Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (5 – 11 martie 2018)

Știrile săptămânii: „Chipuri, locuri”,  nominalizat la Oscar 2018, va avea premiera în cinematografele românești pe 29 iunie;  Corneliu Porumboiu filmează „Gomera”; Un Premiu Oscar pentru „I,Tonya“, filmul în care joacă Sebastian Stan; Civil Society Pitch și KineDok revin la One World Romania 11; Torturat pentru Hristos, un film-eveniment produs integral în România; „Vara lui 1993”: o poveste autentică și memorabilă, din 9 martie în cinematografe; Grand Cinema & More, în topul preferințelor iubitorilor de film la Consumer Choice Award; Școala Altfel cu CinEd România: proiecții speciale pentru elevi vor fi organizate în 8 localități; Lansare trailer „141AD-Misiune în Dacia”; BIEFF 2018 prezintă primul Spotlight Berlinale din România: Noi perspective asupra realității contemporane; Peste 70 de cineaști invitați la One World Romania 11; Cele mai noi filme autohtone pornesc în Caravana Zilele Filmului Românesc martie -iunie 2018; Atelierul / L’atelier – de vineri în cinematografe.

„Chipuri, locuri”,  nominalizat la Oscar 2018, va avea premiera în cinematografele românești pe 29 iunie

Documentarul „Chipuri, locuri/ Visages villages/ Faces Places”, semnat de Agnès Varda și JR, nominalizat la premiile Oscar 2018, va avea premiera în cinematografele românești pe 29 iunie, fiind distribuit de microFILM.

Agnès Varda, una dintre cele mai importante figuri ale Noului Val francez, și fotograful și muralistul JR sunt coregizorii documentarului – road movie „Chipuri, locuri/ Faces Places”. Cu toate că aparțin unor generații diferite, Varda (89 de ani) și JR (35 de ani) sunt suflete pereche, împărtășind pasiunea pentru imagini și maniera în care sunt create, prezentate și transmise mai departe.

Cei doi călătoresc prin mai multe sate din Franța, în camioneta lui JR transformată în studio foto, întâlnesc localnici, le descoperă poveștile și le transformă portretele în imense fotografii murale. Le expun pe case, hambare, fațade de magazine sau trenuri și scot la iveală umanitatea subiecților și pe cea proprie.

„Chipuri, locuri” va putea fi văzut în avanpremieră națională la Festivalul One World România, luna aceasta, pe 18 martie, ora 15:30, la Cinema Pro, și pe 25 martie, ora 21.00, la Cinemateca Eforie.

Lungmetrajul documentar a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes, unde a fost recompensat cu două premii – L’Oeil d’Or și Palme de Whiskers. Pelicula a fost prezentată în numeroase festivaluri – a obținut premiul publicului la Toronto, a fost recompensată cu trofee ale Asociațiilor Criticilor de Film din Toronto, San Francisco, Los Angeles și New York, precum și cu cel al Societății Naționale a Criticilor de Film (National Society of Film Critics).

În plus, „Faces Places” a fost desemnat cel mai popular documentar la Vancouver IFF și cel mai bun film la Haifa IFF. Pelicula a primit trofeul Lumière la categoria documentar, dar și două nominalizări la premiile César 2018 – pentru cel mai bun lungmetraj documentar și cea mai bună muzică originală (Matthieu Chedid).

Agnès Varda, născută în Ixelles (Belgia), în 1928, a trăit de la vârsta de 12 ani în sudul Franței, după care s-a mutat la Paris, unde a studiat la École du Louvre și a făcut cursuri de fotografie la École de Vaugirard. A fotografiat pentru Jean Vilar, când el a înființat Festivalul de Teatru de la Avignon, în 1948, apoi pentru Théâtre National Populaire de la Palais de Chaillot, din Paris. Prima ei expoziție a avut loc în 1954, în curtea propriei case. În același an, Varda a făcut trecerea la cinema, fără vreo pregătire formală. A înființat Ciné-Tamaris pentru a-și produce și regiza primul lungmetraj, „La Pointe Courte”, care i-a atras supranumele de „bunica Noului Val francez”. De atunci, a regizat filme de lung și scurt metraj, atât de ficțiune, cât și documentare. În 2003, și-a început cariera de artist vizual, la Bienala de la Veneția.

JR – pseudonim folosit de un fotograf și regizor francez a cărui identitate nu a fost confirmată – s-a născut în februarie 1983, în apropiere de Paris. În 2001, a găsit un aparat de fotografiat în metroul parizian și a început să își documenteze aventurile în metrou și pe acoperișuri, afișând apoi imaginile pe zidurile orașului. JR își afișează fotografiile, în spațiul public, în cartiere ale Franței, în Turcia, la New York, în ghetourile Kenyei și favelele Braziliei. Când își montează fotografiile, membrii comunității participă la procesul artistic. Primul lui lungmetraj a fost „Women Are Heroes” (2010), urmat de scurtmetrajele „Walking New York”, „Les Bosquets” (nominalizat pentru Premiul juriului Festivalului de Film Tribeca) și „Ellis” (2015).

„Chipuri, locuri” este scris, regizat și comentat de Agnès Varda și JR.


Corneliu Porumboiu filmează „Gomera”

Regizorul Corneliu Porumboiu s-a întors pe platourile de filmare pentru cel mai nou lungmetraj, „Gomera”.

Filmul spune povestea lui Cristi, un ofițer de poliție care ajunge în insula La Gomera, în Spania, pentru a învăța limbajul „El Silbo”, o formă de comunicare prin fluierat, specifică zonei.

Misiunea lui este de a-l elibera pe Zsolt, un afacerist controversat aflat în arest în București.

„Gomera” îi are în distribuție pe Vlad Ivanov în rol principal, căruia i se alătură Catrinel Menghia (Marlon), Rodica Lazăr și Sabin Tambrea.

Filmările au debutat pe 18 februarie, se vor încheia la sfârșitul lunii aprilie, și au loc în București și pe insula La Gomera din Spania. Este prima producție semnată de cunoscutul regizor care va fi turnată și în afara României.

Filmul, scris și regizat de Corneliu Porumboiu, are imaginea semnată de Tudor Mircea, scenografia este realizată de Simona Pădurețu, designer de costume Dana Păpăruz, iar Arantxa Etcheverria Porumboiu este responsabilă de direcția artistică.

„Filmul se concentrează pe o posibilă folosire a limbajului ancestral, El Silbo, într-o lume în care comunicarea a devenit din ce în ce mai controlată, cu un conflict direct între verbal și non-verbal”, declară Corneliu Porumboiu.

„În urmă cu câțiva ani am urmărit un documentar despre El Silbo. Acest limbaj fascinant, aflat pe cale de dispariție, redescoperit și folosit din nou pe insula La Gomera, m-a inspirat și motivat să scriu această poveste”, adaugă regizorul.

„Gomera” este o producție 42 KM FILM în coproducție cu Les Films du Worso (Franța), Komplizen Film (Germania) și Arte Grand Accord. Producător este Marcela Ursu, iar producător executiv, Patricia Poienaru. Coproducători sunt Sylvie Pialat, Benoît Quainon, Janine Jackowski, Jonas Dornbach și Maren Ade. Agentul internațional de vânzari este MK2 Films.

Lungmetrajul este realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și Eurimages și va fi lansat în cinematografele din România în 2019.


Un Premiu Oscar pentru „I,Tonya“, filmul în care joacă Sebastian Stan, invitatul de onoare al American Independent Film Festival

Reușită pentru filmul I, Tonya în cadrul Galei de decernare a Premiilor Oscar. Allison Janney, care  joacă rolul mamei abuzive a patinatoarei Tonya Harding, a câștigat Oscarul la categoria „Cea mai bună actriță în rol secundar“. Filmul a fost nominalizat și la categoriile Cea mai bună actriță în rol principal (Margot Robbie) și Cel mai bun montaj. Rolul principal masculin este jucat de actorul de origine română Sebastian Stan, care va veni în România la finalul lunii aprilie pentru American Independent Film Festival.

„I, Tonya“, în care Sebastian Stan joacă alături de Margot Robbie şi Allison Janney prezintă povestea  cunoscutei patinatoare Tonya Harding și este unul dintre cele mai lăudate filme ale anului 2017, cu un Premiu Oscar, un Glob de Aur și un premiu BAFTA pentru Allison Janney, alte două nominalizări la premiile Oscar 2018, două la Globurile de Aur și patru la Premiile BAFTA 2018. Filmul va deschide American Independent Film Festival de anul acesta, pe 27 aprilie, şi va fi urmat de un dialog cu Sebastian Stan.

Sebastian Stan este cel mai popular actor român care a reuşit să se impună în industria americană de film. Marii regizori i-au remarcat şarmul şi talentul şi l-au cooptat în producţii de Oscar. În „Marţianul“ (care a primit şapte nominalizări la Oscar) a jucat alături de Matt Damon, iar „Lebăda Neagră“ (un Oscar și patru nominalizări), face parte dintr-o distribuţie de top alături de Natalie Portman, Mila Kunis şi Vincent Cassel. A jucat şi în music-hall-uri pe Broadway şi în serialul american, popular printre adolescenţi, „Gossip Girl“. În cel mai recent film din trilogia „Captain America“ joacă un rol principal alături de Robert Downey Junior, Scarlet Johanson, Chris Evans, Hugo Weaving sau Samuel L. Jackson.  Actorul român a primit chiar şi câteva replici în limba română. 

A doua ediţie a American Independent Film Festival are loc în perioada 27 aprilie – 3 mai 2018, la Cinema PRO şi Cinema Muzeul Ţăranului din Bucureşti. Prima ediţie a AIFF a avut loc în septembrie 2017 şi i-a avut ca invitaţi speciali pe actorii Ethan Hawke, Joaquin Phoenix şi John C. Reilly.

Pornind de la tradiţia marilor filme narative americane, festivalul îşi propune să prezinte o selecţie a celor mai recente producţii independente made in USA, titluri apreciate de critică şi prezentate în circuitul marilor festivaluri nord americane precum Sundance, New York, Tribeca, Telluride ori Toronto.

American Independent Film Festival este organizat de Asociația Cinemascop și susținut de Catena. Proiectul este realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.


La cea de-a 11a  ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania se lansează noi ediții a două dintre programele deja tradiționale ale Asociației One World Romania – Civil Society Pitch și KineDok

CIVIL SOCIETY PITCH 3
 
Cea de-a treia ediție a atelierului Civil Society Pitch începe vineri, 16 martie la ARCUB cu 3 zile de pitching, dating & accelerating între 19 cineaști și 13 organizații non-guvernamentale din România, Bulgaria, Republica Moldova și Ungaria. Participanții vor lucra alături de tutorii Rada Šešić și Maciej Nowicki și vor elabora proiecte de film documentar despre realitățile sociale din jurul nostru.
 
Civil Society Pitch va continua și după finalul acestei ediții de One World Romania – în perioada aprilie-septembrie 2018 echipele finaliste vor continua dezvoltarea proiectelor, iar în toamnă va fi organizată etapa finală, în care va fi acordat și premiul în valoare de 4000 de euro.

Organizațiile participante la Civil Society Pitch 2018 sunt: Platzforma.mdBalkan Kids FoundationHyde ParkFundația OZONSONIK STARTGreenpeace RomâniaCentrul pentru Jurnalism IndependentKeystone MoldovaActiveWatchClubul Femeilor „Inspirație”MUS-ECentrul de Resurse Juridice și Blue Point Foundation. Aflați mai multe despre proiectele înscrise de aici.
 
Cineaștii care vor participa la Civil Society Pitch 2018 sunt: Valentin AnghelVictor GălușcaAnna DamaskovaIoana ȚurcanAndrada Popan-DorcaIoana TrifuCălin LaurMirona RaduRuxandra GubernatAdela MunteanLaurențiu GarofeanuNikolai UrumovHanna EichnerIoan CristianLyubomira KostovaGabriela ForfotăClara Helena FarkasDragoș Lumpan și Anna Toth. Aflați mai multe detalii despre participanți de aici.
 
Partenerii programului Civil Society Pitch 2018 sunt Balkan Documentary Center (Bulgaria), Festivalul Internațional de Film Documentar de Drepturile Omului VERZIO din Budapesta și Asociația Obștească MOLDOX (Republica Moldova). 
Civil Society Pitch 2018 se desfășoară cu sprijinul Băncii Transilvania. 

KINEDOK 4

Un alt proiect desfășurat pe toată perioada anului de Asociația One World Romania este KineDok – programul de distribuție alternativă de film documentar care se desfășoară concomitent în 7 țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croaţia, Norvegia, Bulgaria şi România. Proiecțiile se desfășoară sub formă de cineclub în spații neconvenționale și cât mai accesibile publicului de pretutindeni pe tot parcursul anului.

Pentru că documentarele ajung rareori în sălile de cinema, care oricum s-au împuținat, o parte importantă din misiunea KineDok este de a merge în diferite orașe și de a folosi spiritul local al cafenelelor, galeriilor și altor locuri populare pentru ca întâlnirea dintre film documentar și public să devină o experiență comunitară.

Ajuns deja la cea de a 4-a ediţie, KineDok va aduce anul acesta 16 din cele mai interesante documentare din Europa Centrală şi de Est. Lansăm cel de-al 4-lea sezon KineDok cu proiectia filmului cehesc „Nimic nu va mai fi ca înainte” („Nothing Like Before”). Proiecția va avea loc joi 22 martie, ora 20:30 la ARCUBîn prezența regizorilor Lukáš Kokeš și Klára Tasovská. Cei doi revin după 5 ani la One World Romania – în 2013 au câștigat premiul oferit de Juriul Liceenilor, cu documentarul „Fortăreața” („Fortress”).
 
„Nimic nu va mai fi ca înainte” spune povestea a patru adolescenți. Toți patru au 19 ani și învață în aceeași școală dintr-un orășel de graniță din Cehia. Toți patru ar vrea, cumva, să rămână copii, dar viața îi forțează să devină adulți, aruncându-i în necunoscut chiar atunci când ar trebui să-și încheie studiile. Toți patru se află într-un moment care le va hotărî viețile pentru totdeauna. Care dintre ei va reuși, cine se va maturiza cu adevărat? Camera ne apropie de ei, la o distanță neverosimil de mică; îi însoțește în momentele lor cele mai intime, tulburi și răscolitoare.

Cea de-a 11-a ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania are loc între 16 și 25 martie 2018 la București. Timp de 10 zile, proiectăm cele mai noi filme documentare din toată lumea în 8 locații din centrul capitalei. Biletele, abonamentele generale și cele de 5 intrări au fost deja puse în vânzare pe site-ul partenerilor de la Eventbook.

Informații complete despre programul celei de-a 11-a ediții sunt disponibile pe site-ul www.oneworld.ro și pe pagina de Facebook: www.facebook.com/one.world.romania


Torturat pentru Hristos, un film-eveniment produs integral în România

The Voice of the Martyrs și Grooters Productions împreună cu Idea Film Distribution anunță proiecția specială la București a filmului Torturat pentru Hristos ce va avea loc joi, 15 martie la Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City. Regizat de John Grooters, lungmetrajul relatează povestea pastorului de origine română, Richard Wurmbrand, care a fost persecutat de Regimul Comunist pentru credința sa.

Născut în 1909 la București într-o familie de evrei, Richard Wurmbrand se mută la Istanbul împreună cu părinții săi din cauza dificultăților financiare, repatriindu-se la numai 9 ani, după moartea tatălui. Atras de mișcarea comunistă și de promisiunile ei, adolescentul Wurmbrand urmează studiile politice ale unei școli din Moscova însă la întoarcerea în țară este urmărit de serviciile secrete, arestat, condamnat și închis. În urma acestei experiențe renunță la doctrina comunistă întrucât vede în ea ‘o sursă de iluzii pentru clasele oprimate’.
În 1936 se căsătorește cu Sabina Oster și la scurt timp se convertește la creștinism, urmând ca, mai apoi, să devină pastor luteran, zeci de evrei din România îmbrățișând credința creștină sub influența lui.

După terminarea războiului, în 1945, Wurmbrand intră în conflict deschis cu autoritățile comuniste române atunci când, în cadrul Congresului Cultelor convocat la Palatul Parlamentului și prezidat de Petru Groza – prim-ministrul de atunci, a protestat împotriva îngenuncherii cultelor în fața unui guvern totalitar.

Filmul urmărește traseul întâmplărilor din acest moment, așa cum a fost relatat de Pastorul Richard Wurmbrand, cunoscut și sub pseudonimul Nicolai Ionescu, în bestsellerul internațional Tortured for Christ: “Soția mea și cu mine am fost prezenți la congres. Sabina mi-a spus: ‘Richard, ridică-te și spală rușinea asta de pe fața lui Hristos! Îi scuipă în față.’ Iar eu i-am răspuns: ‘Dacă fac asta iți vei pierde soțul.’ ‘Nu vreau să am un laș ca soț’ a continuat ea.”

Filmat integral în România, Torturat pentru Hristos îi are în distribuție pe actorii: Emil Măndănac, Raluca Botez, Nicodim Ungureanu, Vlad Rădescu, Eugen Cristea, Alexandru Făiniși, Ștefan Ruxandra, Andrei Geavela. Câteva dintre locațiile de filmare sunt chiar cele în care s-au petrecut întâmplările reale, echipa filmând chiar într-una din închisorile în care Wurmbrand a fost deținut.

Torturat pentru Hristos a avut ieri premiera în Statele Unite ale Americii în peste 700 de săli de cinema și a fost primit cu extrem de mult interes de către public și presa de specialitate.
În România filmul este distribuit de Idea Film Distribution.

Mai multe detalii găsiți și pe website-ul http://torturedforchrist.com.


Vara lui 1993”: o poveste autentică și memorabilă, din 9 martie în cinematografe

„O vară plină de experiențe tulburătoare și deranjante este remodelată în filmul delicat construit de Carla Simón, film ce reprezintă și debutul regizoral al acesteia. ‘Vara lui 1993’ se bazează într-un mod profund pe amintirile personale ale regizoarei, iar acest lucru poate fi sesizat în aproape fiecare cadru al acestei povești despre o fetiță de 6 ani, care este trimisă să trăiască împreună cu unchiul și mătușa ei după moartea părinților săi. De asemenea, acest lucru conferă evenimentelor o directitate și o specificitate care este susținută în mod constant, în special de acțiunile copiilor. Amintirile din copilărie sunt întotdeauna amenințate de auto-indulgență și sentimentalitate, dar filmul ‘Vara lui 1993’ reușește să se îndepărteze cu success de ambele, Simón stabilindu-se ca un talent ce merită urmărit îndeaproape.” scrie Jonathan Holland în recenzia sa a filmului pentru The Hollywood Reporter.

„Vara lui 1993” va ajunge în cinematografele din România începând cu 9 martie, fiind distribuit de Transilvania Film. Trailer: bit.ly/2BPkPca

Filmul va putea fi vizionat în următoarele cinematografe din țară: București – Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Union; Cluj-Napoca – Cinema Victoria; Constanța – Cityplex Constanța; Târgu Mureș – Cinema Arta 3D; Sfântu Gheorghe – Cinema Arta by Cityplex; Iași – Ateneul din Iași; Gura Humorului – Casa de Cultură Gura Humorului; Odobești – Casa de Cultură Odobești.

Spania, vara lui 1993. Frida (Lala Astigas) are şase ani şi, după decesul părinţilor, trebuie să înfrunte prima vară alături de noua sa familie adoptivă. Înainte de sfârşitul verii petrecute în provincia catalană, fata trebuie să înveţe să-şi controleze emoţiile, iar părinţii trebuie să înveţe să ţină la ea ca la propria lor fiică.

Carla Simón declară despre filmul său următoarele: „Mi-am împărtășit povestea de atâtea ori și din acest motiv s-a transformat oarecum într-o legendă, în ceva ce mi s-a întâmplat, dar, în același timp, parcă este doar o poveste. Amintiri, povestiri de familie, imaginație… Totul s-a amestecat în mintea mea atunci când am început să scriu scenariul. Cred că de aceea a fost destul de ușor să punem cap la cap un prim draft, pentru că am scris despre imagini care îmi erau bine cunoscute. Cu toate acestea, a fost ceva mai dificil să ofer o structură acestor imagini. Din această cauză am decis să păstrez acest sentiment de „momente mici”, care puse cap la cap ar putea reprezenta ceva similar cu ceea ce a însemnat prima vară cu noua mea familie. Câteodată mă întreb de ce am simțit nevoia să explic ceva așa de personal și doar atunci când am terminat scenariul mi-am dat seama cât de mult am învățat despre familia mea, pentru că procesul de scriere m-a făcut să privesc povestea din punctul de vedere al fiecărui personaj.”

După premiera din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, filmul Vara lui 1993” a câștigat imediat o mare parte din public, dovada fiind numeroasele premii cu care se poate lăuda deja. Pe lângă premiile din cadrul multiplelor festivaluri la care a luat parte, filmul a fost premiat și în cadrul Premiilor Goya unde a fost apreciat pentru Cel mai Bun Nou Regizor, Cel mai Bun Actor în Rol Secundar și Cea mai Bună Nouă Actriță.

„Vara lui 1993va fi distribuit în cinematografele din România din 9 martie, de Transilvania Film.


Grand Cinema & More, în topul preferințelor iubitorilor de film la Consumer Choice Award

Grand Cinema & More, cinematograful din Băneasa Shopping City, a fost desemnat Consumer Choice Brand al anului 2018 de către Consumer Choice Europe. Premiul a fost acordat pe baza votului consumatorilor români, validând cinematograful în topul categoriei sale din punct de vedere al satisfacției clienților.

Premiile vizează principalii jucători ai fiecărei industrii, realizând un clasament pe baza mai multor indicatori ce țin de satisfacția consumatorilor și gradul de afinitate față de brand. Calitatea serviciilor, gradul de inovare, interacțiunea cu consumatorii și credibilitatea sunt doar câțiva dintre parametrii în funcție de care iubitorii de film au putut vota cinematograful care le răspunde cel mai bine așteptărilor.

Consumer Choice Award este o competiție desfășurată anual de 25 de ani, pornind de la importanța pe care feedback-ul consumatorilor a căpătat-o în evaluarea brandului. Competiția are la bază un amplu sistem de notare, adaptat fiecărei industrii, pe baza căruia sunt evaluați cei mai vizibili jucători, votanți fiind chiar cei care interacționează cel mai des cu bunurile și serviciile oferite. De aici, rezultă o analiză relevantă, obiectivă asupra poziționării brandurilor înscrise și a diferențiatorilor care influențează decizia de cumpărare.

Chestionarul, realizat pe un eșantion de 2.353 de respondenți, a plasat Grand Cinema & More în topul preferințelor vizitatorilor în ceea ce privește calitatea serviciilor, îndrumarea asigurată consumatorilor și nivelul global de satisfacție. Scoruri aproape de cele maxime a obținut și la capitolul inovație și credibilitate, toate acestea transformând cinematograful în prima opțiune a iubitorilor români de film, pe care îl recomandă, mai departe, prietenilor.

„Premiul acesta, venind din partea celor care trec cel mai des pragul cinematografului, este cea mai puternică recunoaștere a eforturilor noastre constante de a îmbunătăți nu doar experiența cinematografică în sine, ci și interacțiunea cu fiecare dintre clienții noștri – de la rezervarea biletelor, până la genericul de la finalul filmului. Obiceiurile specifice de mers la film ale vizitatorilor noștri, rigorile și așteptările lor vor continua să inspire fiecare dintre demersurile  noastre, ridicând constant standardele fiecărei vizionări”, a declarat John Younis, Entertainment Business Unit General Manager.

În spatele acestui vot stă o serie de îmbunătățiri considerabile aduse sistemului de rezervare online, precum și sălii Grand Ultra, îmbunătățită recent cu cea mai nouă tehnologie de proiecție laser RGB 4K și cu singurul sistem de fotolii active® Guitammer din România. O altă inovație este și lansarea unui abonament de cinema revoluționar – Grand Unlimited, care oferă acces nelimitat la film timp de un an de zile pentru 49 lei / lună.

Printre cele mai așteptate filme care vor rula în cinematograf primăvara aceasta se numără Tomb Raider Începutul (Tomb Raider), Pacific Rim 2: Revolta (Pacific Rim: Uprising), O buclă în timp (A Wrinkle in Time), Răzbunătorii: Războiul Infinitului (Avengers: Infinity War), Isle of Dogs, Deadpool 2, Solo: O Poveste Star Wars (Solo: A Star Wars Story).

Despre Grand Cinema & More

Grand Cinema & More, situat în Băneasa Shopping City, acoperă o suprafaţă totală de ​​14.000 mp şi are o capacitate de 2.600 de locuri, dispunând de 13 săli performante, cu locuri ultra-confortabile, capabile să ofere vizionări de film la o calitate premium, adaptate așteptărilor fiecărui spectator.

Grand Cinema & More dispune de o sală complet ajustabilă, Sala Epika, gândită pentru a putea susține spectacole complexe, jucate live pe scenă, precum și de o sală complet echipată pentru vizionări la cele mai înalte standarde – Sala Ultra. Dotată cu cel mai mare ecran de cinema din țară, singurul proiector laser RGB 4K din România, fotolii active care convertesc sunetele joase în vibrații și cel mai performant sistem audio Dolby Atmos, sala Ultra oferă toate premisele unei experiențe cinematografice complete. 

Pentru mai multe informaţii privind programul filmelor şi al tuturor activităţilor din cinematograf, vizitaţi www.grandentertainment.ro și pagina de Facebook a Grand Entertainment www.facebook.com/GrandCinemaDigiplex.


Școala Altfel cu CinEd România: proiecții speciale pentru elevi vor fi organizate în 8 localități

După ce a organizat mai multe sesiuni de formare pentru facilitatorii educaționali din 4 județe, programul de educație cinematografică CinEd România intră în următoarea etapă. În luna martie vor avea loc 20 de proiecții dedicate elevilor din toate ciclurile școlare.

În cadrul formărilor organizate în primele luni ale anului de Societatea Culturală NexT (pentru nivelul gimnazial și liceal) și de Asociaţia Culturală Macondo (pentru nivelul primar), au participat 131 de cadre didactice şi bibliotecari publici. O parte dintre aceştia se va implica acum activ în organizarea proiecțiilor din luna martie, perioadă preferată de multe școli pentru Săptămâna Altfel.

Astfel, în 8 localități din țară (București, Ploiești, Sinaia, Râșnov, Brașov, Codlea, Valea Doftanei și Albești Paleologu), elevii vor participa în mod activ la vizionările filmelor din catalogul CinEd și dezbaterile interactive de la finalul acestora. Participarea la proiecții este gratuită

Catalogul CinEd reunește filme de artă provenind din 7 țări europene (Franța, Portugalia, Spania, Italia, Bulgaria, Finlanda şi România), iar varietatea de formate în care filmele sunt disponibile permite proiectarea acestora în spații diverse – de la cinematografe cu standarde profesioniste la spații cu echipament minimal, precum sala de clasă sau de bibliotecă. Astfel, programul facilitează accesul elevilor la o serie de producții europene de patrimoniu sau multi-premiate în festivaluri internaționale, cu o valoare cinematografică autentică.

Proiecțiile destinate elevilor din ciclul primar, organizate de Asociaţia Culturală Macondo, vor avea loc în București, în perioada 26 – 30 martie, în 7 Școli Generale. Filmele proiectate sunt Rentrée des classes / Prima zi de școală (1956, Franța, r. Jacques Rozier)  și Petite lumière / Luminiţa (2003, Franța-Senegal, r. Alain Gomis). Activitatea va fi asistată la clasă de specialiștii CinEd – învățătorii vor prezenta filmele și vor utiliza materialele pedagogice de pe platformă, la final primind feedback. Dezbaterile pe baza filmelor vor fi moderate de criticul de film Andreea Mihalcea.

Pentru elevii de gimnaziu din București vor fi organizate de către Societatea Culturală NexT 3 proiecții speciale ale filmului El espiritu de la colmena /Spiritul stupului (1973, Spania, r. Víctor Erice) pe 27 și 28 martie la Cinema Elvira Popesco din cadrul Institutului Francez și pe 30 martie la Institutul Cervantes, parteneri ai programului.

Tot elevilor de gimnaziu le sunt dedicate proiecțiile planificate în Râșnov (9 martie), Codlea (26 și 28 martie),  Albești Paleologu (26 martie), Brașov (28 martie) și Valea Doftanei (29 martie). Dezbaterile cu elevii despre filmele vizionate vor fi moderate de către criticii de film Oana Ghera, Gabriela Fillipi, Ionuț Mareș şi Raluca Ungureanu.

Elevilor de liceu li s-au pregătit proiecții ale filmului Cea mai fericită fată din lume (2009, România, r. Radu Jude) în Ploiești (14 martie), Sinaia (27 martie) și Valea Doftanei (28 martie).

Datorită interesului mare manifestat de facilitatorii educaționali, dar și pentru o aprofundare a elementelor de educație cinematografică, o nouă formare intensivă CinEd va fi organizată pe 24 martie în Suceava, urmată de o formare suplimentară în București în luna aprilie. Mai multe detalii vor fi anunțate în curând.


Lansare trailer „141AD-Misiune în Dacia”

Asociația de Artă Nova Polaris din Sibiu vă anunță lansarea trailer-ului pentru cel mai recent film la care lucrează. Este vorba de lungmetrajul de ficțiune istorică „141 A.D – Misiune în Dacia”. Realizat în colaborare cu trupa de reconstiutire istorică antică Veteres Milites , tot din Sibiu, producția va avea premiera în vara aceasta și va reprezenta un efort unic și deosebit în peisajul cinematografic românesc. Un film istoric cu acțiune desfșurată  în perioadă antică, după o păuză de aproape  40 de ani. 

Filmul, o realizare independentă, nu poate fi caracterizat ca un film politic, propagandist , protocronist ci încearcă să atinga interesul spectatorului prin mijloacele  clasice de exprimare cinematografică. Suspans, intrigă, interpretare, atmosferă, scenografie, fotografie, story… Observație utilă de menționat în această perioadă de generalizări și stigmatizări culturale. 

În distribuţia filmului regăsim foarte multe nume promiţătoare din zona de reconstituire istorică (Augustin Ungureanu, Florin Nicula, Laura Petresc, Cristian Ciomaga şi mulţi alţi) dar şi actori importanţi, cunoscuţi ai publicului de teatru sau film naţional cum ar fi Cristian Stanca, Cătălin Neghină sau Paul Bondane. Filmul se află în postproducție, aproximativ 80% din el fiind definitivat. Filmul este scris și regizat de Octavian Repede. Imaginea Tudor Porumb. Deși o realizare  independentă, angrenată de un efort uriaș, echipade producție speră că acest film va produce o surpriză plăcută în peisajul cultural actual și va promova diversitatea temtatică în arta cinematogafică autohtonă. 

Sinopsis:

„Anul 141 după Hristos, în Provincia romană Dacia. O apariţie neobişnuită de forma unei comete este observată pe cerul nopţii.  Înţelepţii sunt de părere că este o apariţie nefastă care va aduce nenorociri şi moarte. În aceste zile înfricoşătoare, într-un castru(fort) roman de la marginea Provinciei Dacia se răspândeşte o epidemie mortală în
rândul soldaţilor cantonaţi aici. Medicii sunt depăşiţi de situaţie. Nimeni nu ştie care este cauza acestei boli şi numărul morţilor este în continuă creştere . Un corp de exploratori romani, conduşi de experimentatul Centurion
Marcus-(alături de camarazii Aquila, Terţius şi Nerva) este trimis de către comandantul castrului- Prefectul Cornelius Fulvius- într-o misiune specială în teritoriile necunoscute şi necucerite de la marginea Imperiului, aflate sub stăpânirea dacilor liberi, pentru a găsi o rezolvare neobişnuită acestei molime. Călătoria romanilor spre misterioşii Munţi ai Şarpelui devine plină de neprevăzut şi peripeţii. Sunt vremurile întunecate când Jupiter rânduia  destinele muritorilor…Misiunea romanilor stă deci sub semnul voinţei zeilor şi neprevăzutului.”

141AD-Misiune in Dacia, lungmetraj (85 min.), thriller, istoric/mister/acţiune , în distribuție  A. Ungureanu, C. Stanca, F.Nicula, C.Neghină, L.Petresc, C.Ciomaga, Ş. Popa, P. Bondane, A.Bornea, T.Urea, I. Jugravu, E.Ciurea, S.Popa, L. Vulpe, R.Cazacu, R. Mercurean, M. Săsărman, T. Porumb, A. Nicula, I. Păsărea  ş.a. 

trailer film:
https://www.youtube.com/watch?v=cEb4T3X_duU  

Pagina oficială de facebook
https://www.facebook.com/MisiuneDacia/


BIEFF 2018 prezintă primul Spotlight Berlinale din România: Noi perspective asupra realității contemporane

La cea de-a opta ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF, unul dintre cele mai importante evenimente în cadrul demersului său educațional este extinderea parteneriatului cu inovatoarea secțiune a Festivalului Internațional de Film de la Berlin – Forum Expanded. Sub formula Berlinale Spotlight: Forum Expanded, acest complex focus va cuprinde o serie de șase proiecții dedicate unor noi și surprinzătoare direcții la intersecția dintre cinema și arta vizuală. Spotlight-ul este organizat în colaborare cu Goethe-Institut Bukarest și Arsenal – Institute for Film and Video Art și este curatoriat de Ulrich Ziemons.
 
Începând din anul 2006, Forum Expanded prezintă în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin experimente cinematografice, instalații video, conferințe și performance-uri. În cei 12 ani de la înființare, secțiunea a devenit o platformă importantă pentru artiștii ce oferă o perspectivă critică și o înțelegere extinsă asupra a ceea ce poate înseamna cinema-ul, fiind cea mai îndrăzneață secțiune a Berlinalei.
 
Berlinale Spotlight: Forum Expanded reunește zece lucrări care au fost prezentate la ediția din 2017 a secțiunii Forum Expanded. Cu tema The Stars Down to Earth, Forum Expanded 2017 a atras atenția asupra faptului că trebuie să revizuim modul în care ne uităm la ceea ce ne înconjoară, privind și ascultând totul de foarte aproape. Preocuparea pentru o perspectivă nouă, ancorată pe pământ, asupra lumii, transpare sub forme cinematografice multiple din lucrările din selecția Forum Expanded.” (Ulrich Ziemons)

Contextualizate în trei sub-programe, o bună parte din lucrările prezentate la BIEFF în Spotlight au fost inițial concepute pentru a fi prezentate ca instalații de artă vizuală și vor fi difuzate pentru prima dată pe marele ecran, în timp ce altele sunt realizate de renumiți cineaști și artiști obișnuiți cu circuitul festivalurilor de film, ca Yael BartanaEija-Liisa Ahtila sau Bernd Lützeler.
 
Investigând diseminarea imaginilor violenței la nivel global, construcția spațială a sistemelor politice și economice sau antropocentrismul narațiunii cinematografice, filmele din acest prim Berlinale Spotlight în cadrul BIEFF ne arată cum ne inscripționăm și reflectăm sinele în tot ceea ce este în jurul nostru – de la natură la clădirile orașului sau spațiul de lucru – cu tot cu umorul, oscilările personale sau dezrădăcinarea care vin la pachet cu experiența umană.

Din cotloanele cele mai sumbre ale industriei cinematografice dintr-un Mumbai înțepenit între cultul vedetelor, superstiție și interminabilele blocaje de circulație de fiecare zi, Camera Threat explorează relația ambivalentă și uneori paranoică dintre acest oraș al filmului și imaginea în mișcare. Așezați pe o canapea de casting, un regizor și o actriță se lasă absorbiți de conversațiile lor spontane pe marginea efectelor secundare nedorite ale unei lumi care nu se mai sinchisește să facă o distincție între realitate faptică și ficțiune. Filmul artistului vizual Bernd Lützeler – care va discuta cu publicul la dezbaterile de după proiecții – mixează mai multe genuri, după rețeta de film Masala, extrem de popular în cinematografia indiană.

Bunurile personale sunt mărturii materiale ale unor istorii private, care evocă sentimente, gânduri și idei ce au legătură cu experiențe din trecut. În contextul războiului și al supraviețuirii, astfel de obiecte devin semnificanți în același timp reconfortanți și dureroși ai unei lumi pierdute sau inaccesibile. În multe cazuri, ele sunt păstrate și prețuite, căpătând uneori un anumit grad de sanctitate, dar amintind în permanență de un trecut devastator. Filmul artistei vizuale Yael BartanaTashlikh (Cast Off) – prezentat la BIEFF cu sprijinul Ambasadei Regatului Țărilor de Jos – funcționează ca o platformă atât pentru supraviețuitorii, cât și pentru autorii unor genocide sau persecuții etnice, unde și unii și alții se confruntă cu conexiuni personale în forma lor materială, care îi leagă de ororile trăite.

Studies on the Ecology of Drama, de celebra artistă vizuală finlandeză Eija-Liisa Ahtila, poate fi privit ca un performance pentru și împreună cu o cameră de filmat. Este o meditație practică, filosofică și reprezentațională asupra incapacității tradiției noastre antropocentrice și descriptive de a vedea dincolo de domeniul umanității. În film, spațiul înconjurător proiectat este o întreagă panoramă în care este înglobat și spectatorul. O actriță (ființă umană) ne conduce prin raționamentul filmului. În stilul unei prezentări de conferință, ea explică temele lucrării și aplică exerciții de reducție asupra mediului înconjurător: un câmp, o pădure, o grădină, un coral. Ceilalți protagoniști sunt: o tufă, un arbust de ienupăr, o pasăre (drepnea neagră), un cal, un fluture galben și un grup de oameni-acrobați.

Clădirile multicolore dintr-un oraș din Qatar imită arhitectura venețiană. Dar aici, casele sunt goale, iar apele canalului sunt nemișcate. O cameră de filmat se aventurează să arunce o privire iscoditoare dincolo de misterioasele fațade. Turtles Are Always Home este o expediție intimă în căutarea lui acasă într-o lume efemeră. Un scurt eseu despre importanța pe care o are pentru fiecare dintre noi sentimentul de acasă și despre căutarea acesteia într-un mediu tranzitoriu. O călătorie personală către sine, cu o cameră care observă tot felul de lucruri și își oferă răgazul de a privi clădirile și împrejurimile doar pentru a se reflecta în ele. Regizoarea Rawane Nassif va participa la proiecțiile filmului în cadrul BIEFF cu sprijinul Ambasadei Canadei și al Ambasadei Libanului.

Hashti Tehran prezintă spațiile periferice la confluența dintre urban și suburbie aflate la marginea Teheranului. Daniel Kötter dezvăluie patru astfel de spații de tranziție, pătrunzând în părți ale Iranului care sunt vizibile doar rareori celor din afară. Panoramările lente ale camerei peste clădiri și peisaje sunt accentuate de conversații dintre agenți imobiliari și clienții lor sau locuitori din zonă, despre expulzare și despre migrație. Hashti Tehran spune povestea modului în care sunt generate spațiile sociale, care nu are legătură cu centralitatea, ci mai degrabă cu ocuparea și folosirea lor de către oameni.

Cea de-a opta ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc între 26 martie și 1 aprilie 2018, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco


Peste 70 de cineaști invitați la One World Romania 11

Cea de-a 11a ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania aduce la București în perioada 16-25 martie 2018 peste 70 de realizatori de film, protagoniști și specialiști în subiectele abordate de selecția festivalului. Ei vor participa la proiecțiile de film și dezbaterile organizate pe parcursul celor 10 zile, în cele 8 locații ale festivalului. 

Pe câțiva dintre ei i-am prezentat deja în cadrul secțiunilor din care fac parte documentarele lor, pe alții vom încerca să-i prezentăm pe scurt aici, dar pe toți vă invităm să îi cunoașteți în cele 10 zile de festival. Cu siguranță nu veți regreta și vom învăța cu toții ceva de la fiecare dintre ei. Lista completă a participanților este disponibilă aici, iar în curând vom publica și lista completă a celor care vor participa la dezbaterile tradiționale, organizate după fiecare proiecție. Între 19 și 23 martie vom organiza zilnic începând cu ora 12:00 la ARCUB câte o întâlnire între invitații festivalului, deschise și publicului, în care vom discuta despre filmele din selecție și temele principale ale ediției.  

Mila Turajlić aduce la One World Romania „Cealaltă parte a tuturor lucrurilor”, documentarul care a câștigat Marele Premiu al celei mai recente ediții a Festivalului de Film Documentar din Amsterdam (IDFA) – unul dintre cele mai prestigioase din domeniu. Din 2005, Mila Turajlić este organizator al Magnificent 7 Festival of European Documentary Films din Belgrad. Este fondatoare a DokSerbia, asociația cineaștilor sârbi, și predă la Archidoc și la Balkan Documentary Center.
 
Maxim Pozdorovnik este un alt regizor care vine în premieră la One World Romania, dar a mai fost prezent printr-un film al său la ediția din 2015 a festivalului – „The Notorious Mr. Bout”. În 2013 Pozdorovkin a primit premiului juriului de la Sundance pentru filmul său „Pussy Riot: A Punk Prayer”, iar anul acesta, în cadrul aceluiași festival, a obținut premiul special al juriului acordat celui mai bun montaj pentru „Noul nostru președinte”, pe care îl vedem la One World Romania 2018.

Pe Vitaly Mansky poate l-ați cunoscut la One World Romania 9 prin filmul său „Under the Sun”, dar anul acesta îl vedeți în carne și oase după proiecțiile documentarului „Rude”. Vitaly Mansky a absolvit în 1989 Institutul de Cinematografie VGIK și a devenit unul dintre cei mai apreciați regizori și producători de film documentar ruși contemporani. A regizat mai mult de 30 de filme, prezentate și premiate la festivaluri din întreaga lume și a produs filmele unor regizori precum Renata Litvinova, Alexander Rastorguyev, Sergey Miroshnichenko, Dmitry Zhelkovsky, sau Sergei Loznitsa. 
 
De aproape 35 de ani, Pamela Yates, una dintre primele documentariste activiste din Statele Unite, documentează rezistența mayașilor din Guatemala în fața forțelor colonizatoare, care au căutat să îi extermine în diverse moduri. Ea vine pentru prima oară la One World Romania, împreună cu documentarul său „500 de ani”, ultimul dintr-o trilogie a rezistenței mayașe începute în 1983, dar și cu producătorul filmului, Paco de Onis. Un alt film realizat de Pamela, „Granito – How To Nail a Dictator” a fost prezent în selecția One World Romania 2012.

Boris Mitić este un regizor extrem de creativ și neconvențional și în același timp multi-premiat la mai multe festivaluri de film documentar. El va prezenta la One World Romania 11 filmul „Laudă nimicului” pe 17 și 18 martie. După proiecția din 18 martie, ora 11:30, de la Cinema Elvire Popesco, va susține și un masterclass.
 
Ana Dumitrescu, realizatoarea documentarului „Licu, o poveste românească”, câștigător al Marelui Premiu la Festivalul DOK Leipzig 2017 vine la București împreună cu protagonistul filmului, Liviu Canțer, zis „Licu”. Ei vor fi prezenți la proiecțiile documentarului pe 23 și 25 martie la Cinema Eforie.

Realizatoarea documentarului „Antonio și Catarina” – premiat cu Pardino D’Oro (Cel mai bun scurtmetraj) la Festivalul de Film de la Locarno – Cristina Haneș vine la București între 17 și 20 martie. În prezent Cristina este în etapa de dezvoltare a primului său lungmetraj, o co-producție India-România.
 
Un invitat special al festivalului de anul acesta este protagonistul documentarului „Primăvară cambodgiană” – Venerabilul Luon Sovath – un călugăr budist activist din Cambodgia, care continuă lupta pentru drepturile semenilor săi, în ciuda amenințărilor primite constant. El vine la București împreună cu regizorul filmului, Chris Kelly. Documentarul este lungmetrajul său de debut și a lucrat la el timp de 9 ani.

Participanții la cea de-a 11-a ediție a Festivalului One World Romania sunt: Pamela Yates, Paco De Onis, Radu Ciorniciuc, Monica Lăzurean-Gorgan, Cristina Haneș, Marco De Stefanis, Bernhard Braunstein, Till Schauder, Yves-Marie Mahé, Mila Turajlić, Thierry Michel, Lucio Bassadone, Maria Katharina Mykløen Hustad, Bill Morrison, Anne Fabini, Asli Özarslan, Ana Branea, Pietro Pasquetti, Silvia Jop, Mona Nicoară, Dana Bunescu, Péter Forgács, Monika Grassl, Elitza Gueorguieva, Corneliu Porumboiu, Tereza Nvotová, Dragoș Turea, Dieter Schumann, Daphni Leef, Orban Wallace, Lotte Mik Meyer, Dragoș Hanciu, Kazuo Hara, Sachiko Kobayashi, Boris Mitić, Ana Dumitrescu, Liviu „Licu” Canțer, Jonathan Boissay, Florent Vassault, Yael Kipper, Ronen Zaretsky, Gurcan Keltek, Lukáš Kokeš, Klára Tasovská, Maxim Pozdorovkin, Shevaun Mizrahi, Wissam Al-Zoabi, Alexandra Wesolowski, Nora Lam, Peter Yam, Ruxandra Gubernat, Henry Rammelt, Marcel Schreiter, Chris Kelly, Venerabilul Luon Sovath, Claudiu Mitcu, Ileana Bîrsan, Daisy Asquith, Yony Leyser, Karel Kovanda, Monika Macdonagh-Pajerová, Cosmin Bumbuț, Elena Stancu, Vitaly Mansky, Matthias Krepp, Angelika Spangel, Leni Gruber, Alexander Kleider, Jessica Gorter, Nora Agapi, Daniel Abma, Mary Jirmanus Saba, Tristan Ferland Milewski, Bernard Guetta, Stefanie Eckert, Michael Loebenstein, Oksana Sarkisova, Rada Sesic, Maciej Novicki, Michael Loebenstein, Stefanie Eckert, Mihai Fulger, Bernard Guetta, Lavinia Betea, Marius Deaconu, Ada Milea, Svetlana Cârstean, Elena Vlădăreanu, Cosmina Moroșan.

Biletele, abonamentele generale și cele de 5 intrări au fost deja puse în vânzare pe site-ul partenerilor de la Eventbook. Informații complete despre programul celei de-a 11-a ediții sunt disponibile pe site-ul www.oneworld.ro și pe pagina de Facebook: www.facebook.com/one.world.romania.


Cele mai noi filme autohtone pornesc în Caravana Zilele Filmului Românesc martie -iunie 2018

Astăzi, Timișoara dă startul ediției a VII-a a caravanei Zilele Filmului Românesc cu proiecția Fotbal infinit, cel mai nou titlu semnat de regizorul Corneliu Porumboiu care a avut aseară avanpremiera la Bucureşti. Timișorenii vor putea vedea filmul de la ora 20:30 la Casa Artelor, Sala Studioart.

În perioada martie-iunie 2018, caravana ZFR continuă să promoveze producţia autohtonă de film şi să reînvie ideea spectacolului de cinema ca eveniment prezentând proiecții cu cele mai recente producții românești premiate la festivaluri. Caravana va ajunge la: Timișoara, Arad, Brașov, Sibiu, Buzău, Baia Mare, Slobozia și alte orașe din țară. Programul va fi actualizat pe siteul pe www.filmedefestival.ro/zfr

Ce filme vor rula în cadrul Zilele Filmului Românesc

Fotbal Infinit (2018), regia Corneliu Porumboiu. Filmul  „Fotbal infinit” pornește de la ideile unui funcționar local din Vaslui care are curajul să își pună întrebări despre regulile jocului de fotbal și dacă există vreun raport intim între fotbal și viață? 

Un pas în urma serafimilor (2017), regia Daniel Sandu. Spune povestea lui Gabriel, un adolescent care își dorește să devină preot și intră într-un seminar teologic ortodox. Pe parcursul filmului, Gabriel și colegii lui învață că minciuna, furtul, manipularea și trădarea sunt aptitudini pe care trebuie să și le însușească pentru a rezista în seminar.

Marița (2017), regia Cristi  Iftimie. Este un road-movie care încearcă să surprindă un moment de trecere din existenţa unui tânar – acela al desprinderii de tată. Banditul Whisky (2017), regia: Nimród Antal. Filmul se bazează pe fapte reale, avându-l în centru pe Attila Ambrus, un maghiar din România născut în Miercurea Ciuc şi fugit în anii 1980 din ţară. În anii ’90 a devenit jucător de hochei de gheaţă. Simultan, a comis jafuri asupra a 27 de bănci în Ungaria.

Scurtcircuit (2017), regia Cătălin Saizescu. Melania, o elevă de 15 ani, rămâne insarcinata cu Emi, un coleg de clasă. Mamele minorilor îi despart pe cei doi îndrăgostiţi şi hotărăsc să dea copilul spre adopţie. La doar o zi după naşterea prematură a Melaniei, salonul de terapie intensivă unde fusese trimis bebeluşul este mistuit de flăcări. Bazat pe fapte reale.

Hawaii (2017), regia Jesús del Cerro; Hawaii, o poveste despre cum să ajungi la o moștenire de 3 milioane de dolari într-o vreme când un singur dolar deținut în casă era motiv să-ți pierzi libertatea pe viață.

Pororoca (2017), regia Constantin Popescu. „Pororoca” spune povestea lui Tudor (Bogdan Dumitrache) și a Cristinei (Iulia Lumânare). Cei doi duc o viaţă de cuplu obişnuită, fără alte griji aparente, altele decât cele inerente, legate de creşterea şi educaţia copiilor: Maria (5 ani) şi Ilie (7 ani). Într-o duminică dimineaţă, Tudor iese cu copii în parcul din apropierea blocului. Într-o clipă de neatenţie a tatălui, Maria dispare.

 6,9 pe scara Richter (2017), regia Nae Caranfil; Un tânăr actor de teatru navighează cu greu între un rol complicat într-un spectacol de „musical”, o nevastă geloasă până la depresie și obsesia marelui cutremur devastator, anunțat ca iminent de toți „experții”. Însă „adevăratul” cutremur pentru el se dovedește a fi re-apariția intempestivă a propriului său tată, după decenii de absență.

Zilele Filmului Românesc este un eveniment prezentat de Banca Comercială Română (BCR), finanțat de Centrul Național al Cinematografiei.

Organizat de Voodoo Films și Asociația Cinemascop.


Atelierul / L’atelier – de vineri în cinematografe

Reputatul regizor francez Laurent Cantet revine în cinematografele din România cu Atelierul / L’atelier, film care a avut premiera la festivalul de la Cannes de anul trecut, în secţiunea competitivă Un Certain Regard. Atelierul rulează, începând de astăzi, în 20 de cinematografe din 11 orașe din România.

Scris împreună cu cineastul Robin Campillo (cunoscut pentru recentul „120 de bătăi pe minut”), noul film, al 8-lea, vorbește despre dificultatea generației tinere de a-și găsi locul într-o societate violentă, ruptă între probleme sociale și politice.

Cunoscut pentru preocupările sale pentru lumea adolescenților, preocupare care i-a adus un Palme d’Or la Cannes în 2008 cu drama Entre les murs revine, Laurent Cantet  surprinde de această data un grup de adolescenți în afara clasei, într-un mediu relaxat, o vară în La Ciotat (oraş-port lângă Marsilia, celebru ca oraş al fraţilor Lumière). Olivia (Marïna Fois), o scriitoare celebră, organizează un atelier de vară la care participă un grup de tineri din sudul Franței. Printre ei, Antoine (Matthieu Lucci), un tânăr conflictual și talentat, care rupe dinamica grupului. Olivia este deopotrivă îngrijorată și fascinată de violența lui Antoine și încearcă să-l cunoască dincolo de granițele Atelierului.

YouTube Trailer: https://youtu.be/VLWBhWuiZJU

Facebook Page: www.facebook.com/badunicorn.ro

Despre Atelierul, Laurent Cantet  spune:

Filmul este martorul transformări radicale a societății și culturii care, probabil din cauza efectului crizelor politice și economice, nu se mai raportează la lumea de odinioară – cea pe care generația mai în vârstă o preferă. Ceea ce tinerii din „Atelierul” vor să spună este că ei refuză să fie împovărați de un trecut care nu este al lor. Azi, ei se confruntă cu o mulțime de probleme complet diferite:  găsirea propriului loc într-o lume care nu le acordă prea multă atenție și sentimentul că nu au nici un fel de control asupra modului în care lucrurile se petrec în general, să nu mai vorbim de lipsa controlului asupra propriilor vieți. Mai mult, ei trebuie să se confrunte cu o societate violentă ruptă între probleme sociale și politice, precum instabilitatea financiară, terorismul și ascensiunea mișcării de extremă-dreapta”.

Laurent Cantet și Robin Campillo au început să scrie Atelierul la scurt timp după atacul de la Charlie Hebdo. Au decis să se oprească pentru o perioadă și s-au decis să îl reia la câteva zile după atacul terorist din 13 noiembrie 2015 din Paris. După finalizarea scenariului, castingul s-a făcut în zona în care urma să se întâmple acțiunea iar Laurent Cantet a optat pentru a lucra cu tineri reali: ”am mers la cluburi sportive, teatre, baruri , am așteptat în fața liceelor… Astfel, am cunoscut câteva sute de tineri din zonă dintre care am ales actorii”. Pentru rolul Oliviei, regizorul a ales-o pe Marina Foïs ”pentru că știam că și-l va asuma pe deplin și că are energia și puterea necesare de a se afirma în cadrul grupului fără să-și piardă, însă, ingeniozitatea, iar acest lucru era absolut esențial pentru mine”. Rolul din Atelierul i-a adus actriței o nominalizarea la César-ul pentru cea mai bună actriţă,

Atelierul / L’atelier, este distributi în România începând din 9 martie de Bad Unicorn, astfel: BUCUREȘTI: Cinema City (AFI Cotroceni), Grand Entertainment (Baneasa Shopping City), Cine Globe (Auchan Titan), Movieplex Cinema (Mall Plaza), Hollywood Multiplex (Mall Vitan), Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Cinema Europa; CLUJ NAPOCA: Cinema Victoria, TÂRGU-MUREȘ: Cinema Arta 3D, IAȘI: Ateneul din Iași, CONSTANȚA: Cityplex Constanța, BRAȘOV: Cinemateca Patria, SFÂNTU GHEORGHE: Cinema Arta by Cityplex, BÂRLAD: Cinema Victoria by Cityplex, BOTOȘANI: Cinema Unirea și Cine Globe, LUGOJ: Cinema Bela Lugoși, PITEȘTI: Cinema Trivale.

Parteneri media: Tananana, Radio România Cultural, Zile și Nopți, Scena9, Ziarul Metropolis, art7, Sub25, noizz.ro, Dissolved Magazine, yorick.ro, Iqool.ro, Liternet.ro, Cinemap

Reputatul regizor francez Laurent Cantet revine în cinematografele din România cu Atelierul / L’atelier, film care a avut premiera la festivalul de la Cannes de anul trecut, în secţiunea competitivă Un Certain Regard. Atelierul rulează, începând de astăzi, în 20 de cinematografe din 11 orașe din România.

Scris împreună cu cineastul Robin Campillo (cunoscut pentru recentul „120 de bătăi pe minut”), noul film, al 8-lea, vorbește despre dificultatea generației tinere de a-și găsi locul într-o societate violentă, ruptă între probleme sociale și politice.

Cunoscut pentru preocupările sale pentru lumea adolescenților, preocupare care i-a adus un Palme d’Or la Cannes în 2008 cu drama Entre les murs revine, Laurent Cantet  surprinde de această data un grup de adolescenți în afara clasei, într-un mediu relaxat, o vară în La Ciotat (oraş-port lângă Marsilia, celebru ca oraş al fraţilor Lumière). Olivia (Marïna Fois), o scriitoare celebră, organizează un atelier de vară la care participă un grup de tineri din sudul Franței. Printre ei, Antoine (Matthieu Lucci), un tânăr conflictual și talentat, care rupe dinamica grupului. Olivia este deopotrivă îngrijorată și fascinată de violența lui Antoine și încearcă să-l cunoască dincolo de granițele Atelierului.

YouTube Trailer: https://youtu.be/VLWBhWuiZJU

Facebook Page: www.facebook.com/badunicorn.ro

Despre Atelierul, Laurent Cantet  spune:

Filmul este martorul transformări radicale a societății și culturii care, probabil din cauza efectului crizelor politice și economice, nu se mai raportează la lumea de odinioară – cea pe care generația mai în vârstă o preferă. Ceea ce tinerii din „Atelierul” vor să spună este că ei refuză să fie împovărați de un trecut care nu este al lor. Azi, ei se confruntă cu o mulțime de probleme complet diferite:  găsirea propriului loc într-o lume care nu le acordă prea multă atenție și sentimentul că nu au nici un fel de control asupra modului în care lucrurile se petrec în general, să nu mai vorbim de lipsa controlului asupra propriilor vieți. Mai mult, ei trebuie să se confrunte cu o societate violentă ruptă între probleme sociale și politice, precum instabilitatea financiară, terorismul și ascensiunea mișcării de extremă-dreapta”.

Laurent Cantet și Robin Campillo au început să scrie Atelierul la scurt timp după atacul de la Charlie Hebdo. Au decis să se oprească pentru o perioadă și s-au decis să îl reia la câteva zile după atacul terorist din 13 noiembrie 2015 din Paris. După finalizarea scenariului, castingul s-a făcut în zona în care urma să se întâmple acțiunea iar Laurent Cantet a optat pentru a lucra cu tineri reali: ”am mers la cluburi sportive, teatre, baruri , am așteptat în fața liceelor… Astfel, am cunoscut câteva sute de tineri din zonă dintre care am ales actorii”. Pentru rolul Oliviei, regizorul a ales-o pe Marina Foïs ”pentru că știam că și-l va asuma pe deplin și că are energia și puterea necesare de a se afirma în cadrul grupului fără să-și piardă, însă, ingeniozitatea, iar acest lucru era absolut esențial pentru mine”. Rolul din Atelierul i-a adus actriței o nominalizarea la César-ul pentru cea mai bună actriţă,

Atelierul / L’atelier, este distributi în România începând din 9 martie de Bad Unicorn, astfel: BUCUREȘTI: Cinema City (AFI Cotroceni), Grand Entertainment (Baneasa Shopping City), Cine Globe (Auchan Titan), Movieplex Cinema (Mall Plaza), Hollywood Multiplex (Mall Vitan), Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Cinema Europa; CLUJ NAPOCA: Cinema Victoria, TÂRGU-MUREȘ: Cinema Arta 3D, IAȘI: Ateneul din Iași, CONSTANȚA: Cityplex Constanța, BRAȘOV: Cinemateca Patria, SFÂNTU GHEORGHE: Cinema Arta by Cityplex, BÂRLAD: Cinema Victoria by Cityplex, BOTOȘANI: Cinema Unirea și Cine Globe, LUGOJ: Cinema Bela Lugoși, PITEȘTI: Cinema Trivale.

 

Articole similare

De ce îți dorești ca mașina timpului să existe: Final Frontier, târg de carte SF & Fantasy

Jovi Ene

Lansare de carte Gaudemus 2017: Pentru ca eu sunt. Pentru ca tu esti, de O.G. Arion

Jovi Ene

Ce pregătește editura Nemira în prima jumătate a anului 2019

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult