-Marian scrie cateva cuvinte pe FilmSinopsis.ro despre „Dream House” (despre care a scris, de altfel, si colega noastra Delia). Pe langa prezentarea filmului in sine, el ne spune si cateva lucruri interesante despre filmele horror: „Filmele de groază au o serie de reguli nescrise, care s-au transformat de-a lungul timpului în adevărate îndreptare care stau la baza oricărui scenariu. Printre aceste reguli nescrise de menţionat (în contextual acestui film) ar fi cea referitoare la mutare. Acest proces complicat nu aduce niciodată liniştea dorită pentru că mai mereu în loc de linişte locatarii se trezesc cu coşmaruri şi violenţe de nedescris. Când vine vorba de explicaţii acestea variază, dar în general se reduc la: o casă bântuită de un spirit neliniştit, violent dornic să-i terorizeze pe cei vii, sau la o casă nedorită de nimeni din comunitate pentru că acolo nu demult s-a petrecut o crimă oribilă.”
-Saptamana trecuta a murit un mare regizor al nostru, un mare director de teatru, Liviu Ciulei. Desi in blogosfera literara s-a scris putin sau foarte putin, cateva dintre articole au atras atentia. Printre acestea, pe Filmreporter.ro, gasim mai multe analize din „presa vremii” despre cel mai apreciat film al sau, Padurea Spanzuratilor: „În 2010, în volumul Cele mai bune 10 filme româneşti din toate timpurile, publicat de Polirom, Pădurea spânzuraţilor era plasat pe locul al doilea, după Reconstituirea lui Lucian Pintilie şi înainte de Moartea domnului Lăzărescu. Topul – contestabil, ca orice clasament – a fost creat în urma voturilor a 40 de critici din generaţii diferite. Probabil cea mai importantă contribuţie a cărţii coordonate de Cristina Corciovescu şi Magda Mihăilescu este însă faptul că adună fragmente din cronicile publicate la vremea apariţiei filmelor şi mai târziu, cronici pe care nu le găsim decât în arhivele bibliotecilor.”
-Tot Marian recenzeaza un film cu adevarat interesant-The Sleeping Beauty-La belle endormie, iar cele spuse de el pe FilmSinopsis.ro ne indeamna sa cautam atat acest film, dar si genul din care provine: „Aventura de 100 de ani începe când o tânără prinţesă pe nume Anastasia este blestemată de o vrăjitoare să moare. Ursitoarele intervin iar moartea este înlocuită de un somn profund, meditativ, iniţiatic. Fantasticul intră în joc pentru că tânăra prinţesă începe să călătorească prin timp şi spaţiu. Călătoria iniţiatic este motivată la nivel personal de găsirea unui băiat pe nume Peter, un băiat inocent vrăjit de Crăiasa Zăpezii (aici se pot observa şi similitudini cu The Chronicles of Narnia). Cu ajutorul ”mijloacelor de transport” (un tren fantomă, un măgar şi o trăsură), Anastasia ajunge în lumea magică dar ciudată a unor prinţi albinoşi, în tabăra unor ţigani, în tundra îngheţată a unei prezicătoare şi în cele din urmă într-un orăşel lipsit importanţă din zilele noastre.”
–Despre „Principii de viata” si calitatea interpretarii lui Vlad Ivanov in acest film ne spune cateva cuvinte Bogdan-Blogul de filme: „“Principii de viață” merită să fie văzut pentru Vlad Ivanov. Pentru prima dată într-un lung-metraj cu rolul principal în mâini, nu doar că pune în scenă un personaj memorabil, dar își confirmă și valoarea ca actor, dacă mai era cumva nevoie de așa ceva. Despre psihologia personajului s-ar putea vorbi mult. Dar nu am face decât să inventăm un plot al filmului, pentru că regizoral, pe ecran nu se văd eforturile și rezultatele.”
-Pe Raluk.ro, o recenzie a unui film din 2001 – Conspiracy – care doreşte să aducă o nouă lumină asupra unui moment controversat din istoria umanităţii: „Pe 20 ianuarie 1942, cincisprezece inalti functionari si ofiteri superiori SS ai Germaniei Naziste s-au intalnit intr-o vila din Wannsee, o suburbie a Berlinului, pentru a decide “solutia finala” la problema evreiasca. Printre vinuri si trabucuri fine, o mana de oameni au luat intr-o ora si jumatate decizii care aveau sa influenteze milioane de destine si ale caror ecouri razbat pana azi.”
(Jovi)
–Rubrica culturala a ‘Romaniei Libere’ a anuntat in saptamana trecuta despre premiile primite la festivalul de film din Cipru de filmul romanesc ‘Metropolis’: ‘Adriana Trandafir a fost desemnată cea mai bună actriţă la Festivalul Internaţional de Film din Cipru, datorită rolului din drama „Europolis”, peliculă care a câştigat, la acelaşi eveniment, premiile pentru cea mai bună imagine, cea mai bună muzică şi cele mai bune decoruri,’
-Andrei Gorzo a vazut ‘Tree of Life’ (marele premiu la Cannes) si a scris despre el in ‘Dilema Veche’: ‘În zona tematică în care operează acest film, transcenderea fără echivoc a nivelului estetic momente-Kodak-întrerupte-de-momente-Discovery-Channel – adică a unui stoc imagistic devalorizat: cosmetice vizuale produse în masă – şi accederea la, să zicem, nivelul Oglinzii lui Tarkovski, ar fi cerut, mă tem, mai mulţi muşchi de imagist decît a putut încorda Malick. ‘
-Richie de la ‘Marele Ecran’ a vazut thrillerul bancar ‘Margin Call’cu Kevin Spacey si Demi Moore: ‘J.C. Chander, un regizor debutant, pune mana pe un pachet de actori extraordinari si-i arunca in lumea fara scrupule a gulerelor albe dezvaluind chirurgical un model de scenariu destul de plauzibil pentru carambolul apocalipsei financiare de acum 3 ani.’
-Adina a pregatit o selectie cinefila de Halloween. Pe blogul „Trifoi cu patru foi”, aflam ca: ‘Primul la care m-am gândit a fost Drag Me to Hell, dar nu-i destul de scary. Pe filiera Sam Raimi am ajuns la debutul The Evil Dead, un low-budget inventiv, sinistru și cu efecte speciale atât de proaste, încât n-ai cum să-l iubești. Câțiva puștani ajung la o cabană izolată din pădure, găsesc o Book of the Dead înăuntru și citesc din ea și all hell breaks loose, în forma pușitlor tranformați în zombi sau demoni greu-de-ucis. Vă asigur, dimensiunea coșmarescă a acestei povești clasice e cât se poate de particulară, distilată într-un moment cu o femeie posedată și ciopârțită care râde într-un fel atât de artificial încât îți stă râsul în gât. ‘
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan