Stiri

Podcast-ul în marketing digital

Cu o puternică popularizare a contentului auditiv, peste 37% din tot contentul consumat de oameni este auditiv, podcast-urile au devenit o armă extrem de importantă în mâinile specialiștilor în marketing de pretutindeni. Cu ajutorul podcasturilor aceștia pot promova o varietate de produse, de la Ice Casino Romania până la brand-uri de mașini sau alimente. 

Dacă vrei să începi un propriu podcast și nu știi cum, ai aici câteva sfaturi care te vor ajuta să obții un produs cât se poate de popular într-o perioadă foarte mică de timp.

Ideea principală

Este extrem de important ca podcast-ul vostru să aibă un anumit focus de la care să nu deviați. Pentru ca acesta să lucreze ca o puternică reclamă digitală, tu și echipa ta trebuie să discutați doar despre teme cât se poate de apropiate de ideea principală, indicând ascultătorilor încotro să-și îndrepte atenția. Această tactică vă va ajuta să ajungeți la o conversie cât mai mare a reclamei pe care o veți face în cadrul podcastului.

Calitatea sunetului

Ceea ce mi-am dat seama rapid a fost că înregistrarea cu sunet de înaltă calitate era esențială. Din propria mea experiență de ascultare, știam că mă voi opri foarte repede să ascult orice este de proastă calitate. Problema cu această idee este că crearea unui sunet înregistrat de bună calitate este foarte dificilă.

Cel mai acceptabil mod de a crea un podcast care ar atrage ascultătorii prin calitatea sunetului și a vocilor este amenajarea unei camere în care vei avea o izolare fonică decentă și câteva microfoane de bună calitate. Un alt aspect extrem de important în atingerea unei calități înalte a podcast-ului tău este editarea și perfectarea materialului după înregistrare. Pentru asta ai nevoie de un calculator cu software performant și un coleg ce deține toate cunoștințele necesare.

Publicul

Înțelegerea publicului pentru care faci acest podcast este probabil una dintre cele mai bune tactici pentru a promova acest material. Dacă vei vorbi la teme cât se poate de grele dar pe înțelesul publicului tău, aceștia vor accepta și chiar îndrăgi podcast-ul tău. Dacă însă nu vei avea tonul sau vocabularul potrivit pentru cei ce ascultă podcast-ul tău, ești pierdut. Nici calitatea sunetului sau ideea principală nu îi va face să te asculte mai departe.

Lungime

Studiile arată că orice content auditiv neînsoțit de cel vizual, adică podcasturi, cărți audio și chiar melodii, nu trebuie să treacă de 40-50 de minute. Deci trebuie să calculezi lungimea episoadelor tale în așa fel încât ascultătorul să nu reușească să se plictisească dar, în același timp, să primească toată doza de informație pe care tu vrei ca el să o asimileze.

Stil

Iarăși, în dependență de informația pe care trebuie să o furnizezi ascultătorului, poți adopta ori un stil mai relaxat și cozy, ori unul mai diplomatic și oficial. Decizia îți aparține în întregime, dar, înainte de a o face, poți înregistra mai multe episoade în stiluri diferite și să observi care este cel mai bun dintre ele.

Regularitate

Regularitatea nu este despre publicarea cât mai deasă a podcasturilor. Poți publica un podcast odată la două săptămâni. Cheia este urmarea cu sfințenie a graficului stabilit inițial. Ce înseamnă asta? Dacă ai promis ascultătorilor un podcast în fiecare vineri, este o idee foarte bună să păstrezi această tradiție pentru cât mai mult timp posibil. Astfel, vei construi o puternică asociere între ziua de vineri și publicarea unui nou podcast, ceea ce ar face ca vizualizările tale să devină cât mai stabile șipodcastul tot mai popular. Cu cât mai constant și la timp faci un lucru, cu atât mai repede vei fi observat de ceilalți oameni.

Dezvoltarea conținutului și a formatului

Nu trebuie să te limitezi la un singur format dacă vrei să construiești un podcast de succes. Cheia unui podcast popular este varietatea pe care o oferă ascultătorilor. Este evident că trebuie să începi cu o idee principală pe care o dezvolți de-a lungul tuturor episoadelor.

Este totuși o idee bună să aplici câteva idei noi de-a lungul drumului. Un interviu cu o persoană populară în nișa respectivă sau o mică abatere de la temă ar fi un episod extrem de interesant și inovativ pentru ascultătorii tăi, o pauză în care aceștia ar putea contempla informația pe care ai furnizat-o până acum în cadrul tuturor episoadelor.

Podcast-urile sunt cu adevărat unele dintre cele mai importante metode de marketing din lume. Urmărind sfaturile pe care le-ai citit mai sus vei fi capabil de a elabora o serie de episoade captivante și atrăgătoare pentru un număr mare de oameni, ceea ce va juca doar în favoarea ta. De asemenea, aceste sfaturi te vor ajuta să rămâi popular pe o perioadă mare de timp, ceea ce la fel joacă un rol important în marea majoritate a tacticilor de marketing.

(Sursă fotografie: https://www.udacity.com/blog/2020/11/digital-marketing-explained-what-it-is-and-why-it-matters.html)

Articole similare

Concurs: Câștigă un loc gratuit la cursul ”Dostoievski: despre înfăţişările sufletului”! – ÎNCHEIAT!

Jovi Ene

Echipa filmului „Câinele japonez” vine la KINObservator-ul de la Union

Jovi Ene

Ion Caramitru – Premiul pentru întreaga activitate la TIFF 2012

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult