CitiZenit), Brăila (CineFeel), Cluj-Napoca (Fabrica de Pensule, Biblioteca Județeană „Octavian Goga”), Curtea de Argeș (Asociația pentru dezvoltare GHEPart), Galați (Muzeul de Artă Vizuală), Ploiești (Craft & Light), Reșița (Universitatea „Eftimie Murgu” – Muzeul Cineastului Amator), Timișoara (Aethernativ, Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Tudoran”). 

Despre KineDok:

KineDok este un program unic în Europa, desfășurându-se concomitent în 7 țări partenere:Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croaţia, Norvegia, Bulgaria şi România, unde este coordonat de către Asociația One World Romania, în strâns parteneriat cu festivalul de film. Fiecare dintre țările participante contribuie cu cele mai noi documentare, care rulează apoi în sute de locații din toate cele 7 ţări, generând astfel o comunitate culturală impresionantă. Publicul are șansa să vadă o selecție deosebită de filme care nu circulă în cinematografele obișnuite și să participe la dezbaterile animate de după proiecții, unde sunt invitați regizori, protagoniști și specialiști locali din diferite domenii.

PROGRAMUL PROIECȚIILOR 1 – 31 MAI 

O femeie captivă (Bernadett Tuza-Ritter, 2018) – București, 9 mai (detalii locație pe facebook și website)
– Muzeul de Artă Vizuală Galați, 10 mai
– Colegiul Național „Vlaicu Vodă” din Curtea de Argeș, 11 mai

Regele Skate (Šimon Šafráne, 2018) – Aethernativ, Timișoara, 13 mai

Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017) – Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Tudoran”, Timișoara, 15 mai

Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017) – Cinema Arta, Arad, 15 mai

Când vine războiul (Jan Gebert, 2018) – Muzeul de Artă Vizuală Galați, 16 mai

Martorii lui Putin (Vitaly Mansky, 2018) – Hidden – Green Floreasca, București, 16 mai

Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017) – Universitatea „Eftimie Murgu” – Muzeul Cineastului Amator, Reșița, 18 mai

Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017) – Aethernativ, Timișoara, 20 mai

Fotbal infinit (Corneliu Porumboiu, 2018) – Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Tudoran”, Timișoara, 22 mai

O femeie captivă (Bernadett Tuza-Ritter, 2017) – Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga”, Cluj-Napoca, 23 mai

Fotbal infinit (Corneliu Porumboiu, 2018) – Muzeul de Artă Vizuală Galați, 23 mai

Regele Skate (Šimon Šafráne, 2018) – Craft & Light, Ploiești, 23 mai

Martorii lui Putin (Vitaly Mansky, 2018) – Cinefeel, Brăila, 24 mai

Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017) – Parcul feroviarilor, Cluj-Napoca, 24 mai

Exit (Karen Winther, 2018) – Aethernativ, Timișoara, 27 mai

Frații (Aslaug Holm, 2015)  Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Tudoran”, Timișoara, 29 mai

Frații (Aslaug Holm, 2015) – Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga”, Cluj-Napoca, 30 mai


Proiectul de reamenajare al Cinema Studio prezentat în încheierea Festivalului Filmului Francez la Timișoara

Clădirea fostului Cinematograf Studio, închis timp de mai mulți ani, urmează să fie transformat în Cinematograful de Artă al Timișoarei, până în anul 2021.

Conceptul de arhitectură privind reamenajarea Cinematografului Studio va fi prezentat în premieră, luni, 13 mai, de la ora 18.00, în Sala Aula Magna a Universității de Vest din Timișoara, în încheierea Festivalului Filmului Francez.

La ceremonia de prezentare a proiectului de reamenajare vor participa Excelența Sa, Doamna Michèle RAMIS, Ambasadoarea Franței în România, Domnul Nicolae ROBU, Primar al Municipiului Timișoara, Doamna Hélène ROOS, Directoarea Institutului Francez din România, Domnul François COSTE, Director general Groupama Asigurari, reprezentanți ai Asociațiilor Pelicula Culturală, Marele Ecran, DocuMentor, TimiShort și ai biroului de arhitectură Atelier 21.

În luna iunie 2018 Primăria Municipiului Timișoara, Compania Groupama, Institutul Francez din România și Asociațiile Pelicula Culturală, Marele Ecran, Documentor și Asociația Română a Filmului Independent (TimiShort) au semnat o declarație de intenție privind înființarea unui cinematograf de artă în centrul orașului sub cupola rețelei Europa Cinemas. În luna noiembrie 2018 s-a aprobat prin hotărâre de Consiliu Local, ca viitorul Cinematograf de Artă al orașului să fie creat în incinta fostului Cinematograf Studio.

În cadrul evenimentului de luni, 13 mai, se va prezenta noul concept pentru revitalizarea Cinematografului Studio, iar partenerii principali vor vorbi despre contribuția fiecăruia în implementarea acestui proiect important.

În holul din fața Aula Magna se va amenaja o expoziție cu imagini și planuri ale viitorului Cinematograf de Artă, care poate fi vizionată pe timpul evenimentului, după care va fi amplasată în diferite alte spații publice care vor fi anunțate ulterior.

Festivalul Filmului Francez se încheie cu comedia “Înoată sau te scufunzi” (Le grand bain, 2018), în regia lui Gilles Lellouche, film care a avut un interesant traseu festivalier și reunește o suită de vedete ale cinematografiei franceze: Mathieu Amalric, Guillaume Canet, Benoît Poelvoorde, Virginie Efira, Leila Bekhti.

Sinopsis: Pe culoarele piscinei lor municipale, Bertrand, Marcus, Simon, Laurent, Thierry și ceilalți se antrenează sub autoritatea relativă a lui Delphine, o fostă glorie a înotului. Împreună, acești bărbați banali se simt liberi și utili. Își concentrează toate eforturile pentru a progresa în arta înotului sincron, o disciplină practicată aproape exclusiv de femei. Da, este o idee ciudată, dar care le va permite să dea un sens vieților lor…

Urmăriți evoluția lucrărilor la Cinema Studio pe www.facebook.com/CinemaStudioTimisoara


Începe Caravana Les Films de Cannes à Pucioasa

Caravana Les Films de Cannes poposește săptămana aceasta la Pucioasa, în cadrul Zilele Culturii Europene la Pucioasa, ce se desfășoară în intervalul  6 – 17 mai. După ce a adus pe ecranele de la Slobozia, Timișoara și Sibiu cele mai premiate filme văzute pe croazetă în anul 2018, o selecție a acestora va ajunge și pe ecranul de la Centrul Cultural European Pucioasa începand de astăzi, 6 mai, ora 18:30, cu proiecția filmului Girl/ Balerina, în regia belgianului Lukas Dhont și pană duminică, 12 mai. Caravana își dorește astfel să ofere ocazia cinefililor din oraș să se bucure de filme care în mod obișnuit nu ajung în cinematografele din zonă.

Totodată, Caravana Les Films de Cannes revine la Slobozia cu proiecția în avanpremieră a filmului Burning/În flăcări, în regia lui Lee Chang-dong, ce va fi proiectat pe 17 mai, la Casa de Cultură a municipiului Slobozia.

Burning/ În flăcări a fost recompensat la Cannes cu premiul FIPRESCI și premiul Vulcan, pentru scenografie. Lee Chang-dong, scriitor, scenarist și pentru câțiva ani chiar ministru al culturii în Coreea de Sud, și-a început târziu cariera de regizor. A ajuns în atenția criticilor de peste hotare în 1999, cu al doilea film al său, Peppermint Candy. În 2010, regizorul a revenit la Cannes cu filmul Poetry și a câștigat premiul pentru scenariu. Inspirat dintr-o povestire scurtă de Haruki Murakami, Burning este un thriller romantic în care un scriitor aspirant și un tip bogat devin rivali pentru dragostea aceleiași fete. Filmul rulează sâmbătă, de la ora 18:30

Caravana va fi închisă de „un film care îți pătrunde pe nesimțite în suflet și te cucerește” (The Telegraph), Shoplifters/ O afacere de familie, cel mai recent film al regizorului coreean Kore-eda, câștigătorul Palme d’Or la Cannes în 2018, este povestea unei familii de hoți mărunți care găsesc o fetiță abandonată și decid să o crească ca și cum ar fi copilul lor. „Cine altul decât Kore-eda, un regizor care șoptește în loc să strige, ar fi capabil să scoată la lumină contradicții și probleme sociale într-un mod atât de subtil?” citim pe The Hollywood Reporter despre regizorul prezent anul acesta la Cannes pentru a șaptea oară. 

Programul Caravana Les Films de Cannes la Pucioasa

Sambătă, 11 mai

Ora 18:30 – Centrul Cultural European Pucioasa
Proiecția filmului: BURNING / ÎN FLĂCĂRI
Premiul FIPRESCI, în competiție – Cannes 2018, Propunerea Coreei de Sud la Oscar
Regia: Chang-dong Lee, CHINA 2018

Duminică, 12 mai

Ora 18:30 – Centrul Cultural European Pucioasa
Proiecția filmului: SHOPLIFTERS (O AFACERE DE FAMILIE)
Premiul Palme d’Or la Cannes 2018, Nominalizat la Oscarul pentru Cel mai bun film străin
Regia: Hirokazu Koreeda, JAPONIA 2018

Până în iunie 2019, Caravana Les Films de Cannes dă șansa publicului din țară să vadă unele dintre cele mai bune si recente filme, prezentate sau premiate la cel mai important festival de film din lume. Caravana duce mai departe demersul inițiat în 2016 de festivalul Les Films de Cannes à Bucarest de a se extinde cu ediții locale și de a reobișnui publicul din România cu un cinema de calitate.

Proiecțiile vor rula cu precădere în orașe din țară în care nu mai există cinematografe sau unde obiceiul de a merge la cinema este pe cale de dispariție.

Mai multe detalii pe http://filmedefestival.ro/les-films-de-cannes/caravana-les-films-de-cannes/

Proiect organizat de Asociația Cinemascop și Voodoo Films, finanțat de Centrul Național al Cinematografiei și susținut de Catena. Parteneri media: Elle Magazine, Radio Romania Cultural.


Ecranele cinematografelor În flăcări, din 17 mai

„Brutal și splendid” – Los Angeles Times

„Seducător și tulburător” – Vox

„Genial” – The New York Times
„Captivant, fulgerător”- The Playlist

„Un thriller cum nu vei mai vedea anul acesta” – Screen Anarchy

Acestea sunt doar o parte dintre aprecierile filmului În flăcări/Burning în regia lui Lee Chang-Dong, prima ecranizare a povestirii scurte „Arderea hambarelor” a celebrului autor japonez Haruki Murakami. Filmul va intra în cinematografele din din ţară începând cu 17 mai 2019 și este distribuit de Voodoo Films.

În flăcări/Burning a făcut istorie la Cannes, unde a primit Premiul juriului FIPRESCI pentru Cel mai bun film și Premiul Vulcan, pentru scenografie și reușind să devină totodată cel mai bine cotat film de către criticii Screendaily, din istoria Festivalului de la Cannes. Cei 10 criticii ai revistei i-au acordat o medie de 3.8, În flăcări depășind astfel recordul (3.7) obținut acum doi ani de Toni Erdmann, regizat de Maren Ade.

Totodată, Tim Grierson de la Screendaily scria despre regizorul Lee Chang-dong că „a venit să dea foc competiției de la Cannes” cu cel mai recent film al său. Tot el afirmă că filmul este „devastator…de o complexitate și un mister pătrunzătoare”.

Inspirat din povestirea scurtă „Arderea hambarelor” de Haruki Murakami, care face parte din volumul „Elefantul a dispărut” (Polirom, 2015), În flăcări este un thriller psihologic cu accente romantice în care un scriitor aspirant și un tip bogat devin rivali pentru dragostea aceleiași fete. În timpul unei livrări, Jongsu, un curier, interpretat de actorul Yoo Ah-in, dă din întâmplare peste Haemi (Jeon Jong-seo), care locuia pe vremuri în cartierul lui. Haemi îl roagă să aibă grijă de pisica ei cât timp va călători în Africa. La întoarcere, i-l prezintă pe Ben (Steven Yeun), un tip misterios pe care l-a întâlnit în vacanță. Într-o zi, Ben îi povestește lui Jongsu despre hobby-ul său cât se poate de neobișnuit.

În distribuție se află actorul Steven Yeun, starul de Hollywood cunoscut datorită rolurilor de supraviețuitor al epidemiei în celebrul serial The Walking Dead și activist radical pentru drepturile animalelor în Okja (în regia lui Boon Jong Ho, prezentat la Cannes în 2017). În Burning/ În flăcări joacă rolul unui străin enigmatic cu un stil de viață luxos și spune că acest rol a fost pentru el „o provocare minunată” și a marcat desprinderea temporară de personajele pe care le-a interpretat în trecut. Vedeta declara și că Lee Chang-dong este „unul dintre eroii” lui și că „îi menționa numele fără să se gândească vreodată că va fi pe unul dintre platourile sale de filmare.”

Lee Chang-dong și-a început cariera în teatru la vârsta de 20 de ani și apoi a lucrat ca scriitor și scenarist. Și-a făcut debutul în regie cu un film noir – Green Fish – urmat de Peppermint Candy, prezentat în Quinzaine des Rélisateurs la Cannes, în 2000, unde care s-a jucat cu forma narativă folosindu-se de flashback-uri. Oasis, al treilea său lungmetraj, chestionează natura comunicării dintre oameni. Cu aceste două filme din urmă a primit recunoaștere din partea criticilor și a publicului, pe plan internațional. În 2003, a fost numit Ministru al Culturii și Turismului. Cu al cincilea său film, Poetry, a câștigat Premiul pentru Cel mai bun scenariu la cea de-a 63-a ediție a Festivalului de la Cannes, adunând numeroase alte premii și distincții la festivaluri internaționale.

În flăcări/Burning (rating N15) va fi lansat în România de Voodoo Films începând cu 17 mai și va putea fi văzut în București, Botoșani, Bistrița, Craiova. Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Pitești, Piatra Neamț, Târgu-Mureș, Târgu-Jiu, Slobozia, Bârlad, Sfântu Gheorghe, Arad.


Festivalul de animație japoneză IZANAGI debutează luni, 27 mai 2019

Prima proiecție din cadrul festivalului de animație japoneză, IZANAGI, este programată luni, 27 mai 2019, ora 20.00, la ARCUB, unde pasionații de anime vor putea urmări animația Mormântul licuricilor (Hotaru no Haka, 1988), primul film al regizorului Isao Takahata pentru Studio Ghibli.

Mormântul licuricilor, bazat pe o poveste despre cel de-Al Doilea Război Mondial scrisă de Akiyuki Nosaka, folosește animația pentru a potența realismul cumplit al vremurilor, privite prin ochii a doi frați care rămân orfani și încearcă să se sprijine unul pe altul în lupta pentru supraviețuire. Moralul lor este susținut de un singur lucru: frumusețea licuricilor.

Proiecția va fi urmată de o dezbatere despre efectele celui de-Al Doilea Război Mondial asupra societății, culturii și artei japoneze, cu profesor doctor în studii culturale Mirela MURGESCU, din cadrul Facultății de Istorie a Universității din București, și Elena CIOLACU, absolventă a masteratului de animație din cadrul UNATC, nominalizată la Premiul Gopo în categoria Tânăra speranță pentru regia scurtmetrajului de animație Micul erou.

IZANAGI dorește să promoveze cultura japoneză, focalizându-se pe fenomenul manga-anime și impactul său asupra lumii, prin proiecții de filme animate japoneze, conferințe și dezbateri adresate atât unui public pasionat, cât și unui public dornic de cunoaștere. Festivalul va organiza proiecții trimestriale de filme, cu acces gratuit, urmate de dezbateri, urmărind explorarea și înțelegerea culturii japoneze, crearea unor punți între cele două culturi și o abordare multidisciplinară a artelor.

Izanagi – Japanese Film Festival // ARCUB // 27 mai 2019 // 20.00

www.izanagi.ro

Facebook page: https://www.facebook.com/izanagi.ro

Facebook event: https://www.facebook.com/events/290485155238062/

Organizator

Festivalul este organizat de PRISMA PRODUCTION PRO, în colaborare cu Ambasada Japoniei și Centrul de Studii Româno-Japoneze Angela Hondru.


„Cap și Pajură”, cu Alex Călin și Florin Salam în distribuție, de vineri în cinematografe

„Cap și Pajură”, al doilea lungmetraj al regizorului Nicolae Constantin Tănase, va rula de vineri, 10 mai, în cinematografele din țară, cu proiecții în prezența echipei, la București, Brașov și Brăila.

Lungmetrajul cu Alex Călin, Iulia Ciochină și Florin Salam în distribuție va rula în București (Cinema City AFI Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Grand Cinema and More Băneasa, Happy Cinema, Cine Globe, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Eforie, Cinemateca Union, Cinema Europa), Alexandria (Happy Cinema), Bârlad (Cityplex), Brașov (Visssual), Botoșani (Cine Globe, Cinema Unirea), Buzău (Happy Cinema), Craiova (Cinema Patria, Cinema Modern), Cluj-Napoca (Cinema Victoria), Constanța (Cityplex), Focșani (Happy Cinema), Gura Humorului (Centrul Cultural Gura Humorului), Pitești (Cinema Trivale, Cinema „Sebastian Papaiani”), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta), Slobozia (Casa de Cultură), Târgu Mureș (Cinema Arta) și Vaslui (Cityplex).

Regizorul Nicolae Constantin Tănase va fi prezent miercuri, 8 mai, de la ora 20:00, la Cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru avanpremiera filmului.

Proiecții în prezența echipei sunt programate la București (Cinema Muzeul Țăranului) duminică, 12 mai, de la ora 20:15, la Brașov (Visssual) joi, 16 mai, de la ora 20:00, și la Brăila (Cinefeel) vineri, 17 mai, de la ora 18:30.

„Cap și pajură” va rula și la Arad (Cinema Arta – sâmbătă, 18 mai, ora 20:00) și Timișoara (Casa Artelor – sâmbătă, 18 mai, ora 22:00).

Pelicula a avut premiera mondială pe 27 martie, la Prague International Film Festival – Febio Fest, iar în România este distribuită de Domestic Film.

Filmul spune povestea lui Laurențiu care, în urma unui incident petrecut într-un bar, este lovit la cap, dar refuză tratamentul pentru că așteaptă întoarcerea fratelui său din Germania, căruia trebuie să îi mărturisească ceva foarte important. Lungmetrajul reprezintă o perspectivă intimă asupra ultimei zile din viața bărbatului, încercând să recompună puzzle-ul din temerile și deciziile care au dus la acest final.

Drama „Cap și Pajură”, o producție România-Cehia, este scrisă de Nicolae Constantin Tănase și Raluca Mănescu. Imaginea este semnată de Daniel Kosuth, muzica, de Tomáš Procházka, montajul a fost realizat de Ion Tănase, iar de sunet s-a ocupat Alexandru Dumitru.

Scenografia și costumele au fost create de Adeline Andreea Bădescu, iar machiajul, coafura și efectele speciale, de Claudia Mușat.

Lungmetrajul este o producție 4 Proof Film, în coproducție cu Xova Film, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Czech Film Fund și Zenith Media. Anamaria Antoci este producător, iar coproducător este Marek Novák. Proiectul a fost selectat în cadrul Works in Progress – Karlovy Vary International Film Festival 2016.


Filmările pentru Otto Barbarul/Otto the Barbarian, debutul în lungmetraj al Ruxandrei Ghițescu, s-au încheiat la finalul lunii aprilie 2019

La finalul lunii aprilie s-au încheiat filmările pentru lungmetrajul Otto Barbarul/Otto the Barbarian, scris și regizat de Ruxandra Ghițescu și produs de Alien Film (Iuliana Tarnovețchi) în co-producție cu Polar Bear (Xavier Rombaut).

Filmul urmărește povestea lui Otto, un adolescent de 17 ani, membru al unei trupe de punk din București, și felul în care acesta se confruntă cu pierderea iubitei sale.

Distribuția este alcătuită din Marc Titieni, la primul său rol principal, alături de Adrian Titieni, Costică Drăgănescu, Mihaela Sîrbu, Ioana Bugarin, Ioana Flora, Iulian Postelnicu și alții.

Filmările au avut loc în București și au durat 24 de zile. Director de imagine este Ana Drăghici (Povestea unui pierde-vară, Două Lozuri). Octavian Albu, cel care a inspirat personajul lui Otto, este regizorul muzical al producției.

 „Ne-am propus, prin intermediul limbajului cinematografic, să fim tot timpul aproape de Otto, de trăirile și emoțiile sale. Cea mai mare provocare este să trezim empatie față de un personaj criptic și dificil.” – Ruxandra Ghițescu

Filmul a primit recent sprijin financiar pentru co-producție din partea Eurimages (2019), sprijin pentru dezvoltare din partea Centrul Național al Cinematografiei(2014 și 2015) și Creative Europe – MEDIA (2015), a participat în L’Atelier Cinefondation –Festival de Cannes (2017), a fost  selectat la Berlinale Script Station (2016), Cinelink Sarajevo (2016), Solace 23 (2015), Baltic Event Co-production Market (2015) și a primit premiul pentru dezvoltare oferit de Macedonian Film Agency la Cinelink (2016).

Ruxandra Ghițescu este cunoscută publicului din România pentru scurtmetrajele “Ana se întoarce” (2016), „Probleme de familie” (2013) și „Urban Groove” (2011).


Claire Simon la Cineclubul One World Romania

În luna mai vă invităm să descoperiți la Cineclubul OWR două dintre primele filme realizate de Claire Simon, una dintre cele mai importante cineaste franceze contemporane.  Documentarele pe care le vom prezenta la POINT sunt „În pauză”(„Recreations”, 1992) și „Cu orice preț” („Coûte que coûte”, 1995).

Proiecțiile sunt organizate cu sprijinul Institutului Francez din București și fac parte dintr-o retrospectivă mai amplă dedicată acesteia în cadrul Festivalului Filmului Francez 2019, care se desfășoară la București în perioada 8-16 mai

Duminică, 12 mai la POINT, Claire Simon va susține și un masterclass în cadrul Cineclubului, imediat după proiecția filmului „În pauză”. Proiecția începe la ora 19:00 și continuăm cu masterclass-ul de la ora 20:00.

Filmul În pauză, realizat de Claire Simon în anul 1992 în curtea unei grădinițe, în timpul recreațiilor, este unul dintre foarte puținele filme din istoria cinematografului care surprind lumea copiilor dintr-o perspectivă apropiată de a lor, neîncercând să suprapună acțiunilor acestora (jocuri care mai de care mai insolite) tot felul de semnificații sau o morală. De aceea, experiența vizionării acestui documentar e mai degrabă una senzorială, în prim-plan fiind energia brută și dinamica spectaculoasă a relațiilor dintre copii, ghidatăde rațiuni demult uitate de cei trecuți de vârsta lor.

Foarte probabil, „În pauză” e filmul care își transpune spectatorii cel mai direct și mai lipsit de plasă de siguranță în mijlocul existenței de zi cu zi a copiilor. Nu e ușor deloc să ții pasul cu ei și nici să te adaptezi logicii lor, dar filmul ajută mult la o reconectare cu zone ale minții pe care, ca oameni maturi ce suntem, le credeam demult și definitiv lăsate în urmă.

Vă invităm să-l vedeți duminică, de la ora 19, la POINTși să rămâneți ulterior și la Masterclass-ul susținut de Claire Simon în cadrul Cineclubului.

Programul Cineclubului One World Romania 
@POINT (strada General Eremia Grigorescu nr. 10)

Duminică 12 mai 

ora 19:00 | proiecție „În pauză” („Recreations”, 1992) | durata: 55 de minute (subtitrări în limba română)

intrarea este liberă, pe bază de rezervare: https://eventbook.ro/film/bilete-festivalul-filmului-francez-2019-recreations

ora 20:00 Masterclass Claire Simon | durata: 120 de minute

intrarea este liberă, pe bază de rezervare: https://eventbook.ro/other/bilete-festivalul-filmului-francez-2019-masterclass-claire-simon

Duminică 26 mai 

ora 19:00 | proiecție „Cu orice preț” („Coûte que coûte”, 1995) | durata: 100 minute (subtitrări în limba engleză)

Sinopsis:

Într-o zonă industrială din apropiere de Nisa, angajații unei mici firme specializate în fabricarea porţiilor de mâncare gătite vândute în supermarketuri luptă zi de zi să supraviețuiască. Timp de mai multe luni, Claire Simon a filmat lupta patronului și a celor cinci angajați de a găși soluții si a salva afacerea de la faliment, cu orice preț.

intrarea este liberă, pe bază de rezervare: https://eventbook.ro/film/bilete-festivalul-filmului-francez-2019-coute-que-coute

Vă recomandăm să nu ratați niciunul dintre filmele retrospectivei Claire Simon de la București, prezentate în cadrul Festivalului Filmului Francez 2019. Zilele și orele de proiecție ale tuturor filmelor le găsiți aici: https://eventbook.ro/event/search?term=claire+simon.

Articole similare

E pericoloso sporgersi, de Nae Caranfil, pe Cinepub.ro

Jovi Ene

Concurs #BestHunt: Câștigă unul dintre cele 3 vouchere de 100 lei, valabile la Bookfest 2019! – ÎNCHEIAT!

Jovi Ene

Documentary Mondays – cine suntem, cum suntem, unde suntem

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult