Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (24 – 30 iulie 2017)

Știrile săptămânii: Clientul/The Salesman, regia Asghar Farhadi, din 4 august in cinematografe; Mircea Diaconu, invitat special al „Caravanei filmului românesc”, la Mediaş; Peste 2.500 de spectatori la cea de-a patra ediţie Ceau, Cinema!; Începe Filmul de Piatra, ediția a 10-a; Emilian Oprea, Constantin Cotimanis si Victoria Cocias filmeaza “Coboram la prima”, un lung metraj a carui actiune are loc in ziua de dupa #Colectiv; Ediţie aniversară a „Caravanei filmului românesc”, la Oneşti; Iubiri extreme la Divan Film Festival: de la naționalism la violență conjugală; Dupa 32 de ani, Teodora Mares si Adrian Paduraru sunt din nou un cuplu pe ecrane; După proiecțiile de la Visions Du Reel și NexT, Ionaș visează că plouă – o producție Aristoteles Workshop – ajunge la Filmul de Piatra; Safari, cel mai recent documentar al regizorului austriac Ulrich Seidl, va intra în cinematografe; The Wanderers, filmat la Biertan, vine la Lună Plină!; “Toate aceste nopți albe” n-ar mai fi posibil în Polonia de azi.

The Salesman, regia Asghar Farhadi, din 4 august in cinematografe

Asociatia Culturala Macondo anunta lansarea in cinematografe a filmului CLIENTULThe Salesman, regia Asghar Farhadi, in data de 4 august 2017, o coproducție Iran-Franța, (2016), multipremiata: 

Oscar (2017) premiul pentru ,,cel mai bun film străin”- castigator
 
Cannes (2016) –  Cel mai bun actor – Shahab Hosseini – Câștigător, Cel mai bun scenariu – Asghar Farhadi –  Câștigător ;
Palme d’Or – Asghar Farhadi – nominalizare
Globul de Aur (2017) – nominalizare – Cel mai bun film strain
 
Gen: Drama, Thriler;
Durata:  125 min
Regia: Asghar Farhadi
 
Sinopsis
 
Forțați să își schimbe locuința din cauza construcțiilor care au loc în clădirea învecinată, Emad și Rana se mută într-un apartament în centrul Teheranului. Acestia afla prea tarziu ca apartamentul a fost candva locuit de o tanara femeie, care parea sa fie prostituata; oamenii s-au obisnuit sa sune la orice ora din noapte..Un incident care are legătură cu fostul chirias va schimba dramatic viața tânărului cuplu…

INTERVIU CU ASGHAR FARHADI

După ce aţi terminat filmul TRECUTUL (Le Passé), turnat în Franţa şi vorbit în limba franceză, de ce v-aţi întors la Teheran pentru a turna filmul CLIENTUL (Forushande)?

Când am terminat filmul TRECUTUL în Franţa, am început să lucrez la o poveste care are loc în Spania. Am ales locaţiile şi am scriu scenariul întreg, fără dialog. Am discutat despre proiect cu producătorii şi actorii. Dar adunarea întregii echipe urma să dureze un an, ceea ce, spre bucuria mea, mi-a oferit timpul necesar pentru a turna un film în Iran. Nu m-am simţit confortabil cu ideea de a face două filme la rând peste hotare şi de a mă distanţa de turnarea filmelor în ţara mea. Da acum totul decurge bine şi mă voi întoarce la proiectul din Spania.

Cum s-a născut acest proiect nou?

Scriam notiţe despre o poveste simplă pe care o tot aveam de ceva vreme în minte. Când s-a ivit ocazia de a face un film în Iran, am început să strâng toate aceste notiţe răzleţe pe care le-am scris în decursul anilor. În plus, mi-am dorit mereu să fac un film care are loc în lumea teatrului. Am jucat teatru când eram mai mic şi a însemnat mult pentru mine. Povestea se preta perfect pentru mediul teatral. Aşa că am început să scriu un scenariu despre nişte personaje care pun în scenă o piesă de teatru.

Cum aţi defini CLIENTUL? E o poveste a răzbunării sau una a onoarei pierdute?

Am întâmpinat dificultăţi în încercarea de a descrie sau a rezuma filmul CLIENTUL sau chiar de explica ce înseamnă această poveste pentru mine. Totul depinde de preocupările şi de mentalitatea spectatorului. Dacă o priveşti ca pe un comentariu social, vei ţine minte acele elemente. Altcineva ar putea s-o vadă ca pe o poveste moralizatoare sau dintr-un unghi total diferit. Ceea ce pot spune e faptul că, încă o dată, acest film abordează complexitatea relaţiilor umane, mai ales în cadrul unei familii.

La începutul filmului, Emad şi Rana sunt un cuplu obişnuit. Sunt aceste două personaje reprezentative pentru clasa de mijloc din Iran?

Emad şi Rana sunt un cuplu iranian din clasa de mijloc. Nu putem spune că reprezintă majoritatea cuplurilor din această clasă în ceea ce priveşte relaţiile lor sau ei, ca indivizi. Personajele au fost create doar pentru ca spectatorul să nu aibă sentimentul că acest cuplu este în vreun fel diferit de multe altele. Este un cuplu obişnuit cu propriile-i caracteristici. Ambii se învârt în sfera culturii şi joacă în piese de teatru. Însă se trezesc într-o situaţie care dezvăluie aspecte neaşteptate ale personalităţilor acestora.

Titlul original al filmului (The Salesman) îşi are ecoul în piesa lui Arthur Miller,  iar Emad şi Rana se folosesc de ajutorul prietenilor lor. De ce aţi ales să folosiţi această piesă?

Am citit Moartea unui Comis Voiajor pe vremea când eram student. Am fost foarte impresionat de această piesă, probabil datorită lucrurilor pe care le spune despre relaţiile interumane. Este o piesă foarte bogată, ce oferă mai multe unghiuri de perspectivă. Cea mai importantă componentă este critica socială a unei perioade din istorie în care transformarea bruscă a Americii urbane a dus la ruinarea unei anumite clase sociale. O categorie de oameni care nu s-au putut adapta la această modernizare rapidă, a fost strivită. În acest sens, piesa rezonează puternic cu situaţia actuală din ţara mea. Lucrurile se schimbă cu o viteză uluitoare şi trebuie să te adaptezi, altfel mori. Critica socială aflată la baza piesei este valabilă în continuare în ziua de azi în ţara noastră. O altă latură a piesei e reprezentată de complexitatea relaţiilor sociale din cadrul familiei, mai ales în cuplul pe care îl formează comis-voiajorul şi Linda. Piesa are un puternic farmec afectiv, care pe lângă faptul că este foarte emoţionant, îndrumă publicul să se gândească la întrebări foarte subtile. După ce am hotărât ca personajele principale din film să facă parte dintr-o trupă de teatru şi să joace într-o piesă, opera lui Miller mi s-a părut foarte interesantă în măsura în care mi-a permis să stabilesc o paralelă cu viaţa personală a cuplului în jurul căruia este construit acest film. Pe scenă, Emad şi Rana joacă rolul unui comis-voiajor şi al soţiei acestuia. Iar în viaţa personală, fără să realizeze, urmează să se confrunte cu un comis-voiajor şi familia sa şi să-i hotărască soarta.

Evocaţi dezvoltarea anarhică a Teheranului prin priveliştea pe care o au personajele de pe terasa noul apartament. Acesta e viziunea dvs. personală asupra oraşului în care trăiţi şi munciţi?

Azi, Teheranul seamănă foarte mult cu New York-ul descris de Miller la începutul piesei. Un oraş a cărei faţă se schimbă într-un ritm ameninţător, distrugând tot ce e vechi, livezi şi grădini, şi înlocuindu-le cu turnuri. Exact acesta este mediul în care trăiesc comis-voiajorii. Şi este o nouă paralelă între film şi piesă. Teheranul se schimbă într-un mod frenetic, anarhic, iraţional. Când un film spune povestea unei familii, în mod evident, casa are un rol principal. Acest lucru s-a observat deja în filmele mele anterioare. Şi de data aceasta, casa şi oraşul joacă un rol esenţial.


Mircea Diaconu, invitat special al „Caravanei filmului românesc”, la Mediaş

„Caravana filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale” ajunge, anul acesta, şi la Mediaş. Timp de trei seri, în perioada 28 – 30 iulie a.c., în Piaţa Regele Ferdinand I, cu începere de la ora 21.00, vor fi prezentate filme pentru toate gusturile.

Programul proiecţiilor debutează vineri, 28 iulie a.c, cu filmul muzical În fiecare zi mi-e dor de tine, regia Gheorghe Vitanidis, avându-i în rolurile principale pe Stela Popescu, Marin Moraru, Jean Constantin, Florin Piersic, Iurie Darie.

Sâmbătă, 29 iulie, publicul se va întâlni cu actorul Mircea Diaconu, invitatul special al „Caravanei filmului românesc” la Mediaş, care va fi prezent la proiecţia celor două filme în care deţine rol principal: Zâmbet de soare, regia Elisabeta Bostan şi Doar cu buletinul la Paris, regia Şerban Marinescu.

Zâmbet de soare este o comedie muzicală, care spune povestea unor elevi din clasa XII care „evadează”, prin intermediul muzicii, încercând să scape de stresul examenului de bacalaureat. Astfel, ei devin personaje de basm, iar profesorii lor devin zmei sau împăraţi… În această fantezie muzicală, alături de Mircea Diaconu, au roluri principale Bianca Brad şi Carmen Galin.

Doar cu buletinul la Paris este tot o comedie, însă una amară, care prezintă aventura personajului principal, profesorul de sport (Mircea Diaconu), care toată viaţa a economisit bani să ajungă la Paris. Dar care, printr-un complex de împrejurări, nu merge nici la Paris şi, în plus, rămâne şi fără bani. Filmul este o satiră la adresa societăţii româneşti, cu Mircea Diaconu, Dorel Vişan, Florin Zamfirescu, Răzvan Vasilescu, Rodica Lazăr.

Concertul”, regia Radu Mihăileanu, va încheia, duminică, 30 iulie, seria celor trei seri de film românesc. Filmul este o coproducţie internaţională în care eroul principal, Andrei Filipov, dirijorul de renume internaţional ajunge om de serviciu al Teatrului Balșoi din Moscova. Dar, din iubirea uriaşă pentru muzică şi din loialitate faţă de prietenii din fosta orchestră, reuşeşte să meargă la Paris, pentru un concert care îi va redeschide drumul spre marile scene ale lumi. Filmul „Concertul” a primit numeroase premii sau nominalizări la prestigioase festivaluri internaţionale de film, precum European Film Academy Award sau Premiile César.

Caravana filmului românesc – Cartea şi filmul / Capodopere ale cinematografiei naţionale” este un proiect iniţiat şi derulat de Asociaţia CineCultura în parteneriat cu MDV Audio Studio, 2017 fiind al cincilea an consecutiv în care îşi continuă seria evenimentelor cultural-educative.

La Mediaş, proiectul este organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Mediaș.

Accesul publicului este gratuit, în limita locurilor disponibile.

***

Programul proiecţiilor din cadrul „Caravanei filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale” la MEDIAŞ este următorul:

Sâmbătă, 29 iulie, ora 21.00: ZÂMBET DE SOARE

Regia: Elisabeta Bostan; Scenariul: Vasilica Istrate;

Cu: Carmen Galin, Mircea Diaconu, Bianca Brad, Tudor Petruţ, Ileana Stana Ionescu, Rudy Rosenfeld, Vasile Muraru, Adrian Vâlcu, Adrian Ciobanu, Petrică Moraru, Medeea Marinescu

Invitat special: MIRCEA DIACONU

Sâmbătă, 29 iulie, ora 22.30:

DOAR CU BULETINUL LA PARIS

Regia: Şerban Marinescu; Scenariul: Şerban Marinescu, Denis Dinulescu;

Cu: Mircea Diaconu, Dorel Vişan, Răzvan Vasilescu, Florin Zamfirescu, Nicodim Ungureanu, Adrian Titieni, Rodica Lazăr, Anca Sigartău, Cecilia Bârbora

Invitat special: MIRCEA DIACONU

Duminică, 30 iulie, ora 21.00:

CONCERTUL

Regia: Radu Mihăileanu; Scenariul: Matthew Robbins, Héctor Cabello Reyes, Thierry Degrandi, Alain-Michel; Blanc, Radu Mihăileanu

Cu: Aleksey Guskov, Mélanie Laurent, Dmitri Nazarov, François Berléand, Vlad Ivanov, Miou-Miou


Peste 2.500 de spectatori la cea de-a patra ediţie Ceau, Cinema!

Peste 2.500 de spectatori au participat la cele aproape 30 de proiecţii la cea de-a patra ediţie a festivalului Ceau, Cinema!, care a avut loc între 20 şi 23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Trofeul Ceau, Cinema! 2017, în valoare de 1.500 de euro, a fost câştigat de filmul „Mister Universo” (Austria-Italia), de Tizza Covi şi Rainer Frimmel. Premiul a fost decis de juriul format din producătorul Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean şi criticul de film Cătălin Olaru, care au evaluat cele şase filme din competiţie.

În valoare de 500 de euro şi acordat cu sprijinul Kathrein România, Premiul Publicul, stabilit pe baza voturilor exprimate de spectatori, a fost obţinut de filmul bulgar „Gloria”, de Kristina Grozeva şi Petar Valchanov.

Trofeul Vitas România pentru film independent sau pentru primul sau al doilea film, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat producţiei italiene „Ultimele lucruri”, debutul tinerei regizoare Irene Dionisio. Premiul a fost decis de echipa Ceau, Cinema! şi Vitas România.

De un foarte mare succes la public s-au bucurat proiecţiile de seară, în aer liber, de la Grădina de Vară „Capitol” din Timişoara. Aproape 700 de spectatori au fost prezenţi la gala de deschidere şi la proiecţia documentarului „Planeta Petrila”, în regia lui Andrei Dăscălescu, un record la cele patru ediţii de Ceau, Cinema! Peste 400 de spectatori au văzut la gala de închidere filmul românesc „Mariţa”, de Cristi Iftime, prezentat în premieră în România.

Printre invitaţii speciali s-au numărat producătorul Ada Solomon şi regizorul Alexandru Solomon, care şi-a prezentat cel mai nou film, „Ouăle lui Tarzan”, regizorul Andrei Dăscălescu şi protagoniştii documentarului „Planeta Petrila” – minerul Cătălin Cenuşă şi caricaturistul Ion Barbu -, dar şi actorii Alex Mărgineanu, Cristine Cizmaş, Alina Ilea şi Laurenţiu Bănescu, ultimii trei fiind şi prezentatorii din acest an.

Cea de-a patra ediţie a festivalului Ceau, Cinema! a avut loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală cu cinematograf modernizat din România.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiect realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), Primăriei Municipiului Timişoara, Consiliului Local Timişoara şi Consiliului Judeţean Timiş.


Începe Filmul de Piatra, ediția a 10-a!

Festivalul Filmul de Piatra a ajuns la cea de-a zecea ediție, care va avea loc între 27 și 30 iunie în Piatra Neamț. Anul acesta, festivalul își sărbătorește cele 10 ediții de existență cu cele mai bune filme din ultimul an, muzică live și petreceri până în zori de zi, evenimente în aer liber și activități organizate de către voluntari.

Ca de fiecare dată, cel mai prietenos festival de film este organizat în întregime de peste 100 de voluntari (selectați din 250 înscriși), care au pregătit patru zile de proiecții, concerte și evenimente care vor avea loc în inima orașului Piatra-Neamț dar și la marginea lacului Bâtca Doamnei.

Anul acesta, filmele vor fi prezentate în cinci locații iconice: Curtea Domnească (proiecții în aer liber), Teatrul Tineretului, faimosul Cinema Dacia (proaspăt-renovat și dotat cu echipament de ultimă oră), dar și în două locații inedite: Rubik Hub (un spațiu de co-working din incinta ștrandului) și pe malul lacului, unde au loc proiecții de film, concerte și petrecerea de final de festival.

La fel ca în anii precedenți, competiția festivalului este compusă dintr-o serie de scurt-metraje foarte proaspete din România și Republica Moldova, o mare parte dintre acestea fiind premiere. Cele 36 de filme din competiția acestui an sunt împărțite în cinci categorii: Ficțiune, Documentar, Experimental, Animație și Videoclip.

Juriul din acest an va fi format dintr-o serie de profesioniști din domeniul artistic, precum Andi Vasluianu (actor), Alexandru Andrieș (muzician, arhitect, cinefil), Gianina Cărbunariu (regizor de teatru, dramaturg) și Andrei Tănase (regizor).

„Competiția principală a festivalului este un spațiu unde pot fi urmărite cele mai proaspete tinere voci din domeniul cinematografiei locale, iar secțiunea de off-competition e destinată acelor filme și cineaști care deja și-au afirmat talentul în fața publicului larg, sau regizorilor care sunt deja prezenți în competiție cu un alt film. Aspectul inovator a fost cheia după care ne-am ghidat: în competiție se regăsesc atât filme care experimentează cu formulele și codurile cinematografice, dar și unele care nu se tem să discute pe față despre anumite probleme de actualitate ale societății,” a declarat Flavia Dima, tânăr critic de film, parte din echipa de selecție.

În afara competiției vor fi prezentate filme care au cules premii la festivaluri locale și internaționale, printre acestea numărându-se Prima Noapte (r. Andrei Tănase, aflat în preselecția pentru Premiul Oscar pentru Cel mai bun scurt-metraj). Actrița principală este Cristiana Luca, din Piatra Neamț, fost voluntar al festivalului Filmul de Piatra în anii de liceu. Printre scurt-metrajele din afara competiției se numără și Pipa, Sexul și Omleta (r. Ana-Maria Comănescu, nominalizat la Gopo 2017) și Scris/Nescris (r. Adrian Silișteanu, Premiul pentru cel mai bun scurt-metraj la TIFF 2017). De asemenea, programul include și o proiecție specială destinată Pietricelelor (filme pentru copii), Midnight Shorts (un calup de filme 16+) și o secțiune de scurt-metraje realizate de autori din Piatra-Neamț.

Nu în ultimul rând, în cadrul festivalului Filmul de Piatra se vor proiecta și trei filme de lung-metraj: Breaking news (r. Iulia Rugină), care va rula în avanpremieră națională, în deschiderea festivalului și documentarele Secondo Me (r. Pavel Cuzuioc) și Planeta Petrila (r. Andrei Dăscălescu). Acesta din urmă, va fi prezentat în cadrul LONG DAY, LONG NIGHT – evenimentul de închidere al FdP, care mută întreg festivalul la marginea lacului Bâtca Doamnei. Aici, participanții se vor putea plimba cu caiacele sau hidrobicicletele, vor participa la activitățile organizate de voluntari și vor putea urmări ceremonia de premiere a filmelor.

Tot pe malul lacului, în ultima zi, Filmul de Piatra se transformă într-un veritabil festival de muzică într-un cadru absolut inedit: aici vor susține concerte Alexandru Andrieș, The Kryptonite Sparks,Baba Dochia și The Twisters, iar petrecerea va continua până după zorii zilei de luni, 31 iulie.

„Filmul de Piatra este și vrea să rămână un festival mic și prietenos… Cel puțin asta ne propunem în fiecare an. De obicei, însă, asemenea unui bulgăre de zăpadă, ideile vin și festivalul crește. Așa am ajuns, anul acesta, să avem 5 locații de proiecții, cel mai complex line-up în ziua de concerte, evenimente speciale și petreceri în fiecare zi, dar și o selecție de filme unul și unul. Tot anul acesta, am avut un număr record de voluntari înscriși: 250, ceea ce ne arată că am creat un eveniment foarte iubit, în care tot mai mulți tineri își doresc să se implice.” a declarat Andrei Dăscălescu, inițiator și director al festivalului.

*Proiecțiile de la Curtea Domnească sunt cu intrare liberă. Biletele pentru proiecțiile filmelor în competiție vor costa 5 lei, ele fiind valabile pentru toate proiecțiile programate Abonamentele pentru întreg festivalul vor costa 40 de lei, iar biletele pentru evenimentul LONG DAY, LONG NIGHT vor costa 30 de lei. Deținătorii de abonament vor avea acces la petrecerile private ale festivalului, Tatratea Silent Party.

Promo-ul ediției: https://youtu.be/v9ri1PcD7U4

Mai multe informații pe site-ul site-ul festivalului și pe pagina de Facebook Filmul de Piatra.


Emilian Oprea, Constantin Cotimanis si Victoria Cocias filmeaza “Coboram la prima”, un lung metraj a carui actiune are loc in ziua de dupa #Colectiv

Pentru cateva zile, in mijlocul capitalei este un “metrou” care a fost construit intr-un timp care ar face invidioasa orice primarie: 7 zile.

Vagonul de metrou, instalat in studioul Filmarie de pe Dionisie Lupu, este parte din decorul filmului “Coboram la prima”, primul lung metraj al regizorului Tedy Necula, un film care ii are in rolurile principale pe 15 dintre cei mai mari actori ai Romaniei.

Cu o distributie impresionanta (Emilian Oprea, Constantin Cotimanis, Adrian Paduraru, Teodora Mares, Victoria Cocias, Constantin Draganescu, Ela Ionescu, Dan Murzea, Iulia Dumitru), lung metrajul “Coboram la prima” spunea povestea calatorilor dintr-un vagon de metrou, a doua zi dupa incendiul de la Colectiv.

Nevoiti sa petreaca impreuna cateva ore pentru ca metroul se opreste intre statii, calatorii incep sa se descopere, sa inlature judecatile si prejudecatile pe care le au fata de cei cu care, din intamplare, sunt alaturi in vagon. “Coboram la prima” este o poveste inspirationala despre natura umana si despre comportamentul in situatii de criza, dar si despre cum poti sa descoperi cu adevarat pe cineva daca ai timp sa-l asculti.

“Este o poveste pe care o traim in fiecare zi, suntem in metrou asa cum suntem si in lume – unii langa altii, impreuna –, daca ne deschidem vedem ca avem ce impartasi. Nu e un film despre Colectiv, dar viata nu poate nega evenimentul. Sunt povesti paralele din vietile mai multor oameni care se intalnesc intr-o zi cu o semnificatie speciala pentru unii,” spune tanarul regizor Tedy Necula.

“Fiind un film independent, conteaza si timpul si resursele, asa ca am fost nevoiti sa contruim vagonul de metrou in doar 7 zile, cu o echipa formata din 8 oameni. S-a muncit pana noaptea foarte tarziu, dar suntem bucurosi ca decorul pare foarte foarte real”, spune Anca Vlasceanu, producator.

“Coboram la prima” este un film independent, produs si regizat de Tedy Necula, imaginea este semnata de Alexandru Timosca, iar scenariul ii apartine Alexandrei Axinte.

Tedy Necula (28 ani) a devenit cunoscut inca din copilarie cand a fost protagonistul filmului lui Radu Gabrea, Noro, este autor de filme documentare inspirationale si un cunoscut speaker motivational.


Ediţie aniversară a „Caravanei filmului românesc”, la Oneşti

Prezența, în fiecare vară, a Caravanei filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale” la Onești a devenit aproape o tradiție. De cinci ani consecutiv, publicul din acest oraș se întâlnește cu marile creații ale filmului românesc, scopul „Caravanei filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale” fiind acela de promova cinematografia națională din toate timpurile, aducând un omagiu cineaştilor români.

Anul acesta, în perioada 31 iulie – 6 august a.c, în Parcul Municipal Oneşti, cu începere de la ora 21.00, publicul va avea ocazia să revadă creaţiile artistice ale unora dintre cei mai importanţi actori de teatru şi film: Draga Olteanu Matei, Florin Piersic, Mircea Diaconu, Marcel Iureş, Maia Morgenstern, dar și a multor altor îndrăgiţi actori.

Și pentru că o considerăm o ediție aniversară, seria proiecţiilor va fi inaugurată luni, 31 iulie, de la ora 20.30, de un concert susţinut de Mihai Constantinescu, îndrăgitul cântăreţ ale cărui binecunoscute melodii „O lume minunată” sau „Sus în deal e-o casă” sunt fredonate de spectatori de toate vârstele. Concertul va avea loc înaintea proiecţiei filmului Rămăşagul.

Şi, pentru a rămâne în zona lirică, la final de săptămână, Dorel Vişan va reveni la Oneşti pentru a susţine un recital de poezie în memoria lui Adrian Pintea, actorul a cărei viaţă s-a curmat mult prea repede şi de la dispariţia căruia s-au împlinit, deja, 10 ani.

În ceea ce privește filmele prezentate, selecţia de anul acesta cuprinde producții de toate genurile şi pentru toate gusturile, de la filmul muzical pentru copii Rămăşagul (regia: Ion Popescu Gopo), la Tache, o comedie „de-a-n-doaselea” (regia: Igor Cobileanski), până la filmul dramatic Patima (regia: George Cornea); de la filmele clasice În fiecare zi mi-e dor de tine (regia: Gheorghe Vitanidis), Cei care plătesc cu viaţa (regia Şerban Marinescu) şi Faimosul paparazzo (regia: Nicolae Mărgineanu), până la comedia #Selfie, lungmetrajul de debut al regizoarei Cristina Iacob, lansat în anul 2014. Şi, ca în fiecare an, publicul va avea ocazia să se întâlnească cu o parte dintre realizatorii şi protagoniştii filmelor prezentate în program.

La Oneşti, evenimentul este organizat de Asociaţia CineCultura şi MDV Audio Studio în parteneriat cu Primăria Municipiului Oneşti, UCIN şi DACIN SARA, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al AFCN – Asociaţia Fondului Cultural Naţional.

Proiecţiile vor avea loc în perioada 31 iulie – 6 august a.c., cu începere de la ora 21.00, în Parcul Municipal Oneşti (lângă „Roată”), iar accesul publicului este gratuit.

***

Programul complet la „Caravanei filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale”, la ONEŞTI, este următorul:

Luni, 31 iulie, ora 20.30: Concert extraordinar MIHAI CONSTANTINESCU

urmat de proiecţia filmului

RĂMĂȘAGUL

Regia şi scenariul: Ion Popescu Gopo

Cu: Draga Olteanu-Matei, Angela Similea, Florin Piersic, Ion Lucian

Marți, 1 august, ora 21.00: ÎN FIECARE ZI MI-E DOR DE TINE

Regia: Gheorghe Vitanidis; Scenariul: Octvian Sava

Cu: Stela Popescu, Florin Piersic, Marin Moraru,  Jean Constantin

Miercuri, 2 august, ora 21.00: TACHE

Regia: Igor Cobileanski; Scenariul: Mara Nicolescu

Cu: Mircea Diaconu, Constantin Drăgănescu, Mara Nicolescu, Gabriel Spahiu

Joi, 3 august, ora 21.00: #SELFIE

Regia: Cristina Iacob; Scenariul: Cristina Iacob, Georgiana Alexandra Caraman, Maria Spirache

Cu: Olimpia Melinte, Vlad Logigan, Crina Semnciuc, Alex Velea, Răzvan Fodor, Smiley, Răzvan Vasilescu

Vineri, 4 august, ora 21.00: FAIMOSUL PAPARAZZO

Regia: Nicolae Mărgineanu; Scenariul: Răsvan Popescu

Cu: Marcel Iureș, Maria Ploae, Gheorghe Dinică, Draga Olteanu Matei

Sâmbătă, 5 august, ora 20.30: Recital de poezie DOREL VIŞAN

urmat de proiecţia filmului

CEI CARE PLĂTESC CU VIAȚA

Scenariul şi regia: Șerban Marinescu

Cu: Ștefan Iordache, Adrian Pintea, Marcel Iureș, Maia Morgenstern

Duminică, 6 august, ora 21.00:

PATIMA

Regia: George Cornea; Scenariul: Draga Olteanu Matei, George Cornea

Cu: Draga Olteanu-Matei, Gheorghe Cozorici, Emanoil Petruț, Vasile Cosma


Iubiri extreme la Divan Film Festival: de la naționalism la violență conjugală

Patru dintre cele mai noi și surprinzătoare drame sociale din Balcani se regăsesc anul acesta în selecția Divan Film Festival: naționalism, oameni ai străzii, tulburări adolescentine și violență conjungală.

Divan Film Festival, unicul eveniment dedicat filmului și bucătăriei balcanice, va avea loc în perioada 18 – 26 august, în Craiova și Port Cultural Cetate. Balkan Love, tema celei de-a opta ediții, reunește patru drame sociale care abordează diferit o problemă universală: dragostea.

Recent selecționat la Festivalul de la Sarajevo, în secțiunea Forum, și prezentat în cadrul secțiunii Panorama Special la Berlinale 2017, When the Day Had No Name (r. Teona Strugar Mitevska, Macedonia/Belgia,2017) e transpunerea cinematografică a unui eveniment real – moartea violentă a unor adolescenți, în 2012, pe malul unui lac în apropiere de Skopje – și totodată potretul acid al inechităților sociale care domină Macedonia contemporană. Adolescentul Milan (Leon Ristov) locuiește, alături de fratele său, într-o vilă luxoasă și conduce un jeep, iar asta nu are cum să nu se răsfrângă asupra relațiilor cu cei apropiați. La polul opus al balansoarului social stau nu doar prietenii săi, ci și prostituata anonimă (și minoră) pe care toții o folosesc ca ritual de trecere sau ca sac de box. În Macedonia regizoarei Teonei Strugar Mitevska, cei fără nume primesc o voce, iar realitatea e prezentată așa cum e: fără compromisuri și fără happy end. Imaginea filmului este semnată de Agnès Godard, câștigătoare a unui premiu César pentru Cea mai bună imagine și celebră pentru colaborările sale cu Claire Denis.

A Stinking Fairytale/ Smrdljiva bajka (r. Miroslav Momcilovic, Serbia/Bulgaria, 2015) ne introduce într-o lume pe care o vedem zi de zi în jurul nostru, dar aproape niciodată pe ecranul de cinema. Eroii acestei povești de dragoste atipice sunt oameni ai străzii, iar povestea lor e cu atât mai fascinantă cu cât romance-ul lor se înfiripă și se desfășoară în condiții cât se poate de potrivnice. În ciuda lipsei unui domiciliu stabil sau a unei surse de venit, relația dintre Moma și Ema urmează poticnit drumul, iar privirea regizorului îi urmărește cu umor, înțelegere și căldură.

Câștigător al Premiului Fedeora la Festivalul de la Veneția și selecționat anul acesta la Sarajevo (secțiunea Forum), Quit Staring at My Plate/ Ne gledaj mi u pijat (r. Hana Jusic, Croația/Danemarca, 2016) ne aduce aminte că suferința extremă își poate face culcuș pretutindeni, chiar și în siguranța relativă a apartamentului de bloc. Noțiunea de normalitate e în general relativă, dar parcă niciodată atât de relativă ca în povestea Marijanei (Mia Petricevic). Violența conjugală și discriminarea pe criterii de gen sunt constante în filmul regizoarei Hana Jusic, unul în care încremenirea în proiect are tot tragismul unui destin frânt.

În contextul crizei parcă fără sfârșit a refugiaților, Amerika Square/ Plateia Amerikis (r. Yannis Sakaridis, Grecia/Marea Britanie/SUA, 2016) are toată forța unui semnal de alarmă. Care e linia de demarcație între patriotism și extremism? Până unde ai fi dispus să mergi pentru a apăra tradițiile naționale și stilul tău de viață, luptând împotriva celor care le pun sub semnul întrebării? Nakos (Makis Papadimitriou) răspunde fără prea multă empatie la aceste întrebări. În cele din urmă, violența și xenofobia se întorc împotriva lor înseși, într-un film cu risc ridicat de a ne pune pe gânduri.

Divan Film Festival va avea loc în perioada 18 – 20 august în Craiova (Centrul Vechi și Cinema Inspire), iar în perioada 21 – 26 august în Port Cultural Cetate din județul Dolj. Intrarea este liberă la toate proiecțiile și concertele Divan Film Festival.

În timpul desfășurării festivalului, camparea este gratuită în Portul Cultural Cetate, iar înscrierile se pot face printr-un mesaj transmis pe pagina de Facebook a Divan Film Festival.


Dupa 32 de ani, Teodora Mares si Adrian Paduraru sunt din nou un cuplu pe ecrane

Teodora Mares si Adrian Paduraru, vedetele absolute ale generatiei de adolescenti din anii 80 gratie filmului “Declaratie de dragoste”, filmeaza impreuna dupa 32 de ani. Se intampla in filmul “Coboram la prima”, in regia tanarului Tedy Necula (28 de ani), o poveste construita ca un puzzle despre vietile unor pasageri care raman blocati intr-un vagon de metrou.

Actiunea filmului se petrece a doua zi dupa incendiul de la Colectiv, iar filmul isi propune – conform regizorului care e si scenarist – sa le o ofere spectatorilor cateva minute inspirationale si un prilej de a se gandi cat de important este ca oamenii sa fie atenti la tovarasii lor de calatorie prin viata, sa nu-i judece dupa aparente sau propriile prejudecati.

Sunt foarte onorat ca Teodora Mares si Adrian Paduraru au acceptat sa joace in filmul meu de debut si ma bucur foarte mult ca le pot oferi cinefililor romani surpriza reintalnirii cu acest cuplu care a scris o istorie speciala in cinematografia noastra”, spune Tedy Necula.

Alaturi de Teodora Mares si Adrian Paduraru in filmul “Coboram la prima” mai apar in roluri importante Constantin Cotimanis, Emilian Oprea, Victoria Cocias, Constantin Draganescu, Ela Ionescu, Dan Murzea, Iulia Dumitru. Filmarile au loc chiar in aceste zile, in mijlocul Bucurestiului in studioul “Filmarie” (aflat pe strada Dionisie Lupu), unde a fost construit un vagon de metrou.

“Coboram la prima” este un film independent, produs si regizat de Tedy Necula, imaginea este semnata de Alexandru Timosca, iar scenariul ii apartine Alexandrei Axinte.


După proiecțiile de la Visions Du Reel și NexT, Ionaș visează că plouă – o producție Aristoteles Workshop – ajunge la Filmul de Piatra

Ionaș visează că plouă, producția Aristoteles Workshop, în regia lui Dragoș Hanciu, a fost selecționată în ultimul an în competiții importante și s-a bucurat de succes internațional.  Filmul a cărei imagine este semnată de Ileana Szasz urmărește povestea unui bătrân dintr-un sat izolat din Maramureș. Aflat într-o luptă constantă cu timpul, bărbatul își petrece nopțile încercând să-și protejeze recolta de porcii mistreți. Montajul și sunetul au fost realizate de Maria Bălănean. În cadrul competiției Filmul de Piatra, documentarul va fi proiectat vineri, pe 28 iulie, de la ora 19:30, la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț.

Maria Bălănean, una dintre participantele ediției trecute, s-a întors la Aristoteles Workshop pentru a oferi suport studenților din acest an. A studiat montaj și sound design la U.N.A.T.C. și a debutat cu filmul realizat în cadrul atelierului de film documentar, fiind parte din echipa formată din Dragoș Hanciu (regie) și Ileana Szasz (imagine).

,,Experiența de anul trecut m-a marcat destul de mult. A fost momentul în care am conștientizat că vreau să rămân în zona de film documentar. Am rămas în contact cu organizatorii și urmăream Aristoteles 2017 pe rețelele sociale și mi s-a făcut tare dor. Inițial le-am spus că vreau să mă înscriu din nou, dar asta oricum nu se poate. La un moment dat, m-au invitat să le dau o mână de ajutor. Am spus da fără să stau pe gânduri’’, povestește Maria despre revenirea ei din acest la atelierul de film documentar. Mărturisește că nu se aștepta ca filmul la care a lucrat în cadrul ediției trecute să se bucure de atât de mult succes și îi încurajează pe toți cei 12 participanți să profite de context și să utilizeze cu încredere toate resursele pe care Aristoteles Workshop le pune la dispoziție. Îi sfătuieșe ,,să nu se concentreze neapărat pe produsul final, ci pe proces’’, amintindu-le că scopul participării la un astfel de atelier este acela de a se specializa, și că pot face asta doar învățând.

Cele cinci filme produse anul acesta de Aristoteles Workshop se află acum în faza de editare. Filmările sau încheiat, iar participanții se bucură în continuare de îndrumarea celor doi tutori, regizorii multi-premiați Nino Kirtadze și John Appel, care în consiliază acum pe partea de sunet și montaj. În mai puțin de două săptămâni va avea loc proiecția documentarelor realizate în cadrul atelierului, iar unul dintre acestea va fi premiat în urma votului oferit de un juriu de profesioniști internaționali. Premiul în valoare de 1.500 de euro va fi oferit de Farmexim.

Program anual dedicat tinerilor cineaști, Aristoteles Workshop a fost creat în 2006 de către producătorii Dan Nuțu și Cristina Hoffman, cu sprijinul televiziunii franco-germane Arte. Ediția din acest an este organizată cu sprijinul AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), CNC (Centrului Național al Cinematografiei), UCIN (Uniunii Cineaștilor din România), DACIN SARA și sponsorii privați Farmexim, Cabinetul de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații, NouMax, Mandragora și Opel Grup West. Ediția a 12-a Aristoteles Workshop este susținută de către Consiliul Județean Arad, Primăria Municipiului Arad, Primăria Comunei Șiria și Asociația “Cetatea Șiria”.


Safari, de ce vânează oamenii?

Safari, cel mai recent documentar al regizorului austriac Ulrich Seidl, va intra în cinematografe pe data de 11 august. Filmul a avut premiera la festivalul de Film de la Veneția, iar regizorul a fost prezent în România la proiecțiile filmului de la Cluj, în cadrul TIFF.

“Ce poate fi mai oribil decât să plătești sume imense de bani pentru a omorî animale sălbatice superbe? Răspunsul este probabil să vezi un safari african prin ochii radicalului cineast Ulrich Seidl. (…) Cu o mână de imagini grăitoare, Seidl reușește să pulverizeze orice posibilitate de rationalizare a problemei.”, aflăm de pe Hollywood Reporter.

Africa. Pe întinderile nesfârşite unde antilopele, zebrele şi alte creaturi hălăduiesc cu miile, ei vin în vacanţă. Turişti nemţi şi austrieci veniţi la vânătoare conduc printre boscheţi, stau la pândă, îşi urmăresc prada. Trag, plâng de entuziasm şi îşi fac poză lângă animalele ucise. Un film de vacanţă despre cum e să iei o viaţă, un film despre natura umană.

“Ajungi să te obișnuiești cu grotescul rece al lumilor portretizate de regizorul austriac Ulrich Seidl (…), dar am simțit ceva real pe parcursul vizionării documentarului despre turisti austrieci într-o fermă de vânătoare din Namibia: furie și dezgust incontrolabile.”, spune Peter Bradshaw în cronica lui de patru stele de pe The Guardian.

În timpul vizitei la Festivalul Internațional de Film Transilvania din Cluj, regizorul Ulrich Seidl a povestit pentru ziarul de festival AperiTIFF: “Sunt interesat de oameni, de diversitatea lor, de diferite straturi ale societății pe care nu le cunosc. Indiferent de unde vin acești oameni, ei mă interesează (…). Și nu ai dreptul să ai prejudecăți înainte să faci un film. Pentru un film ca Safari nu poți judeca a priori fiindcă ajungi să nu mai afli răspunsul la întrebarea: De ce vânează oamenii?. Ar fi mult prea ieftin. Nu pot face un film despre o idee pe care o am deja.”

Ulrich Seidl a debutat scandalos în 1982, cu mediumetrajul Der Ball, care i-a adus excluderea din Universitatea de Muzică și Arte Plastice din Viena, dar a marcat și primul său succes. În 2001 a fost recompensat cu Marele premiu al Juriului de la Veneția, pentru Dog Days, iar în 2003 Jesus, You Know a fost desemnat Cel mai bun documentar la Karlovy Vary. Import/Export (2007) i-a adus notorietate pe plan internațional. Trilogia Paradise a fost lansată la Cannes (Paradise: Love, 2012), Veneția (Paradise: Faith2012) și Berlin (Paradise: Hope, 2013) și i-a adus o serie nouă de premii. In the Basement a fost selectat, de asemenea, la Cannes și a funcționat ca punct de pornire pentru filmul Safari, unul dintre cuplurile intervievate acolo având pereții casei plini de trofee de vânătoare. “După ce termin un film, oameni sau motive din el mă inspiră și mă conduc la alte filme”, a explicat regizorul pentru AperiTIFF.


The Wanderers, filmat la Biertan, vine la Lună Plină!

Au mai rămas două săptămâni până la a șasea ediție a Festivalului de Film Horror&Fantastic Lună Plină. Între 10 și 13 august, iubitorii de film de gen se vor muta la Biertan, județul Sibiu, unde vor avea parte de senzații intense.

Satul săsesc așezat între dealuri, cu case vechi de secole și cetatea medievală sunt o locație perfectă pentru un festival de gen și îți provoacă imaginația: “iar actul de a străbate potecile și străduțele în creierii nopții se lasă cu puls crescut, paranoia apăsătoare și obloane care parcă se deschid încetișor în urma ta (…). Încă nu am auzit de vreun turist care să fi dispărut în mijlocul nopții pe timpul festivalului Lună Plină, dar speranța e încă acolo.”, scria selecționerul și criticul de film Cătălin Mesaru după ediția de anul trecut, pe Sub25. Întâmplător (sau nu), anul acesta vom avem parte și de case malefice, și de dispariții în grup.

O primă casă problematică apare în The Wanderers, povestea unui vânător de vampiri versat care crede că le-a văzut pe toate, până ajunge într-un castel din Transilvania. The Wanderers, regizat de Dragoș Buliga, este produs în România, de Frame Film, și filmat în locație chiar la Biertan. În rolul principal în regăsim pe Armand Assante. “Nu e un film clasic cu vampiri, întoarce asta pe dos”, a declarat actorul într-un interviu cu ocazia premierei filmului la Cluj, în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania. Partenerul lui din film este actorul israelian Lior Ashkernazi iar alături de ei îi regăsim pe Răzvan Vasilescu și Raluca Aprodu. Proiecția de vineri, 11 august, va avea ca invitați speciali parte din echipa filmului.

O casă neprimitoare întâlnim și în filmul de deschidere al festivalului, norvegianul Huset, regizat de Reinert Kiil. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, doi soldați nemți se refugiază într-o casă parasită împreună cu un soldat norvegian pe care l-au capturat. Însă nu toate casele parasite sunt și goale iar cei doi nu sunt tocmai bine primiți. Site-ul horrorfreaknews cataloghează filmul drept un insta-clasic cu trimiteri la filme horror clasice ca The Exorcist, The Others sau The Keep, al lui Michael Mann. Filmul va fi proiectat în deschiderea festivalului, joi, 10 august, în grădina Melies.

Și pentru că uneori energia casei se schimbă în funcție de om, anul acesta ne vom bucura de Book of Birdie. Lungmetrajul de debut al regizoarei britanice Elizabeth E Schuch spune povestea unei adolescente fragile și imaginative care este mutată într-o mânăstire, unde obsesiile ei pentru sânge, sfinți și eroi de benzi desenate încep să se întrepătrundă. “Un film obsedat de sânge, superb, atrăgător, feminin.”, citim pe SBSMovies.

De dispariții vom avea parte în filmul Cold Ground, primul found-footage franțuzesc, atunci când Blair Witch Project se întâlnește cu The Descent în zăpadă, după cum spune regizorul Fabien Delange. În anul 1976, doi tineri jurnaliști care investighează la granița Franco-Elvețiană o serie de mutilări de animale. Ajunși la fața locului, descoperă că echipa de oameni de știință cu care ar fi trebuit să se întâlnească a dispărut. Filmul va fi proiectat sâmbătă, 12 iunie, la sala Karloff.

Cireașa de pe tort (sau acoperiș) este filmul japonez Bamy, regizat de Jun Tanaka, o reinventare a filmului horror cu fantome care promite deja un circuit festivalier serios. Fumiko se întâlnește într-o zi cu Ryota, un fost coleg de facultate. Cei doi se întrăgostesc. Fumiko nu știe, însă, că Ryota are abilități speciale, iar acestea le vor pune povestea de dragoste în pericol.

La final, dar deloc pe ultimul loc, avem poate cea mai importantă casă populată de personaje nu tocmai ortodoxe. Rocky Horror Picture Show, regizat de Jim Sharman, din 1975, nebunia de musical cu savanți nebuni este trademark-ul festivalului, și va fi proiectat, ca în fiecare an, în seara de închidere.

Nu lipsesc de la „Lună Plină” nici petrecerile, jocurile de tip „escape room”, atelierele fantastice sau târgul de produse tradiționale și hand-made. Cinefilii au la dispoziție, pentru cazare, pensiunile din zonă, dar și un camping modern.

Abonamente (cu sau fără camping inclus): biletmaster.ro: bit.ly/Bilete_LunaPlina2017

Ne puteți urmări pe www.lunaplinafestival.ro


“Toate aceste nopți albe” n-ar mai fi posibil în Polonia de azi

Toate aceste nopți albe / All These Sleepless Nights, “un film de emoție pură, amețitor, intoxicant și superb visual”, potrivit AV Club, rulează de astăzi în cinematografe. Filmul distins cu Premiul de regie în competiția de documentar World Cinema la Sundance va rula în Baia Mare, Bistrița, Botoșani, Brașov, Brăila, Bucuresti, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Gura Humorului, Odobești, Pitești, Sfântu Gheorghe și Târgu Mureș.

Programul complet, aici: http://bit.ly/Nopti-albe-27iul-4aug

Ce înseamnă să fii cu adevărat treaz într-o lume care se mulțumește să doarmă? Kris și prietenul său cel mai bun, Michal, își trăiesc viața și iubirile la maxim, hoinărind neobosiți pe străzile Varșoviei, plutind în deriva nesiguranței și a euforiei tinereții.

Filmat timp de două veri și o iarnă între 2014 și 2015, Toate aceste nopți albe a fost gândit să surprindă sensibilitatea generației de tineri polonezi născuți după 1989, crescuți în afara comunismului, fără auto-cenzura și fricile părinților. “Au un fel de energie nesăbuită, un fel de libertate a gândirii care ar fi fost de negăsit cu câțiva ani înainte.”, spune regizorul Michal Marczak

Lucrurile însă s-au schimbat rapid. “Când filmul a avut premiera la Sundance, șansele ca un guvern de dreapta să vină la putere erau foarte mici. Dacă ar fi să fac filmul acum însă, toată lumea ar vorbi despre politică. Oamenii merg la proteste, sunt îngrijorați de viitorul lor, nu știu dacă să plece din țară sau unde ar mai putea să plece. În mod normal mergeau în Londra, dar între timp s-a întâmplat Brexit. Acum dacă aș face filmul și aș tăia partea politică aș minți, sau ar ieși un cu totul alt film.”

La începutul acestei săptămâni, președintele Poloniei, Andrzej Duda, și-a exercitat dreptul de veto împotriva unor legi de reformare a sistemului judiciar care au generat proteste intense. El a precizat că sistemul judiciar al ţării trebuie reformat, dar schimbările propuse de către parlamentari riscă să creeze un sistem opresiv, iar protestele din ultimele zile au arătat că noile legi ar diviza societatea, citim pe Mediafax.

Este un pas bun, dar continuarea este neclară și ceea ce este sigur e că relaxarea tinerilor din Toate aceste nopți albe nu mai există astăzi. “Suntem o țară ciudată și ne place să stricăm lucrurile. Asta a fost tradiția noastră de sute de ani, cred că asta gândesc toți polonezii: când se întâmplă ceva bun, n-are cum să dureze.”, povestește regizorul într-un interviu pentru moveablefeast.com.

Trailer: bit.ly/Toate-aceste-nopti-albe-TrailerRO

Regizorul și directorul de imagine Michal Marczak, 35 de ani, s-a remarcat în 2010 cu primul său documentar, At the Edge of Russia, despre viața de zi cu zi a unui mic grup de soldați dintr-o bază militară de lângă granița finlandeză. Filmul a fost distins cu HBO Emerging Artist Award și cu Filmmaker Award la Hot Docs, precum și cu numeroase alte premii la festivaluri din întreaga lume.

Apoi a urmat documentarul Fuck for Forest (2012), despre un ONG din Berlin care, pe ideea că sexul poate schimba lumea, strânge bani pentru mediu prin vânzarea de filme porno home-made pe internet. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film SXSW (South by Southwest) și a fost documentarul polonez cu cele mai multe proiecții în 2013, fiind numit de revista britanică Dazed & Confused drept „unul dintre cele mai inovatoare zece documentare din ultimii ani”.

Michal Marczak lucrează acum la următorul său proiect, un SF despre un bărbat care pretine că este extraterestru.

Toate aceste nopți albe este o co-producție Polonia / Anglia, distribuit de Transilvania Film.

Articole similare

O noua aparitie la Editura Compania

Jovi Ene

Câteva știri din lumea culturală românească (9 – 15 martie 2015)

Jovi Ene

Q&A cu regizorul Barry Jenkins, câștigătorul Oscarului pentru Cel mai bun film în 2017

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult