Prin blogosfera cinefila Recomandat

Prin blogosfera cinefila (12 – 18 septembrie 2011)

-Bogdan de pe Blogul cu filme a ramas acelasi cinefil indragostit de cinematografia franceza. In saptamana ce a trecut, analizeaza cu atentie filmul lui Gerard Depardieu, Mammuth, regizat de Gustave de Kervern si Benoit Delepine, despre care a scris si Delia pe site-ul nostru. Iata ce spune Bogdan, printre multe altele: Dacă toate personajele secundare sunt construite pe tiparul filmelor anterioare – caricaturi, specimene, oameni de-a dreptul lugubri – personajul central, Serge, jucat de Depardieu, se bucură de consistenţă. Până acum, toate personajele erau precum scândurile pe care le priveşti frontal, neavând nici cea mai mică idee despre volumul lor. Căci da, Serge nu este doar imbecil care trece prin experinţe care mai de care mai schizoidal formulate, Serge se priveşte pe sine, cumva se regăseşte retrăind trecutul. E o viziune melancolică cumva, stare accentuată şi de apariţiile senzuale ale iubitei din tinereţe (jucată de Adjani, care vorba regizorilor, e „nebună, frate”).”

-Richie-Marele Ecran ne dezvaluie pasiunea sa pentru filmele western, intr-un editorial de clasa, in care citeaza pe de o parte cuvintele reputatului critic de film american Rober Ebert, iar pe de alta parte recenzeaza trei dintre capodoperele acestui gen, The Searchers, High Noon si The Wild Bunch: Sunt un mare iubitor de filme western. In sufletul meu nu exista un alt gen mai clar definit de filme barbatesti. Genul asta a fost multa vreme in inima industriei filmului american si chiar daca acum par invechite multe dintre ele poarta amprenta de “film clasic” primind parca anual cate-un tribut valoros de la regizorii contemporani. Pur si simplu nu-mi dau seama unde as putea vedea eroi mai carismatici si mai longevivi decat un John Wayne sau Clint Eastwood. Erau cei cu care-mi petreceam amiezele duminicale pe vremea impuscatului, cand ora 15 insemna “film artistic cu cowboy” pe canalul sirbesc 3K. Poate de aceea imi vine greu acum sa inteleg oamenii care “din principiu” nu agreaza westernurile. Singura explicatie logica ar fi ca n-au jucat niciodata pac-pac in copilarie si nu s-a prins nimic din lupta buni vs rai de sufletul lor ca sa-i puna pe ganduri.”

(Jovi)

‘Books Express’ a facut clasamentul celor mai bune 8 filme cu vampiri. Pe primul loc asa cum era de asteptat se afla clasicul ‘Nosferatu’, filmul din 1922 care a creat genul: ‘Proiectul a fost o adaptare neautorizată a romanului lui Bram Stocker – văduva lui Stocker a refuzat să renunțe la drepturile asupra cărții – și de aceea detalii, precum numele personajelor și locurile unde se petrece acțiunea, au fost schimbate în ceea ce acum este considerat un film clasic al cinematografiei și sursa de inspirație pentru multe versiuni care au urmat. ‘

-Tot la ‘Books Express’ am aflat ‘5 lucruri inedite despre Meryl Streep’, una dintre actritele mele preferate. Iata de exemplu numarul 3. ‘Streep si-a inceput cariera profesionala de actor pe scena teatrelor. Dupa colegiu, Streep s-a mutat la New York si a debutat pe Broadway in 1975 in piesa regizata de Joseph Papp Trelawney of the Wells. A castigat apoi un premiul Tony pentru interpretarea sa din 27 Wagons Full of Cotton, o piesa de teatru dupa Tennessee Williams.’

-Despre castigatorii premiilor Emmy, editia 2011 putem afla la ‘Pagina de Film’. Cel mai bun serial-dramă este in acest an ‘Mad Men’ iar cel mai bun serial de comedie ‘Modern Family’.

‘Revista 22’ relateaza despre primul gong al Festivalului de Film Central-European creat de Radu Gabrea: ‘Radu Gabrea a şi propus în acest festival un medalion Jiri Menzel cu câteva dintre filmele care l-au consacrat: Micile perle (1965), Trenuri bine păzite (1966), Vară capricioasă (1968), Ciocârliile pe sârmă (1969), Sfârşitul vremurilor vechi (1989). Dincolo de aceasta, festivalul are propriul său profil, propria sa marcă, reunind în competiţie cele mai bune şapte filme premiate cu un premiu naţional ale fiecăreia dintre cele şapte ţări, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Austria şi România. La acestea se mai adaugă un invitat de excepţie, Israelul, însă regizorul Radu Gabrea a invocat, mai degrabă, o ţară imaginară, constituită din vorbitorii de idiş, evreii aglutinaţi în comunităţi mai mari sau mai mici care au modelat cultura mitteleuropeană.’

-Angelo Mitchievici de la ‘Romania literara’ a vazut ‘Căpitanul America: Primul răzbunător’, unul dintre filmele din genul ‘de vara’ regizat de Joe Johnson: ‘După un astfel de film, rămâi întotdeauna cu măştile, şi implicit cu circul. Şi ultimul clişeu pe ziua de astăzi, un blockbuster care se respectă face loc la final, printr-un mic truc, şi următoarelor zece serii. În cazul în care circul îşi propune să revină în oraş.’

(Dan)

Medeea Iancu ne prezinta “Filmul Kirei Muratova „Motive cehoviene” (care) are la baza povestirea lui Cehov „Oameni dificili” si piesa neterminata, intr-un act, „Tatiana Repina”.

-Richie publica in “Marele ecran” o declaratie: Sunt un mare iubitor de filme western. In sufletul meu nu exista un alt gen mai clar definit de filme barbatesti.” Cu toate ca in multe western-uri si femeia este aceea care cu multa „barbatie” manuieste puscociul si isi apara „nevoile si neamul”. 🙂 Un articol BUN!

-Stiri despre Zilele Filmului Austriac la Bucuresti si programul aferent pot fi gasite pe Forumul Cultural Austriac. Pentru ca evenimentul se incheie pe 22 septembrie, cititorii acestei rubrici mai au o zi la dispozitie pentru a merge la Cinema Studio!

-Stefan Gheorghies pe „Cineblog” ne impartaseste impresiile sale despre filmul norvegian Trolljegeren–2010, o producţie care iese puţin din tipare şi ne arată o altă latură a Norvegiei”. Mie mi-a starnit interesul!

„KoreaFilm”„Lansat ca un site de prezentare a serialelor coreene de epoca, KoreaFilm ofera ample informatii si resurse despre cultura si civilizatia coreeana, limba coreeana, interviuri cu regizori coreeni, dar si studii de specialiate despre influenta culturii coreene in Romania.”

-In saptamana ce a trecut, filmul „Daddy Long Legs” din 2004 este prezentat de Ramona J.(KF), cu lux de amanunte, insa fara nicio remarca sau apreciere privind maniera cinematografica, stilul abordat si mijloacele tehnice si artistice puse la bataie!

(Delia)

Contributori: Jovi, Dan, Delia

Articole similare

Coborârea în iad, de Neculai Popa

Jovi Ene

Dalida (2016)

Delia Marc

Marea revenire: Chavela (2017)

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult