Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (22 – 28 aprilie 2019)

Știrile săptămânii: „Serotonină” – Cea mai așteptată carte a iernii, un fenomen editorial, Editura Humanitas; Noutate Editura Herald: Muntele tacerii, de Kyriacos C. Markides; Poezie și muzică sub semnul Sezonului franco-român – Arthur H în premieră în România; Profesioniști din elita operei mondiale vin în Transilvania pentru Festivalul Regal de Operă “Virginia Zeani”; O carte mică, despre marile întrebări: Parentingul magic, cea mai apreciată din țările nordice, Editura Trei; O noua editie: Benedictus Deus – Tratate si Predici de Meister Eckhart; Noi apariții la Editura Humanitas; Top 5 minciuni pe care și le spun femeile, via o carte de la Editura Trei; Prețuri de mini-vacanță la cărți și la evenimente cu autori Publica; Musicalul „MAMMA MIA”, câștigător al premiului „Spectacolul anului”; Noi apariții la Editura Humanitas Fiction; Gala ARTfel 2019 la TNB.

„Serotonină” – Cea mai așteptată carte a iernii, un fenomen editorial

„Serotonină” de Michel Houellebecq

Roman al unei rătăciri fără speranță pe drumurile din nordul Franței, al dezabuzării și nostalgiei convulsive față de iubiri ratate cu bună știință, dar și al privirii lucide și necruțătoare asupra lumii contemporane, cu răzvrătiți intratabili și ”veste galbene” sui generis, Serotonină este cu siguranță una dintre cele mai puternice, mai tandre și mai vitriolante cărți scrise de laureatul din 2010 al premiului Goncourt.

Cartea este disponibilă acum pentru precomandă, cu livrare din 15 mai (cu transport gratuit).

Precomandă

Noutate editoriala: Muntele tacerii de Kyriacos C. Markides

Lucrarea „Muntele tacerii” face parte din ceea ce am putea numi „trilogia atonita” a sociologului american de origine cipriota Kyriacos C. Markides, profesor la Universitatea din Maine.

Calatorind vreme indelungata in intreaga lume in cautarea unei ghidari spirituale autentice, autorul il intalneste in final pe „parintele Maximos”, un duhovnic charismatic, fost Protos (guvernator) al Sfantului Munte Athos si totodata ucenic direct al unuia dintre cei mai sporiti „batrani” (Geronda) ai secolului trecut: Sfantul Paisie Aghioritul.

Sub indrumarea duhovniceasca a parintelui Maximos, „batran” in intelepciune, dar tanar de ani, autorul desluseste pas cu pas tainele „Caii Intreite” isihaste, fiind instruit in paza gandurilor, Rugaciunea lui Iisus si multe alte subiecte care tin de nevointa crestina (askesis).

Departe de a avea un ritm monoton si un ton arhaic, care poate fi uneori intalnit in lucrarile de acest gen, acest „jurnal isihast” este scris intr-un ton alert, modern, adresandu-se plin de intelegere laicului dezorientat al acestui mileniu, fie el si ateu pentru moment, urmarind sa-l convinga ca spiritualitatea autentica (dincolo de dogme si superstitii), spiritualitatea vie a Inimii, poate fi gasita si in propria sa vecinatate, nu neaparat pe meleaguri straine.

O lectura captivanta, plina de intelepciune si umor fin, continand si povestiri uluitoare despre marii practicanti contemporani ai spiritualitatii atonite.

„Am fost foarte interesat de acest text [«Muntele tacerii»] si am invatat multe lucruri din el. [Lucrarea] constituie o excelenta privire de ansamblu a invataturilor spirituale si ascetice ale traditiei ortodoxe, fiind [scrisa] intr-un stil viu, care ajunge si la inimile acelor oameni care nu citesc [de obicei] expozeuri teologice [complicate]. Fie ca ea sa faca tuturor cat mai mult bine!” – Episcopul ortodox Kallistos Ware, profesor de religie la Oxford University

„Calatoria sufletului spre Dumnezeu trebuie sa treaca prin trei stadii identificabile distincte. Mai intai, este stadiul deCatharsis sau purificarea sufletului de patimile egoiste. Urmeaza apoi stadiul Fotisis, iluminarea sufletului, un dar al Sfantului Duh, dupa ce sufletul a suferit purificarea.”

„In sfarsit, urmeaza stadiul  Theosis, unirea cu Dumnezeu, ca destinatie fi nala si camin ultim al sufletului omenesc. Ultimele doua stadii sunt imposibil de atins fara ca sufletul sa treaca mai intai prin flacarile Catharsisului, purificandu-se de patimile egoiste.”

Concentrandu-ne in primul rand asupra lumii materiale, pierdem legatura cu Cerul. Pierdem relatia cu Dumnezeu, de care s-au bucurat Adam si Eva inainte de Cadere sau Fiul Risipitor inainte de a se hotari sa paraseasca palatul cerurilor. Aceasta ruptura se afla in inima dilemei noastre existentiale. 

Cea mai importanta dintre rugaciuni este Efche, invocarea repetitiva a numelui lui Hristos: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluies-te-ma”.

„Retine ca participarea la Tainele si la traditia Bisericii este o forma de hrana spirituala, care patrunde in lumea noastra interioara si da sufletului puterea sa respinga gandurile negative.”

„Acest gen de lucrare spirituala este ceea ce numim intr-un cuvant „asceza” (askesis) si inseamna: rugaciune, post, spovedanie, impartasanie, studierea cuvantului lui Dumnezeu si a vietilor sfintilor, veghea nocturna etc.”

„Toata aceasta lucrare duce la intarirea sufletului care este imbratiisat de harul lui Dumnezeu. Aceasta este calea pe care porneste sufletul pentru a dobandi sanatatea spirituala.”  Kyriacos C. Markides

Kyriacos C. Markides (n. 19.11.1942) este profesor de sociologie la University of Maine, autor a mai multor carti legate de domeniul spiritual – rod al unei cautari interioare de lunga durata –, intre care o „trilogie athonita” (Muntele tacerii. In cautarea spiritualitatii ortodoxe – tradusa acum in limba romana si aparuta in 2019 la editura Herald, Gifts of the Desert: The Forgotten Path of Christian Spirituality, 2005 si Inner River: A Pilgrimage to the Heart of Christian Spirituality, 2012).

In lucrarile sale sociologul american de origine cipriota relateaza intr-un stil alert, colocvial, apropiat de sufletul cititorului, intalnirea providentiala cu un mare duhovnic de la Muntele Athos, numit in cele trei lucrari „parintele Maximos”, care ii explica sensul profund al spiritualitatii isihaste athonite – cale a linistii si pacii interioare. In acest mod Markides readuce in atentia contemporaneitatii o invatatura mereu actuala, la fel de proaspata acum, ca si pe tot parcursul istoriei ei, pe care lipsa de informare, prejudecatile si limitarile date de o viziune materialista „stearpa” au indepartat-o artificial de oamenii zilei de azi, care, pe de alta parte, ar avea atat de mare nevoie de ea.


Poezie și muzică sub semnul Sezonului franco-român – Arthur H în premieră în România

Arthur H., autor, compozitor și interpret singular în peisajul muzical francez vine în România în luna mai pentru prima dată, la invitația Institutului francez, pentru două evenimente excepționale ce îmbină literatura si muzica: un performance literar și un concert inedit.

Luni, 6 mai, ora 20:00, Arthur H va susține un performance literar intitulat „Arthur H lit Gherasim Luca” în contextul expoziției Gherasim Luca: Héros-limite/Erou-limită care a fost inaugurată în secvența oficială de deschidere a Sezonului România-Franța la Muzeul Național al Literaturii Române. În cadrul demersului liric de (re)descoperire a lui Gherasim Luca, Arthur H se dedică unui proces de decriptare, interpretare și renaștere a poeziilor. Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile, pe baza unei rezervări prealabile.

Considerat de Gilles Deleuze „cel mai mare poet de limbă franceză”, Gherasim Luca a explorat necontenit întrepătrunderea formelor și a cuvintelor, exercițiile de gândire având ecou în diversitatea plastică și poetică a operei sale. Interesat și inspirat de opera și personalitatea lui Gherasim Luca, prezența lui Arthur H la București este impregnată de simbolism. Transă, corp, misticism, și fascinație pentru poezie vor fi ilustrate în mod inedit de artistul francez, creând un dialog peste timp cu poetul român, membru al grupului suprarealist constituit împreună cu Gellu Naum.

Marți, 7 mai, ora 19:30, Sala Studio a Teatrului Național București va găzdui un concert inedit, în cadrul turneului de promovare a celui mai recent album al artistului francez, Amour chien fou.

Magician al rimelor și ritmurilor, Arthur H construiește un univers complex, în care converg melancolie și pasiune, într-un recital închinat sensibilității. Cu o voce gravă și senzuală, care se pretează la explorări nebănuite în zonele rock, jazz, blues, electro sau funk, Arthur H construiește cu migala unui arhitect o relație de intimitate cu publicul, fiind recunoscut pentru experiențe de concert surprinzătoare. Șarm și magnetism sunt reperele pe care publicul va avea ocazia de a le descoperi cu inima, într-un recital fără pereche.

Cel de-al zecelea album, Amour chien fou, reprezintă un corolar al odelor aduse dragostei sub toate formele, din partea unui îndrăgostit etern. Arthur H investește cântecul francez cu pulsații vii, un ritm deschis către lume, păstrând sacralitatea lirismului, originalitatea poetică și eleganța frazei franceze. Cele optsprezece piese care compun acest dublu album sunt presărate cu un mix eclectic de note de rock, nuanțe de jazz și blues, precum și inserții de acorduri electro, seducând publicul într-o metamorfoză a percepțiilor asupra iubirii. Album al introspecției, melodiile poartă amprenta experiențelor din Mexic, Tokio, Londra, California, Montreal sau Bali, Arthur H oferindu-se fără jumătăți de măsură într-o serie de balade senzuale, în al căror siaj rămâne sentimentul unui firesc hipnotizant.

Născut la Paris în 1966, Arthur H, fiu al legendarului interpret de rock francez, Jacques Higelin, a studiat muzica la Berkley College of Music, începându-și cariera muzicală în 1990, odată cu apariția primului său album, Arthur H. De atunci, artistul francez a pornit într-un veritabil periplu al depășirii granițelor muzicale, poetice și performative.

Biletele pentru concert sunt disponibile pe site-ul MyStage.ro sau la casieria Teatrului Național București.

Evenimentele sunt organizate în cadrul Sezonului România-Franța 2019.


Profesioniști din elita operei mondiale vin în Transilvania pentru Festivalul Regal de Operă “Virginia Zeani”

Soprana Nelly Miricioiu, o incomparabilă actriță cu voce de aur – așa cum a numit-o critica internațională -, strălucitoare la Covent Garden, Metropolitan Opera din New York sau Scala din Milano, se numără printre invitații celei de-a III-a ediții a Festivalului Internațional de Operă “Virginia Zeani”, care va avea loc La Târgu Mureș, Reghin și Cluj, în perioada 31 mai – 9 iunie. Cele trei orașe vor găzdui evenimente de înaltă ținută, concerte, spectacole pentru copii, evenimente speciale dedicate muzicilor tinere sau ateliere susținute de importanți profesioniști ai scenei lirice mondiale. Tineri artiști din Iran, Australia, Coreea de Sud, Serbia sau Armenia concurează, în cadrul prestigiosului “L’Assoluta Virginia Zeani Royal Voice Competition”, pentru Marele Trofeu care, prin bunăvoința Casei Regale a României, poartă sigiliul Regelui Mihai I. Evenimentul, organizat de Asociația “Toghether on Top”, în parteneriat cu Instituția Prefectului – Județul Mureș, Consiliul Județean Mureș și Primăria din Târgu Mureș, și-a câștigat prestigiul printre primele trei cele mai importante competiții ale scenei lirice găzduite de România și este o reverență adusă Virginiei Zeani, una dintre marile soprane ale lumii, care s-a născut în Transilvania. În vârstă de 93 de ani, soprana Virginia Zeani locuiește în prezent în Florida, Statele Unite ale Americii.

 “Festivalul s-a născut din dorința de a omagia personalitatea copleșitoare a Virginiei Zeani, al cărei parcurs artistic relevă un sublim model de conduită scenică. Este destinul unei tinere care, la vârsta de 13 ani, a pornit să-și înfrunte viața dintr-un sat transilvan, ajungând ”prima donna assoluta” și diva adorată a marilor teatre ale lumii. Concursul de canto L’Assoluta Virginia Zeani le oferă tinerilor artiști oportunitatea confruntării cu un juriu de calibru internațional și ocazia rară de a-și șlefui interpretarea vocală sub îndrumarea unor mari artiști, ce conduc cursurile de măiestrie incluse în programul festivalului”, spune muzicianul Péter Kolcsár, Director Artistic al Festivalului.

Alături de soprana Nelly Miricioiu, festivalul se bucură de prezența unor invitați cu prestigiu internațional din Marea Britanie, Germania, Italia, Turcia sau Ungaria, printre care Peter Mario Katona – de mai bine de 20 de ani director de casting la The Royal Opera House Covent Garden -, sau Larisa Gergieva – director artistic al mai multor instituții culturale din Finlanda, Rusia, Ucraina și Republica Osetia de Nord-Alania. Printre invitații celei de-a III-a ediții se numără consilierul artistic al Operei Naționale Norvegiene, Pal Christian Moe, un profesionist cu o vastă experiență de administrator artistic, director de casting pentru numeroase teatre de operă ale lumii, de la Opera Națională din Paris și Chicago sau cea din Munchen.

A confirmat prezența la Târgu Mureș și Emese Soós, director al Departamentului de Administrație Artistică din Budapesta. Emese Soós a făcut parte din echipa de organizare a unor importante festivaluri europene, de la Festivalul Haydn din Fertőd, la Zilele Muzicii Contemporane din Balatonföldvár. A condus vreme de zece ani Festivalului Evreiesc de Vară din Budapesta și a coordonat departamentele de comunicare ale unor instituții culturale de înaltă ținută, cum ar fi Opera de Stat din Ungaria sau Teatrul Național din Miskolc.

Dirijorul acestei ediții a festivalului este Vladimir Lungu. Colaborator al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, profesor la Conservatorul de Stat „Dokuz Eylül” din Izmir si colaborator permanent al Operei de Stat din Izmir, muzicianul de origine basarabeană Vladimir Lungu a lucrat, de-a lungul carierei, cu diverse personalităţi de prim rang ale lumii artistice internaționale, de la tenorul și dirijorul argentinian José Cura – un erudit specializat în mai multe discipline -, la violonistul american de origine rusă Alexander Markov.

“Vă invit să ne bucurăm împreună de oferta extraordinară pe care Festivalul Internațional de Operă Virginia Zeani o propune în 2019. Astfel, vom deveni susținătorii celui mai important proiect de muzică cultă al Județului Mureș”.

Marian Jurgiu, Director General al Festivalului


O carte mică, despre marile întrebări: Parentingul magic, cea mai apreciată din țările nordice

Cum mai rămâne parentingul magic chiar și în situații provocatoare ca „atunci când copiii nu dorm întotdeauna bine noaptea, se pun pe urlat când vine momentul plecării la școală sau într-un magazin, când trec printr-o criză existențială iscată aparent din senin”?

Psihoterapeuta Hedvig Montgomery listează în cartea sa, „Parentingul magic. Șapte pași simpli pentru o educație reușită a copiilor”, apărută la Editura Trei, nu doar astfel de provocări care îi fac pe părinți să se îndoiască de capacitatea și răbdarea lor, ci și sfaturi utile și concrete pentru viața de zi cu zi și pentru contextele mai încărcate… emoțional.

A crește copii este departe de imaginea idilică pe care părinții o aveau înainte de acest nou statut, mai ales când apar confruntări cu propria persoană și propriile limite. Dar exact aici intervine magia. După cum explică Montgomery, aceasta constă, în primul rând, în transformarea de sine. „Devenind părinți mai buni deveniți totodată și persoane mai bune. Cu alte cuvinte, merită din plin efortul!  Și totul începe prin crearea și, ulterior, protejarea legăturii de atașament dintre voi și membrii familiilor voastre. E o legătură care urmează să dureze o viață, așadar aveți mare grijă de ea”.

Cu o experiență de 20 de ani în terapia familiei și copilului, psihoterapeuta norvegiană Hedvig Montgomery nu aduce prin această carte soluții magice care vor merge de fiecare dată ca prin minune. Pentru că, după cum afirmă chiar ea, atât din experiența profesională, dar și din cea de mamă, „Șapte pași simpli pentru o educație reușită a copiilor” nu își propune să transforme cititorii în părinți perfecți din simplul fapt că ei nu există. „Mai mult, copilăria perfectă despre care citim în povești este la fel de reală ca Tărâmul de Nicăieri, făcând urmărirea perfecțiunii perfect zadarnică”.

Însă, există motive întemeiate pentru care ea a devenit autoarea preferată a părinților din mai multe țări, iar „Șapte pași simpli pentru o educație reușită a copiilor” este considerată noua biblie de parenting din țările nordice și cea mai potrivită carte pentru părinți, despre ei înșiși și despre copii, a secolului 21. Aceasta este prima carte din seria „Parentingul magic”, în care apar cele mai importante reacții, modalități de exprimare și de relaționare ale copiilor cu ei înșiși, cu propriile emoții și cu tot ce îi înconjoară, în diverse etape de dezvoltare. Astfel ca părinții să primească tot ajutorul pentru a înțelege cel mai bine ce se întâmplă cu cei mici în diverse situații și cum ar trebui ghidați, în așa fel încât la maturitate să devină adulți cu încredere în forțele proprii. 

Dincolo de această primă introducere nuanțată, Hedvig Montgomery a publicat alte patru cărți din această serie, aprofundând provocările și oferind soluții pentru fiecare etapă importantă de dezvoltare, cu explicații pentru diferite tipuri de comportamente între 0 și 2 ani, între 2 și 6 ani, între 6 și 12 ani și între 13 și 18 ani.

Noi credem că această serie de cărți este una inovativă și că <Parenting> este o carte foarte importantă. Este o carte mică despre marile întrebări”, spune agentul literar al autoarei, Federico Ambrosini. Acesta vorbește și din perspectiva sa de părinte, nu doar din cea profesională, adăugând că a căutat mult timp o carte care să-l ghideze și să îi ofere răspunsuri la toate întrebările apărute de când a devenit tată. „Am un sentiment de siguranță acum, descoperind această serie pe care o pot folosi pe toată durata dezvoltării și creșterii copilului meu”, încheie Ambrosini.

Următoarea carte din această serie pe care Editura Trei o va publica în curând poartă titlul de „Timpul miracolelor” și este dedicată părinților cu copii de până la doi ani.


O noua editie: Benedictus Deus – Tratate si Predici de Meister Eckhart

Inaltimea ideilor, puritatea si eleganta expresiei din scrierile si predicile sale, precum si atitudinea sa profund religioasa potentata de un patos cu totul deosebit, i-au asigurat o binemeritata faima in epoca, Eckhart fiind supranumit „Sfantul maestru care pretutindeni predica adevarul” sau „Maestrul caruia Dumnezeu nu-i ascunde nimic”. Data uitarii o vreme, redescoperita la inceputul sec. al XIX lea, doctrina eckhartiana si-a pus amprenta asupra gandirii moderne (Hegel, Schopenhauer) si continua si in prezent sa exercite o atractie inconjurata de mister.

Teolog, filosof si mistic, depasindu-si cu mult contemporaneitatea in profunzimea viziunii teoretice si metafizice, Johannes Eckhart von Hochheim (1260‑1328), sau, asa cum este indeobste cunoscut, Meister Eckhart, este probabil reprezentantul cel mai de seama al marelui curent spiritual crestin numit „mistica renana” (care include si alte nume importante precum: Hildegarde von Bingen, Henri Suso, Jean Tauler sau Jan van Ruysbroeck).

In prezenta lucrare au fost adunate atat tratatele sale importante: Invataturile spiritualeCartea Consolarii Divine (o capodopera a spiritualitatii crestine si – indraznim sa spunem – universale), Despre omul nobil si Despre detasare, cat si 43 dintre predicile sale.

Subtil, original, indraznet in afirmatii (ceea ce i-a atras si unele suspiciuni de erezie, sanctionate inclusiv de o bula a papei Ioan al XXII-lea, In Agro Domini), Meister Eckhart ne poarta in intimitatea cea mai profunda a sufletului nostru, loc de intalnire cu Dumnezeu, sursa a marilor inspiratii si salas al pacii. O face cu claritate, cu blandete si cu autoritatea cuiva care vorbeste dintr-o bogata experienta contemplativa.

Parcurgand cu rabdare si cu deschidere interioara aceste pagini cititorul se poate imbogati cu o viziune de o vastitate ce depaseste limitele confesionale, fiind purtat in lumea de taina si minunare a Adevarului.

„Omul trebuie sa-L vada pe Dumnezeu in toate lucrurile si sa se deprinda sa-L aiba fara incetare prezent pe Dumnezeu in spiritul, in faptele si in iubirea sa. Gandeste-te care sunt nazuintele tale in fata lui Dumnezeu, fie ca esti la biserica, fie in odaia ta. Pastreaza o stare de spirit cat mai potrivita; pastreaz-o chiar si printre oameni, in tumultul si multimea lor.”

„Cand omul iese din el insusi prin supunere si se abandoneaza, Dumnezeu este constrans sa patrunda in el, caci, daca acest om nu vrea nimic pentru sine, Dumnezeu trebuie sa vrea pentru acest om in acelasi fel ca si pentru sine insusi. Atunci cand ma lepad de vointa mea pentru a ma incredinta superiorului meu si cand nu mai doresc nimic pentru mine insumi, Dumnezeu trebuie sa vrea pentru mine, caci, daca El ma nesocoteste, se nesocoteste pe Sine insusi”.

„Vointa este desavarsita si dreapta atunci cand este in intregime dezinteresata, despuiata de eul tau si modelata dupa vointa lui Dumnezeu. Daca este astfel, atunci ea este dreapta si adevarata, iar cu vointa aceasta poti sa dobandesti totul, iubirea sau orice vei vrea.”

„Un om bun nu doreste sa fie laudat, ci doreste numai sa fie vrednic de lauda.”

„Omul trebuie sa se roage atat de infocat, incat sa doreasca nespus ca toate membrele, toate puterile sale, ochii, urechile, gura, inima si toate simturile sale sa-si dea osteneala in rugaciune si nu trebuie sa inceteze rugaciunea mai inainte de a simti cum se uneste cu Cel care este prezent si la care se roaga: Dumnezeu.”

„Adevarata si desavarsita iubire poate fi recunoscuta dupa marea nadejde si credinta pe care cineva le are in Dumnezeu, caci nimic nu face mai mult dovada iubirii desavarsite decat credinta.” Meister Eckhart

Meister Eckhart s-a nascut in 1260 in localitatea Hochheim, langa Gotha, in Thuringia. Documentele referitoare la viata lui sunt rare. Descendent din familia nobiliara Hochheim, Eckhart a intrat inca de la o varsta frageda in ordinul dominicanilor din Erfurt. Dupa cativa ani de studii de teologie, filozofie, logica si retorica, este trimis sa-si desavarseasca educatia la Colonia, la celebra scoala fondata de Albert cel Mare, apoi la Strasbourg si Paris. Intre 1294 si 1298 este numit prior provincial al ordinului dominican al Saxoniei si vicar-general in Thuringia. In perioada 1302-1304, Eckhart pleaca in Franta, unde obtine titlul academic de „magister sacrae theologiae” si devine titular al catedrei Universitatii din Paris.

In anii urmatori el ocupa diferite functii in cadrul ordinului dominican din Germania; astfel, in 1307 devine vicar-general al Bohemiei, fiind imputernicit sa se ocupe de reformarea ordinului dominican si de administrarea nenumaratelor manastiri aflate in subordinea sa; cu acest prilej, el infiinteaza trei noi manastiri. In anul 1311 este propus sa devina superior-general al intregii Germanii, insa Consiliul superior al ordinului nu confirma aceasta numire.

Reputatia lui Eckhart creste neincetat si din acest motiv este trimis pentru a doua oara la Paris (1311-1314) pentru a prelua catedra (dominicana) de teologie, onoare ce ii fusese acordata doar lui Toma d’Aquino. Este perioada redactarii unei parti insemnate din Questiones (Dezbateri) si din comentariile latine la Sfanta Scriptura. In perioada 1314-1324 il gasim la Strasbourg, unde tine numeroase predici in fata comunitatii laice si religioase (numai dominicanii aveau aici sapte manastiri).

Ultima parte a vietii lui Meister Eckhart este intunecata de implicarea sa intr-un proces de erezie. In 1326, in baza acuzatiei de erezie formulata de arhiepiscopul de Colonia impotriva lui, un numar de patruzeci si noua de teze extrase din Benedictus Deus („Cartea consolarii divine”), din predicile germane si din lucrarile latine sunt supuse unei anchete ecleziastice. Spre a se apara, Eckhart se adreseaza direct papei din Avignon, isi sustine tezele argumentat, se arata dispus sa renunte la ele in cazul in care s-ar dovedi false si retracteaza anumite cuvinte. In cele din urma, prin bula In agro dominico din 27 martie 1329, Papa Ioan XXII condamna douazeci si opt dintre tezele sale, considerandu-le eretice. Meister Eckhart se stinge din viata la Avignon, in anul 1329, cu cateva luni inainte de aparitia bulei de condamnare.


Noi apariții la Editura Humanitas

Vlad Alexandrescu, Copiii lui Irod. Raport moral asupra copiilor lăsați în grija statului

LANSARE – Librăria Humanitas de la Cișmigiu, marți, 21 mai, ora 19

LANSARE – Bookfest, sâmbătă, 1 iunie, ora 16.30

Toate veniturile obținute din vânzarea acestei cărți vor fi donate unei organizații a cărei misiune este să ajute și să protejeze copiii și tinerii aflați în dificultate.

„De‑a lungul unui an am încercat să înţeleg cum trăiesc copiii instituţionalizaţi din România şi să mă apropii de traumele lor, să descopăr şi să arăt cauzele acestor suferinţe. Raportul de faţă nu propune o analiză în limbaj administrativ a normelor şi procedurilor ce li se aplică. Acestea nu reprezintă centrul de interes al raportului, deşi există referinţe la ele. Scopul documentului este de a arăta tuturor ce se întâmplă în centrele de plasament şi, uneori, la asistenţii maternali cărora le sunt încredinţaţi copiii. Astfel, raportul este unul complementar în relaţie cu alte asemenea documente, emise de autorităţi sau organizaţii non‑guvernamentale (ONG), şi nu se substituie lor în niciun fel. El rezumă experienţa trăită de un senator român, care a dorit să afle răspunsul la întrebarea: «Ce se întâmplă, de fapt, cu copiii aflaţi în centrele de plasament?»

Am vrut să le ascult opiniile, nemulţumirile, bucuriile, temerile, planurile de viitor sau orice ar dori să‑mi povestească. Peste tot unde m‑am dus, copiii mi‑au împărtăşit poveşti despre abuzuri, neajunsuri, violenţă şi nedreptate. Am simţit în vocea lor disperare, lipsa încrederii că cineva i-ar putea ajuta să‑şi rezolve problemele şi o mare, dureroasă, nevoie de ajutor. Raportul de faţă are menirea de a face cunoscute aceste percepţii, de a le justifica apariţia şi persistenţa în instituţiile pe care le-am vizitat şi de a deschide discuţia în societate despre soluţiile pe care le putem găsi în sprijinul copiilor.

Vreau ca prin acest raport să fac acele voci auzite.“ – Vlad Alexandrescu

Andrei Cornea, Amintiri din epoca lui Bibi, O post-utopie / roman

LANSARE – Bookfest, vineri, 31 mai, ora 18.15

„Până la urmă, acesta este destinul cuvântului: să treacă în faptă. Cât de mare este responsabilitatea autorului cuvântului pentru faptele viitorimii? Nu știu să spun exact. Și, pentru că nu știu, practic această mică lașitate – ficțiunea, lasând lucrurile să se dezvolte aproape de la sine. Mai departe, n-am o soluţie.” – Andrei Cornea

Apăreau mereu trenuri noi, mașini noi, telefoane noi, ziare noi, tâmpenii noi și mai ales oameni noi care pățeau țanțoși, enervanți, nestingheriți de trecut. Iar de felul adevărat de viață de dinainte își aminteau tot mai puțini. Lumea citea cu nesaț ziarele, se uita la noile tele-ecrane și comenta tot felul de noutăți, scandaluri, crime, filme, dive, sport, jafuri, șomaj, bătăi, revolte, greve, dar despre ce făcuse sau ce fusese fiecare înainte nimeni nu voia să vorbească ori pretindea cu seninătate că nu ținea minte, sau chiar că lucrurile fuseseră cu totul altfel decât știa el bine că fuseseră. Fiindcă el chiar știa.

Benjamin Bidder, Generația Putin. Să înțelegem noua Rusie

Lena, din Smolensk, îl stimează pe Putin și visează la o carieră politică. Tânăra disidentă Vera se află de cealaltă parte a baricadei, vrea să schimbe țara pornind de jos. Marat este un moscovit cu un nesecat dor de ducă, dornic de aventuri urbane, Taisa – o cecenă pasionată de modă, Diana – o tânără cosmopolită din Soci care-și iubește patria. Aleksandr trăiește într-un scaun cu rotile și visează să-și clădească o viașă.

În viețile lor se oglindește istoria recentă a celei mai întinse țări de pe fața pământului: lipsurile și anarhia din anii ’90, războaiele crâncene din Cecenia, ascensiunea lui Vladimir Putin și boomul economic, apariția mișcării de protest împotriva reinstalării lui Putin pe scaunul prezidențial și eșecul acesteia, războiul din Ucraina și escaladarea confruntării cu Occidentul. Pentru cei născuți în 1991, Mihail Gorbaciov este un personaj din negura istoriei, iar amintirea epocii Elțin e tulbure de-acum. Au crescut în Rusia pe care a construit-o Putin de la venirea sa în funcție. Nici o generație de ruși nu a crescut mai liberă decât aceasta, care nu cunoaște socialismul decât din manualele școlare. „Generația Putin“. Această carte spune povestea ei.

Italo Calvino, Lecții americane. Șase propuneri pentru următorul mileniu

Lecţiile americane readuc la suprafaţă, după o lungă sedimentare în memoria unui cititor-scriitor, un intens, pasionat, constant dialog cu propriii clasici, necesari, de neînlocuit în existenţa omenească. Printre clasicii cu care dialoghează Calvino, în afară de cei ai literaturilor europene, cu precădere occidentale, se află clasicii din domeniul ştiinţific, antropologic, filozofic, psihanalitic, împletind cunoaşteri diferite prin înlănţuiri de citate, care proiectează întregi constelaţii, genealogii literare. Fiecare dintre aceste constelaţii intră în raport printr-un punct sau printr-un segment propriu cu alte constelaţii, constituind o uriaşă hartă stelară de lecturi, proiectată în straturile memoriei trecute şi viitoare.“ – Laura Di Nicola

Doina Cornea, Puterea fragilităţii

„Noi ne acceptăm eroii abia atunci când şi-au luat locul într-un trecut care nu ne obligă. Cât sunt vii, preferăm să le împrumutăm urâţenia noastră decât să imităm frumuseţea lor.

Adevărul e că, de peste două decenii, Doina Cornea n-a mai existat pentru noi. N-a devenit un model, așa cum s-ar fi cuvenit. Nu i s-a mai cerut părerea, pentru a acompania cu rectitudinea spiritului ei toate strâmbătățile care au pus treptat stăpânire pe noi. Cei care fac opinia publică în țara asta au uitat-o repede și și-au amintit, scurt, de ea abia când a plecat dintre noi.

Făcând ce a făcut, Doina Cornea n-a așteptat nimic de la nimeni. Dialogul ei cu libertatea l-a purtat în absoluta lui gratuitate: fără punerea în scenă a unei parade etice şi fără gândul de a prezenta vreodată nota finală societăţii care beneficiase de pe urma îndrăznelii ei. Disidenţa Doinei Cornea n-a fost, până la urmă, decât expresia publică pe care a căpătat-o, în chip firesc, o devenire interioară.“ – Gabriel Liiceanu

Gabriel Liiceanu, Despre limită

Această carte despre limită este o apologie a vagului. Lucruri vagi, poate cele mai vagi, sunt omul, Dumnezeu, libertatea. Vagul este opusul precisului. Vagul este ceea ce rămâne după traversarea unui spaţiu populat cu limite. Limita îl inchide mai întâi pe om în spaţiul precisului. Problema este cum să parcurgem apoi treptele precisului pentru a ajunge la lucrurile vagi.

Liliana Nechita, Cireșe amare

„Mulţi dintre cei plecaţi nu povestesc mai nimic din suferinţele lor: dorul nu se poate povesti, iar lacrima se tace. Am dat glas adevărului, în numele tuturor.

Am trecut prin emoţii foarte mari la lansările pe care le-am făcut aici, în Italia, traducerii în limba italiană a Cireşelor amare… M-am temut că ei, italienii, se vor supăra, că se vor simţi răniţi de adevărurile pe care le-am spus despre ei în carte. Dar am întâlnit oameni care s-au ruşinat şi care, plecând capul în pământ, mi-au spus că habar n-au avut câte au îndurat emigranţii din pricina unora dintre ei, italienii adică. 

Cineva, italiancă, mi-a cerut să-i scriu lângă autograf «Nu pleca!» – cu siguranţă luase traducerea s-o dea cadou cuiva drag, încercând să-i împiedice plecarea. O chinezoaică stabilită în Italia mi-a mulţumit că am scris cartea şi mi-a mărturisit că şi ei se recunosc în ea… Toţi emigranţii lumii oftează la fel. Toţi speră că se vor întoarce într-o zi…

Apoi, au fost două femei din Sardinia, tot italience, care m-au îmbrăţişat în plină stradă! Copiii uneia, fraţii celei¬lalte sunt şi ei plecaţi aiurea, în Anglia şi în Germania. Nu mai eram din tabere diferite, eram mame şi surori, atât!“ – Liliana Nechita

Radu Paraschivescu, Ghidul nesimțitului

Nesimţirea e un virus redutabil, cu instalare rapidă şi efecte demolatoare. Ea se instalează în aproapele anonim, dar îi afectează mai mult pe cei din jur. Nesimţitul devine pe zi ce trece o prezenţă constantă, greu de evitat şi imposibil de strunit. În tren sau la operă, în autobuz sau la biserică, în parc sau la teatru, în Parlament sau la bloc, reprezentanţii acestei categorii fondează un cult volatil, fără agendă şi fără orizont. Religia lor e sfidarea celorlalţi. Nesimţitul nu are un cod de reguli, dar se comportă ca şi cum l-ar avea. E invaziv până la ubicuitate, pisălog până la nevroză şi vociferant până la delir. Îl vezi unde nu te aştepţi, îl auzi peste tot, îl adulmeci la fiecare colţ de stradă şi pe fiecare culoar de vagon. Însă nici măcar el nu deţine toate pârghiile meşteşugului. E imperfect şi are nevoie de îndrumări. Exact asta face Ghidul nesimţitului – furnizează reglajele necesare celor ispitiţi de performanţa în domeniu. Sigur, miza lui formativă şi informativă e o glumă. Ghidul nesimţitului vrea în primul rând să amuze. Numai că în spatele tonului ironic al cărţii răsar fapte, întâmplări şi buclucuri de care foarte mulţi dintre noi au avut parte. Şi peste care n-au putut trece doar cu un duş, o casetă cu muzică de relaxare sau o înjurătură bine ţintită.


Top 5 minciuni pe care și le spun femeile

Rachel Hollis, autoare a mai multor bestseller-uri, consideră că multe femei nu reușesc să-și descopere adevăratul potențial din cauza mesajelor negative la care sunt expuse încă din copilărie și pe care, inconștient, continuă să și le spună de unele singure. În cartea Fată, deschide ochii!, apărută și la Lifestyle Publishing, parte a Grupului Editorial Trei, autoarea ține să precizeze încă de pe prima pagină a cărții faptul că „Viața ta depinde de tine”. Rachel Hollis e de părere că fericirea poate fi atinsă în momentul în care femeile înțeleg toate minciunile care le stau în cale. Cele 20 de capitole ale cărții sintetizează cele mai frecvente dintre ele, iar Rachel le explică pașii care trebuie făcuți pentru a le înlătura.

Potrivit lui Rachel Hollis, primele cinci minciuni pe care și le spun femeile sunt următoarele:

  1. Altceva mă va face fericită

Autoarea susține că, pentru a scăpa de această prejudecată, femeile trebuie să înceteze să se mai compare cu alte persoane, să se înconjoare de experiențe pozitive și să își dea seama ce anume le face fericite.

  1. O să încep de mâine

Rachel e de părere că disciplina este esențială, iar promisiunile față de sine, cele mai importante. „Când vrei cu adevărat ceva, găsești un mod de a obține acel ceva. Când nu vrei cu adevărat, îți găsești o scuză”, scrie ea.

  1. Nu sunt suficient de bună

Intrată într-un cerc vicios în care i se părea că oricâte ar face, tot nu e de ajuns, Rachel a învățat în timp să facă lucrurile unul câte unul, să nu mai fie obsedată de următoarea victorie și să aprecieze lucrurile simple ale prezentului. Ea detaliază cum a făcut asta în cartea care s-a vândut până acum în peste 2 milioane de exemplare.

  1. Sunt mai bună decât tine

„Ai făcut vreodată mișto pe seama cuiva? Ai arătat vreodată cu degetul în direcția cuiva și ai ignorat celelalte trei degete de la mâna ta care arătau în direcția ta? Să dai de pământ cu ceilalți nu te ridică pe tine mai sus”, precizează Rachel Hollis.

  1. Mi-e de ajuns să-l iubesc

„Oamenii te tratează cu mai mult sau mai puțin respect, în funcție de cât le permiți s-o facă […] Fiecare zi în care alegi să fii cine ești și alegi ce anume să crezi despre tine te ajută să stabilești standardele relațiilor din viața ta. Fiecare zi este o șansă de a o lua de la capăt”, consideră autoarea bestseller-ului „Fată, deschide ochii!”.


Prețuri de mini-vacanță la cărți și la evenimente cu autori Publica

Recent am sărbătorit Ziua Internațională a Cărții și a Drepturilor de Autor (23 aprilie). Între noi, iubitorii de lectură care au tot timpul o carte-două de terminat + alte câteva în wishlist, știm însă că adevărata sărbătoare abia acum urmează: mini-vacanța de Paște și 1 mai. Pentru a sărbători cum se cuvine, iată cadoul nostru: în perioada 25 aprilie–1 mai, beneficiezi de 20% reducere la toate cărțile disponibile pe publica.ro, inclusiv la noutăți! Dacă totalul depășește 130 lei, atunci suportăm noi taxele de transport. Comenzile se vor expedia începând cu ziua de joi, 2 mai.

Recomandăm Învățare, extraordinara carte a Tarei Westover, recent numită de Time printre 100 cele mai importante persoane din 2019, cărțile Youngster pentru a inspira viitoarele persoane importante ale lumii, cele mai recente titluri din Co-lecția de știință pentru a ne înțelege mai bine organismele și mediul înconjurător mereu în schimbare.

Nu ne supărăm dacă ne dai tag @editurapublica pe social media. #WorldBookDayEveryday

Pe baza unor cercetări desfășurate în 40 de țări, Bobby Duffy investighează în Pericolele percepției de ce nu reținem informații fundamentale despre lumea din jurul nostru, cum putem să ne tratăm ignoranța și de ce populațiile anumitor țări par mai informate decât altele.

Partea tare faină e că ediția în limba română a cărții va avea un capitol special care detaliază modul în care românii percep diverse situații sociale, capitolul fiind semnat de echipa Ipsos România, cu avizul autorului cărții!

Partea și mai faină? Te invităm la lansarea cărții, joi, 16 mai. Cărturești Verona, 18:30. Bobby Duffy este profesor de Politici Publice și director al Policy Institute din cadrul King’s College London. Anterior a fost director al Institutului de Cercetare socială Ipsos MORI. Alături de autorul cărții va participa la eveniment și Alina Stepan, country manager Ipsos România.

Pe lângă Guy Kawasaki și Robert Cialdini, care vor veni ca speakeri la Brand Minds 2019 + Bobby Duffy la lansarea de carte menționată mai sus, în perioada următoare ajung în România și Susan Fowler și Ron Kaufman, iar prietenii Publica primesc discounturi preferențiale la achiziția biletelor:

Susan Fowler, autoarea cărții Noua știință a motivării, vine în România pe 29 mai în cadrul conferinței The next challenges. Prietenii de la Human Invest ne oferă un preț special de acces la eveniment: 175 € + TVA/persoană; pentru a beneficia de el, nu uita să menționezi la rubrica observații codul de discount Human175.

Ron Kaufman, autorul cărții Cultura serviciilor superioare, ajunge la București în 6 iunie la conferința The Future of Service Excellence. Pentru a beneficia de discountul de 10% din prețul oricărui bilet, trimite un email la hello@upyourservice.ro cu codul PUBLICA.


Musicalul „MAMMA MIA”, câștigător al premiului „Spectacolul anului”

„MAMMA MIA!”, celebrul musical care aniversează în luna mai un an de când a cucerit și publicul din România prin reprezentații pline de emoție, muzică, dans și culoare, a fost desemnat „Spectacolul anului” de către „Actualitatea Muzicală”, prima revistă de muzică clasică și ușoară din România, fondată de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România (UCMR) în 1990.

Miercuri, pe 24 aprilie, în cadrul ceremoniei de premiere care a avut loc la Palatul Cantacuzino, „MAMMA MIA!”, primul musical de Broadway produs în România 100% independent, a fost recompensat cu premiul pentru „Spectacolul anului”, în 2018. Echipa care le-a adus românilor unul dintre cele mai îndrăgite musicaluri din toate timpurile s-a aflat pe scenă pentru a primi distincția: „E o emoție mare pentru noi toți. Într-adevăr, un proiect independent de acest fel, cu o distribuție mare, cu foarte mulți oameni în backstage necesită niște resurse care ne consumă, energie, dar aduce și bucuria de a vedea atâtea săli pline. Mulțumim și îi invit pe toți artiștii alături de mine, pentru ca showul e al lor!”, a declarat în momentul festivității de premiere Răzvan Ioan Dincă, regizorul spectacolului.

Creat de Catherine Johnson și producătoarea Judy Craymer care s-au inspirat din cântecele compuse de Benny Anderson și Bjorn Ulvaeus, foști membri ai formației ABBA, spectacolul a fost urmărit de 60 de milioane de oameni din 50 de țări. În România, spectacolul s-a bucurat de același succes atât în București, cât și la Cluj, Iași, Timișoara, Oradea, Craiova, Bacău, Galați, Constanța unde s-a jucat cu casa închisă. Spectatorii au venit de fiecare dată cu bucuria de a descoperi o frumoasă poveste despre iubire, relații, prietenie, pe versurile a 23 de piese ABBA, traduse și adaptate în limba română de Ernest Fazekas, cunoscut publicului spectator și ca interpret de musicaluri, actor, prezentator de radio. El a mai tradus „Fantoma de la opera”, „Rebecca”, „Romeo si Julieta”, „My Fair Lady”.

În regia lui Răzvan Ioan Dincă, „MAMMA MIA!” a adus în fața publicului nu numai o performanță extraordinară a unora dintre cei mai mari artiști și dansatori din țară, dar și peste 200 de costume create special pentru acest spectacol de stilista Eli Damanakis, 17 numere coregrafice concepute de Violeta Dincă, desfășurate într-un décor senzațional, realizat de arhitectul Petre Țalea, care a reprodus întru totul frumusețea insulei grecești.

În perioada repetițiilor, artiștii din „MAMMA MIA!” au avut șansa să lucreze împreună Mary Hammond, vocal coach de renume internațional, al cărei rol de advisor a fost unul foarte important pentru cele mai cunoscute musicaluri din toată lumea ca „Billy Elliot”, „Phantom of the Opera”, „Joseph”, „Cabaret”, „Funny Girl”, „Les Miserables”, „Cats”, „Jesus Christ Superstar”, „Mamma Mia!” și „Rent” și care a venit special de la Londra în România pentru o serie de traininguri vocale. În plus, „MAMMA MIA!”, care va reveni la Sala Palatului pe 30 octombrie 2019, a beneficiat în domeniul tehnic de experiența unei echipe londoneze de sound designer specializată pe acest timp de spectacol pe WEST END, iar luminile au fost realizate de profesorul și light designerul Daniel Klinger. Biletee pentru spectacolul din 30 octombrie de la Sala Palatului se găsesc în format electronic pe www.iabilet.ro și în magazinele Flanco, Diverta, Cărturești, Metrou Unirii 1, magazinele Muzica, IQ BOX, Uman,  Libmag, Casa de Balet și pe terminalele Selfpay. Online, se poate plăti cu cardul, Paypal, pe factură la Vodafone sau Orange sau ramburs prin Fan Courier oriunde în țară.

„Actualitatea muzicală” este prima publicație culturală care a inițiat premii de presă, oferite celor mai importante personalități din domeniile interpretare și creație muzicală și muzicologică, balet, cărți și filme documentare de specialitate, management cultural, festivaluri și concursuri de muzică. În cadrul edițiilor trecute au fost recompensați pentru realizări în carieră mai mulți artiști si personalitati ca Margareta Pâslaru, Corina Chiriac, Ștefan Bănică jr., Andra, Holograf, Direcția 5, Ionel Tudor, precum și cei mai reprezentativi compozitori și interpreți din lumea muzicii clasice.


Noi apariții la Editura Humanitas Fiction

Maja Lunde, Istoria albinelor

„Maja Lunde combină imaginația și cercetarea științifică în acest roman care țintește să transmită un mesaj convingător, un roman plasat într-un trecut sumbru, o modernitate deja condamnată și un viitor distopic.“ – Kirkus Reviews

Bestseller internațional publicat în treizeci și cinci de țări • peste un milion și jumătate de exemplare vândute în toată lumea • Bokhandlerprisen (Premiul librarilor norvegieni) în 2015 • cea mai bine vândută carte în Norvegia în 2015 • cea mai bine vândută carte în Germania în 2017 • doi ani consecutiv în topul Der Spiegel • selectată în cadrul programului Books at Berlinale în 2017 • una dintre cele mai vândute zece cărți în traducere din Marea Britanie în 2018 • roman în curs de ecranizare.

Neliniștitoare, revelatoare, emoționantă și scrisă cu o măiestrie aparte, Istoria albinelor unește în mod surprinzător trei voci distincte din trei epoci diferite într-un roman provocator despre supraviețuirea speciei umane. Relațiile cele mai puternice și în mod paradoxal cele mai fragile, cele dintre părinți și copii, sunt puse în echilibru cu aceea asupra căreia rareori reflectăm – relația dintre om și natură.

Mo Yan, Un lup atârnă în cais, cu capul în jos

De la publicarea, la începutul anilor ’80, a primei sale proze până în prezent, Mo Yan a scris peste optzeci de povestiri și nuvele. Înzestrat cu o măiestrie aparte în mânuirea tehnicilor narative și a limbajului eliberat de tiparele convenționale, el construiește o proză inconfundabilă în care îmbină tradiția cu modernitatea, realul cu elementele fantastice, satira cu lirismul, critica socială cu absurdul.

Scrise într-un interval de treizeci de ani, între 1986 și 2006, cele șaptesprezece povestiri reunite în volumul Un lup atârnă în cais, cu capul în jos se inspiră din episoade emblematice din istoria modernă a Chinei, cum ar fi Războiul de Eliberare Antijaponez și Revoluția Culturală, ce și-a pus definitoriu amprenta asupra operei lui Mo Yan, dar și din evenimente aparținând istoriei recente, în care politica nașterii unui singur copil generează adevărate drame și determină apariția unor strategii cu totul neobișnuite de supraviețuire.

J.M. Coetzee, Ținuturi în crepuscul

Primul roman al lui J.M. Coetzee, Ținuturi în crepuscul, cristalizează, prin două povești distincte, teme sensibile, precum cea a războiului, cu toate atrocitățile lui, a iubirii și mitogenezei, ideea de apartenență la o națiune sau la o etnie și fenomenul ciocnirii civilizațiilor, așa cum se întâmplă, pe de o parte, între coloniștii olandezi și populațiile băștinașe africane în secolul al XVIII-lea, iar pe de altă parte, între Statele Unite ale Americii și civilizația Orientului Îndepărtat în timpul conflictului din Vietnam, care a marcat istoria celor două țări în secolul trecut.

Prin personajele și poveștile pe care le conturează, Coetzee propune un roman al relațiilor disfuncționale, deopotrivă cu ceilalți și cu sine, al jocurilor de putere și al exploatării conjuncturale a pozițiilor de forță, replicate în contexte istorice și spații geografice complet diferite.

Nikolai Leskov, Pelerinul vrăjit

Un roman picaresc de mici dimensiuni, dar plin de forță, uimitor, deconcertant, de o bogăție inepuizabilă a poveștii, de la un clasic al literaturii ruse mai puțin cunoscut, nedreptățit, poate, de contemporaneitatea cu marile nume ale secolului al XIX-lea.

Ivan Severianîci Fliaghin, fiul unui iobag din gubernia Oriol, află într-un vis prevestitor că i-a fost „promis lui Dumnezeu“ de către mama sa, care a murit la nașterea lui, și că, dacă nu se călugărește, „va pieri de multe ori și n-o să piară niciodată până va veni pieirea sa adevărată“. La început, refuză să plece la mânăstire, și astfel începe o viață lungă plină de pere­grinări, de aventuri dintre cele mai incredibile și de întâmplări cumplite. Și într-o zi, aflat pe un vas pe lacul Ladoga, îndemnat de tovarășii de călătorie, începe să-și depene povestea.


Gala ARTfel 2019 la TNB

Aflată la a 5-a ediție (a doua în acest format), Gala ARTfel 2019 se va afla sub semnul autenticității și al implicării tuturor românilor în fenomenul cultural-artistic. Acest fenomen se naște de fiecare dată când între creator și spectator își fac loc emoția, cunoașterea și apropierea, indiferent ce preocupări avem. În cadrul Galei nu ne vom împărți în corporatiști sau mici întreprinzători, în simpatizanți ai puterii sau ai opoziției, în umaniști sau realiști, în culți sau inculți, ci vom susține adevărul, profesionalismul și originalitatea, ca principii fundamentale fără de care un popor nu poate evolua.

Gala se va desfășura în data de 13 mai la Teatrul Național București, Sala Atelier, începând cu orele 19. Organizator este ARTfel ACF, producător și promotor a zeci de evenimente susținute în orașe culturale importante ale României, dar și la Paris, în trei domenii cheie: muzică, teatru și carte.

Programul Galei (2h):

Proiect „FridayARTfel”: In parteneriat cu Societatea muzicală, ARTfel lansează un program cultural dedicat românilor talentați care activează în diferite industrii.

Speaker: Costică Roșoiu, co-fondator ARTfel. Costi are o experiență bogată în dezvoltarea oamenilor și a companiilor și este promotor activ al talentului autentic. După mulți ani în care a contribuit semnificativ la dezvoltarea unor companii din diverse domenii, are propria afacere cu focus pe dezvoltare, wellbeing și suport pentru persoane fizice și companii. 

Poezie: Sabina Sandu este medic și poetă. Sabina dezvăluie în creațiile sale frânturi de suflet ce transcend ocupația de zi cu zi și va fi acompaniată pe scenă de un artist ARTfel.

Flaut si Autenticitate: Moment artistic flaut-retorică având ca temă autenticitatea. Din repertoriul muzical nu vor lipsi: Sinatra, Debussy, Piazzolla și Morricone.

Interpreți: Ioana Bălașa este flautistă a Filarmonicii “George Enescu” începând cu anul 2014 și a avut șansa de a cânta sub bagheta unor dirijori renumiți, precum Cristian Măcelaru sau Leo Hussein. Debutul său ca solistă pe scena Ateneului Român a fost în cadrul stagiunii muzical-educative “Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica.”

Speaker: Florin Coman este co-fondator ARTfel și are experiență in domeniul financiar-bancar. Florin este cunoscut ca autor al piesei de teatru „EU nu contez” si al „Trilogiei lui Nice”.

Omul dincolo de politică: Moment aparte al unui invitat special, fost ministru, care a acceptat provocarea noastră de a renunța la costum și la orice retorică politicianistă pentru a ne vorbi despre noua sa carte.

Speaker: Cătălin Predoiu, un profesionist consacrat din domeniul juridic, fost ministru al Justiției și fost Prim-Ministru interimar, singurul ministru care a fost menținut în funcție cinci guverne consecutive, autor al mai multor cărți în domeniul juridic, ne va prezenta dintr-o perspectivă personală cartea „Puterea Justiției și Justiția Puterii”.

Recepție: autografe, achiziție de cărți, socializare și șampanie.

Intrarea se face doar pe baza de invitații. Daca doriți sa participați, vă rugăm să ne contactați la adresa: florincoman15@gmail.com, telefonic la 0721 370 322 sau la 0722 537 542 sau să apăsați butonul “particip” în cadrul evenimentului creat pe Facebook. Invitațiile vor fi onorate în limita capacității sălii, în ordinea solicitărilor primite.

Pentru mai multe detalii vizitați pagina: https://web.facebook.com/Clubul.ARTfel/.

Articole similare

Dorian se vede la UNTEATRU

Jovi Ene

Program consistent de evenimente dedicate profesioniștilor, la standul Suediei din cadrul Bookfest 2017

Jovi Ene

TRIP TALKS #32: India. Drumul răbdării, cu Andreea Vasile, povestitor

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult