Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (26 martie – 1 aprilie 2018)

Știrile săptămânii: Dansul Nataşei. O istorie culturală a Rusiei, de Orlando Figes, la Editura Polirom; Noutate Editura Herald: Dansul relatiilor – Cum sa vorbim cand ne simtim furiosi, raniti, speriati, frustrati, jigniti, inselati sau disperati; Noutate în colecția Corint Istorie: O revoltată în Rusia bolșevică, de Evghenia Iaroslavskaia-Markon; Jurnalul ilar al unui medic junior: O să vă cam usture, de Adam Kay, Editura Publica; ​’Omul din Nazaret’, de Anthony Burgess – lansare miercuri, 4 aprilie, ora 19, Librăria Humanitas de la Cișmigiu; București capitala jazz-ului mondial – 17 trupe din 12 țări la EUROPAfest – Bucharest International Jazz Competition; Scăunele roșii, de Edna O’Brien – o capodoperă tulburătoare, la Editura Nemira; Un volum necesar, România, marile puteri şi ordinea europeană (1918-2018), coordonat de Valentin Naumescu, în colecţia Historia a editurii Polirom; A apărut revista Timpul pe luna martie 2018; Diud lansează Paralel – emisiunea online de traveling cu Ariel Constantinof.

Dansul Nataşei. O istorie culturală a Rusiei, de Orlando Figes, la Polirom

Dansul Nataşei. O istorie culturală a Rusiei a fost nominalizată pentru Duff Cooper Prize şi Samuel Johnson Prize (2003). În 2009 a primit prestigiosul Premiu „Przegląd Wschodni” (Polonia) pentru cea mai bună carte străină despre istoria Europei de Est.

Titlul volumului este inspirat de o scenă simbolică din Război şi pace, în care tînăra contesă aude o melodie populară şi, instinctiv, începe să danseze. Pornind de la semnificaţia dansului Nataşei, Orlando Figes explorează tensiunile dintre cultura înaltă şi cultura populară, dintre componenta europeană şi componenta asiatică ale culturii ruse şi examinează modul în care artiştii, scriitorii şi gînditorii ruşi au construit mitul „sufletului rus”.

O cuprinzătoare istorie culturală a Rusiei, ţesută din poveşti şi personaje extraordinare, Dansul Nataşei acoperă o perioadă ce se întinde de la construirea Sankt-Petersburgului, sub domnia lui Petru cel Mare, şi pînă în anii regimului sovietic.

Orlando Figes abordează domenii dintre cele mai diverse, de la arta populară pînă la ritualurile magice ale şamanilor asiatici, de la poezia lui Puşkin pînă la muzica lui Musorgski şi Stravinski sau filmele lui Eisenstein, mobilizînd o impresionantă distribuţie de artişti şi aristocraţi, revoluţionari şi exilaţi, preoţi şi libertini, ţari şi tirani.

Orlando Figes este profesor de istorie la Colegiul Birkbeck, Universitatea din Londra. Este autorul a numeroase cărţi despre istoria Rusiei, cum ar fi: The Whisperers: Private Life in Stalin’s Russia (2008), Crimea: The Last Crusade (2010) şi Just Send Me Word: A True Story of Love and Survival in the Gulag (2012). De acelaşi autor, la Editura Polirom a apărut Revoluţia Rusă, 1891‑1924. Tragedia unui popor (2016). Mai multe despre autor, aici: www.orlandofiges.com


Noutate editoriala: Dansul relatiilor – Cum sa vorbim cand ne simtim furiosi, raniti, speriati, frustrati, jigniti, inselati sau disperati

Desi relatiile apropiate ofera cele mai bune ocazii de fi cunoscut si de a-l cunoaste pe celalalt, ele sunt totodata un teren propice pentru tacere si frustrare, pentru ca oamenii au tendinta de a-si inabusi vocea adevarata si de a nu impune limite sanatoase. Indiferent daca este vorba despre partenerul de viata, un parinte, o sora sau un prieten, Dansul relatiilor ne invata cum sa gestionam cele mai importante relatii din viata noastra cu claritate, incredere si iubire. Cartea lui Harriet Lerner ne explica ce sa spunem si ce sa nu spunem atunci cand:

• Dorim sa ni se ceara scuze, dar persoana care ne-a ranit refuza sa isi ceara iertare si nu isi recunoaste faptele.
• Suntem disperati si nu stim cum sa facem conversatia sa avanseze.
• Ne simtim impovarati si deprimati de criticile, negativismul sau comportamentul iresponsabil al celuilalt.
• Am fost respinsi sau ignorati, iar cealalta persoana nu doreste sa discute cu noi.
• Credem ca am incercat totul, si totusi nimic nu se schimba.
• Suntem nehotarati daca este cazul sa parasim relatia si nu ne cunoastem limitele.

„…daca vreti o reteta pentru esecul in orice relatie importanta, incapatanati-va si refuzati sa va schimbati pana cand cealalta persoana se schimba prima.

„Relatiile de lunga durata au de suferit atunci cand nu tratam problema diferentelor si a neintelegerilor cu toleranta, umor si respect. Relatiile au de suferit si atunci cand devenim excesiv de toleranti cu diferentele, asa incat asteptam prea putin de la cealalta persoana sau ne multumim cu aranjamente Nedrepte si compromitatoare, care ne macina individualitatea.”Harriet Lerner, Dansul relatiilor

Dr. Harriet Lerner este unul dintre cei mai apreciati si mai respectati experti in relatiile de cuplu din Statele Unite, fiind renumita in domeniul psihologiei feminine si al relatiilor de familie. Este autoarea cartii The Dance of Anger, un bestseller New York Times, si a altor carti de succes, ale caror vanzari totale depasesc 5 000 000 de exemplare. Timp de peste doua decenii, a fost psiholog la clinica Menninger din Topeka (statul Kansas) si membru al Scolii de Psihiatrie Karl Menninger. In prezent, ofera consultatii pe cont propriu. Dr. Harriet Lerner este  conferentiar, consultant si organizator de ateliere in domeniu si a aparut in emisiuni ale canalelor CNN si NPR, precum si in emisiunea celebrei Oprah Winfrey. A publicat articole in publicatia The Huffington Post si in rubrica „The Dance of Connection”, pe website-ul psychologytoday.com. In colaborare cu sora sa, a scris carti pentru copii. Traieste impreuna cu sotul ei in orașul Lawrence  si are doi copii.


Noutate în colecția Corint Istorie: O revoltată în Rusia bolșevică, de Evghenia Iaroslavskaia-Markon

Un volum inedit în Colecția Corint Istorie: O revoltată în Rusia bolșevică de Evghenia Iaroslavskaia-Markon. Idealistă, extremistă și poetă, autoarea a avut un destin tragic, fiind acuzată de propagandă antisovietică, închisă și executată în 1931. Autobiografia sa, descoperită în arhivele FSB în anul 1996, este însoțită de un aparat critic documentat.

„Idealistă, extremistă și anarhistă, Evghenia Iaroslavskaia-Markon a avut, se pare, un destin la înălțimea tragică a epocii sale. Acuzată de «propaganda antisovietică», a fost închisă și executată în 1931 în lagărul de muncă din insulele Solovețki, o parte a vastului «Arhipelag Gulag» (cum l-a denumit Soljenițîn) care se va întinde încet, încet de la un capăt la altul al Uniunii Sovietice. Confesiunea, scrisă chiar înainte ca autoarea să fie executată la vârsta de 29 de ani, a fost descoperită în arhivele FSB în anul 1996.” Le Devoir

„Nu e nici scenariu de film, nici ficțiune literară, e o poveste adevărată, reconstituită cu minuție în arhivele rusești. Cartea de față prezintă documentul autobiografic redactat de protagonistă, dimpreună cu o întreagă documentație de arhiva care i s-a alăturat spre completare. O veți citi însă ca pe un roman, iar la sfârșitul lecturii nu veți reuși să o uitați prea curând.” Alina Pavelescu

EVGHENIA IAROSLAVSKAIA-MARKON (1902-1931) provenea dintr-o familie de intelectuali evrei din Sankt-Petersburg. În timpul Revoluției Ruse, a îmbrățișat cauza marinarilor revoltați din Kronstadt și a anarhiștilor din exil. Arestată, a fost trimisă în insulele Solovețki din Marea Albă, unde se afla unul dintre primele lagăre de muncă din Gulag. Aici a fost executată în iunie 1931.

Autobiografia mea, manuscris de aproximativ 30 de pagini, datat 3 februarie 1931, a fost descoperit intact în 1996 în arhivele FSB din Arhanghelsk de către Irina Flige. Scris cu patru luni și jumătate înainte de executarea autoarei, acest adevărat jurnal este un document unic despre primele lagăre de muncă din URSS.

Cartea este disponibilă pe site: http://www.edituracorint.ro/o-revoltata-in-rusia-bolsevica.html


Jurnalul ilar al unui medic junior: O să vă cam usture, de Adam Kay

Când Adam Kay, comedian și scenarist de film, a primit înștiințarea că numele îi va fi radiat din registrul Colegiului General al Medicilor, a decis că e timpul să își golească cutiile cu toate hârtiile de pe vremea când fusese medic junior*.

Exact în perioada în care Adam își recitea dosarul de „practică reflexivă”, care indexa experiențele clinice zilnice ale celor 6 ani de experiențe, medicii juniori din Marea Britanie intraseră sub tirul politicienilor. Izbit de faptul că opinia publică nu avea o idee prea clară despre ce înseamnă de fapt să fii doctor, a decis că vrea să echilibreze balanța: rezultatul este cartea O să vă cam usture, o relatare la prima mână a vieții de medic junior, cu toate bucuriile, suferințele, sacrificiile și birocrația înnebunitoare, dar și o scrisoare de dragoste și de prețuire adresată celor care, la un moment dat, s-ar putea să vă țină viața în mâini.

* În Anglia „medic junior” se referă la oricine care nu e medic primar; denumirea creează confuzie, dat fiind că mulți dintre acești „medici juniori” sunt, în fapt, destul de seniori—unii au o vechime de 15 ani, și-au luat doctoratul și diverse alte calificări postuniversitare.

Adam Kay este comedian și scenarist premiat de film și televiziune. În trecut a lucrat mulți ani ca medic junior. Câteva cuvinte despre prima lui carte: „dureros de amuzantă” (Stephen Fry), „comică și emoționantă” (Charlie Brooker), „minunată” (Jonathan Ross), „încântător de amuzantă” (Jo Brand), „de nelăsat din mână” (Shappi Khorsandi), „îngrozitor de ilară” (Danny Wallace), „fascinant de terifiantă” (Milton Jones), „de un comic feroce” (Mark Watson), „foarte amuzantă, cu un mesaj ca un duș rece” (Chris Addison), „superbă” (Pam Ayres), „spirituală, înspăimântătoare, alarmantă și mișcătoare” (Jonathan Dimbleby), „ilară, șocantă, emoționantă, te reduce la tăcere” (John Niven), „haioasă, pătrunzătoare, deprimantă și șocantă” (Bridget Christie), „uluitoare” (Cathy Rentzenbrink) și „amuzantă, ți se strânge stomacul citind-o și te pune pe gânduri” (Jill Mansell).


​’Omul din Nazaret’, romanul în care Anthony Burgess reconstituie parcursul lui Isus într-un dialog permanent cu Scripturile – miercuri, 4 aprilie, ora 19, Librăria Humanitas de la Cișmigiu

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă la Librăria Humanitas de la Cișmigiu miercuri, 4 aprilie, ora 19, la lansarea romanului Omul din Nazaret de Anthony Burgess, aflat în curs de apariție în colecția „Raftul Denisei“, în traducerea Danei Crăciun.
 
Vor prezenta cartea Monica Broșteanu, traducător și exeget biblic, Tatiana Niculescu, scriitoare și George Volceanov, traducător, filolog, specialist în literatura engleză. Moderatorul întâlnirii va fi Denisa Comănescu, director general Humanitas Fiction.
 
Accesul este gratuit în baza unei rezervări prin Eventbook.
 
 
Istoria lui Isus e una dintre acele narațiuni universale a căror fascinație crește odată cu trecerea timpului. Prin Omul din Nazaret, Anthony Burgess se alătură grupului select de artiști care au îmbogățit colecția de reprezentări ale personajului biblic. Apărut în 1979, la nici trei ani după scenariul pe care Burgess l-a scris pentru miniserialul de televiziune Isus din Nazaret, în regia lui Franco Zeffirelli, romanul reconstituie parcursul lui Isus într-un dialog permanent cu Scripturile – recunoaștem personajele, precum și o mare parte din întâmplări, dar intervin și elemente noi, explicații ce par să submineze narațiunea canonică. Cum sugerează chiar titlul, accentul cade pe omul din Nazaret, pe dimensiunea umană a lui Isus, pentru care divinul pare nu arareori o povară. Această preaomenească esență constituie aspectul cel mai convingător al romanului.
 
„Marele artizan Burgess – la înălțime, ferm ancorat în Evanghelii și în istorie, dar surprinzând fără greș vorbirea oamenilor de rând și debordând de inventivitate îndrăzneață și de energie ficțională.“ (Library Journal)
 
La prăfuita margine de răsărit a Imperiului Roman, un popor asuprit își așteaptă mântuitorul profețit de Scripturi. Venirea lui ar împlini însă profeția, văduvind astfel poporul de unul dintre resorturile cele mai importante ale definirii sale. Anthony Burgess redă convingător această dilemă căreia îi cade în cele din urmă victimă omul din Nazaret. Isus plăsmuit de el este însă mult mai mult decât un personaj care își urmează conștiincios și resemnat destinul hotărât de o instanță mai înaltă, deviind, pe alocuri, de la narațiunea standard și reconturând parcursul mai aproape de omenesc decât de divin. Întreaga sa prezență este copleșitoare, de la fizicul impresionant, atletic, la vocea tunătoare prin care își manifestă atât bucuriile, cât și frustrările. Naratorul sceptic, neimplicat, la care recurge Burgess, are și el un rol important în felul în care Omul din Nazaret devine o reimaginare plină de vervă a tradiționalei istorii biblice.
 
Personalitatea complexă a scriitorului britanic Anthony Burgess (25 februarie 1917–22 noiembrie 1993) continuă să incite și să deconcerteze. Romancier, dramaturg, eseist, compozitor, libretist, traducător și critic, viața și arta sa țin amândouă de paradox. Născut la Harpurhey, o suburbie a Manchesterului, a studiat engleza la Manchester University și a intrat în armată în 1940. După demobilizare, a predat mai mulți ani, mai întâi în Anglia și apoi în Malaysia și Brunei. Printre romanele sale se numără: trilogia The Long Day Wanes, alcătuită din Time for a Tiger (1956), The Enemy in the Blanket (1958) și Beds in the East (1959); The Wanting Seed (1962); Inside Mr. Enderby (1963, semnat cu pseudonimul Joseph Kell); Ochii doamnei mele. O poveste despre viața amoroasă a lui Shakespeare (Nothing Like the Sun: A Story of Shakespeare’s Love Life, 1964; Humanitas Fiction, 2015); Enderby Outside (1968); Napoleon Symphony (1974); The Clockwork Testament, or Enderby’s End (1974); Omul din Nazaret(Man of Nazareth, 1979; Humanitas Fiction, 2018); Earthly Powers (1980); Enderby’s Dark Lady, or No End of Enderby (1984); The Piano Players (1986); Moartea la Deptford (A Dead Man in Deptford, 1993; Humanitas Fiction, 2015). Fără să fie și romanul pe care să-l considere capodopera sa, Portocala mecanică (A Clockwork Orange, 1962, 2012; Humanitas Fiction, 2014) a devenit o carte-cult despre violența dusă la paroxism, consecințele reprimării tuturor instinctelor agresive și anularea posibilității de a alege. Pe lângă cele peste treizeci de romane, Burgess a scris scenarii de film, studii critice, biografii, simfonii și un libret de operă.

În colecția „Raftul Denisei“ au apărut: Portocala mecanică (ediție cartonată, 2014), Ochii doamnei mele. O poveste despre viața amoroasă a lui Shakespeare (2015), Moartea la Deptford (2015) și Omul din Nazaret (2018).


București capitala jazz-ului mondial – 17 trupe din 12 țări la EUROPAfest – Bucharest International Jazz Competition

La 12 ani de la debut, EUROPAfest – Bucharest International Jazz Competition, cotat de BBC între primele 3 concursuri de jazz din Europa, și-a câștigat locul între evenimentele de jazz sonore la nivel mondial, fiind apreciat deopotrivă de public, artiști și specialiști. Prezentând stiluri de jazz diferite, artiști ai noului val și proiecte muzicale din centrele de jazz emblematice ale lumii, evenimentul și-a construit o identitate puternică și în peisajul cultural autohton, aducând în sălile de concerte un număr ridicat de spectatori.

În 2018 se anunță o ediție de anvergură, în Semifinală intrând 17 trupe de jazz, într-o varietate de formule scenice – sextet, quintet, quartet, trio și duo.

Artiști din 12 țări  – Azerbaidjan, Belgia, Cuba, Franța, Germania, Iordania, Italia, Letonia, Luxemburg, Spania, SUA și Ungaria, vor prezenta noile tendințe oferind un regal de jazz.  Selecția trupelor, realizată de specialiști, a avut la bază atât valoarea artistică, cât și satisfacerea cerințelor publicului.

Mai multe informații despre artiști se găsesc pe www.bucharestjazz.ro .

În perioada 12 – 19 mai, sub sloganul “100% jazz” evenimentul invită iubitorii de muzică la seri memorabile cu jazz de calitate, ritmuri originale, idei îndrăznețe și combinații surprinzătoare. O săptămână dedicată concertelor, workshopuri-lor și jam sessions animate de artiști de pe 4 continente, cu backgrounduri culturale diferite, care se luptă pe scenă pentru câștigarea Marelui Premiu. Cu evenimente internaționale prestigioase în portofoliu, participanții vor transforma Bucureștiul în scena jazz-ului mondial.

Oricine iubește jazz-ul sau vrea să-l descopere este invitat de jmEvents să vină la EUROPAfest – Bucharest International Jazz Competition. Pe lângă spectacole de jazz autentice, pline de bună dispoziție, își poate alege și o trupă preferată pe care să o susțină până în Finală.

Bucharest International Jazz Competition este un proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Sub sloganul It’s all about live quality music!, EUROPAfest, singurul festival din Europa care reunește 4 genuri muzicale – jazz | blues | pop | clasic prezintă în perioada 10 – 19 mai, peste 300 de artiști din 45 de țări. Pe lângă Bucharest International Jazz Competition, agenda festivalului mai cuprinde: Opening Gala Concert – București & Sibiu, concerte de jazz, blues, pop și muzică clasică, Jeunesses International Music Competition Dinu Lipatti, master-classes și workshopuri, Caffe Festival, Festival’s corner și Gala EUROPAfest.


Scăunele roșii, de Edna O’Brien – o capodoperă tulburătoare

Editura Nemira publică în colecția Babel romanul Scăunele roșii, scris de Edna O’Brien, una dintre cele mai influente scriitoare de limbă engleză și câștigătoare a premiului PEN/ Nabokov Award for Achievement in International Literature în 2018. 

Într-o noapte de iarnă, un străin din Balcani ajunge într-un sătuc din Irlanda. Plin de viață, carismatic, jovial, Vladimir Dragan se proclamă un „tămăduitor holistic” și aduce o noutate bine venită în existența monotonă a comunității locale. Fidelma McBride e subjugată de o atracție fatală față de noul venit, cu consecințe teribile atunci când în spatele măștii de bonomie se ascunde legătura lui cu măcelurile sângeroase din fosta Iugoslavie de la începutul anilor 90. Dar protagonista cărții este Fildelma și drumul ei spre mântuire, care începe din Irlanda, trece prin Londra și, finalmente, se termină la Haga.

„O ficțiune curajoasă, amplasată la răscrucea sângeroasă în care se ciocnesc mai multe lumi: sălbatică, tandră, adevărată.“ John Banville

„Marea Edna O’Brien și-a scris capodopera.“ Philip Roth

„O extraordinară redare a efectelor prelungite ale unei traume. Dexteritatea Ednăi O’Brien să treacă, ca în viață, de la romance la horror, de la viața la sat la iad, de la crime de război la un vis al unei nopți de vară e extraordinară. Și, în același timp, tratează cele mai complexe drame morale imaginabile.” Washington Post

„Extrem de imaginativă și tulburătoare, aici scriitoarea e mai aproape de Kafka decât de Joyce. Este un roman de meditație și penitență.” Joyce Carol Oates, New York Times Book Review

Edna O’Brien,  născută în 1930 în Tuamgraney, Irlanda, este considerată una dintre cele mai valoroase scriitoare contemporane. Pentru romancierul american Philip Roth, de exemplu, este chiar „cea mai talentată autoare care scrie în limba engleză“. Într-o carieră de peste cincizeci de ani, a publicat multe romane, povestiri, piese de teatru și poezii. Country Girls (1960), debutul ei în roman, care avea să devină mai târziu o trilogie (în pregătire la Editura Nemira), a avut curajul să rupă tăcerea în care erau învăluite teme-tabu legate de sexualitate și societate în Irlanda după Al Doilea Război Mondial. Cartea a fost interzisă și denunțată de la amvon, autoarea părăsindu-și țara natală și locuind de atunci la Londra. Au urmat multe volume recompensate cu premii importante, printre care The Light of Evening și The Love ObjectScăunele roșii este cel mai recent roman al său și s-a bucurat de un succes remarcabil.


Un volum necesar, România, marile puteri şi ordinea europeană (1918-2018), coordonat de Valentin Naumescu, în colecţia Historia a editurii Polirom

Săptămîna aceasta, la Editura Polirom, în cadrul prestigioasei colecţii „Historia” (coordonator Mihai-Răzvan Ungureanu), a apărut un nou titlu, România, marile puteri şi ordinea europeană (1918-2018), coordonat de Valentin Naumescu, disponibil în librăriile din ţară şi pe www.polirom.ro, în curînd şi în ediţie digitală.

Volumul, coordonat în prima sa parte de Lucian Leuştean, cu o prefaţă semnată de Keith Hitchins, postafaţă semnată de Bogdan Aurescu, reuneşte articole pe tema modului în care România a evoluat printre statele europene importante vreme de un secol, de la sfîrşitul Primului Război Mondial şi formarea României Mari pînă la prăbuşirea comunismului şi integrarea într-o Europă unificată.

„În tot acest timp, România şi-a urmărit interesele şi şi-a protejat independenţa în cadrul unui sistem internaţional organizat şi condus de Marile Puteri. Lungul secol XX, dacă am putea să descriem astfel această perioadă, s-a dovedit a fi unul dintre cele mai agitate şi hotărîtoare din istoria românilor. Faptul că ţara lor a rămas aproape intactă în condiţiile existenţei unor vecini deloc prietenoşi în cea mai mare parte a timpului s-a datorat instinctului românesc de supravieţuire, rivalităţilor dintre cei puternici şi mai ales abilităţii specifice româneşti de a identifica limitele posibilului.” (Keith Hitchins) 

„Avem nevoie, pentru ca viitorul nostru ca naţiune pentru următorii 100 de ani să fie asigurat, de acţiune decisă, coerentă şi precisă. Depinde doar de noi să atingem acest obiectiv al unei Românii puternice şi eficiente, spre beneficiul generaţiilor următoare. Tocmai de aceea cred că acest volum, prin amplitudinea domeniilor acoperite şi rigoarea studiilor sale, semnate de autori în mare parte deja consacraţi prin scrierile, dar şi prin acţiunile lor, poate fi unul dintre îndrumarele utile şi necesare acestei întreprinderi deloc uşoare, dar obligatorii.” (Bogdan Aurescu)

Valentin NAUMESCU este doctor în ştiinţe politice, conferenţiar la Departamentul Relaţii Internaţionale al Facultăţii de Studii Europene, Universitatea „Babeş‑Bolyai” din Cluj‑Napoca. Din 2015 este abilitat pentru conducerea de doctorate în domeniul relaţii internaţionale şi studii europene. A fondat (în 2013) şi conduce Grupul de Reflecţie Citadel. Este expert independent al Comisiei Europene în domeniul relaţii internaţionale. Este iniţiatorul şi coordonatorul programului de master în Relaţii Internaţionale, Politică Externă şi Managementul Crizelor. Printre cele mai recente cărţi ale sale se numără Democracy and Security in the 21st Century: Perspectives on a Changing World (ed., Cambridge Scholars Publishing, 2014), Marile schimbări. Crize şi perspective în politica internaţională (Trei, 2015), The European Union’s Eastern Neighbourhood Today: Politics, Dynamics, Perspectives (coeditată împreună cu Dan Dungaciu, Cambridge Scholars Publishing, 2015) şi Criza Uniunii Europene şi ordinea globală în era Trump (Trei, 2017). A publicat, în calitate de unic autor sau coordonator, 11 cărţi, circa 60 de articole ştiinţifice în reviste indexate şi volume colective şi peste 300 de analize şi comentarii de politică internaţională, fiind deseori citat în presa europeană şi internaţională. De asemenea, are experienţă diplomatică substanţială, îndeplinind funcţiile de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe (2005‑2007), consilier diplomatic în Centrala MAE (2007‑2008) şi consul general al României la Toronto (2008‑2012). Are gradul diplomatic de ministru‑consilier, obţinut prin concurs.

Lucian LEUŞTEAN este profesor universitar doctor şi conducător de doctorat la Facultatea de Istorie, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iaşi. A condus în perioada 2013‑2017 Centrul de Istorie a Relaţiilor Internaţionale din cadrul universităţii ieşene şi a participat la înfiinţarea, în 2017, a Centrului de Istorie a Secolului XX, parte a Facultăţii de Istorie. Printre cele mai reprezentative lucrări ale sale se numără România, Ungaria şi Tratatul de la Trianon (1918‑1920) (Polirom, 2002), România şi Ungaria în cadrul „Noii Europe” (1920‑1923) (Polirom, 2003), O istorie internaţională a Europei în secolul XX. Vol. I: (1919‑1945) (Editura Universităţii „Al.I. Cuza”, 2015). De asemenea, are experienţă diplomatică, îndeplinind funcţiile de secretar de stat cu afaceri europene la Ministerul Afacerilor Externe (2005‑2006), secretar general al MAE (2006‑2008) şi consul general al României la Chicago (2008‑2012).


A sosit TIMPUL, nr. 228, apariție martie 2018!

Revista de cultură și politică TIMPUL vă aduce în atenție apariția numărului 228 din luna martie 2018, care este disponibil în toată țara prin rețeaua de distribuție de presă Inmedio, rețelele de librării Humanitas, Cărturești, Librarium, Libris Brașov și Sedcom Libris, iar în format digital pe www.elefant.ro și pe www.adenium.ro. Urmăriți-ne pe www.revistatimpul.ro, precum și pe pagina de facebook a revistei.

Numărul 228 al revistei de cultură și politică Timpul are o temă specială – „Unirea Basarabiei cu România” – și include texte semnate de Petru Clej, Iulian Chifu, Eugen Tomac, Radu Găină, Sergiu Musteață. Adriana Nazarciuc (directoarea editurii Adenium, care publică Timpul) și Dan Pavel (directorul revistei Timpul) au realizat un megainterviu cu scriitorul și militantul Nicolae Dabija (din Republica Moldova, membru de onoare al Academiei Române), intitulat „Conjunctura politică necesară revenirii Basarabiei acasă e favorabilă”.

Dan Pavel publică editorialul „Amenințările lui Putin”, iar Sabin Drăgulin (redactorul șef al revistei Timpul) semnează cronica internă (”Pe scut sau sub scut”). Cronica externă a Timpului se intitulează „Repoziționările Chinei și noul dezechilibru mondial.” La rubrica „Centenar. Un secol de istorie națională și europeană (1918-2018)”, publicată pe întregul an 2018, semnează Dan Dungaciu și Victor Rizescu. Din actualul număr, revista de cultură și politică începe să publice un serial intitulat „Justiția tranziției”; după cum explică editorii, în „Necesitatea analizei”, „Viitorul României ca democrație și stat de drept depinde de finalizarea reformei justiției”; serialul  începe cu un articol semnat de Adelina-Liana Țînțariu.

Actorul Adrian Păduraru semnează rubrica lunară „Cred”; actualul număr conține poezii semnate de Ioana Scoruș, Teodor Corban și Mihaela Stanciu. Cristina Simion scrie o amplă cronică la expoziția lui Eugen Raportoru, artist plastic stabilit în Germania. Mihaela Toader semnează cronica de carte la volumul Basarabeanul bruiat de KGB. La microfonul Europei Libere – Grigore Singurel, 1981‐1990  de Sergiu Musteață, iar Florica Rodica Hariga scrie despre lucrarea medievală Călătoria Sfântului abate Brendan.

Mihaela Bilașevschi și Oana Maria Nicuță Anastasia Stoiciu semnează cronicile de arte vizuale, Daniel Ungureanu cronica de film, iar Dana Țabrea cronica de teatru. Actualul număr publică în continuare texte scrise de autori străini în exclusivitate pentru revista Timpul: în traducerea lui Sabin Drăgulin apare textul „Rolul lui Otto von Bismarck pentru realizarea tranziției de la monarhie la republică” de Ursula Ollendorf.

Revista Timpul este publicată de editura Adenium, al cărei CEO este Adriana Nazarciuc. În noua sa formulă de revistă de cultură și politică, Timpul este rezultatul unui efort colectiv, sub coordonarea lui Dan Pavel (director), Sabin Drăgulin (redactor-șef), Adina Scutelnicu (secretar general de redacție).


Diud lansează Paralel – emisiunea online de traveling cu Ariel Constantinof

PARALEL urmărește călătoriile lui Ariel Constantinof în jurul lumii și este prima dintr-o serie de emisiuni online pe care DIUD urmează să le lanseze până la sfârșitul anului. Fresh, dinamic, super colorat și plin de situații spontane, episodul-pilot a fost filmat în Gibraltar și suprinde imagini spectaculoase din locul pe care Hercule în considera capătul pământului.

Vezi aici primul episod din show-ul care-ți va deschide apetitul pentru noi aventuri urbane.

Mai mult decat un travel show, PARALEL e despre bucuria de a călători de unul singur, despre plăcerea de a descoperi alte culturi și despre curiozitatea de a experimenta obiceiuri locale. Sub forma unui jurnal video de călătorie, în primul episod Ariel pornește în căutarea singurelor maimuțe sălbatice din Europa, documentând cele mai interesante momente ale explorărilor sale urbane. Rezultatul final include recomandări primite chiar de la localnici și curiozități despre oameni, comunități, locuri și prețuri.  

,,Pentru mine, călătoritul nu a fost niciodată o recompensă, un rezultat, sau o vacanță. Ci dimpotrivă, mereu m-a format. Și fix despre asta e PARALEL: despre experiențele mele în jurul lumii. Nu cu muzee și cu locuri turistice, ci cu ceea ce simt atunci când călătoresc de unul singur.’’- subliniază gazda emisiunii. Blogger din 2006, vlogger din 2015, Ariel Constantinof este fondatorul primei afaceri sociale de curierat pe bicicletă din București (Tribul.eu) și inițiatorul motivonti.ro. Călătorește de mic-copil și vede fiecare nouă destinație ca pe o șansă de a explora universuri parelele. Pentru realizarea următoarelor episode, Ariel a filmat deja în Veneția și se află acum în Barcelona.

DIUD este unul dintre cele mai mari studiouri mici de producție cinematografică și creație publicitară video din România. La sfârșitul anului trecut a lansat CASTiNG – primul serial românesc de comedie distribuit 100% online și primul pas către noua direcție DIUD, aceea de producător de conținut video original. Serialul spune povestea a patru actrițe în căutarea succesului și poate fi urmărit integral pe YouTube. Creatorii lui au anunțat deja pregătirile pentru sezonul 2.

Urmărește PARALEL pe canalul de YouTube și  pe pagina de facebook Diud.

Articole similare

Transilvania Film – retrospectiva 2011

Jovi Ene

Ce pregătește editura Nemira în prima jumătate a anului 2019

Jovi Ene

Grupul Editorial TREI la Bookfest 2016

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult