Prin blogosfera cinefila

Prin blogosfera cinefilă (17 – 23 februarie 2020)

-Despre ‘Colectiv’, filmul lui Alexander Nanau, scrie Mihai Brezeanu la ‘liternet’: ‘E imposibil să eviţi evidenţele. Filmul ăsta nu prea fi comentat altfel decât prin prisma subiectelor sale. Noaptea tragediei de la Colectiv. Anchetele Gazetei Sporturilor care, demascând, de pildă, diluarea atroce a dezinfectanţilor folosiţi în 2.000 (două mii) de săli de operaţie, explică apariţia infecţiilor nosocomiale, responsabile pentru aproape jumătate dintre cele 65 decese. Putreziciunea sistemului de sănătate. Scurtul mandat de ministru al lui Vlad Voiculescu, omul care a încercat să scormonească, de la vârf, un sistem putred. Reacţia iniţială, din primele ore şi zile, a oficialităţilor de atunci, conform cărora România are tot ce-i trebuie pentru a-i trata pe toţi cei răniţi. Printre alţii, ministrul sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, prim-ministrul, Victor Ponta, şeful departamentului pentru situaţii de urgenţă, Raed Arafat, managerul Institutului Naţional de Boli Infecţioase, Adrian Streinu-Cercel, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila. Întâmplător sau nu, ultimii trei ne asigură şi azi că România are tot ce-i trebuie în caz de epidemie de coronavirus, conform observaţiei făcute de Narcis Hogea şi de Tolo la discuţia cu publicului ce a urmat proiecţiei de luni seară (24 februarie 2020), de la Elvira Popescu.’

Recomanda filmul si cei de la ‘cinemap’. Motivul?: ‘Pentru că este un film incredibil despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.’

-Emil Calinescu de la ‘CinEmil’ scrie despre ‘Chemarea strabunilor’, filmul lui Chris Sanders, cu Harrison Ford si Omar Sy pe generic: ‘Unii o considera carte pentru adolescenti, insa oficial vorbim de o carte pentru copii intre 7 si 10 ani. Problema este ca filmul nu pare deloc un film pentru copii. Are audienta generala, intr-adevar, deci POATE fi urmarit de oricine, dar nu e chiar film pentru copii. Sau nu este un film CLASIC pentru copii, o poveste din aceea cu happy-end. Este un film pentru iubitorii de animale, cu precadere iubitorii de caini, dar nu neaparat un film pentru copii. Ok, accept, copiii sunt mari iubitori de animale, au sufletul pur, vor empatiza mai mult cu Buck decat 80% dintre adulti. Accept asta. Dar tot nu este film pentru copii in intelesul clasic al cuvantului.’

-Si Diana Duca scrie pe blogul ei despre acest film: ‘Chiar daca aventurile lui Buck nu erau straine pentru cei care au citit cartea, intreaga sala a reactionat in momentele tensionate si in momentele amuzante. Buck a fost creat bine si are o personalitate atat de admirabila, ca empatizezi cu el de la primele scene. Mai ales de la primele scene! Si ritmul filmului e construit treptat, astfel incat simti ca efectiv cladesti o relatie cu catelul de pe ecran iar la final te bucuri de implinirea lui.’

-Anca de la ‘Din filme’ scrie pe blogul ei despre ‘Il traditore’ / ‘Tradatorul’ lui Marco Bellocchio: ‘Ca orice film cu tentă istorică, „Il Traditore“ are şi scene uneori plictisitoare, şi scene foarte puternice, multe inspirate, o parte prea romanţate şi câteva pe care o să-ţi doreşti să le revezi. Desfăşurarea procesului Maxi este unul dintre punctele forte ale filmului: confruntarea verbală dintre mafioţi, sfidarea judecătorilor, senzaţia de neputinţă pe care o lasă aceştia, toate creează un adevărat spectacol. Tommaso Buscetta, şi viaţa lui, rămâne însă atracţia filmului. Un personaj atipic în rândul mafioţilor, este prezentat ca un om cu frământări, un om vulnerabil. Un om care, deşi neoficial este numit „cap al celor două lumi“ (Brazilia şi Italia), nu are nimic din viclenia lui Pippo Calò sau caracterul ascuns al lui Totò Riina, şefii mari ai Cosei Nostra. Interpretaţi de Fabrizio Ferracani şi Nicola Cali, Pippo Calò şi Totò Riina sfidează doar prin prezenţă, nu li se atribuie multe replici, spre deosebire de Tommaso Buscetta. Sunt antieroii excelenţi din „Il Traditore“.’

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

-”Que la fête commence… (1975)

-”Tipografic Majuscul(2020)

Western Stars (2019)

Pokot (2017)

(Sursă fotografii: Liternet.ro, Cinemil.ro, Dinfilme.ro)

Articole similare

Melodramă despre emigrație și familie: The Farewell (2019)

Dan Romascanu

Prin blogosfera cinefilă (13 – 19 octombrie 2014)

Jovi Ene

Teatrul Metropolis din Bucuresti in Israel

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult