Stiri

MyKey lansează We Are Here – prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale

Afis We Are Here_miniFestivalul Internaţional de Film NexT face parte din prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale, alături de alte 7 evenimente importante din spaţiul românesc.

  • 8 festivaluri-reper din arta cinematografică, teatrală şi muzicală se unesc pentru prima dată într-o amplă campanie de activare a publicului.
  • Scopul campaniei este crearea unui precedent puternic pentru crowdfunding, o variantă viabilă de finanţare pentru proiectele culturale, alături de finanţarea statului şi a companiilor private. Acţiunea se va desfăşura punctual, pe o perioadă de 3 săptămâni.
  • Pentru peste 500.000 de spectatori, din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Alexandria, aceste festivaluri au devenit momentele culturale cele mai intense ale ultimilor 8 ani.

În contextul în care organizatorii festivalurilor culturale independente se confruntă cu subfinanţarea şi reducerea bugetelor, MyKey iniţiază prima campanie majoră de crowdfunding de pe piaţa românească, prin lansarea platformei www.we-are-here.ro.

We Are Here este prima campanie de activare a fiecărui fost, actual sau viitor spectator. Publicul poate susţine acum concret proiectele pe care le-a urmărit şi aplaudat, finanţând ediţiile din acest an ale festivalurilor participante. We Are Here este o gală de fundraising virtuală: festivalurile ies la scenă deschisă, pentru prima dată, în faţa publicului, într-o acţiune menită să creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, şi anume ediţiile din 2013 ale evenimentelor, iar susţinătorii vor fi recunoscuţi public.

Una dintre cele mai frumoase şi trainice clădiri din Bucureşti a fost clădită parţial prin subscripţie publică. Si azi, după 120 de ani sloganul “Daţi un leu pentru Ateneu!” e la fel de proaspăt. Participarea directă a cetăţenilor la construcţia evenimentelor culturale face parte din starea de sănătate a unei societăţi care are nevoie de asemenea vitamine pentru a se revigora, aşa cum cultura însăşi este o vitamină pentru starea de sănătate mentală a unei naţiuni. 

Contribuţia directă a publicului la finanţarea unui produs cultural obligă la mai mult şi, în acelaşi timp, dă puterea de a continua celor care-l păstoresc. Şi întăreşte o legătură invizibilă în dublu sens între cei care pun la cale şi cei care dăruiesc.’’  declară Ada Solomon, Director al Festivalului de Film NexT.

Acţiunea de crowdfunding este una cu potenţial viral, bazată pe idea că fiecare dintre noi poate participa la un proiect în care crede şi nicio contribuţie financiară nu este prea mică pentru un mare succes. În România, acest gen de acţiune este una în afara hărţii, încă, publicul nefiind obişnuit să obţină rezultate reale prin donaţii.

Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finanţare sunt repere pentru cultura urbană şi educaţia alternativă prin artă în România.

  • Anim’est – Festivalul internaţional de film de animaţie, ediţia 8
  • NexT – Festivalul internaţional de film, ediţia 7
  • Ideo Ideis – Festivalul naţional de teatru tânăr, ediţia 8
  • SoNoRo – Festivalul internaţional de muzică de cameră, ediţia 8
  • KINOdiseea – Festivalul internaţional de film pentru copii, ediţia 5
  • Green Hours International Jazz – Festivalul internaţional de jazz, ediţia 5
  • Street Delivery – Convertirea peisajului urban în peisaj cultural, ediţia 8
  • Temps D’images – Festivalul de teatru, dans şi imagine foto/video, ediţia 6

Print

Proiectele propuse vin cu cifre impresionante, care dau o viziune de ansamblu asupra impactului pe care acestea îl au în peisajul cultural românesc: peste 500.000 de spectatori care i-au aplaudat, peste 9.500 de proiecţii de film, 200 de spectacolo de teatru, 200 de concerte, peste 500 de invitaţi străini. Fiecare dintre aceste proiecte este unic şi vine cu o abordare curajoasă şi inedită în aria sa de interes, inspiră an de an şi adună o adevarată comunitate în jurul său.

“MyKey este un serviciu tânăr şi neconvenţional: livrăm chei de rezervă de la casă, maşină sau birou. Suntem urbani, venim cu soluţii noi, pentru oameni moderni şi activi. În acest spirit, ne-am hotărât să ne implicăm activ în industria creativă, lansând platforma We Are Here. Energia publicului este generatoare de idei, iar forţa cu care acesta contribuie la succesul unui proiect poate fi cuantificată acum şi financiar. Suntem aici, cu toţii, pregătiţi să îi aplaudăm din nou. Anul acesta, aplauzele sunt şi pentru tine”, a declarat Delia Marcu, PR Manager MyKey.

Campania de crowdfunding We Are Here pentru festivaluri culturale se va desfăşura pe o perioadă de 3 săptămâni, în care implicarea publicului să nu se dilueze. Impactul pe care această mişcare îl va avea asupra domeniului cultural românesc sperăm să fie unul major, iar contribuţia publicului în finanţarea acestor evenimente să devină de acum înainte un gest firesc.

Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o sumă care începe de la 5 euro, sau poate achiziţiona afişul campaniei prin SMS, pentru o sumă de 6,2 euro. Fondurile obţinute prin donaţie sau prin cumpărarea afişelor intră direct în contul organizatorilor festivalurilor listate. Susţinătorii vor fi nominalizaţi în cadrul evenimentelor şi vor primi afişul campaniei, personalizat cu numele lor.

Articole similare

Noutăți săptămânale Netflix: programe originale de animatie din universul iconic al lui Roald Dahl, Dracula

Jovi Ene

Start vot pentru Trofeul Oamenii Timpului 2015!

Jovi Ene

WORKSHOP de transformare şi bunăstare personală, cu Odette Dimitriu şi Mirela Pop

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult