Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (10 – 16 septembrie 2018)

Știrile săptămânii: Coproducția Marea Britanie-România „Night Dancing” câștigă Premiul pentru cel mai bun film la BIDFF 2018; Actrița Irina Velcescu e soția lui Vlad Zamfirescu în „Secretul Fericirii”; “Povestea unui pierde-vară”, cea mai așteptată comedie a toamnei, are premiera pe 21 septembrie în cinematografele din România; Zalău si Jibou pe harta filmică – Caravana celor 100 filme; „Singură la nunta mea”, debutul în lungmetraj al Martei Bergman prezentat la Cannes, din 2 noiembrie în cinematografele românești; „O creatură delicată”, în regia lui Serghei Loznița, din 14 septembrie  în cinematografe în România; Trei seri de film romînesc la Călăraşi, în Parcul Dumbrava; Forța imprevizibilului: “Banii sunt bani” din 21 septembrie la cinema; Grand Cinema & More aniversează 7 ani de filme și evenimente culturale memorabile; „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, în avanpremieră din 24 septembrie la Grand Cinema & More, Movieplex și în rețeaua Cinema City; Câștigătoarele marilor premii de la Cannes se văd, în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest; 4 filme pe care le vedem în IMAX sau 4DX toamna aceasta.

Coproducția Marea Britanie-România „Night Dancing” câștigă Premiul pentru cel mai bun film la BIDFF 2018

Cea de-a patra ediție a Bucharest International Dance Film Festival s-a încheiat, duminică seară, iar cel mai bun film a fost desemnat „Night Dancing”, coproducție Marea Britanie – România, regizată de Barney Cokeliss.

Juriul alcătuit din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă şi regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecţioner şi director de festival) şi Adrien Ouaki (Franţa, regizor şi coregraf, câştigătorul BIDFF 2017) și publicul au desemnat, în total, șașe câștigători.

Scurtmetrajul din 2016 al lui Barney Cokeliss, ce beneficiază de o coregrafie semnată de Louise Tanoto, Jacob Ingram-Dodd și Jason Thorpe, este „ca un vis”, potrivit motivației juriului.

„Barney Cokeliss a reușit să creeze o poveste de viață cu mai multe straturi de citire, cu care publicul a putut să empatizeze. Filmul ne-a făcut să ne întrebăm dacă dansul ne poate transforma viața, dacă ar trebui să facă parte din rutina noastră zilnică, la orice oră și la orice vârstă. Nu am simțit când «Night Dancing» a început și s-a terminat, a fost ca un vis, care ne-a lăsat cu gânduri, emoții și întrebări”, a fost argumentul juriului legat de pelicula premiată cu 1.000 de euro.

Cei trei jurați au acordat o mențiune specială în cadrul competitiției internaționale. Ea a revenit scurtmetrajului „Through the Supermarket in Five Easy Pieces” (2017, Finlanda), de Anna-Maria Joakimsdottir-Hutri.

Cu o coregrafie semnată de Maria Saivosalmi și Andrius Katinas, scurtmetrajul a fost premiat „pentru maniera organică de a îmbina situația dramatică și mișcarea, filmul având o cursivitate aparte, susținută și de un sound design de excepție”.

La categoria „Inovație”, câștigătorul premiului de 500 de euro a fost „Bookanima: Dance” (2018, Coreea de Sud), de Shon Kim.

Scurtmetrajul este „o animație din Coreea de Sud care propune o abordare ingenioasă în ceea ce privește folosirea arhivelor de dans. Shon Kim ne sugerează că, dacă putem învăța totul din cărți, de ce nu am putea învăța și dansul?”.

Premiul pentru „Cel mai bun film românesc”, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român, a revenit scurtmetrajului „States Uprooted” (2018, România – SUA), realizat de regizoarea Ioana Țurcan, care a fost recompensată cu acest trofeu „pentru cea mai bună punere într-o ecuație cinematografică a unei idei. Filmul său transmite un mesaj clar despre situația în care se află societatea de astăzi”.

Și la această categorie a fost acordată o mențiune specială. Ea a revenit peliculei „Dépaysement” (2018, România), de Corina Hinkov, cu o coregrafie semnată de Maria-Luiza Dimulescu și Simona Dabija.

„Membrii juriului au văzut un potențial enorm într-o echipă foarte tânără pe care doresc să o încurajeze să dezvolte mai multe proiecte în această formulă”.

De cealaltă parte, Premiul Publicului a fost câștigat de „A Flood Remains” (2017, Olanda), de Emma Evelein.

Anul acesta, BIDFF a organizat „Stories in Movement”, un atelier intensiv dedicat dezvoltării filmelor de dans. La finalul atelierului, 8 dintre cele 10 proiecte participante au fost prezentate în cadrul unei sesiuni de pitching.

Premiul pentru „Cel mai bun pitch” a mers către Eva Urbanova, coregrafă din Slovacia, pentru proiectul „4+1 Dances”. Premiul în valoare de 700 de euro a fost acordat de Institutul Cultural Român.

Bucharest International Dance Film Festival a început joi și, timp de patru zile, a propus filme şi performance-uri în premieră în România, expoziții și masterclass-uri.

Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România a fost „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Bucharest International Dance Film Festival 2018 este un proiect al Asociaţiei Tangaj Dance, finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Institutului Cultural Român, Consulatului Onorific al Republicii Islanda la Bucureşti, British Council, Institutului Balassi şi 4 Proof Film.


Actrița Irina Velcescu e soția lui Vlad Zamfirescu în „Secretul Fericirii”

Pe Irina Velcescu o știi cel mai probabil de pe scenele Teatrului Nottara sau Godot  unde numele ei apare în lista de distribuție în spectacole precum „Mărimea contează”, „Un pic prea intim” sau „Secretul Fericirii” (varianta pentru teatru). Iar anul acesta o vom revedea pe marile ecrane în varianța cinematografică a filmului regizat de Vlad Zamfirescu „Secretul Fericirii”, unde o interpretează pe Ana, soția lui Tom (jucat de Vlad Zamfirescu). Despre ce a însemnat acest rol pentru Irina și ce așteptări are de la un regizor, dar și cum situația politică din România o determină să se gândească ce mai caută aici, ne povestește Irina în dialogul de mai jos:

Irina, ce te-a determinat să devii actriță?

De când eram mică îmi doream să devin actriță. Îmi plăcea să fiu pe scenă. Îmi plăcea mirosul din teatru. N-am cochetat prea mult cu meseriile spectaculoase pentru copii (doctor, astronaut, pompier…). Știam cumva in subconștientul meu că la un moment dat drumul meu se va intersecta cu actoria. Chiar și când m-am pregătit pentru Drept, în mintea mea, era clar că voi da examen la Teatru.

Ce înseamnă, pentru tine, asumarea interioară a unui rol?

O luptă.

Cum ai făcut cunoștință cu Ana și de ce ai acceptat acest rol?

Cum să NU accepți un astfel de rol? Cum să nu te bucuri să trăiești o situație pe care nimeni nu și-ar dori-o în viața lui? Momentul ăla cheie (un moment atât de real încât pare de-a dreptul tangibil) din care viața ta știi că nu va mai fi niciodată la fel. Nu mai poate fi la fel.

Ai o scenă favorită din film?

Momentul când se dau cărțile pe față.

Care este genul tău preferat de regizor, unul care își pune tușa personală pe fiecare aspect sau unul care te lasă liberă să trăiești rolul?

Toți regizorii cu care am lucrat au fost ca niște profesori de actorie pentru mine. Am învățat mult de la toți. Da, asta aștept de la un regizor: să nu vrea să se pună în valoare pe el, ci povestea.

Cu regizorul Vlad Zamfirescu cum se lucrează?

Eu am lucrat foarte bine. Și el se încadrează în descrierea de mai sus. Nu am simțit nicio clipă că ar încerca să aducă în față spectaculosul în defavoarea poveștii.

Ce ingrediente folosești în construirea unui rol? Preponderent rațiune sau preponderent simțire?

Sunt un om rațional. Multă vreme am crezut că raționalitatea mea îmi e o piedică. Nu mai cred asta. Dimpotrivă. Am învățat să armonizez rațiunea cu simțirea.

Ce reflectă personajul Ana din tine?

Fragilitatea.

Pe ce mizezi tu, ca actriță, în relația cu publicul?

Pe mine.

Cât de mult contează pentru tine părerea criticilor?

Pentru mine toate părerile contează. Mult. E o meserie în care ești tot timpul judecat, ești sub lupă. Nu e o meserie pe care să o faci doar pentru tine.

Consideri că „Secretul Fericirii” ți-a adus mai multă popularitate decât alte proiecte în care ai mai jucat?

Încă nu. Vom vedea când se lansează. 🙂

Ai refuzat vreodată un film? Care ar fi motivele care te determină să refuzi un proiect?

Da, am refuzat. Pur și simplu mi s-a părut foarte prost. Ăsta ar fi motivul: să nu-mi placă.

Ce înseamnă interpretarea Anei pentru tine?

O bucurie.

Referitor la cariera ta, ai ajuns acolo unde ți-ai propus? 

Nu-mi place să-mi propun obiective. Poate ar trebui. Nu știu. Îmi place să mă bucur de ce mi se întâmplă. Singurele lucruri pe care mi le propun sunt în legătură cu mine și evoluția mea (ca actor, ca om). E munca mea cu mine.

Ce te face fericită?

Familia mea.

Ce anume te întristează?

Situația politică de la noi. Mă întreb din ce în ce mai des ce mai caut aici.

Irina Velcescu a debutat în „The Shape of Things” de Neil LaBute, regia: Vlad Massaci, Teatrul Act (2005), adunând ulterior roluri în numeroase proiecte: „Blues pentru un mort” de Caridad Svich, regia: Radu Grigore, la Teatrul Național I.L. Caragiale (2003). Au urmat roluri importante în producţiile „Un spectacol de teatru”, după Aureliu Manea, regia: Chris Simion, Teatrul Foarte Mic (2004); „Paparazzi” de Matei Vișniec, regia: Ovidiu Gherasim, Theatrum Mundi (2005); „subUrbia” de Eric Bogosian, regia: Aurel Palade, Teatrul de Comedie (2006); „Comedy.Show”, spectacol de improvizație, Club La Scena (2007); „Bash. O trilogie contemporană” de Neil LaBute, regia: Vlad Massaci, Teatrul Act (2008); „Niște fete” de Neil LaBute, regia: Cristi Juncu, Godot Cafe-Teatru (2009); „XXL (Fat Pig)” de Neil LaBute, regia: Cristi Juncu, Teatrul Act (2010); „Cupluri”, după Donald Margulies, regia: Vlad Zamfirescu, Godot Cafe-Teatru (2011); „Iluzii” de Ivan Vîrîpaev, regia: Cristi Juncu, Teatrul Act (2012); „Răbdărică și Mofturică salvează Noaptea de Ajun” de Oana Răsuceanu, regia: Oana Răsuceanu, Teatrul pentru copii Momolino (2014).

În cinema, a jucat în filme care i-au adus nominalizări la distincţii precum: Tânăra Speranță, în cadrul Premiilor Gopo (2007) şi a obţinut premiul pentru Cea mai bună actriță, la Festivalului CineMAIubit (2006), pentru filmul Vineri, în jur de 11.

Trailer oficial „Secretul Fericirii”: https://youtu.be/4WAskWmJt-U

Mai multe detalii despre filmul „Secretul Fericirii” se găsesc și pe Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/filmul.secretulfericirii/


“Povestea unui pierde-vară”, cea mai așteptată comedie a toamnei, are premiera pe 21 septembrie în cinematografele din România

Mult umor, un bărbat la 40 de ani prins între atracția către tinere și posibilitatea unei relații mature și un București luminos. Sunt doar câteva dintre atributele comediei “Povestea unui pierde-vară”, regizată de Paul Negoescu. Realizatorii succesului de box-office din 2016 “Două lozuri” revin din 21 septembrie în cinematografe și promit o porție sănătoasă de zâmbete și bună dispoziție. Petru (Alexandru Papadopol) este un profesor de matematică ce trăiește complicate relații amoroase cu diferite femei. Înconjurat de doi prieteni haioși și atoatecunoscători, el mai are o problemă serioasă: îl enervează porumbeii care nu-l lasă să doarmă.  “Petru este un personaj foarte comod. Printre altele, un somn liniștit îi este foarte necesar. Asta e, apanajul confortului. Evident că porumbeii, care fac zgomot noaptea, sunt enervanți. Nu-i așa că joc un personaj foarte interesant? Un bărbat de 40 de ani indecis, prins între admirația pentru studente și o relație serioasă și posibil complicată. Hmm? Ce să aleg, oare? Voi ce ziceți?”, spune Alexandru Papadopol.

Autor al scenariului și cel care semnează regia, Paul Negoescu a mai cochetat în trecut cu ideea de maturizare târzie a bărbatului în primul său film, “O lună în Thailanda”. “Am ales să fac o comedie pentru că personajul principal e, în cazul ăsta, mai în vârstă cu vreo 10 ani decât personajul din “O lună în Thailanda” și pentru că mi s-a părut că, cu cât e mai în vârstă, cu atât devine mai amuzant și mai trist în același timp. Iar contrastul ăsta între amuzant și trist mi-a permis să fac o comedie în care probabil se vor regăsi destui spectatori. Și, firesc, multe din situațiile din film au fost inspirate din situații întâlnite de mine sau povestite de alții”, spune Paul Negoescu.

Nicoleta Lefter este Irina, iubita oficială a lui Petru. “O femeie matură și care știe ce vrea de la viață. Sau nu? Deciziile ei nu sunt cele mai bune. Cred că eu aș fi procedat un pic altfel, în viața reală. Irinei, însă, îi e frică. Ea pare o femeie puternică, dar e, de fapt, extrem de fragilă”, spune actrița despre personaj.

Apărută de nicăieri în viata lui Petru, Sînziana (Crina Semciuc) este o tânără cam indecisă, venită din provincie.  “Atmosfera a fost una foarte plăcută la filmari pentru că Paul a reușit să ne transmită din calmitatea și buna lui dispoziție. Este un sentiment foarte plăcut când iți place echipa, îți place scenariul și îmi amintesc cu mare drag de zilele pe care le-am petrecut pe platoul de filmare la “Povestea unui-pierde vară.”, spune Crina Semciuc.

Actorii și regizorul care spun “Povestea unui pierde-vară” în această toamnă vor pleca și într-un turneu național prin 17 orase din țară. Filmul va avea proiecții în rețeaua Cinema City.  Pe 17 septembrie va avea loc o proiecție la Brașov și Sfântul Gheorghe, pe 18 septembrie la Brăila și Galați, pe 19 la București iar pe 20 septembrie la Constanța si Suceava.

Echipa care a lucrat la “Povestea unui pierde-vară” ajunge vineri, 21 septembrie, la Botoșani, dar si la Muzeul Țăranului din București. Pe 22 septembrie arădenii și timișorenii șe întâlnesc cu Alexandru Papadopol și Paul Negoescu, iar pe 23 septembrie actorii si regizorul vor fi în fața publicului de la Cluj.

Turneul de promovare al comediei “Povestea unui pierde-vară” continua pe 24 septembrie la Iași, 25 la Râmnicu Vâlcea și Pitești, 26 la Ploiești, iar pe 28 septembrie are loc întâlnirea cu cinefilii din Piatra Neamț.

Filmul este distribuit de Ro Image 2000 iar trailer-ul oficial al filmului poate fi urmarit pe  https://www.youtube.com/watch?v=M9WR9Ug7JpA&t=12s.

Detalii despre producție pot fi accesate și pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/povesteaunuipierdevara/.


Zalău si Jibou pe harta filmică

Pentru Patrie, Mihai Viteazul, documentarul și expoziția fotografică AGERPRES

Pe 15 septembrie, Caravana Centenarului Filmului Românesc ajunge la Zalău, în sala de spectacole din Clădirea Transilvaniei, cu filmul Pentru Patrie, în regia lui Sergiu Nicolaescu. Filmul va fi proiectat pe marele ecran începând cu ora 19.00.

Documentarul AGERPRES și expoziția fotografică România: Evoluție însoțesc Caravana la Zalău. De la ora 16:30 expoziția, care cuprinde cele mai importante momente din istoria României, va fi deschisă publicului din Zalău, iar de la 17.00 va rula, în Clădirea Transilvaniei, documentarul Marea Unire: România, la 100 de ani.

Invitata specială la proiecții este actrița Ileana Popovici.

“Două filme istorice vor fi proiectate la Zalău și Jibou, unde am fost primiți cu generozitate și, mai mult decât atât, cu o apreciere pentru ceea ce înseamnă proiectul în anul 2018. De fiecare dată când mergem într-o nouă localitate, ne gândim la harta celor 100, prin care, practic, se formează harta filmului românesc, susținut la propriu de autorități, primindu-le acolo. Marele ecran se deschide pentru filmul bun românesc, ales de Bujor T. Rîpeanu, Irina-Margareta Nistor și Cristian Mungiu, mergând acolo unde, poate nu s-au mai văzut filme românești la cinema de peste douăzeci de ani”, spune Andrei Giurgia, managerul proiectului Centenarul Filmului Românesc.

Duminică, 16 septembrie, Centenarul Filmului Românesc ajunge la Jibou cu filmul Mihai Viteazul, în regia lui Sergiu Nicolaescu. Proiecția filmului va avea loc la ora 12.30, la Casa de Cultură Jibou, în prezența actriței Ileana Popovici.

Evenimentele sunt  organizate cu sprijinul Guvernului României – Instituția Prefectului Județului Sălaj, Primăria Municipiului Zalău și Primăria Orașului Jibou.

DESPRE FILME

Pentru Patrie (1978)

Regizor: Sergiu Nicolaescu

Durată: 188 minute

Gen: Istoric, Război

Rating: Audiență generală

Distribuție: Mircea Albulescu, Amza Pellea, Emil Hossu, Ilarion Ciobanu, Costel Băloiu, Iurie Darie, Sergiu Nicolaescu, Adrian Pintea, Draga Olteanu-Matei

Realizat cu prilejul aniversării a 100 de ani de la proclamarea Independenței României, filmul Pentru Patrie urmărește în paralel două acțiuni strâns corelate: deciziile politice și militare din perioada Războiului de Independență și activitatea unui detașament special constituit din soldați moldoveni și olteni pe parcursul ostilităților.

Accentul filmului este pus pe personajul colectiv, fără a fi neglijați eroii Războiului de Independență. Autorii au dorit să aducă un elogiu atât eroilor cunoscuţi, cât şi celor anonimi, care şi-au dat viaţa pentru îndeplinirea idealului naţional al României. Grandoarea filmărilor a impus prezenţa unui număr mare de actori cunoscuţi.

Mihai Viteazul (1970)

Regizor: Sergiu Nicolaescu

Durată: 203 minute

Gen: Istoric

Rating: Audiență generală

Distribuție: Olga Tudorache, Sergiu Nicolaescu, Ioana Bulcă, Irina Gărdescu, Florin Piersic, Alexandru Repan, Amza Pellea, Ilarion Ciobanu, Ion Besoiu

Amploarea dimensiunii sale istorice și narative include Mihai Viteazul printre filmele istorice de referinţă în evoluția cinematografiei. El degajă o puternică emoție patriotică, de factură epopeică. O desfăşurare imensă de forţe are scopul de a reda scene de bătălii pline de viaţă. Personajul principal devine un exponent al eroului colectiv român care s-a sacrificat pentru independenţă şi unitate naţională. Intrigile politice sunt descrise veridic, iar unele dialoguri sunt adevărate mostre de patriotism şi de înţelepciune diplomatică.

DOCUMENTARUL AGERPRES „ROMÂNIA LA 100 DE ANI” VA FI PROIECTAT LA ZALĂU și JIBOU

Co-organizator al evenimentului – AGERPRES – va prezenta în deschiderea evenimentelor, documentarul dedicat Centenarului României, Marea Unire: România la 100 de ani. Redacţia Video din cadrul Agenţiei Naţionale de presă AGERPRES prezintă în documentarul realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri de la 1918 cum a fost realizat acest deziderat al românilor. Povestea pleacă de la contextul istoric internaţional, ajungând la trăirile oamenilor de rând, care şi-au dorit un singur lucru: o ţară în care există acelaşi grai, acelaşi port, aceeaşi simţire, fără graniţe.

Filmările au fost realizate pe teritoriul României, dar şi în Bucovina de Nord şi în Basarabia. Filonul istoric, cu date precise, este păstrat în documentar prin intervenţiile mai multor istorici, care preiau rolul naratorilor, iar latura dramatică, emoţională este pusă în scenă prin intermediul oamenilor care, prin mărturiile lor, evocă momentele trăite de străbunii lor sau chiar de ei. Documentarul Marea Unire – România, la 100 de ani este realizat de Mihuţ Năstăsache, Marilena Stănescu şi Sergiu Olteanu. Imaginea este semnată de Alfred Schupler, Sergiu Olteanu şi Andrei Cârlan. Reporteri au fost Marilena Stănescu, Mihuţ Năstăsache şi Camelia Moise. Grafica, sunetul şi montajul sunt semnate de Andrei Cârlan, asistent tehnic fiind Alex Vintilescu.

Intrarea la proiecții este gratuită, în limita locurilor disponibile.

DESPRE CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC

Inițiat de ARTIS și Asociația Obștească MIA, organizat de Primăria Municipiului Iași şi Ateneul din Iaşi, Centenarul Filmului Românesc a fost lansat anul acesta, pe 3 februarie, la Iași, orașul care a înregistrat momente importante din cadrul Marii Uniri a României.

Centenarul Filmului Românesc este un proiect desfășurat în cadrul programului Centenar al Primăriei Municipiului Iași (2017-2020).


„Singură la nunta mea”, debutul în lungmetraj al Martei Bergman prezentat la Cannes, din 2 noiembrie în cinematografele românești

Filmul „Singură la nunta mea/ Seule a mon mariage”, coproducţie Belgia-România regizată de Marta Bergman, care a avut premiera în programul ACID (Association pour le cinéma indépendant et sa diffusion) al Festivalului de Film de la Cannes 2018, va fi lansat în cinematografele românești pe 2 noiembrie, fiind distribuit de microFILM.

Debutul în lungmetraj al Martei Bergman a fost filmat în România și Belgia și îi are în rolurile principale pe Alina Șerban și Tom Vermeir.

Pelicula spune povestea Pamelei (Alina Șerban), o tânără din comunitatea romă, o femeie spontană și amuzantă care trăiește împreună cu copilul ei în vârstă de doi ani și cu bunica într-o casă dărăpănată, unde împart același pat. Ea visează la libertate şi se îmbarcă spre necunoscut, renunţând la tradiţiile care o sufocă. Speră să se căsătorească pentru a-şi schimba destinul, dar şi pe al fiicei ei. Filmul vorbește despre curajul şi determinarea de a-ţi depăşi condiţia.

Marta Bergman, născută la Bucureşti, este autoarea unor documentare despre comunitatea romă şi rolul femeii în societatea contemporană. Producţiile ei au fost prezentate în festivaluri ca Visions du Réel şi Leipzig Film Festival.

Alina Şerban, născută într-o familie de romi din România, este actriţă şi regizoare. A urmat cursuri ale Royal Academy of Dramatic Art din Londra şi Tisch School of the Arts din New York. Angajată în a sprijini comunitatea romă, ea a devenit cunoscută prin one-woman show-ul „I Declare at My Own Risk”, ca autoare şi interpretă. Pamela din „Singură la nunta mea” este primul ei rol principal într-un lungmetraj.

Belgianul Tom Vermeir este actor de teatru şi televiziune şi muzician. Ca actor, este cunoscut din producţia „Belgica” (2016), de Félix van Groeningen, care a avut premiera la festivalul Sundance.

Din distribuţie mai fac parte Rebeca Anghel, Marie Denarnaud, Marian Şamu, Viorica Tudor, Johan Leysen, Karin Tanghe şi Jonas Bloquet.

Scenariul filmului este semnat de Marta Bergman și Laurent Brandenbourger, în colaborare cu Boris Lojkine şi Katell Quillévéré, scriptul, de Andra Bărbuică, iar decorurile, de Marina Obradovic şi Igor Gabriel. Muzica a fost compusă de Vlaicu Golcea.

„Singură la nunta mea” este o producţie a companiei belgiene Frakas Productions, în asociere cu Hi Film (Ada Solomon) din România, în coproducţie cu Avenue B Productions şi Zélila Films (Caroline Bonmarchand şi  Sophie Leclercq), cu susţinerea Rouge International (Julie Gayet şi Nadia Turincev) din Franţa.

Filmul este susţinut de Centre du Cinéma et de l’Audiovisuel de la Fédération Wallonie Bruxelles, RTBF (Televiziunea Belgiană), Proximus, Wallimage (Wallonie), Screen.Brussels, Casa Kafka Pictures, Provinci Liège şi Centre National du Cinéma et de l’Image Animée.

„Singură la nunta mea / Seule a mon mariage” este cea de-a treia colaborare dintre Frakas Productions şi Hi Film Productions, după lungmetrajele „Felicia, înainte de toate” şi „Soldaţii. Poveste din Ferentari”.


O creatură delicată, în regia lui Serghei Loznița, din 14 septembrie  în cinematografe în România

O creatură delicată, în regia lui Serghei Loznița, cu actorul Valeriu Andriuță („După dealuri”) în distribuție și cu imaginea semnată de Oleg Mutu („Moartea Domnului Lăzărescu”, „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”, „După dealuri”), va fi lansat în cinematografele românești începând cu 14 septembrie 2018, fiind distribuit de Voodoo Films.

Inspirat din nuvela Smerita scrisă de Feodor Dostoievski, filmul are în prim plan un personaj feminin, o soție fragilă dar hotărâtă să lupte cu injustiția socială cu orice preț, păstrându-și conștiința vie și refuzând să pactizeze comfortabil cu reprezentanții puterii și ai autorității.

O creatură delicată a fost prezentat în premieră mondială în competiția Festivalului de la Cannes,  fiind primit pe de o parte ca o extraordinară frescă epică în spiritul cinematografiei ruse clasice dar și ca o satiră acidă la adresa tendințelor de autoritarism din societatea post-sovietica de astăzi, una în care conștiința civică este „atrofiată“, după cum scria Variety.

Serghei Loznița este un autor prolific, interesat deopotrivă de documentar și de filmul de ficțiune. Printre cele mai răsunătoare titluri din filmografia sa se regăsesc „My Joy” (în competiție la Cannes în 2010) și „In the Fog”, care a câștigat premiul criticii, FIPRESCI, la Cannes, pentru cel mai bun film, în anul 2012.

Sinopsis: O femeie trăieşte singură la marginea unui sat din Rusia. Într-una din zile, coletul pe care îl expediase către penitenciarul unde este închis soţul ei, îi este returnat acasă cu eticheta “retur la expeditor”. Bulversată şi neînţelegând ce se petrece, femeia nu are încotro şi porneşte la drum către închisoarea aflată într-o regiune foarte îndepărtată a ţării, determinată să ceară explicaţii acolo. Aşa începe lupta pe care trebuie să o ducă cu închisoarea care se dovedeşte a fi o fortăreaţă imposibil de pătruns, un loc unde forţele care hrănesc răul în societate nu se odihnesc niciodată. Înfruntând violenţe şi umilinţe, protagonista porneşte într-o căutare disperată a dreptăţii.

Filmul va rula din 14 septembrie la București (Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Union), Cluj (Cinema Victoria), Iași (Cinema Tătărași), Arad (Cinema Arta) Constanța (Cityplex), Sfântu Gheorghe (Cityplex), Pitești (Cinema București), Bârlad (Cityplex), Pitești (Cinema Trivale – Sala Studio Fun) și Slobozia (Casa de cultură).


Trei seri de film romînesc la Călăraşi, în Parcul Dumbrava

Pe 14, 15 şi 16 septembrie, de la ora 19:30 seara, vă dăm întâlnire în Parcul Dumbrava. Stingem puţin lumina stelelor de pe cer, fiindcă pe ecranul montat pe Scena din Parcul Dumbrava vor străluci vedetele din filmele prezentate în cadrul Caravanei filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale. Trei producţii cinematografice recente, trei tonalităţi diferite şi o certitudine: succesul de public.

Începem pe 14 septembrie, aşa cum se cuvine, cu o comedie. Vă invităm să veniţi pregătiţi, fiindcă o veţi ţine într-un hohot de râs, urmărind pelicula „Două lozuri”, semnată de Paul Negoescu. Şi americanii au apreciat-o, considerând-o cea mai bună comedie, la Festivalul de Film de la Fort Lauderdale.

Regizorul-scenarist s-a inspirat din „Două loturi”, a lui I. L. Caragiale, dar a adus povestea în ziua de azi. Dacă în nuvela clasică, un funcţionar se crede bogat pentru o clipă, doar pentru a descoperi că numerele câştigătoare sunt exact invers, în filmul produs în 2016, biletul de loterie câştigător este furat. Iar păgubaşii (Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă) pornesc într-o goană nebună, într-o Dacie obosită, în căutarea hoţului care i-a lăsat fără de noroc. Eterna Românie!

A doua zi, continuăm cu o călătorie în tărâmul memoriei, cu multipremiata peliculă “Octav”, care reprezintă debutul în filmul de ficţiune, în 2017, al regizorului Serge Ioan Celibidachi. Marcel Iureş a primit şi el mai multe premii internaţionale, pentru interpretarea rolului principal, cel al bătrânului care revine în locurile copilăriei sale şi retrăieşte cu nostalgie, trecutul său frânt. Un flux al aducerii aminte, iscat de reîntâlnirea cu prietena sa din copilărie.

Regizorul a lucrat la scenariul acestui film vreme de 30 de ani, iar temele acestui joc între real şi imaginar au evoluat odată cu el. Iar asemănarea chipului lui Octav, cu cel al celebrului tată al regizorului, muzicianul Sergiu Celibidache, poate nu e întâmplătoare.

Pe 16 septembrie vă lăsăm să vă convingeţi că, dacă ai de spus o poveste adevărată, o poţi face şi în film. Aşa cum a făcut preotul Ciprian Mega, cu pelicula “Dimineaţa care nu se va sfârşi”. De ce un preot? Fiindcă el ştie istoria tristă a unei românce aflate în exil, o fată din milioanele de cetăţeni ai acestei ţări, care n-au avut soluţie de viaţă acolo unde s-au născut şi au plecat s-o caute în alte zări. Recurgând la mijloace cinematografice, preotul devenit cineast lansează publicului său întrebarea: mai există salvare pentru sufletul tău, după ce ai căzut în păcat?

Aşadar, vă aşteptăm la film. Nu doar în aer liber, ci şi cu intrare liberă.

Nu rataţi, că nu mai venim decât la anul!

Program Caravana filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale

14 – 16 septembrie 2018 , la SCENA din PARCUL DUMBRAVA

Vineri, 14 septembrie, ora 19.30: DOUĂ LOZURI

Scenariul şi regia: Paul Negoescu

Cu: Dragoș Bucur, Dorian Boguță, Alexandru Papadopol, Andi Vasluianu, Şerban Pavlu

Sâmbătă, 15 septembrie, ora 19.30: OCTAV

Regia: Serge Ioan Celibidachi;

Scenariul: Serge Ioan Celibidachi, James Olivier

Cu: Marcel Iureş, Victor Rebengiuc, Eric Aradits, Alessia Tofan, Andi Vasluianu

Duminică. 16 septembrie, ora 19.30: DIMINEAŢA CARE NU SE VA SFÂRŞI

Regia: Ciprian Mega

Cu: Ela Ionescu, Ovidiu Crișan, Valeriu Andriuță

Accesul publicului este liber la toate proiecțiile.


Forța imprevizibilului: “Banii sunt bani” din 21 septembrie la cinema

“Banii sunt bani” / “Money’s money”, noul thriller al regizorului georgian Géla Babluani,  explorează același teritoriu noir cu care ne-a obișnuit de la debutul său premiat la Sundance: lumea ascunsă a violenței, relația oamenilor cu banii și capcanele pe care unii și le pot construi, dacă se lasă ghidați de lăcomie. Filmul va rula în cinematografele din România începând cu 21 septembrie, distribuit de Transilvania Film. Trailer aici.

Produs în Franța, “Banii sunt bani” surprinde trei prieteni seduși de ideea de a avea un câștig rapid, care vor să dea lovitura furând o valiză de bani a unui tip înstărit din Le Havre, însă ajung prinși într-o pânză de evenimente departe de controlul lor.

“Când oamenii ajung în situații total neașteptate, fac alegeri mult mai interesante, care pe mine mă interesează cinematografic. Cu cât e mai imprevizibilă situația, cu atât alegerile sunt mai instinctive. Mă interesează cum ajunge cineva să facă o gafă uriașă, să o încurce rău de tot sau, la polul opus, să se salveze dintr-o situație aparent fără scăpare” mărturisește Géla Babluani într-un interviu pentru The Electric Sheep, revistă online dedicată unei cinematografii subversive.

Capacitatea regizorului de a explora aspecte mai întunecare ale firii umane prin scenarii capabile să te țină la marginea scaunului de cinema, întrebându-te ce urmează, a fost remarcată în Seattle Times de criticul Moira MacDonald, care scria în 2006: “La doar cei 26 de ani pe care îi are, Géla Babluani pare a ști mai multe despre crearea de suspans decât au învățat unii regizori în întreaga carieră.”

“Revelația anului” așa cum îl introducea Cineuropa pe cineast la debutul său în lungmetraj (cu filmul “13 Tzameti”) Géla Babluani îi amintește criticului de film de la The New York Times, Stephen Holden, de un Polanski la început de drum, cu întorsături de situație și trucuri regizorale captivante.

Născut în Georgia, la Tbilisi (țara era atunci parte din URSS), Géla Babluani este fiul celebrului regizor de film Temur Babluani, care a produs singurul film georgian nominalizat vreodată la Premiile Oscar (“A Chef in Love”). Își dezvoltă o atenție deosebită pentru imagine de mic, având ca influențe condițiile în care tatăl său își edita filmele. La 17 ani pleacă în Franța la studii, unde rămâne și se stabilește. Primul său lungmetraj, 13 Tzameti (2005), distribuit în România de Transilvania Film, este premiat la Festivalul de Film de la Sundance cu Marele Premiu al Juriului: “World Cinema – Dramatic”, film prezentat și la Festivalul de Film de la Veneția (distins cu 2 premii). În 2008, obține titlul de Cel mai bun film european la Premiile Gopo.

“Banii sunt bani” / “Money’s money” va fi distribuit în cinematografele din țară din 21 septembrie de Transilvania Film.


Grand Cinema & More aniversează 7 ani de filme și evenimente culturale memorabile

Grand Cinema & More sărbătorește șapte ani de la deschidere, o perioadă în care iubitorii divertismentului de calitate s-au putut bucura de experiențe cinematografice excepționale. Iar pentru toți cei care caută constant să trăiască magia filmului, Grand Cinema & More a pregătit o  promoție aniversară. În perioada 1-30 septembrie, la orice bilet de film cumpărat, spectatorii vor primi încă unul cadou, sub formă de voucher, pentru următoarea vizită în cinematograf. Promoția este valabilă și pentru cele trei spectacole care vor avea loc luna aceasta: Turandot (înregistrare de la Metropolitan Opera, pe 22 septembrie), Giselle (spectacol de balet al Teatrului Bolshoi, pe 30 septembrie) și pentru spectacolul de teatru pentru copii „Ursul păcălit de vulpe” al Teatrului de Animație Țăndărică, pe 23 septembrie.

De altfel, tehnologiile de ultimă generație prezente în săli, unice în România, fac din Grand Cinema & More locul potrivit pentru cei care caută senzații complete de vizionare. Deschis în septembrie 2011, Grand Cinema & More este primul cinematograf din țară care are propria stagiune de evenimente culturale.

În cei 7 ani de funcționare, pe ecranele Grand Cinema & More au fost proiectate 1.731 de filme, iar pasionații de cultură au putut urmări din fotoliile confortabile ale cinematografului peste 800 de spectacole de teatru, balet, operă, transmisiuni de concerte sau alte tipuri de evenimente. În ce privește evenimentele culturale, de departe cele mai căutate spectacole au fost cele de operă și balet, parte a stagiunilor The Metropolitan Opera și ale Teatrului Bolshoi.

Mulți dintre cei care aleg să vadă un film la cinematograf caută experiențe de vizionare memorabile. Tocmai de aceea am investit constat în dotarea sălilor cu cele mai noi tehnologii, precum și în diversificarea produselor și pachetelor pe care le oferim clienților noștri. Ne dorim ca  fiecare persoană să poată găsi la noi tipul de entertainment pe care îl caută, fie că vorbim despre filme de Hollywood, europene sau producții autohtone, concerte, spectacole de teatru, operă, balet sau evenimente transmise în direct”, a declarat John Younis, Entertainment Business Unit General Manager al Băneasa Developments.

A ține pasul cu actualizările tehnologice a fost unul dintre obiectivele constante ale Grand Cinema & More. Grand Ultra este în prezent singura sală de cinema din România dotată cu revoluționarul sistem de sunet Dolby Atmos, capabil să redea o ambianță sonoră care îți taie respirația. La realismul fiecărei vizionări contribuie și singurul proiector laser RGB 4K din țară, cu un sistem de funcționare similar ochiului uman, dar și fotolii care emit vibrații sincronizate cu sunetele de vibrație joasă din film, pentru a reda senzația de mișcare sau de impact.

Pentru că Grand Cinema & More înțelege pasiunea pentru filme, pune la dispoziția tuturor Grand Unlimited, singurul abonament care oferă acces nelimitat la filme timp de un an, pentru doar 49 de lei pe lună. 

Printre cele mai așteptate filme ale toamnei care vor rula la Grand Cinema & More se numără: Predatorul (The Predator), Peppermint: Gustul răzbunării (Peppermint), Venom, Johnny English lovește din nou (Johnny English 3) sau Grinch.

În plus, pasionații de piese de operă, teatru, balet, musicaluri sau show-uri de magie sunt invitați să vizioneze spectacolele din stagiunea culturală 2018-2019.

Despre Grand Cinema & More

Grand Cinema & More, situat în Băneasa Shopping City, acoperă o suprafață totală de ​​14.000 mp și are o capacitate de 2.600 de locuri, dispunând de 13 săli performante, cu locuri ultra-confortabile, capabile să ofere vizionări de film la o calitate premium, adaptate așteptărilor fiecărui spectator.

Grand Cinema & More este mai mult decât un simplu cinematograf. Pe lângă filmele de calitate și tehnologia audio-video de ultimă generație, cinematograful din Băneasa Shopping City este primul din România care a dezvoltat o stagiune de evenimente culturale, producții proprii sau transmisiuni directe de pe marile scene ale lumii, care cuprinde spectacole de teatru și teatru pentru copii, operă, balet, spectacole de improvizație și evenimente speciale.

Pentru mai multe informații privind programul filmelor și al tuturor activităților din cinematograf, vizitați www.grandentertainment.ro și pagina de Facebook a Grand Entertainment www.facebook.com/GrandCinemaDigiplex.


„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, în avanpremieră din 24 septembrie la Grand Cinema & More, Movieplex și în rețeaua Cinema City

Lungmetrajul „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, de Radu Jude, propunerea României pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină” a premiilor Oscar 2019, va rula în avanpremieră din 24 septembrie în rețeaua Cinema City dar și la Grand Cinema & More și Movieplex din capitală.

Filmul va putea fi vizionat la București (Cinema City AFI Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Cinema City Park Lake, Cinema City Mega Mall, Grand Cinema & More, Movieplex), Arad (Cinema City Arad), Brăila (Cinema City Brăila), Cluj-Napoca (Cinema City Cluj Iulius Mall), Constanța (Cinema City Constanța City Park), Ploiești (Cinema City Ploiești Shopping City, Cinema City Ploiești AFI) și Timișoara (Cinema City Timișoara Shopping City).

Sâmbătă, 22 septembrie, cel de-al șaselea lungmetraj al lui Radu Jude va rula în avanpremieră la Miercurea Ciuc în cadrul Filmszereda, de la ora 19:00, la cinematograful „Csíki Mozi”.

microFILM, în colaborare cu Forum Apulum, organizează o proiecție în avanpremieră la Alba Iulia, miercuri, 26 septembrie, de la ora 20:30, la Hotel Transilvania.

Proiecții de gală în prezența echipei vor fi organizate în țară începând cu 24 septembrie, la Timișoara (luni, 24 septembrie, ora 19:00, Sala Mare a Teatrului Național Timișoara), Arad (marți, 25 septembrie, ora 20:00, Cinema Arta), Iași (miercuri, 26 septembrie, ora 18:00, Cinema Ateneu) și Sibiu (vineri, 28 septembrie, și duminică, 30 septembrie, ora 20:00, Teatrul Gong).

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este primul film românesc care a fost premiat cu Globul de Cristal la Festivalul de la Karlovy Vary, unde a avut premiera în luna iulie a acestui an.

Pelicula a mai fost recompensată cu trofeul Golden Mimosa pentru cel mai bun scenariu, la Herceg Novi Film Festival – Montenegro Film Festival, și cu premiul Golden Barge pentru cel mai bun lungmetraj, la Vukovar Film Festival (Croația).

Lungmetrajul a fost inclus în secţiunea Contemporary World Cinema a Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (Canada), în selecțiile BFI London Film Festival (Anglia), Haifa International Film Festival (Israel), CPH PIX (Danemarca), Bergen Film Festival (Norvegia), Viennale (Austria) și Sarajevo Film Festival (Bosnia și Herțegovina).

Filmul spune povestea realizării unei reconstituiri istorice, a masacrului de la Odessa din Al Doilea Război Mondial, pentru un spectacol de stradă.

Din distribuţie fac parte Ioana Iacob, Alexandru Dabija, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Şerban Pavlu, Ion Rizea, Claudia Ieremia şi Bogdan Cotleţ. Imaginea este semnată de Marius Panduru (RSC), montajul – de Cătălin Cristuţiu, sunetul – de Jean Umanski, mixajul – de Cristinel Şirli, designul de sunet – de Dana Bunescu, decorurile şi costumele – de Iuliana Vîlsan.

Producător este Ada Solomon, iar coproducători sunt Jiří Konečný, Serge Lalou, Claire Dornoy, Rossitsa Valkanova, Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade. Producător asociat este Holger Stern.

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este o producţie Hi Film, în coproducţie cu Endorfilm (Cehia), Les Films D’Ici (Franţa), Klas Film (Bulgaria), Komplizen Film (Germania), ZDF/Arte, TVR, susţinut de Centrul Naţional al Cinematografiei, Czech Film Fund, L’Aide aux Cinémas du Monde, Centre National du Cinéma et de L’Image Animée – Institut Français, Bulgarian National Film Center şi Eurimages, cu sprijinul financiar al Dr. Oetker, Covalact, Farmacia DONA, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, EXIMTUR – Compania de călătorii, MediaCom. Vânzări internaționale – Beta Cinema.

Filmul va avea premiera în cinematografele românești pe 28 septembrie 2018, fiind distribuit de microFILM.


Câștigătoarele marilor premii de la Cannes se văd, în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest

Ediția a 9-a a Les Films de Cannes à Bucarest (19 – 28 octombrie) aduce și anul acesta în România cele mai importante și premiate filme ale anului. Proiecțiile vor avea loc la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Union și la Cinema Muzeului Țăranului.

Câștigătoarele premiilor de regie, scenariu, cel mai bun actor și cea mai bună actriță de la Cannes vor avea premiera în cadrul festivalului. Spectatorii vor putea vedea mult așteptatul Cold War, de Pawel Pawlikowski, premiul pentru regie, Ayka, de Sergey Dvortsevoy, laureat cu premiul pentru interpretare feminină acordat actriței Samal Yeslyamova, Dogman, de Matteo Garrone, premiul pentru interpretare masculină pentru Marcello Fonte și 3 Faces, de Jafar Panahi, premiul (ex-aequo) pentru scenariu.

După multi premiatul Ida, câștigătorul Oscarului pentru film străin în 2015, regizorul polonez Pawel Pawlikowski (My Summer of Love) ajunge la Cannes cu un film inspirat din viața părinților săi și câștigă premiul pentru regie. Cold War este plasat în perioada războiului rece, în Polonia, și ne spune pasionanta poveste de dragoste dintre doi oameni de condiții sociale diferite, cu temperamente la poluri opuse, aparent nepotriviți, dar incapabili să renunțe unul la celălalt. Iubit de critici, dar și de public, Cold War are forța de odinioară a cinematografului polonez clasic și este considerat un favorit al Oscarurilor pentru film străin încă dinainte ca filmul să fi fost nominalizat oficial de Polonia în această cursă, aflăm din The Guardian. Coloana sonoră, pe ritmuri de jazz și rock and roll, se împletește perfect cu povestea furtunoasă a cuplului în „una dintre cele mai colorate experiențe pe care le vei vedea vreodată alb-negru”, scrie revista Time Out.

După premiul Un Certain Regard din 2008 pentru filmul Tulpan, regizorul kazah Sergey Dvortsevoy și actrița Samal Yeslyamova revin la Cannes cu Ayka, povestea unei tinere din Kirghiztan, refugiată ilegal în Rusia. În 2010, 248 de nou născuți au fost abandonați în spitale din Rusia de mame kirghize. Această statistică a fost punctul de plecare pentru filmul Ayka, „o dramă intimă, o poveste implacabilă care testează granițele empatiei, conform ScreenDaily. Film New Europe a notat după premiera canneză că actrița Samal Yeslyamova, „transformă un joc intens și emoționant într-un rol visceral care scoate la lumină un întreg univers de suferință.”

Supranumit un western urban, Dogman se petrece într-o suburbie italiană, undeva la intersecția dintre metropolă și sălbăticie. Marcello, un frizer pentru câini simpatic, discret și apreciat de toată lumea, se trezește prins într-o relație de putere cu Simone, un fost boxer care terorizează întreg cartierul. Inspirat dintr-o poveste reală, Dogman este cel mai recent film al lui Matteo Garrone, câștigător a două mari premii la Cannes, pentru Gomorra (2008) și Reality (2012). „Un Buster Keaton actual, aproape un actor de film mut”, după cum l-a numit chiar regizorul, Marcello Fonte lucra ca îngrijitor la un centru social când l-a întâlnit pe Garrone și a primit rolul care i-a adus premiul de la Cannes și recunoaștere internațională.

În 3 Faces, carismatica actriță Behnaz Jafari este emoționată de povestea unei fete căreia familia îi interzice să studieze la conservatorul din Teheran. Behnaz îl roagă pe regizorul Jafar Panahi să o ajute să rezolve problema fetei. Regizorul, scriitorul și documentaristul Jafar Panahi a fost arestat în numeroase ocazii în țara sa din cauza poveștilor non-conformiste și critice abordate în filmele sale. În 2010 autoritățile i-au interzis să mai facă filme în Iran timp de 20 de ani, decizie pe care a încălcat-o cu hotărâre și consecvență. În prezent este în al 8-lea an de interdicție, iar 3 Faces este al patrulea film realizat și premiat – după This is not a Film (2011) și Closed Curtain (2013, Ursul de aur pentru scenariu la Berlin), prezentate la Cannes și Taxi Teheran (2015, Ursul de aur la Berlin). „El este Jafar Panahi, un cineast cu infinit de multe motive să se simtă victimizat, care își îndreaptă atenția, respectuos, artistic și plin de compasiune, către greutățile celorlalți, într-un film debordând de empatie care devine o inimoasă declarație de solidaritate”, a scris Variety în introducerea premierei mondiale de la Cannes.

Vă invităm să rămâneți la curent cu cele mai noi știri despre ediția 2018 a Les Films de Cannes à Bucarest, urmărind site-ul filmedefestival.ro și pagina oficială de Facebook. Toate filmele vor avea subtitrare în limba română. Titlurile cu subtitrări și în engleză sau franceză vor fi anunțate ulterior. Biletele vor fi disponibile în curând pe Eventbook.ro.


4 filme pe care le vedem în IMAX sau 4DX toamna aceasta

La 30 de ani de la acțiunea din primul film al seriei „The Predator”, vânătorii cei mai letali ai universului revin, și nu oricum, pregătiți să invadeze marile ecrane. Filmul de acum nu este un reboot, ci o continuare a celebrei francize SF: „E o încercare de a face ceva – aceeași lume, același univers, dar 30 de ani mai târziu”, explică Shane Black, regizorul și scriitorul filmului.

Universul este același, însă ecranul de cinema pe care poți urmări spectaculoasa producție nu mai este la fel. Acum poți vedea filmul pe cel mai mare ecran de cinema curbat din țară – în format IMAX, pentru o experiență cinematografică dincolo de limitele imaginației. Misterioasele creaturi care au înlocuit vechiul Predator, mai mari, mai puternice și mai terifiante decât oricând sunt pregătite să acapareze ecranul de 23 metri înălțime și 25 metri lățime, iar sunetul puternic al Predatorului Suprem îți va pătrunde „până în oase”.

Pentru o vizionare și mai intensă, poți urmări filmul în format 4DX. Vei trăi filmul la intensitate maximă și vei simți pe pielea ta, la propriu, aventura echipajului de ex-soldați – Casey, McKenna, Williams și Sapir, singurele persoane care au forța de a lupta împotriva invadatorilor. Scaunele mobile, perfect sincronizate cu acțiunea de pe ecran, și efectele speciale de vânt, apă, aer, ceață sau mirosuri te vor transpune în mijlocul luptei, pentru o experiență cinematografică extremă.

Filmul este disponibil în cinematografe începând cu 14 septembrie, în format 3D, IMAX 3D și 4DX 3D.

Trailer: www.youtube.com/watch?v=KIEGAEJN7bQ

Alte producții de neratat în IMAX sau 4DX toamna aceasta

  1. „Venom” – din 5 octombrie în format 2D și IMAX 2D

„Venom”, cel mai recent film din Universul Marvel, ni-l aduce Tom Hardy în rolul unuia dintre cele mai enigmatice, complexe și dure personaje. În timp ce investiga experimentele unui om de știință pentru un articol care spera să îi salveze imaginea publică, Brock (Tom Hardy) ajunge în contact cu materia care îi infestează corpul, îi schimbă personalitatea și îl transformă într-un simbiot cu super-puteri.

Efecte speciale „din alt univers” se vor vedea cel mai bine în IMAX, cel mai imersiv format de cinema care te aduce față în față cu Eddie Brock și alter ego-ul lui înfricoșător.

Trailer: www.youtube.com/watch?v=4d6giSM1mac

  1. „Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald” – din 16 noiembrie în format 3D, IMAX 3D și 4DX 3D

Cea de-a doua parte a poveștii ne încântă cu noile aventuri ale magizoologului Newt Scamander (Eddie Redmayne) care își unește forțele cu tânărul Albus Dumbledore (Jude Law) pentru a-l împiedica pe Gellert Grindelwald (Johnny Depp) să ridice vrăjitorii mai presus de toate ființele non-magice. Newt și prietenii săi au parte de noi pericole care te țin cu sufletul la gură, în lumea tot mai periculoasă a vrăjitorilor.

Pentru un plus de magie și pentru o experiență cinematografică care te poarta dincolo de limitele imaginației poți urmări filmul în format IMAX, sau poți alege să îți înfrângi fricile alături de personaje și să îți folosești toate simțurile în sala 4DX, pentru o vizionare și mai captivantă.

Trailer: www.youtube.com/watch?v=oCDKkDOMUco

  1. „The Nutcracker and The Four Realms” – din 30 noiembrie în format 3D, IMAX 3D și 4DX 3D

Tânăra Clara (Mackenzie Foy) este transportată într-o lume magică unde întâlnește un soldat pe nume Phillip (Jayden Fowora-Knight) și o armată de șoricei. Cu ajutorul acestora trebuie însă să răzbească mai departe de Ținutul Fulgilor de Zăpadă, Ținutul Florilor și Ținutul Dulciurilor, în sumbrul tărâm condus de tiranica Mother Ginger (Helen Mirren), pentru a reinstaura armonia în lume.

Decorul spectaculos din cele trei Tărâmuri te va acapara complet în sala IMAX, iar imaginile clare ca lacrima și efecte vizuale vibrante te vor transpune în mijlocul poveștii. În sala 4DX, filmul devine realitate – cu ajutorul mișcării și al efectelor ambientale vei avea parte de o călătorie uimitoare și vei fi transportat direct în cel de-al patrulea Tărâm misterios.

Trailer: www.youtube.com/watch?v=BXfxLIuNJvw

Filmele sunt disponibile în format IMAX (în AFI Cotroceni Bucureşti şi Shopping City Timişoara), în format 4DX (în Mega Mall București, Brăila Mall, City Park Constanța și Shopping City Timişoara), și în format 2D sau 3D în toate cinematografele Cinema City din ţară. Biletele pot fi cumpărate de la casa de bilete, dar şi online pe www.cinemacity.ro.

Articole similare

Trei concerte

Delia Marc

Editura Herald la Festivalul Body Mind Spirit

Jovi Ene

Concurs de manuscrise – Cât de frumos poate fi un oraș urât?

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult