Cel de-al treizecilea titlu al seriei „Collegium. Relatii publice” a Editurii Polirom a sosit de curind din tipografie. Este vorba despre Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea si longevitatea unei marci de Hamish Pringle si Peter Field, o lectura esentiala atit pentru practicieni si specialisti, cit si pentru studentii de la facultatile de profil, un manual practic despre sanatatea marcilor care aspira spre longevitate, branduri de toate tipurile si de toate virstele.
Semnat de doi specialisti din Marea Britanie, Hamish Pringle si Peter Field, volumul arata, pe baza unor exemple celebre – Nokia, Sony, Nike, Apple, Virgin s.a. – modul in care natura brandurilor s-a schimbat in timp si continua sa evolueze, identificand factorii esentiali pentru supravietuirea unei marci pe termen lung.
Numeroasele studii de caz ofera profesionistilor din domeniul marketingului si publicitatii informatii fundamentale pentru elaborarea unor strategii capabile sa impuna un brand si sa il mentina in top.
„Cartea examineaza modul in care multe dintre cele mai cunoscute si cele mai larg acceptate teorii si instrumente de marketing actioneaza impotriva longevitatii unei marci, nu in favoarea sa. Ea le diferentiaza pe cele utile de cele periculoase si pe cele valide de cele complet gresite. Si se bazeaza pe o vasta experienta pentru a arata in ce mod gindirea de marketing le poate fi benefica brandurilor in diferite etape ale ciclului de viata al pietei, din care marketingul, aprovizionarea si agentiile au multe de invatat. De asemenea, examineaza modul in care natura brandurilor s-a schimbat odata cu timpul si continua sa evolueze, precum si implicatiile pe care le are acest lucru in domeniul marketingului: inca o data, intr-o arie bine deservita de teorii promovate si preferate, cartea isi propune sa faca distinctie intre cele fiabile si cele fanteziste. […]
Speram ca lucrarea ii va ajuta pe mai multi marketeri si agentiile lor sa isi creasca sansele de a cistiga noi clienti, a-i pastra si a-i satisface, asigurind astfel longevitatea marcii.” (autorii)
Din cuprins:
De ce longevitatea unei marci ar trebui sa conteze pentru investitori • Prezentarea pericolelor asociate anumitor modele de gandire strategica • Matricea Ansoff • Matricea Boston • Cele cinci forte ale lui Porter • Cei patru „P”: produsul, pretul, plasarea, promovarea • Grila FCB • Ierarhia nevoilor umane elaborata de Maslow • Influenta mentalitatii consumatorului • „Legea randamentelor” • Stabilirea unor obiective si a unei strategii adecvate • Alegerea indicatorilor-cheie ai performantei
Hamish Pringle a absolvit Trinity College, Oxford, cu o licenta in politica, filosofie si economie, si s-a alaturat echipei de la Ogilvy, Benson & Mather ca stagiar in 1973. Dupa o perioada in care a lucrat la McCormick Richards, Boase Massimi Pollitt, McCormick Intermarco-Farner/Publicis, Abbott Mead Vickers (in prezent Abbott Mead Vickers BBDO Ltd), la propria agentie Madell Wilmot Pringle si la Leagas Delaney, s-a alaturat KHBB in 1992 si a devenit presedinte si director executiv in 1995. Dupa relansarea sub numele K Advertising si fuziunea din 1997, a devenit vicepresedinte si director de marketing la Saatchi & Saatchi. In cei 26 de ani cit a lucrat in domeniul publicitatii, s-a implicat in diferite proiecte ale IPA si a fost presedinte al Comitetului IPA Effectiveness Award. A fost si presedinte al NABS, fundatia caritabila a industriei (1996-1998), care i-a decernat Ron Miller Award. Dupa doi ani in care a condus propria agentie de consultanta in branding si comunicare de marketing, Brand Beliefs, a devenit director general al IPA, in 2001.
Peter Field a absolvit St. John’s College, Cambridge, cu un master in inginerie, si a lucrat 15 ani ca strategic planner in publicitate, incepindu-si cariera in 1982 la Boase Massimi Pollint (in prezent DDB Londra). A lucrat noua ani la Abbott Mead Vickers BBDO Ltd, dupa care s-a alaturat echipei manageriale a Bates London (acum parte a WPP) si, ulterior, agentiei Grey London. In 1997, Peter Field a renuntat la publicitate in favoarea unei cariere de consultant pentru clienti si pentru agentiile lor si a fondat Express Train, un parteneriat pentru realizarea unor traininguri in domeniile publicitatii si marketingului. In 1999, Field a ajutat la infiintarea Eatbigfish, o agentie de consultanta de brand, si a sustinut-o in primii sai ani de existenta. A fost membru al Comitetului IPA Effectiveness Awards timp de cinci ani si a ajutat la crearea si implementarea bazei de date a IPA. A fost membru al juriului la decernarea IPA Effectiveness Awards si a contribuit timp de mai multi ani la programele educative si de formare profesionala organizate de IPA, cel mai recent in calitate de module editor pentru diplomele de excelenta, un rol care a implicat selectarea si revizuirea unor materiale din domeniile marketingului si publicitatii.
Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea si longevitatea unei marci – traducere de Iulia Teliban
368 p., 39,95 lei