Prin blogosfera cinefila

Prin blogosfera cinefilă (16 – 22 decembrie 2019)

-Cristian Caloian scrie la ‘liternet.ro’ despre unul dintre filmele documentare care au marcat cei 30 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, si anume ‘Ne-am ridicat. România 1989-2019’ regizat de Mihai Dragolea: ‘Ne-am ridicat este o producţie decentă, necontroversată, care îşi îndeplineşte scopul de a reaminti românilor secolele de evoluţie care ne despart de momentul 1989 şi care, astfel, pune într-o perspectivă corectă aniversarea a 30 de ani de la căderea criminalului regim ceauşist.’

La ‘marculescu.ro’ am gasit un bilant cinematografic al deceniului din 2010 incoace, in stilul pe care cititorii blogului deja il cunosc bine: ‘Despre filmele deceniului se pot zice foarte multe. Coreea s-a dus în jos și China s-a dus în sus. Italia a rămas în coma în care este de la moartea lui Fellini încoace. Franța este încă brici, nemții sunt încă schissse. America de Sud se mișcă încă, extrem de capabilă de niște talente incalificabile. Corectitudinile politice au omorât orice ar fi putea fi într-adevăr dezbatere despre filme, cinema și scopu chestiei ăsteia numită cinefilie. Oportunizele s-au cocoțat în copaci pentru că vai, vagin=valoare. Orice mizerie de subiect cu vai bietele minorități este felaționat amplu și profund, indiferent de calitatea filmului, ba chiar și de-a scenariului. În realismul progresist dizidența este apoape inexistentă. În mod paradoxal singurul film din zona realismelor progresiste care zice ceva mai diferit decât media ultra-ideologizată, anti-realist și propagandistică a genului a fost, este și va fi Dheepan, un palmdor care îndrăznește să admită că nu toți imigranții sunt victimuțe lipsite de vină și victimuțe cu ochișuorii mari de la atâta inocență. ȘI SUFERINȚĂ. Exterminarea realității din filme de ficțiune și din documentare, făcută în numele propagandelor halucinatorii ale realizmelor progresiste este încă pe val. Horror-ul, genul de la marginea cinemaului și-a societății a prolapsat și el în fix aceleași căcături pe care le făcuse deja dar care acuma sunt valorizate pentru că IDEOLOGIE.’

Andrei Bangu de la ‘Film Reporter’ a vazut ‘The Irishman’: ‘E imposibil să nu mă întreb dacă în spate nu există și o aluzie din partea lui Scorsese despre efemeritatea simbolurilor reprezentate de el și toți acești septuagenari colosali (De Niro, Pacino, Pesci). În fond, Scorsese a făcut un film cu un mega-buget în afara sistemului studiourilor americane, pentru un furnizor de streaming, care în viitor va optimiza și poate chiar concepe aceste produse ca să poată fi vizionate de pe ecranul telefonului. În ce măsură – pentru generația ce va consuma filmele preponderent astfel – va mai fi relevant ce a făcut Scorsese și colaboratorii săi? Ultimele minute din The Irishman sunt cele mai triste din filmografia sa, înfățișând un asasin care l-a cunoscut și l-a lichidat pe cel mai important om din America anilor ’60 (“ca Beatles-ii”) chircit într-un scaun cu rotile în spatele unei uși întredeschise, de care se teme ca un copil de monștrii din dulap; și apoi un lung cut to black, când nu a mai rămas nimic de spus, decât somnul de veci.’

Marius Oliviu scrie la ‘Ce Filme Vad’ despre ‘The Laundromat’ al lui Steven Soderbergh: ‘Nici nu știu cum să clasific acest film din 2019 regizat de Steven Soderbergh, după un scenariu de Scott Z. Burns, plin de monologuri. E și comedie și dramă și investigație, abordând într-o notă umoristică celebrul caz Panama Papers de acum câțiva ani, în stilul deschis de The Big Short – personajele au replici între ele, dar și momente când se adresează direct publicului.’

Razvan de la ‘Gazeta de Film’ scrie despre serialul ‘The Witcher’ pe care il vede pe Netflix: ‘The Witcher în varianta Netflix este un serial fantasy decent, uneori chiar bun, cu potențial destul de mare de a crește și a deveni un nou fenomen geek popular, deși este puțin probabil să ajungă la nivelul lui Game of Thrones, folosit des în comparații.’

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

-”Ballon(2018)

Pusher(1996)

The Emigrants(1971)

The 12th Man(2017)

(Sursă fotografii: Liternet.ro, Gazetadefilm.ro, IMDb.com)

Articole similare

The Tourist (2010)

Dan Romascanu

Prin blogosfera cinefilă (30 martie – 5 aprilie 2020)

Dan Romascanu

O cosmogonie sarcastică: „Omul din eprubetă”, de Nichita Danilov

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult