Prin blogosfera cinefila Recomandat

Prin blogosfera cinefila (19 – 25 martie 2012)

-Filmul saptamanii la Adina-La buticul cu filme si carti a fost “necunoscutul” Detachment (2011): Detachment e un film la care te poți uita purtând permanent în minte o balanță comparativă și pe cap o cunună de spini, exteriorizare a unei conștiințe care nu știu dacă e cu adevărat conștiință sau milă sau poate o trăire cu adâncimi analitice și profund interogative. Această comparație implică pe de o parte realitatea (exacerbată, poate) a sistemului de învățământ american și realitatea mioritică, cu mult mai docilă parcă. Comparația e permutabilă și probabil că se pliază cultural pe mintea fiecărui privitor în parte indiferent de sorgintea, educația și toposul acestuia. “

-Pe site-ul ProCinema, am gasit un top cu cele mai memorabile replici ale cinematografiei romanesti, despre care se spune: Sunt expresii care ne-au intrat in sange si le folosim fara sa mai stim de unde provin. Sunt exprimari care  ni s-au intiparit in minte ca fiind din filme, desi ele n-au sunat niciodata asa pe pelicula. Cu ocazia premiilor Gopo 2012, ne reamintim replici romanesti care au facut istorie.” Chiar daca cel putin doua nu sunt din filme, ci din teatru, este un articol interesant, care ne aduce aminte de replici memorabile.

-Bogdan continua sa ne prezinte filme din cinematografia sa preferata (a se citi, franceza!). Saptamana trecuta a fost randul recentului „Hors Satan”, in regia lui Bruno Dumont: „În ”Hors Satan”, Dumont atinge perfecțiunea. După ”Flandres” (film cu tematică total diferită), ultimul lui film este varianta coerentă, închegată, perfect ritmată a ”La vie de Jésus”, care trebuie să fie privit drept o ciornă de lucru. Ignorat complet de César-urile de anul ăsta, aduce o premieră în biografia lui Dumont: regizorul francez face o mutare incredibilă, luând pentru prima dată și frâiele montajului video. Rezultatul? Ritmul devine, parțial, ceva mai accelerat, recurgând pe de o parte la cut-uri mult mai scurte, iar pe de altă parte lărgind paleta de cadre, nelimitându-se, așa cum o făcea în filmele precedente, doar la planuri-secvență.”

Articole similare

High Plains Drifter (1973): Saptamana Clint Eastwood

Jovi Ene

Despre toleranță, discriminare și libertate: Acasă, pe drum, de Elena Stancu și Cosmin Bumbuț

Jovi Ene

Prin blogosfera literara (11 – 17 februarie 2013)

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult