Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (2 – 15 aprilie 2018)

Știrile săptămânii: Competiția Cinepolitica 2018 – corupție, jihadism, negocieri istorice și povești despre supraviețuire în Berlinul nazist; „Licu, o poveste românească”, proiectat în aprilie la Düsseldorf și Tel Aviv; „Octav” a fost selectat în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Beijing; Daniel Mitulescu va produce un film alături de Emir Kusturica, realizat în Jamaica, Mexic, Ghana și România; România neîmblânzită, un documentar unic despre natura, din 13 aprilie în cinematografele din întreaga țară; Marele Premiu BIEFF 2018: FLORES, o perspectivă unică asupra interacțiunii dintre umanitate și mediul înconjurător; Marele albastru pe cel mai mare ecran din România, în prezența protagonistului Jean-Marc Barr; Câștigătorul Golden Globes pentru cel mai bun film în deschiderea American Independent Film Festival; “The Cleaners”, documentarul care ne arată cine domină internetul, în competiția Cinepolitica 2018; Caravana Les films de Cannes la Brașov, Sibiu, Bacău și alte orașe din țară; „Săptămâna filmului din vestul Chinei” la București; “În întuneric” / “In The Fade”, cel mai nou film regizat de Fatih Akin, deschide Cinepolitica 2018; Festivalul de film LET’S CEE se apropie cu pași repezi; Improvizații muzicale hipnotizante, titluri emblematice pentru cinematografia mută și artiști-fenomen la TIFF 2018; John Cassavetes, figură iconică a cinematografului independent american – retrospectivă la American Independent Film Festival; „România neîmblânzită”, din 13 aprilie în cinemtografele din țară; Programul educațional TEHC lansează un concurs de video-eseuri pentru elevii de liceu; American Independent Film Festival anunță noi filme în premieră în România; AMC a anunțat câștigătorii concursului global care a invitat fanii să creeze postere alternative originale pentru sezonul 4 al serialului „Fear the Walking Dead”.

Competiția Cinepolitica 2018 – corupție, jihadism, negocieri istorice și povești despre supraviețuire în Berlinul nazist

Competiția celei de-a șaptea ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica (18 – 22 aprilie, București) reunește cele mai noi și premiate filme cu temă politică, de la propunerea Bulgariei la Oscar până la Marele Premiu al Juriului pentru documentar la Sundance.

Corupție în Balcani, jihadism transmis din tată-n fiu, negocieri istorice și supraviețuirea în Berlinul nazist sunt temele abordate în patru din cele șapte filme din competiția Cinepolitica.

“Gloria” / “Glory”, filmul tandemului bulgar Kristina Grozeva și Petar Valchanov, multipremiat la festivaluri de film importante din Europa, precum Locarno sau TIFF, este o parabolă socială ce explorează corupția, diferențele de clasă și prăpastia dintre zonele urbane și cele rurale din Bulgaria contemporană.

Asemănat de publicația britanică The Guardian cu naturalismul pesimist al cinemaului românesc și apreciat pentru montajul de tip documentar, “Gloria”, un film inspirat dintr-un caz real prezentat de presa bulgară, ne arată cum un muncitor bâlbâit și binevoitor ajunge peste noapte victima sistemului corupt din țara vecină. Filmul a fost propunerea Bulgariei la Oscar în 2018.

Trailerul este disponibil aici.

Câștigător al Marele Premiu al Juriului la Sundance, “Of Fathers and Sons”, documentarul regizorului sirian de origine kurdă Talal Derki, ne face părtași într-un mod brutal la intimitatea unei familii de fundamentaliști islamici. Văzut de The Hollywod Reporter drept “o privire intimă asupra răspândirii jihadismului radical” și lipsit total de apariții feminine, “Of Fathers and Sons” urmărește drama copiilor ale căror povești de noapte bună sunt povești cu martiri ai războiului contra forțelor lui Assad.

Trailerul poate fi accesat aici.

Tot din selecția Sundance 2018 vine și “The Oslo Diaries”, documentar regizat de Mor Loushy și Daniel Sivan, care ne prezintă culisele acordului de pace istoric dintre Israel și Palestina, semnat în 1992, în secret, la Oslo. Filmul, deja achiziționat de HBO, abundă în înregistrări de arhivă, imagini care nu au mai fost difuzate, reconstituiri și interviuri cu oameni cheie ai acelor vremuri, cum ar fi președintele Shimon Peres.

Trailerul este disponibil aici.

“The Invisibles”, o docu-drama germană regizată de Claus Raefle și filmată Joerg Widmer, care a semnat imaginea și pentru “Pina” și “Tree of Life”, ne spune povestea a patru tineri evrei care au supraviețuit în Berlinul nazist utilizând identități false. Dramatizarea poveștile celor patru subiecți face din “The Invisbles” un hibrid de documentar și dramă elaborată.

Trailerul poate fi accesat aici.


„Licu, o poveste românească”, proiectat în aprilie la Düsseldorf și Tel Aviv

Documentarul „Licu, o poveste românească”, regizat de Ana Dumitrescu, va fi proiectat, luna aceasta, la Muzeul Filmului din Düsseldorf și în cadrul Festivalului pentru Drepturile Omului „Solidarity” de la Tel Aviv.

„Licu, o poveste românească” va rula pe 8 și 13 aprilie, la Filmmuseum Düsseldorf, fiind inclus în programul Black Box.

Pe 27 aprilie, el va fi prezentat în selecția internațională a celei de-a șasea ediții a Solidarity – Tel Aviv Film Festival for Human Rights, eveniment care are loc între 26 aprilie și 1 mai.

Producțiile din programul festivalului aduc în atenția spectatorilor probleme precum globalizarea, refugiații, sărăcia, drepturile femeilor, ale comunității LGBTQ și protecția mediului. Au fost selectate filme din țări precum Norvegia, Marea Britanie, Italia, SUA și Afganistan.

Filmul Anei Dumitrescu, recompensat la sfârşitul anului trecut cu trofeul Golden Dove la DOK Leipzig, va fi lansat în cinematografele românești pe 24 august 2018, de ROLLERCOASTER PR, şi este distribuit la nivel internaţional de Taskovski Films.

Documentarul, scris şi regizat de Ana Dumitrescu şi produs de compania Jules et Films, vorbeşte despre România ultimului secol văzută de un om pierdut în istorie. Personajul principal, Liviu Canţer, un bărbat de 92 de ani, a supravieţuit unor evenimente istorice majore.

„Licu, o poveste românească” este un documentar despre trecerea timpului şi despre bătrâneţe, o meditaţie despre propria condiţie şi efemeritate. La vârsta lui, Licu a rămas singur cu amintirile sale – despre familie şi momentele importante ale vieţii lui. Fiecare secvenţă de film este construită precum o fotografie dintr-un album.

Pelicula a fost prezentată, în luna martie, la cea de-a 14-a ediție a festivalului  ZagrebDox și la la Festivalul Internaţional de Documentar şi Drepturile Omului One World România, unde a avut premiera națională. 


„Octav” a fost selectat în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Beijing

Octav” a fost selectat în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Beijing, fiind singurul film românesc aflat pe lista nominalizaților pentru Tiantan Awards, de anul acesta.

Cea de-a opta ediție a evenimentului va avea loc în perioada 15 – 22 aprilie 2018 în China, iar organizatorii au făcut publică lista scurtă de 15 filme care au intrat în cursa pentru cele 10 premii ale festivalului, din care face parte și lung-metrajul românesc regizat de Serge Ioan Celebidachi.

Suntem extrem de onorați pentru această nominalizare. Așteptăm cu nerăbdare mijlocul lunii aprilie pentru a simți feedback-ul pe care filmul nostru îl va primi de la publicul chinez”, a declarat producătoarea filmul Adela Vrînceanu-Celebidachi.

Cele 15 filme au fost selectate dintr-un total de 659 filme înscrise, din 71 de țări, de pe 6 continente, cu o creștere de 55% față de cele 424 proiecte înscrise în 2017, după cum declară vicepreședintele festivalului Ren Qian. Președintele juriului care va alege câștigătorii pentru 10 categorii ale premiilor Tiantan Award, inclusiv pentru cel mai bun film și top efecte vizuale, este celebrul regizor Wong Kar-wai („My Blueberry Nights”, 2007, cu Jude Law, Natalie Portman și Rachel Weisz). Alături de acesta vor juriza și Rob Cohen, Duan Yihong, Jan A. P. Kaczmarek, Călin Peter Netzer, Ruben Östlund și Shu Qi.

Alături de „Octav”, pe lista filmelor care vor concura pentru cele 10 categorii ale premiilor se află filme din alte 11 țări: Barefoot (Cehia), Dede (Georgia, Qatar, Irlanda, Olanda și Croația), Dog (Franța), Eye on Juliet (Canada), Journey’s End (Regatul Unit), Krotoa (Africa de Sud), The Other Side from Hope (Finlanda, Germania), The Testament (Israel, Austria), Hold Your Hands (China), Operation Red Sea (China), Dark Wind (India), Scary Mother (Georgia, Estonia) și 2 filme din Iran: Searing Summer și Untaken Paths.

Sursa: http://www.bjiff.com/ta/os/

Filmul „Octav” spune povestea lui Octav (Marcel Iureș), un bărbat în vârstă, care se reîntoarce la conacul copilăriei sale aflat undeva în zona rurală a României, cu dorința de a-l vinde. Ajuns aici, după o absență de zeci de ani, o fetiță ce-i pare cunoscută îl poartă într-o călătorie minunată în timp, înapoi la anii copilăriei sale pentru a-l ajuta să-și redescopere bucuria de a trăi. Pelicula „Octav” transpune o serie de imagini calde și poetice despre România și reprezintă o nouă modalitate de promovare a cinematografiei românești în mediul cinematografic internațional.

Lung-metrajul „Octav”, o coproducție România — Marea Britanie, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, producător Adela Vrinceanu Celebidachi, a primit de la lansare până în prezent numeroase premii și nominalizări internaționale și naționale, după cum urmează:

Calcutta International Cult Film Festival, India 2018

Cel mai bun film al lunii ianuarie 2018, secțiunea Narrative Feature

Virgin Spring Cinefest, India, februarie 2018

GOLD AWARDS: Debut Filmmaker, Best Director (Serge Ioan Celebidachi), Narrative Feature, Best Cinematography

SILVER AWARDS: Best Actor (Marcel Iureș), Best Producer

BRONZE AWARDS: Best Actress (Alessia Tofan), Best Music Score

HONOURABLE MENTION AWARDS: Best Sound Design

Montreal World Festival Film 2017, Canada

Nominalizat la secțiunea Focus on World Cinema

Cairo International Film Festival 2017, Egipt

Nominalizat la secțiunea International Panorama

PREMIILE GOPO 2018

Premiul Publicului, pentru cei mai mulți spectatori în cinema


Daniel Mitulescu va produce un film alături de Emir Kusturica, realizat în Jamaica, Mexic, Ghana și România

„Peștele beat din lună” este titlul provizoriu al filmului pe care regizorul japonez Kohki Hasei îl va realiza în această toamnă, avându-i drept producători pe Daniel Mitulescu și Emir Kusturica, cel din urmă în calitate de producător executiv.

Cei trei s-au întâlnit în cadrul acestui proiect care spune patru povești diferite, din patru țări care aparent nu au niciun element comun. Mai puțin peștele fantomă, care își face simțită prezența peste tot în lume, producând miracole. „Sicriul-Pește” apare și ne arată povestea dintre un băiat din Ghana , Kofi și un DJ local de radio, Yao. „Mireasa Zburătoare” ne spune povestea de dragoste a unui muzicant român dintr-un sat de romi. „Cântecul Scoicii” ne înfățișează o noapte a unui bătrân muzician jamaican de reggae și a unui băiat somnambul pe care îl găsește. „Hoțul și bebelușul” descrie povestea unui băiat mexican, hoț de buzunare, care asistă la o naștere pe stradă. Finalul filmului reunește în România toate personajele din cele patru „fragmente”.

„Am avut prima discuție cu Kohki acum un an, după ce am văzut primul lui film de lungmetraj, Blanka, premiat la Veneția. M-a impresionat prin subiectul abordat și modul în care a fost realizat. Era puternic, într-un fel naiv dar foarte sincer și direct, genul de film care îți intră în suflet. L-am văzut în cadrul Festivalului de Film KINOdiseea, la București, unde a și luat premiul cel mare. În discursul lui de la festivitatea de premiere a spus că are un proiect pe care vrea să-l filmeze și în România. Desigur că i-am cerut scenariul. După prima citire l-am anunțat că mă interesează. De atunci am avut mai multe discuții și recent ne-am revăzut în România, unde a petrecut trei săptămâni în Clejani, la faimosul lăutar Caliu din Taraful Haiducilor. A prospectat mai multe locuri si a văzut personaje care ar putea juca în filmul său”, a declarat producătorul Daniel Mitulescu de la Metropolis Film.

Regizorul Kohki Hasei, al cărui film de debut prezentat la Festivalul de Film de la Veneția a luat două premii, mărturisește că este deosebit de încântat de experiența pe care a avut-o în România, după vizitele făcute aici. „În urma experienței personale de a locui într-o comunitate de romi și de a interacționa cu aceștia – muzica lor fiind unul din genurile mele preferatele – și în urma cercetărilor asemănătoare pe care le-am făcut în Ghana, Jamaica și Mexic, am încercat să aplic scenariului ceea ce am văzut. În filmul meu aș vrea să arăt viețile acelor oameni care nu sunt bogați din punct de vedere material dar trăiesc pozitiv, plini de energie prin muzică și umor. Cred că munca mea va deveni o sursă de energie vitală pentru ca toți să trăiască pozitiv în această lume modernă neliniștitoare. Munca mea va atinge inimile publicului din toată lumea și ceea ce vreau e să găsesc un concept pentru manifestarea puterii universale pe care un film o poate avea”, a declarat regizorul japonez Kohki Hasei.

„Proiectul este încă în stadiul de finanțare, sprijinul CNC este foarte important în această fază, iar componenta românească artistică are cea mai mare pondere, chiar dacă regizorul este japonez. Echipa de producție va fi în principal românească, dar vor fi line produceri locali în fiecare din cele trei țări, Ghana, Mexic și Jamaica. Prognozăm să începem filmările în toamnă și filmul să fie gata în 2019”, a mai adăugat Daniel Mitulescu.

Emir Kusturica, actor, regizor și producător de talie mondială, cunoscut pentru filme precum „Vremea țiganilor”, „Underground”, „Arizona Dream” sau „Pisica albă, pisica neagră” va fi producător executiv al proiectului. Kusturica va superviza partea artistică, dar va ajuta și la comercializarea și finanțarea filmului.

Daniel Mitulescu (Metropolis Film) este producător și distribuitor al filmelor de lung metraj „Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii” (2005), regia Cătălin Mitulescu, premiat la Cannes în 2006, „Eu când vreau să fluier, fluier”, regia Florin Șerban, 2010, premiat cu Ursul de Argint la Berlinale 2010 și Premiul Alfred Bauer pentru inovație cinematografică și al filmului „Loverboy”, regia Cătălin Mitulescu, 2011, cu premiera la Cannes, distins la festivalurile de film de la Sarajevo și Stockholm.

Primele reacții din presa internațională au apărut deja, cel mai titrat site de cinematografie din Japonia, cinefil.tokyo fiind printre primele care au anunțat proiectul „Peștele beat din lună”. – http://cinefil.tokyo/_ct/17150502


România neîmblânzită, un documentar unic despre natura, din 13 aprilie în cinematografele din întreaga țară

Pe 13 aprilie va avea loc în cinematografe premiera filmului ROMÂNIA NEÎMBLÂNZITĂ, un film eveniment produs și oferit de Auchan Retail România și distribuit în cinematografe de Transilvania Film. Cel care nareaza acest spectacol veritabil al naturii este Victor Rebengiuc, unul dintre cei mai apreciați actori pe care îi are România.

Filmările au durat 12 luni, din dorința de a reda toate cele 4 anotimpuri prezente în țara noastră, și, pe parcursul acestora au fost străbătuți în total peste 80.000 km. Echipa de filmare a ajuns în peste 18 locuri din România, printre care menționăm: Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Natural Vânători-Neamț, Peștera Urșilor, Munții Apuseni, Viscri, Râul Mures, Dunărea, Porțile de Fier, Parcul Național Cheile Beusnița.

Filmul relevă o călătorie care începe de pe crestele împădurite ale Carpaților (unde urșii, lupii și râșii sălășluiesc liberi) și ajunge în apele agitate de vânt ale Deltei Dunării (locul din care pelicanii își iau zborul, și unde șerpii de apă înoată în adâncuri). În aceste tărâmuri, destinele viețuitoarelor sunt dictate de anotimpuri. Vom descoperi împreună cum arată un an din viața acestor făpturi legendare. Ele reușesc să îndure iernile aspre până în primele luni de primăvară; navighează printre pericole pentru a ajunge la recompensele pe care le aduce vara, pentru a intra din nou în cursa pentru supraviețuire, toamna.

“Am descoperit foarte multe lucruri pe care nu le știam și-mi dau seama câte ar mai fi de învățat, de cunoscut, de știut. Felul în care a fost făcut acest film, felul în care vocea domnului Victor Rebengiuc a povestit, a țesut și cu umor și cu poezie și cu farmec și cu naturalețe, stârnește interesul și vreau să sper că și interesul foarte multor oameni tineri, ca ei să cunoască aceste lucruri.”, a declarat Maia Morgenstern, unul dintre ambasadorii filmului.

România neîmblânzită este cel mai frumos și mai emoționant film realizat până acum despre natura și viața sălbatică de la noi. Silueta de monstru preistoric a morunului în Dunăre, ursul și haita de lupi care își dispută o carcasă de cerb sau Făgărașul între Vânătarea lui Buteanu și Moldoveanu, surprins parcă în momentul celui mai magic apus din lume, sunt doar câteva dintre imaginile ce vor deveni iconice și vor redefini imaginarul nostru colectiv legat de cum ne reprezentăm sălbăticia.”, a declarat alpinistul Alex GĂVAN, ambasador al filmului.

Alături de aceștia, filmul are privilegiul de a fi susținut de personalități, precum actrița Oana Pellea, violonistul Alexandru Tomescu, gimnasta Andreea Răducan, jurnalistul și omul de televiziune Marius Constantinescu sau cosmonautul Dumitru Prunariu.

Sper ca cei care vor vedea România neîmblânzită să fie plăcut impresionați să descopere o partea a țării lor despre care poate nici nu știau că există și ca acest film să îi motiveze să petreacă mai mult timp în natură, să se bucure mai mult de ea.”, a declarat regizorul filmului, Tom Barton.

SINOPSIS

În inima Europei există o viață naturală fabuloasă: o explozie a sălbăticiei, care reprezintă căminul a nenumărate vietăți. Munții infiniți, pădurile străvechi, apele nesfârșite, toate acestea găzduiesc creaturi de referință pentru bătrânul continent.

Sunt ținuturi ale frumuseții și sălbăticiei unde destinele sunt dictate de anotimpuri. Creaturi parcă desprinse din legendă trăiesc în libertate, aici animalele se luptă pentru supraviețuire. Iar ROMÂNIA NEÎMBLÂNZITĂ va dezvălui toate aceste povești incredibile.

Vă invităm să ne însoțiți într-o călătorie care vă va dezvălui un an din viețile  variatelor plante, insecte și animale de pe teritoriul României, trecerea lor prin toate cele 4 anotimpuri, încă prezente în țara noastră.

Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică Off the Fence. În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film. Începând cu 13 aprilie 2018, va putea fi văzut în peste 70 de cinematografe din 37 de orașe.


Marele Premiu BIEFF 2018: FLORES, o perspectivă unică asupra interacțiunii dintre umanitate și mediul înconjurător

Cea de-a opta ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF s-a încheiat duminică, pe 1 aprilie. Publicul a fost și anul acesta prezent în număr impresionant la proiecțiile și evenimentele BIEFF și a demonstrat încă o dată interesul său pentru cele mai inovatoare experimente de la granița între cinema și arta vizuală.
 
O bună parte din proiecții au fost sold out: printre acestea se numără cele din Competiția Internațională, concepută anul acesta sub semnul a cinci teme de acută relevanță pentru societatea contemporană – A Lie That Tells the Truth, Human Nature / Mother Nature, (Self)Portrait of the Artist as a Young Man, Embracing the Female Gaze, Intimacy in the Digital Age. Au fost proiectate în competiție 26 de scurtmetraje care demontează cu îndrăzneală și fără compromisuri prejudecățile omniprezente în discursurile din mass-media, reflectând asupra alterității și propunând noi metode prin care ne putem identifica cu cei din jurul nostru.

Parteneriatele BIEFF, unice în țară, cu câteva dintre cele mai importante festivaluri europene de film au revenit anul acesta, cu noutăți substanțiale și cu aceeași invitație adresată publicului de a demonta barierele din calea conexiunilor umane:
Quinzaine des Réalisateurs Cannes: proiecțiile Bruno Dumont;
Berlinale Spotlight: Forum Expanded;
Sarajevo Film Festival: Identity and Belonging;
International Film Festival Rotterdam: A Dutch Perspective.
Mulțumim tuturor partenerilor BIEFF pentru sprijinul lor în realizarea acestor programe; publicului, pentru prezența numeroasă și implicarea în dezbateri; și tuturor invitaților festivalului, care ne-au fost alături săptămâna trecută.
 
De asemenea, ne-am bucurat împreună cu publicul de primirea călduroasă a lungmetrajelor Jeannette, the Childhood of Joan of Arc, de Bruno DumontInsect, de Jan ŠvankmajerThe Green Fog, de Guy Maddin, și a programelor Golden Shorts: Best Films in Major Festivals și Romanian Cinematic Experiments.
 
Toate acestea au provocat la dezbatere și implicare, EMBRACING OTHERNESS – Conexiuni umane dincolo de bariere fiind numele sub care ediția BIEFF de anul acesta a invitat la un nou exercițiu de empatie, prin care am propus publicului să îmbrățișeze atât diversitatea umană din jurul nostru, cât și posibilitățile fără limită ale limbajului cinematografic de a o reprezenta.

Selecția BIEFF 2018 – realizată de directorul artistic al festivalului, Adina Pintilie, și curatorul asociat, Dan Angelescu – a pus în discuție multiplele granițe care ne despart astăzi, fiecare film acționând ca o platformă de comunicare și ca o sursă constantă de noi perspective asupra alteritații. Într-o eră digitală în care prezența celuilalt este din ce în ce mai tangibilă virtual, contactul uman continuând să ia noi forme, provocăm spectatorii să privească dincolo de ecran, direct în ochii aproapelui lor.
 
Juriul BIEFF 2018 a fost format din profesionişti de renume ai industriei, cu experiență îndelungată în comitete de selecție și în posturi manageriale cheie: Angelika Ramlow – reprezentantă Berlinale Forum Expanded și Arsenal Institute for Film and Video ArtBianca Lucas – selecționeră a programului European Shorts în cadrul Festivalului de Film de la Sarajevo și regizoare; Cristian Neagoe – curator independent, manager al Fundației Cărturești. Alături de noi în București a fost și Ulrich Ziemons, coordonator de program Berlinale Forum Expanded și curator al Berlinale Spotlight: Forum Expanded la BIEFF 2018, și o bună parte din regizorii din selecție.

Marele Premiu BIEFF 2018, în valoare de 3000 de euro, i-a fost acordat regizorului Jorge Jácome, pentru filmul Flores. Premiul a fost oferit de Institutul Cultural Român. Cei trei jurați și-au motivat astfel alegerea: „Pentru abordarea proaspătă și instinctivă asupra limbajului vizual; pentru faptul că dă peste cap perspectiva obișnuită asupra interacțiunii dintre umanitate și mediul înconjurător printr-un portret tandru al fricii implicite în refuzul umanității de a se înclina în fața naturii și pentru felul în care redă frumusețea unei relații fragile în mijlocul acestui univers magic, subversiv, juriul dorește să ofere Marele Premiu BIEFF 2018 scurtmetrajului Flores, de Jorge Jácome.”

Premiul pentru Cel mai bun regizor, în valoare de 1500 de euro în servicii de postproducție, oferit de Cinelab România, i-a fost acordat lui Daniel Robin, pentru All the Leaves Are Brown. „Premiul merge către un autor care întrepătrunde povestea sa personală cu istoria filmului experimental într-un mod unic și care ne invită cu grație să nu lăsăm această memorie prețioasă să se piardă.
 
Realizatorul acestui film ne conduce într-un mod provocator în universul său personal de legături familiale și se arată dispus să intre adânc, până în miezul fricii, al confruntării cu pierderea, dar și al dorinței de a merge mai departe. Putem simți o acceptare melancolică a faptului că viața este într-o permanentă trecere și, uneori, aceste schimbări pot fi foarte dureroase. Dar sub această poveste extrem de intimă se găsește un alt strat de frumusețe cutremurătoare: dispariția memoriei nu doar în viața celor pe care îi iubim, dar și dispariția unui întreg univers al cinematografului de avangardă. Putem găsi indicii ale acestui strat ascunse în imagini — filmate rafinat pe Super 8 — care se referă cu subtilitate la filme experimentale clasice fără a le cita pur și simplu. Abia apucăm să prindem cu coada ochiului referințele care subliniază melancolia și dispoziția nostalgică. Privitorul care nu le percepe dintr-o privire ar putea fi încurajat să sape mai adânc în moștenirea noastră de artă cinematografică care se disipează treptat într-un fel similar cu cel în care tatăl își pierde memoria.
 
Felul în care realizatorul desfășoară, prin suprapunerea a două fire narative – povestea personală și a familiei pe de o parte, cea a cinemaului pe de alta – o blândă și emoționantă odă adusă vieții îl face un autor în adevăratul sens al cuvântului.” (motivația juriului BIEFF 2018)

Un al doilea premiu oferit de Cinelab, cu aceeași valoare, este Premiul pentru Cel mai bun concept vizual, care a mers la Boris Poljak, pentru filmul They Just Come and Go. „Pentru compoziția sa simplă și precisă, sugestiile sale subtile și modul catartic în care folosește muzica; pentru contemplarea sa intensă, minimalistă a unei bucăți de viață care transcende atitudini, generații și feluri de a fi prin încadrarea perfectă a tranziției de la crepuscul la răsărit, de la aventurism la maturitate, de la haosul umanității la ordinea tandră a mării.” (motivația juriului BIEFF 2018)

Mențiunea specială a juriului BIEFF i-a revenit lui Karam Natour, pentru Through the Backdoor, „Pentru felul jucăuș în care investighează intimitatea în familie și nevoia de apropiere, filtrate prin angoasa separării de figura maternă; pentru finele sale intuiții psihologice, fără a cădea în capcana de a se lua prea în serios, ca și pentru felul simplu, dar rafinat, în care comunică vizual și performativ.” (motivația juriului BIEFF 2018)

Ca în fiecare an, am fost foarte curioși să aflăm părerea publicului despre selecția festivalului. Competiția pentru Premiul Publicului a fost foarte strânsă anul acesta, jumătate dintre filme fiind foarte aproape ca număr de voturi de primul loc. Ne-am bucurat așadar să acordăm premiul către două filme: Hotaru, de William Laboury – un scurtmetraj seducător despre memorie în era digitală și despre granița dintre realitate și vis – și What Happened to Her, de Kristy Guevara-Flanagan – un omagiu adus culturii pop și o meditație critică asupra obsesiilor noastre pentru anumite imagini.


Marele albastru pe cel mai mare ecran din România, în prezența protagonistului Jean-Marc Barr

Unul dintre cele mai importante filme-cult ale anilor ’80, Marele albastru (Le grand bleu / The Big Blue, r. Luc Besson), revine în România pe marele ecran din Piața Unirii la aniversarea a 30 de ani de la lansare. Proiecția-eveniment va încheia cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania, pe 3 iunie, de la ora 21:45, în prezența actorului Jean-Marc Barr, și va fi dublată în program de prezentarea spectaculosului documentar Omul-delfin (Dolphin Man, 2017) despre povestea legendarului scufundător Jacques Mayol care l-a inspirat pe Besson.

Inspirat din fapte reale, Marele albastru (1988) urmărește evoluția prieteniei dintre Jacques Mayol (Jean-Marc Barr) și Enzo Maiorca (Jean Reno), doi scufundători a căror legătură se naște încă din copilăria petrecută în Grecia și care se transformă de-a lungul timpului într-o adevărată rivalitate sportivă. Dragostea pentru adâncimile oceanice și dorința puternică de a înregistra noi și noi recorduri, chiar cu prețul vieții, sunt ilustrate în imagini care îți taie respirația, pe fundalul sonor al memorabilei muzici compuse de Eric Serra. Prezentat în 1988 la Festivalul de la Cannes în afara competiției, Marele albastru a primit opt nominalizări la Premiile Cesar și a devenit cel mai mare succes național de box-office, cu peste 9 milioane de bilete vândute doar în Franța. Jacques Mayol însuși a contribuit la scrierea scenariului, iar la moartea lui din 2001, președintele Jacques Chirac l-a descris ca fiind ,,un simbol nemuritor al generației Big Blue’’.

Născut în RFG dintr-o mamă franceză și un tată american, Jean-Marc Barr a fost nominalizat în 1989 la Premiile Cesar pentru interpretarea personajului principal din Marele albastru. Este unul dintre actorii preferați ai regizorului Lars Von Trier (cu care a lucrat, printre altele, la Europa, Breaking the Waves, Dancer in the Dark, Dogville și Nymphomaniac) și a debutat în 1999 ca regizor, scenarist și producător cu Lovers. Anul acesta, Jean-Marc Barr se numără printre invitații speciali ai TIFF și va fi prezent la proiecția din Piața Unirii a filmului care i-a adus renumele internațional.

Tot în prezența actorului, publicul TIFF va putea urmări documentarul Dolphin Man (2017), regizat de Lefteris Charistos. Povestită chiar de Jean-Marc Barr, viața revoluționarului scufundător Jacques Mayol, cel care a reinventat relația intimă dintre adâncimile apelor și profunzimea conștiinței umane, este ilustrată cu imagini rare din arhivele anilor ’50, inserate printre cadre subacvatice spectaculoase și mărturii ale celor care l-au cunoscut pe ,,omul-delfin’’. Documentarul a fost lansat în toamna anului trecut, la Festivalul de la Salonic și este nominalizat la premiile Academiei de Film din Grecia ce se vor decerna luna viitoare.


Câștigătorul Golden Globes pentru cel mai bun film în deschiderea American Independent Film Festival

Unul dintre cele mai lăudate filme din 2017,  „Lady Bird”, în regia Gretei Gerwig, câștigător a două Globuri de aur și nominalizat la cinci premii Oscar, va fi proiectat în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival, vineri, 27 aprilie, de la 18:00, la Cinema PRO. Biletele pentru premiera filmului cât și pentru proiecțiile în premieră ale titlurilor „Certain Women” și „The Rider” la American Independent Film Festival sunt disponibile pe Eventbook.ro.

Lungmetrajul „Lady Bird”, marchează debutul regizoral al Gretei Gerwig, una dintre cele mai iubite personalități din lumea filmului independent. În același timp, Greta Gerwig este cea mai tânără regizoare care a câștigat un Glob de Aur și a cincea femeie nominalizată la această categorie. Un alt Glob de Aur i-a revenit actriței Saoirse Ronan, care o interpretează pe Christine „Lady Bird” McPherson, o absolventă  de liceu și proaspăt studentă, aflată în conflict cu familia și lumea.

Acțiunea se petrece în Sacramento, California, în 2002, în peisajul precar al economiei americane, iar filmul este o privire emoționantă asupra relațiilor care ne modelează, convingerilor care ne definesc și frumuseții acelui loc pe care îl numim cu toții acasă. Filmul aduce în fața spectatorilor una dintre cele mai bogate relații mamă-fiică de pe marele ecran combinând elemente clasice de ‚teenage-comedy,’ cu nuanțe noi și mature. Distribuția este completată de Timothée Chalamet, cunoscut pentru rolul din „Call Me by Your Name”, pentru care a primit câte o nominalizare la Oscar, Globurile de Aur şi Premiile Bafta.

Din selecția de anul acesta a American Independent Film Festival, fac parte încă două filme regizate de femei, The Rider, de regizoarelor Chloé Zhao şi Certain Women, de Kelly Reichardt, care propun povești profunde, calde, nuanțate și generatoare de empatie pentru personaje aflate la răscrucea vieții. Premierele celor două titluri în cadrul festivalului vor avea loc la Cinema Muzeul Țăranului, astfel: The Rider, pe 27 aprilie, la  ora 20:30, la Cinema Muzeul Țăranului și Certain Women pe 30 aprilie de la ora 20:30, la Cinema Muzeul Țăranului.


“The Cleaners”, documentarul care ne arată cine domină internetul, în competiția Cinepolitica 2018

Șapte dintre cele mai noi și apreciate filme cu temă politică se regăsesc în competiția Festivalului Internațional de Film Cinepolitica 2018, care va avea loc între 18 – 22 aprilie, la Cinema Elvire Popesco și Institutul Balassi din București. Printre acestea se numără și “The Cleaners”, un documentar despre oamenii care decid ce vedem pe internet.

The Cleaners” (regia Moritz Riesewieck, Hans Block), documentar nominalizat la Sundance 2018 în secțiunea World Cinema, aduce în discuție un subiect extrem de actual: adâncurile universului online. Cei doi autori ai filmului fac o incursiune în lumea celor care sunt contractați să filtreze și să elimine conținutul nepotrivit publicat pe internet. Deși această comisie obscură de evaluare acționează, la prima vedere, cu cele mai bune intenții, înlăturând materiale violente sau pornografice, în realitate, marile companii sau cercuri de influență politică plătesc moderarea pe care o fac acești filtranți digitali pentru a manipula informații, a restricționa dreptul la liberă exprimare sau pentru a cenzura în mod direct voci indezirabile.

“The Reports On Sarah And Saleem” (regia Muayad Alayan), câștigător al Premiului Publicului la Festivalul de la Rotterdam, expune aventura extraconjugală dintre un palestinian și o femeie israeliană. Relația dintre aceștia capătă o dimensiune politică neînchipuit de periculoasă în momentul în care sunt surprinși în locul și la momentul nepotrivit. Consecințele sunt mult mai grave decât destrămarea căsniciilor lor. Deși la început cazul pare prezentat asemeni unui clișeu occidental de adulter descoperit întâmplător, regizorul reușește să deturneze întreg firul narativ către un conflict politic epic.

În “The Summit” (regia Santiago Mitre), thrillerul politic nominalizat la Cannes 2017 în secțiunea Un Certain Regard, Hernán Blanco, președintele argentinian nou ales în funcție, se confruntă cu o provocare formidabilă atunci când problemele geopolitice și neglijarea familiei se ciocnesc în timpul unui summit extrem de important pentru America Latină privind comerțul cu petrol. Filmul a fost catalogat de critici ca fiind un melanj de dramă shakespeariană și thriller hitchcockian.

Din competiția Cinepolitica 2018 mai fac parte și “Gloria” (regia Kristina Grozeva și Petar Valchanov), o parabolă socială ce explorează corupția și diferențele de clasă din Bulgaria contemporană, “Of Fathers and Sons” (regia Talal Derki), o privire intimă în intimitatea unei familii de fundamentaliști islamici, “The Oslo Diaries” (regia Mor Loushy și Daniel Sivan), un documentar memorabil care ne prezintă culisele acordului de pace istoric dintre Israel și Palestina, și “The Invisibles” (regia Claus Raefle), o docu-drama despre supraviețuirea a patru tineri evrei în Berlinul nazist.


Caravana Les films de Cannes la Brașov, Sibiu, Bacău și alte orașe din țară

Prima ediție a Caravanei Les films de Cannes a adus ieri seară la Cinemateca Patria din Brașov cea mai recentă producție a regizorului american Jim Jarmusch, Paterson, un film care redă atmosfera aparte din „orașul poeților”, Paterson, New Jersey, cu Adam Driver în rolul principal.

Până în iunie 2018, caravana Les films de Cannes dă șansa publicului din țară să vadă unele dintre cele mai bune filme de artă recente, prezentate sau premiate la cel mai important festival de film din lume. Caravana duce mai departe demersul inițiat în 2016 de festivalul Les films de Cannes à Bucarest de a se extinde cu ediții locale și de a reobișnui publicul din România cu un cinema de calitate.

Prima ediție a Caravanei include o selecție de filme prezentate sau premiate la Festivalul de la Cannes printre care: 120 BPM/Bătăi pe minut (regia Robin Campillo), Paterson (regia Jim Jarmusch), N-ai fost niciodată aici (regia Lynne Ramsay),  Sicilian Ghost Story (regia Antonio Piazza Fabio Grassedonia), Good Time (regia Benny Safdie, Josh Safdie), Leviathan (regia Andrey Zvyagintsev), A Man of Integrity (regia Mohammad Rasoulof), Cea mai fericită zi din viața lui Olli Maki (regia Juho Kuosmanen). Proiecțiile vor rula cu precădere în orașe din țară în care nu mai există cinematografe, unde obiceiul de a merge la cinema este pe cale de dispariție.

Caravana va ajunge la:

Brașov – Cinemateca Patria (Paterson, 4 aprilie, ora 19:00; Cea mai fericită zi din viața lui Olli Maki, 11 aprilie, ora 19:00; 120BPM/bătăi pe minut, 18 aprilie, ora 19:00), Arad – Cinema Arta (Leviathan, 6 aprilie, ora 20:00, Cea mai fericită zi din viața lui Olli Maki, 25 mai, ora 20:00; 120 BPM/Bătăi pe minut, 8 iunie, ora 20:00; A Man of Integrity, 22 iunie, ora 20:00), Sibiu în perioada 2- 6 mai, Bacău – Teatrul Municipal „George Bacovia” între 4 și 6 mai și alte orașe din țară. Programul va fi actualizat pe siteul filmedefestival.ro

Caravana Les films de Cannes este un proiect organizat de Asociația Cinemascop și finanțat de Centrul Național al Cinematografiei.


„Săptămâna filmului din vestul Chinei” la București

Cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din vestul Chinei debutează joi, 12 aprilie, la București.

Ceremonia de deschidere a „Săptămânii filmului din vestul Chinei”, manifestare organizată de Festivalul Internațional de Film „Silk Road” (SRIFF), va avea loc de la ora 20.00, la Cinemateca Eforie din capitală.

La eveniment va participa o importantă delegație chineză printre care îi amintim pe Zhuang Changxing, președinte onorific al SRIFF, directorul Departamentului Permanent de Propagandă al Provinciei Shaanxi; Wang Fubao, vicepreședinte al SRIFF, directorul Administrației de Radio, Film și Televiziune a Provinciei Shaanxi; Shan Zixiao, secretar general al SRIFF, director al departamentului Filme al Administrației de Radio, Film și Televiziune a Provinciei Shaanxi; Zhao Ping, director general executiv adjunct al Western Movie Group Co., Ltd; Duan Peng, agent de legătură internațional al SRIFF, director executiv al Sunnyway Film.

Timp de 4 zile, bucureștenii vor putea urmări cele mai importante producții „Made in China”, filme apreciate de publicul asiatic, dar și criticii de specialitate din întreaga lume.

„Săptămâna filmului din vestul Chinei” va fi deschisă de pelicula „Câinele de vânătoare”, în regia lui Jianhua Liu, avându-i în distribuție pe Hong Huang, Xiangjing Liu, Tao Sun. Premiera filmului în România va avea loc în prezența regizorului, dar și a actriței Zhao Tingting.

„Câinele de vânătoare” este câștigătorul trofeului pentru „Cel mai bun lungmetraj” la cea de-a 3-a ediție a Festivalului Internațional de Film „Silk Road”; „Silver Award” la cea de-a 41-a ediție a Festivalului Internațional de Film de la Montreal, secțiunea Film Chinezesc, și trofeul „Golden Angel” la a 13-a ediție Chinese American Film Festival.

Intrarea la eveniment este liberă, în limita locurilor disponibile.

În cadrul Galei de deschidere va avea loc și semnarea unui Acord de Parteneriat Strategic cu Festivalul Internațional de Film Transilvania, moment la care va fi prezent și Tudor Giurgiu, directorul TIFF.

„Ne bucurăm că lista de prieteni ai Festivalului Internațional de Film Transilvania devine din ce în ce mai mare și mai diversă și că începând din acest an Festivalul Internațional de Film „Silk Road” se numără printre ei. Credem că acest parteneriat strategic poate crește vizibilitatea filmului românesc peste granițe și, în același timp, poate genera noi oportunități pentru tinerii cineaști ai ambelor țări”, a declarat Tudor Giurgiu.

Acordul are ca obiectiv general încurajarea comunicării și colaborării dintre România și China în ceea ce privește producția și distribuția proiectelor cinematografice, precum și explorarea oportunităților comune de învățare și dezvoltare în cadrul industriei. 

„Săptămâna filmului din vestul Chinei” va continua în weekend la Cinemateca Union. De vineri până duminică vor fi proiectate filmele „Crested Ibis/”Pasărea Ibis Roșu” (regia Liang Qiao),
„Song of the Phoenix / Cântecul Phoenix”(regia  Tianming Wu), „Born in China /Suntem născuți în China” (regia Lu Chuan), „Kung Fu Yoga” (regia Stanley Tong).

Prețul biletului pentru fiecare proiecție va costa 5 lei.


În întuneric” / In The Fade”, cel mai nou film regizat de Fatih Akin, deschide Cinepolitica 2018

Cel mai nou film al apreciatului regizor Fatih Akin, “În întuneric” / “In The Fade”, o puternică dramă inspirată de crimele xenofobe ale unui grup de neo-naziști, premiat la Cannes și Globurile de Aur, va deschide cea de-a șaptea ediție a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica. Evenimentul va avea loc în perioada 18 – 22 aprilie, la Cinema Elvire Popesco și Institutul Balassi din București.

Având la bază crimele xenofobe comise în 2011 de grupul neo-nazist National Socialist Undeground, filmul regizorului german de origină turcă Fatih Akin ne face părtași la drama Katjei (Diane Kruger), o femeie care își dorește să se facă dreptate în cazul uciderii fiului și soțului ei kurd, fost traficant de droguri, într-un atac cu bombă.

Premiat la Cannes 2017 pentru Cea mai bună actriță (Diane Kruger), câștigător al unui  Golden Globe pentru film străin și cu o coloană sonoră memorabilă, semnată de Josh Homme, vocalistul formației Queens Of The Stone Age, “În întuneric” / “In The Fade” a reprezentat și propunerea Germaniei la Oscar.

 “În întuneric” / “In The Fade” va fi distribuit în cinematografele din România de Independența Film din 20 aprilie.

Un alt film care a atras atenția prin distribuția sa și care face parte din selecția Cinepolitica 2018 este “Interpretul” / “The Interpreter”, un road movie dulce-amărui în regia lui Martin Sulik, care îi are în rolurile principale pe marele cineast ceh Jiri Menzel și pe carismaticul actor austriac Peter Simonischek (“Toni Erdmann”). Oscilând între comedie și tragedie, “Interpretul” ne plimbă prin Slovacia profundă de după cel de-al Doilea Război Mondial, alături de cei doi bărbați, unul evreu, celălalt urmașul unui ofițer nazist, urmăriți de un trecut întunecat și ambiguu.

Din selecția Cinepolitica nu lipsesc nici producțiile autohtone. “Un pas în urma serafimilor”, lungmetrajul de debut al regizorului Daniel Sandu, recent premiat cu 8 trofee Gopo, printre care cele pentru Cel mai bun film și Cel mai bun regizor, este o poveste inspirată din viața regizorului. Gabriel, un adolescent care își dorește să devină preot, încearcă să se adapteze într-un seminar teologic ortodox, dar curând descoperă că sistemul este corupt și abuziv, iar minciuna, furtul, manipularea și trădarea sunt aptitudini pe care trebuie să și le însușească pentru a rezista în seminar. Proiecția va fi urmată de dezbaterea Politică, compromisuri și constrângeri în sistemul religios.

Mai multe detalii în curând pe cinepolitica.ro


Festivalul de film LET’S CEE se apropie cu pași repezi

Ajunsă la cea de-a șasea ediție, festivalul de film LET’S CEE din acest an stă sub semnul unui motto interesant: Filme periculos de bune (Dangerously Good Films). Începând de vineri, 13 aprilie, și până pe 22 aprilie, 162 de filme premiate din Europa Centrală și de Est, 140 dintre cele prezentate în premieră în Austria, vor putea fi vizionate în peste 8 cinematografe din patru orașe diferite – Viena, Graz, Salzburg și Villach.

Noutatea acestei ediții este, fără îndoială, Virtual Reality Cinema – un nou mod de a viziona producții extraordinare din toate colțurile lumii, disponibil pentru prima oară în Austria.

Ediția din 2018 a festivalului tradițional va fi marcată nu doar de mai multe vizionări de film, dar va găzdui și mai mulți invitați speciali, printre aceștia și regizori binecunoscuți, precum Márta Mészáros, cea mai cunoscută regizoare din Ungaria; Yariv Lerner, CEO al unuia dintre cele mai importante studiouri de film din Europa, Nu Boyana din Bulgaria; regizorul american și militant feminist Stoya; și actori talentați precum cehul Karel Roden, slovenul Sebastian Cavazza, croatul Leon Lučev, sau Saba Mubarak, din Iordania.

În acest an, 8 filme românești se vor regăsi pe agenda festivalului LET’S CEE:

  • Charleston, regizat de Andrei Crețulescu, și Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor, regizat de Emanuel Pârvu – selectat la secțiunea Promising debuts;
  • Marita, regizat de Cristi Iftime – selectat la secțiunea Discoveries;
  • Pororoca, regizat de Constantin Popescu – inclus în competiția de lungmetraje;
  • Broken, scurtmetrajul lui Alex Mironescu;
  • Ultimul căldărar, un film regizat de Cosmin Bumbuț și Elena Stancu – selectat la secțiunea East Silver Caravan;
  • clasicele Soldații nu plâng niciodată al regretatului regizor Dinu Cocea, sau Eroina de la Jiu al lui Ion Niculescu-Brună, ambele inclusive în Retrospectiva despre femei și război din cadrul festivalului.

Câștigătorii premiilor LET’S CEE vor fi anunțați în cadrul ceremoniei de premiere din 21 aprilie. Se cunosc însă, deja, două dintre acestea: Kira Muratova and Márta Mészáros, două adevărate legende ale cinematografiei est-europene, care vor fi onorate cu Premii pentru întreaga activitate. Kira Muratova, regizoarea și scenarista ucraineană cunoscută pentru nonconformismul său, rămâne până în ziua de astăzi un nume de referință pentru cinema-ul rusesc. Márta Mészáros, pe de altă parte, este considerată Prima Doamnă a filmului unguresc, și unul dintre pionierii industriei de film din Europa. Mészáros este, de altfel, și prima femeie ce a regizat un lung-metraj în Ungaria, dar și prima ce a câștigat un Urs de Aur.

Premiile acestei ediții a LET’S CEE vor include și câteva premiere de neratat, printre care Premiul Cineplexx de Distribuție, în valoare de 20.000 euro, oferit unui film din secțiunile de Lungmetraj sau de Debut; Premiul Danny Lerner, în valoare de 55.000 euro (50.000 dintre aceștia în servicii) pentru cel mai bun film de lungmetraj, donat de studiourile de film Nu Boyana; Premiul VdFS în valoare de 1.5000 euro pentru cel mai bun scurtmetraj și Premiul Internațional UNIQA, tot în valoare de 1.500 euro, pentru cel mai bun film de debut. De asemenea, cel mai nou sponsor al Festivalului, Western Union International Bank, va oferi două premii de public (pentru lung și scurtmetraje), în valoare de 1.000 euro fiecare.

Zilele Industriei: cheia succesului în cinematografie

A doua ediție a Zilelor Industriei, o oportunitate fantastică de networking pentru cineaștii din regiune, va avea loc în cadrul Festivalului LETS CEE între 19 și 21 aprilie, la Viena.

Cu 12 prezentări de mare clasă, 2 mese rotunde și mai multe sesiuni de pitching de proiecte, forumul Zilele Industriei va fi susținut doar în limba engleză și va explora diferite aspecte ale temei „Co-Finanțare și Co-Producție, Inovație și Know-how: factori cheie pentru succes în cinematografie”.

Vorbitori de excepție din Austria și din afară, precum Yariv Lerner, CEO al studiourilor de film Nu Boyana; Christophe Vidal, director al Natixis Coficiné SA, unul dintre cei mai mari creditori din industria europeană de film și televiziune; Kathrin Zechner, director de program în cadrul ORF, și Jan Maxa, director de dezvoltare de conținut în cadrul Televiziunii Naționale din Cehia, vor prezenta o serie de studii de caz interesante și vor împărtăși din experiența lor în ceea ce privește finanțarea proiectelor cinematografice, realizarea de co-producții și distribuție de film, dar și inovații și noi tendințe, precum CGI, animații 3D și realitate virtuală. În acest an, în premieră absolută, Zilele Industriei vor include și sesiuni de pitching pentru proiecte din România, Polonia, Slovenia și Austria. 


Improvizații muzicale hipnotizante, titluri emblematice pentru cinematografia mută și artiști-fenomen la TIFF 2018

Concerte în premieră, proiecții-eveniment acompaniate de improvizații muzicale live, cine-concerte în Biserici și prezența unor invitați de renume internațional marchează cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (25 mai – 3 iunie, Cluj-Napoca). Biletele pentru cele mai importante concerte și cine-concerte programate în perioada celui mai mare festival de film din România au fost puse deja în vânzare.

Biletele sunt disponibile pe: https://tiff.eventbook.ro/

Concert: The Colorist Orchestra & Emiliana Torrini

Marți 29 mai,  ora 19:00, Casa de Cultură a Studenților

Celebra artistă de origine islandeză se numără printre vocile preferate ale trupei  The Colorist Orchestra (Belgia). Colaborarea lor s-a concretizat într-un album pe care The Guardian l-a descris ca pe o ,,colecție vibrantă și colorată de fuziuni ale clasicului și contemporanului’’.

Vocea inconfundabilă a Emilianei Torrini, comparată adesea cu cea a celebrei Bjork, poate fi ascultată și pe coloana sonoră a unor filme ca The Lord of the Rings (2002, r. Peter Jackson), Men, Women & Children (2014, r. Jason Reitman) sau Tenderness (2009, r. John Polson). Muzica ei este recolorată de către cei 8 membri The Colorist Orchestra într-o manieră cu totul și cu totul inedită. Sound-ul lor hipnotizant este rezultatul combinației incredibile de instrumente clasice folosite în moduri neconvenționale și obiecte muzicale neobișnuite. Decorul fantastic – o instalație din lemn aflată într-o continuă mișcare, transformă show-ul într-o memorabilă poveste audio-vizuală.

Cine-concert: Safety Last! acompaniat live de Samuel Liégeon

Duminică, 27 mai, ora 19:00, Casa de Cultură a Studenților

Comedia romantică mută regizată de Fred C. Newmeyer și Sam Taylor a rămas în istoria cinematografiei pentru una dintre cele mai faimoase imagini ale epocii: un bărbat agățat de limba unui ceas-turn, atârnând la înățime, deasupra orașului. Se spune că însuși protagonistul filmului, actorul Harold Lloyd, a fost implicat în realizarea acestei cascadorii, în ciuda faptului că-și pierduse recent două degete în timpul unor filmări. După aproape un secol de la lansare, Safety Last! (1923) este în continuare considerat de critici unul dintre cele mai frumoase filme mute, iar publicul TIFF îl va putea urmări la această ediție pe muzica live interpretată de pianistul și organistul Samuel Liégeon (Franța). Artistul care a sedus publicul din Europa și din S.U.A. cu improvizațiile sale muzicale, a fost distins în 2008 cu premiul I la prestigioasa competiție internațională Boëllmann-Gigout, la Strasburg, iar în anii următori s-a remarcat în competițiile internaționale de improvizație din Leipzig, Harlem, Münster și Chartres. Magia muzicii pe care o creează cu atât de multă ușurință va acompania live imaginile impresionante ale legendarului Safety Last!

Cine-Concert: Fantoma de la Operă acompaniat live de Samuel Liégeon

Luni, 28 mai, ora 21: 45, Biserica Romano-Catolica „Sfânta Treime” (Str Universității nr. 5)

Improvizațiile muzicale extraordinare realizate de pianistul și organistul francez Samuel Liégeon vor acompania live și proiecția unuia dintre cele mai cunoscute horror-uri

din istoria  filmelor mute. Fantoma de la Operă (The Phantom of the Opera, 1924), clasicul alb-negru regizat de Rupert Julian este prima adaptare a romanului omonim scris de Gaston Leroux. Ecranizarea poveștii despre crimele înfiorătoare săvârșite în numele dragostei de enigmatica entitate care locuia în Opera din Paris va fi prezentată publicului TIFF pe muzica hipnotizantă a multi-premiatului muzician Samuel Liégeon.

Cine-Concert special de 1 iunie: Ochiul magic

Vineri, 1 iunie, ora 17:00, Casa de Cultură a Studenților

Pornind de la opera cinematografică a regizorului Georges Méliès, Ochiul magic (En plein dans l’œil) recreează universul poetic și supra-realist, marcat de inovațiile tehnice ale cineastului. Compozițiile muzicale spectaculoase, compuse de Jean-Francois Alcoléa și interpretate live de către Alcoléa & Cie, au fost create special pentru filmele proiectate, oferind publicului șansa de a descoperi începuturile cinematografiei și ale animației. Cei mai mici dintre spectatori vor fi cuceriți de imaginile impresionante, de personificările fantastice și de efectele de lumini și sunet, îmbinate într-o manieră jucăușă și curajoasă.

Georges Méliès este recunoscut pentru utilizarea trucajului, a imaginilor time-lapse, a expunerii multiple și a colorizării filmelor, iar frații Lumière îl considerau ,,inventatorul cinemaului’’. Spectacolul audio-vizual spune povestea primilor pași în lumea filmului, inspirându-se din bogăția moștenirii și creativității cinematografice a lui Méliès și adăugând orchestrații speciale. Atmosfera creată de proiecția filmelor semnate de autor, printre care se numără Le voyage à travers l’impossible (1904) și Le voyage de Gulliver a Lilliput et chez les Géants (1902), va fi dublată de efecte de lumină și de un design scenic inovator, care vor face deliciul publicului tânăr.

Rezultatul: un mix acustic live,  ce îmbină solemnitatea muzicii clasice cu ritmurile pop și accentele underground.


John Cassavetes, figură iconică a cinematografului independent american – retrospectivă la American Independent Film Festival

American Independent Film Festival aduce anul acesta un omagiu lui John Cassavetes – cea mai emblematică figură a cinematografului independent american – realizând o retrospectivă cu cinci dintre filmele acestuia. Poetica lui Cassavetes a influențat substanțial generații de cineaști, inclusiv pe Cristi Puiu, regizor marcant al Noului Val Românesc, care l-a numit în repetate rânduri pe Cassavetes ca pe unul dintre regizorii care i-au marcat evoluția cinematografică.

Totodată, John Cassavetes este cel care a avut un rol major în cariera lui Peter Falk, cunoscut publicului român din popularul serial al anilor ’70, „Colombo”. John Cassavetes, el însuși actor dar și regizor și scenarist, a fost căsătorit cu Gena Rowlands, actrița fetiș a filmelor sale, iar copiii săi i-au preluat pasiunea, atât Nick cât și Zoe Cassavetes urmând cariere în mai multe domenii din industria filmului.

Cinefilii bucureșteni vor avea ocazia să vadă în perioada 27 aprilie – 3 mai, filmele „Shadows” (1959), „Faces” (1968), „A Woman Under the Influence” (1974), „The Killing of a Chinese Bookie” (1976) și „Gloria” (1980). Filmele vor fi introduse de cineaști sau critici de cinema, printre care Cristian Tudor Popescu, Ionuț Mareș, Christian Ferenc-Flatz și Andrei Tănăsescu. Proiecțiile din Retrospectiva Cassavetes au loc la Cinema Muzeul Țăranului și accesul va fi liber în limita locurilor disponibile. Se pot face rezervări pe Eventbook.ro

John Cassavetes este considerat unul dintre pionierii filmului american. Contemporan al Nouvelle Vague-ului francez, Cassavetes a redefinit cinematografia americană printr-o abordare onestă a cinema-ului care a sfidat compromisul, alegând să exploreze adevărurile din spatele relațiilor umane cu o curiozitate autentică și incisivă. A fost nominalizat de trei ori la Premiile Oscar, ca scenarist, actor și regizor, și a primit Ursul de Aur la Berlin în 1984 pentru „Love Stream” și Leul de Aur la Veneția pentru „Gloria” în 1980.

Deși activ ca actor în multe producții Hollywoodiene, John Cassavetes a căutat întotdeauna să exploreze posibilitățile actoriei și regiei în cinematografia americană prin filme personale. Și-a păstrat controlul creativ asupra filmelor prin autofinanțare, atrăgându-și prietenii actori în experimentele sale cinematografice și folosindu-se de locații precum casa proprie sau cea a soției, actrița Gena Rowlands. Bazându-se pe interpretări improvizate și pe un stil cinematografic fluid, filmele sale sunt construite în jurul unor personaje complexe din punct de vedere psihologic, jucate cu naturalism de apropiați de ai săi ca Gena Rowlands sau Peter Falk.

Filmele lui John Cassavetes de la American Independent Film Festival, proiecții unice la Cinema Muzeul Țăranului

Shadows (1959)

Sâmbătă, 28 aprilie, ora 16:00

Câștigător al Premiului Criticilor la Festivalul de Film de la Veneția, debutul regizoral al lui Cassavetes este o poveste liberă, care urmărește viețile a doi frați și a surorii lor mai mici, în anii ’50, în New York. „Shadows” este o piesă esențială a cinematografiei independente americane și un început definitoriu în opera lui Cassavetes.

Faces (1968)

Vineri, 27 aprilie, ora 17:30

Nominalizat la Oscar pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun actor și cel mai bun actor în rol secundar, „Faces” povestește o noapte decisivă din viața unui om de afaceri și a soției sale. După decizia de a divorța, cei doi petrec o seară în companii diferite, căutând dragoste și atenție cu consecințe tragice.

A Woman Under the Influence (1974)

Miercuri, 2 mai, ora 17:00

Conținând unele dintre cele mai memorabile, intense și emoționante scene arătate vreodată pe ecran, filmul i-a adus lui Cassavetes o nominalizare la Oscarul pentru cel mai bun regizor. Soția sa, Gena Rowlands a fost premiată la Globurile de Aur și Festivalul San Sebastian pentru cea mai bună actriță și a obținut o nominalizare la Oscar.

The Killing of a Chinese Bookie (1976)

Luni, 30 aprilie, ora 17:30

Un neo-noir ‘art-house’, „The Killing of a Chinese Bookie” arată cum eroul principal, Cosmo Vittelli (Ben Gazzara), proprietar al unui club de strip-tease din Los Angeles, reușește să își mențină integritatea, deși este înconjurat de comunitatea criminală a orașului. Totul este însă amenințat atunci când Vittelli îsi pierde clubul la un joc de noroc și singura modalitate de a-și păstra și salva modul de viață este prin a asasina un cămătar chinez, în numele mafiei. Ceea ce urmează este o spirală interminabilă a nesiguranței și auto-distrugerii.

Gloria (1980)

Duminică, 29 aprilie, ora 15:30

Câștigătorul Leului de Aur la Festivalul de Film de la Veneția, „Gloria” marchează ultima întoarcere regizorală a lui Cassavetes la New York. Filmul i-a adus actriței Gena Rowlands o nouă nominalizare la Oscar.

Programul proiecțiilor și noutăți despre filmele și evenimentele din festival vor fi actualizate pe siteul filmedefestival.ro, pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și Instagram (@AmericanIndependentFilmFest). Bilete pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.


„România neîmblânzită”, din 13 aprilie în cinemtografele din țară

Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața locală, lansează din 13 aprilie „România neîmblânzită”, primul film documentar despre natura României care va putea fi vizionat în peste 70 de cinematografe din 37 de orașe. 

Realizat în colaborare cu britanicii de la Off the Fence, și narat de Victor Rebengiuc, filmul documentar „România neîmblânzită” reprezintă o producție inedită, ce dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României.

„De mai bine de 11 ani, Auchan realizează o serie de acțiuni de responsabilitate socială în beneficiul comunităților din România. Credem cu tărie că filmul poate reprezenta unul dintre cei mai buni ambasadori ai României, un motiv de bucurie pentru toți românii, precum și un material ce poate fi adaptat în scop educativ. Romania neimblanzita este un dar oferit de Auchan si cei 10.000 de angajati ai companiei tuturor românilor”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România și producător executiv al filmului documentar.

Distribuția în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată și condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior și o serie de proiecții în mai multe orașe în care nu există săli de cinema.

Lansarea filmului în România a fost marcată printr-un eveniment de gală, organizat pe 21 martie, la Teatrul Național din București, în prezența a peste 900 de spectatori, personalități marcante din toate domeniile. La avanpremieră a participat și Președintele României, Dl.Klaus Iohannis.

 „România neîmblânzită”, proiectat și peste hotare, la festivaluri de film din SUA și Marea Britanie

Beneficiind și de o versiune internațională narată de actorul englez Mark Strong, filmul documentar va fi distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât și pe canale televizate, specializate în film documentar.

„Prima proiecție a versiunii internaționale a avut loc, în luna martie, la Washington, în cadrul unuia dintre cele mai importante festivaluri de film ecologic din lume, iar următoarea va avea loc, pe 9 mai, la Londra, într-un eveniment găzduit de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA). La evenimentul londonez, toate veniturile realizate în urma vânzărilor de bilete vor fi donate Fundației Conservation Carpathia”, a adăugat Alex Păun, coordonator al echipei de producție.

Mii de kilometri în 18 locuri emblematice pentru România, pe parcursul unui an

Realizat cu sprijinul casei de producție britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic și Discovery Channel, și în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust, filmul „România neîmblânzită” a fost filmat pe parcursul unui an întreg, cei peste 20 de cameramani implicați parcurgând mii de kilometri pentru a surprinde lupta vietăților pentru supraviețuire.

Călătorind cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf, aceștia au cumulat peste 400 de ore de filmare în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier și Munții Apuseni.

„O contribuție substanțială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul, la crearea documentarului”, a menționat Alex Păun.

Alături de aceștia, pe teren, s-au mai aflat și documentariști și oameni de știință, reprezentanți locali ai ONG-ului The European Nature Trust, precum și o serie de experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai mult, producția este expertizată din punct de vedere științific de către universitarul clujean, Conf. Dr. Ioan Coroiu.

Auchan intenționează să extindă proiectul Romania neimblanzita

Potrivit companiei, conținutul filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a fi utilizat în școli, ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan își propune să colaboreze cu instituțiile din învățământ pentru a dezvolta proiectul în această direcție.

Nu în ultimul rând, Auchan dorește să pună pelicula și la dispoziția instituțiilor ce răspund de turism și mediu, pentru a sprijini, în acest fel, promovarea turistică a țării. 

Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică Off the Fence. În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film.


Programul educațional TEHC lansează un concurs de video-eseuri pentru elevii de liceu

Teaching European History through Cinema (TEHC), programul de educație cinematografică lansat în România anul acesta, organizează în luna aprilie trei proiecții speciale pentru elevii de liceu din Cluj-Napoca în 13, 20 și 27 aprilie la Cinema Florin Piersic și Cinema Victoria. Intrarea este gratuită.

Prima proiecție din cadrul programului a avut loc în luna martie și a adus în sălile de cinema peste 700 de elevi. Aceștia au urmărit pelicula Son of Saul (2015, Ungaria, r. Nemes László / Premiile Oscar, Globul de Aur și BAFTA pentru Cel mai bun film străin în 2016 și Grand Prix la Cannes 2015) și la final au participat la dezbaterea moderată de către Daniel Iftene, lector universitar și doctor în cadrul Facultății de Teatru și Televiziune din Cluj. Dezbaterile din sala de cinema s-au mutat apoi în sala de clasă, în timpul orelor de istorie, și au fost coordonate de profesorii care au participat la formarea intensivă din 12 martie, coordonată de către Claudiu Turcuș, doctor în filologie și lector la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.

În 13 aprilie elevii vor putea urmări filmul Hârtia va fi albastră (2006, România, r. Radu Muntean), începând cu ora 12:30 la Cinema Florin Piersic și 13:30 la Cinema Victoria. Filmul, care îi are în rolurile principale pe Dragoș Bucur, Paul Ipate și Adi Cărăuleanu, spune „o poveste care ar fi putut fi”, așa cum o descrie însuși regizorul, din timpul Revoluției din ’89. Costi, un militar în termen într-o unitate mobilă a Ministerului de Interne, decide să-şi părăsească plutonul pentru a lupta alături de revoluţionari la Televiziune. Comandantul său, locotenentul Neagu, şi colegii săi de pluton pornesc în căutarea lui în ceea ce se va dovedi a fi o noapte pe care nimeni nu o va putea uita.

Celelalte două filme pe care elevii clujeni le vor putea vedea în cadrul TEHC România sunt Adio, Lenin (2003, Germania, r. Wolfgang Becker / Premiul Cesar pentru Cel mai bun film din Uniunea Europeană; Premiile Academiei Europene de film pentru Cel mai bun regizor, Cel mai bun actor în rol principal și Cel mai bun scenariu) și Ida (2013, Polonia, Danemarca, Franța, Marea Britanie, r. Pawel Pawlikowski / Premiile Oscar și BAFTA pentru Cel mai bun film străin; Premiile Academiei Europene de Film pentru cea mai bună regie, cel mai bun scenariu și cel mai bun film european).

TEHC este primul proiect de educație cinematografică care se concentrează pe o materie anume din curricula școlară (istorie) și propune utilizarea filmului de ficțiune pentru aprofundarea acesteia, în paralel cu cultivarea educației cinematografice. Programul este implementat în 4 țări europene – Italia, România, Bulgaria și Slovenia – urmând să se extindă în anii viitori.

Abordarea pedagogică distinctă și activitățile practice sunt elementele esențiale pe care programul este construit, astfel că elevii sunt provocați nu doar să privească și să dezbată filme care au ca temă centrală momente din istoria Europei (revoluții, războaie, fenomene de migrație, mișcări sociale, figuri importante, curente culturale etc.), ci și să își exprime punctul de vedere propriu despre perspectiva istorică prin crearea unui video-eseu.

Toate video-eseurile create în perioada 13 aprilie – 17 mai pot fi înscrise în concursul online lansat în cadrul programului TEHC. Video-eseurile trebuie să fie de maxim 5 minute, să aibă la bază cel puțin unul dintre cele 4 filme proiectate în cadrul programului și să fie create de o echipă de maxim 3 elevi. Un juriu de specialiști va desemna în 21 mai 3 finaliști care vor avea șansa de participa în competiția internațională în cadrul căreia va fi ales marele câștigător. Mai multe detalii despre concurs și premiile-surpriză vor fi anunțate în curând pe site-ul oficial.


American Independent Film Festival anunță noi filme în premieră în România

Patru filme noi în premieră la American Independent Film Festival, între 27 aprilie și 3 mai. După nominalizările la Oscar pentru „Carol” cu Cate Blanchett și Rooney Mara, Todd Haynes continuă succesul de critică cu „Wonderstruck“, cel mai recent film al său prezentat în permieră în 2017 la Festivalul de la Cannes. Cu Julianne Moore în distribuție, filmul este o călătorie înduioșătoare prin istoriile paralele ale unui oraș și ale oamenilor care îl definesc. La București va fi introdus de criticul de cinema Irina Margareta Nistor.

“Povestea celor doi copii, despicată cu inteligență de Todd Haynes, este o odă adusă imaginației și poveștilor care ne fac să fim noi înșine” scrie The New York Times despre „Wonderstruck”, un film deopotrivă pentru copii și părinți, bazat pe romanul omonim al lui Brian Selznick în care Ben și Rose, doi copii surzi din perioade diferite ale istoriei, își doresc în secret ca viața lor să fie diferită.

Selecția de anul acesta include și comedia indie, „An Evening with Beverly Luff Linn” în regia britanicului Jim Hosking („The Greasy Strangler”, 2016), prezentată anul acesta la Sundance și la Rotterdam. Aubrey Plaza, actrița pe care publicul bucureștean a avut ocazia să o vadă în două din titlurile ediției 2017 a American Independent Film Festival („Ingrid Goes West” și „The Little Hours”), joacă rolul lui Lulu Danger, o tânără concediată de propriul soț de la restaurantul pe care acesta îl conduce și care tânjește după iubirea vieții ei, Beverly Luff Linn. Un film hilar și intrigant din punct de vedere vizual, în care îi regăsim, alături de Aubrey Plaza pe Emile Hirsch, Craig Robinson și Jemaine Clement.

Aducând aminte de cinema-ul lui Woody Allen, Eric Rohmer sau Ingmar Bergman, „Golden Exits” îl confirmă pe Alex Ross Perry ca fiind unul dintre cei mai importanți autori din cinematografia independentă americană. Viețile a două cupluri din Brooklyn se intersectează odată cu apariția lui Naomi (Emily Browning), prietena din copilărie a lui Buddy (Jason Schwartzman), care sosește din Australia în New York pentru un stagiu de lucru în biroul de arhivare al lui Nick, nimeni altul decât Adam Horovitz din celebra trupă Beastie Boys. Prezența ei atrage atenția celor doi bărbați și stârnește gelozia partenerelor acestora, Jess și Alyssa – interpretată de Chloë Sevigny.

Lista premierelor de la American Independent Film Festival include și unul dintre cele mai apreciate filme ale anului 2017, „Menashe”, debutul în ficțiune al regizorului de film documentar Joshua Z Weinstein. Vorbit în yiddish și plasat în comunitatea hassidică din Brooklyn, filmul il urmărește pe Menashe, adorabil și neîndemânatic, în încercarea de a-și organiza viața după moartea soției. Filmat cu neprofesioniști din comunitatea evreilor din New York, Menashe este o comoară a filmului indie cu o viziune revelatoare asupra legăturii universale dintre tată și fiu.

Programul proiecțiilor și noutăți despre filmele și evenimentele din festival vor fi actualizate pe siteul filmedefestival.ro, pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și Instagram (@AmericanIndependentFilmFest). Bilete pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.


AMC a anunțat câștigătorii concursului global care a invitat fanii să creeze postere alternative originale pentru sezonul 4 al serialului „Fear the Walking Dead”

AMC Global a anunțat lista câștigătorilor concursului global care i-a invitat pe fanii serialului „Fear the Walking Dead” să creeze postere alternative originale, pentru cel mai nou sezon al serialului dramatic de succes (al patrulea). În România, câștigător a fost desemnat Bogdan Petean (din Iași), care va primi premiul de 1.000 $. Din juriu au făcut parte producătorii executivi ai serialului: Andrew Chambliss, Ian Goldberg (care sunt și showrunneri) și Greg Nicotero.

Posterul câștigător din România. Imaginea poate fi descărcată de aici.

„A fost extrem de interesant să-i includem pe fani în procesul de creare a imaginilor promoționale pentru acest extrem de anticipat sezon din «Fear the Walking Dead». Calitatea, diversitatea și creativitatea extraordinară a posterelor din concurs ne-au pus în dificultate în procesul de jurizare. Vrem să le mulțumim tuturor participanților care și-au arătat sprijinul și entuziasmul pentru «Fear…» și să-i felicităm pe câștigători, pentru creațiile lor pline de semnificații”, au transmis Greg Nicotero, Andrew Chambliss și Ian Goldberg.

Pe lângă premiul românesc, juriul a ales câștigători locali și în America Latină, Polonia, Portugalia, Spania, Thailanda și Marea Britanie. Posterul câștigător la nivel global a fost creat de Phongchanok Charonephongin, din Thailanda, care a primit o excursie pentru 2 persoane la Los Angeles, locul unde a început povestea „Fear the Walking Dead”.

A patra serie din „Fear the Walking Dead” are premiera pe AMC în noaptea de 15 spre 16 aprilie, de la ora 05:00, episodul urmând să fie difuzat apoi pe post lunea, de la ora 22:00. În al patrulea sezon din „Fear the Walking Dead”, lumea protagonistei Madison Clark (Kim Dickens) și a familiei acesteia este văzută cu alți ochi… cei ai lui Morgan Jones (Lennie James), care se alătură poveștii, direct din universul serialului original, „The Walking Dead”. Pe măsură ce personajele din povestea cu zombi se confruntă cu un prezent incert, plin de lupte, descoperiri, prieteni, dușmani și amenințări vechi și noi, acestea fac alianțe, se luptă între ele și dau piept cu o legiune a morților-vii. Scopul final este o viață cât de cât normală, în mijlocul presiunii care îi înconjoară. În lupta pentru o nouă realitate în „Fear the Walking Dead”, se vor înfrunta întunericul și lumina, teroarea și pacea, eroii și mercenarii.

Produs de către AMC Studios, serialul „Fear the Walking Dead” îi are drept producători executivi pe Scott M. Gimple, Andrew Chambliss și Ian Goldberg (care sunt showrunneri), dar și Robert Kirkman, David Alpert, Gale Anne Hurd și Greg Nicotero. Noul sezon are 16 episoade, a doua jumătate a acestora având premiera în a doua parte a anului 2018.

 

Articole similare

Avanpremieră editorială: Amintiri despre Regele Carol I

Jovi Ene

Câteva știri din lumea filmului românesc (22 – 28 aprilie 2019)

Jovi Ene

Ediție-bilanț a Festivalului Internațional de Literatură de la București

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult