Carti Eseuri

Alianța – managementul talentelor în era conectivității

”Alianța. Managementul talentelor în era conectivității”, de Reid Hoffman, Ben Casnocha, Chris Yeh
Editura Publica, București, 2016
Traducere de Dana Gheorghe

Reid Hoffman este cofondatorul LinkedIn, cel mai mare serviciu de socializare profesională a erei digitale, numărând peste 300 de milioane de utilizatori din peste 200 de țări. Alături de el, cofondatorul Comcate INC., Ben Casnocha și expertul în domeniile high-tech, Chris Yeh, propun cititorilor prin volumul (apărut la editura Publica) Alianța – Managementul talentelor în era conectivității, o veritabilă analiză a eticii antreprenoriatului. Revalorizarea eticii, miza înaltă care se pune pe comportamentul moral în cadrul companiilor reprezintă, poate, cel mai mare fundament valoric al studiului de față. Astfel, cei trei semnatari galonați ai cărții aduc în fața publicului, la capătul unor analize consistente de marketing și HR, ideea unei alianțe apte să consolideze într-un mod inovator și solid relația clasică angajat-angajator. Dar ce este, în fond, această Alianță? Ei bine, cum însăși autorii o spun destul de limpede: Alianța reprezintă un plan concret de a investi în viitorul pe termen lung fără a sacrifica prin asta adaptabilitatea. Alianța conferă valoare angajaților, un plus de adaptare și de specializare, iar managerilor le oferă instrumente și sfaturi pentru a colabora mai bine cu subordonații lor, sfătuind totodată companiile cum să își rețină angajații cu spirit antreprenorial.

Ca Alianța să fie funcțională, ea presupune o serie de tehnici și tactici cuplate în jurul unui concept denumit misiuni de implementare, care atribuie angajaților diferite roluri menite să consolideze relațiile contractuale. Astfel, misiunile devin o tehnică de management al talentelor cuplate într-un algoritm de genul: I. Misiuni de rotație (aplicabil angajaților noi), cu un interval temporar situat între 1 și 3 ani: II. Misiuni de transformare, negociate nominal prin transformarea carierei angajatului sau transformarea companiei, cu un interval de 2-5 ani, și III. Misiuni fundamentale care sunt negociate individual și care au o alianță pe termen lung (chiar pe viață) între angajat și angajator.

Rolul companiilor este să-și testeze și să-și apropie, prin filtrul acestor strategii, oamenii cu vocație de antreprenori (singurii capabili să aducă nemijlocit un plus de valoare companiilor).

Autorii cărții sunt conștienți că, la capătul acestor misiuni de implementare și testare, obiectivele și valorile angajatului, laolaltă cu cele ale companiei, au șanse minim reale ca ele să se suprapună la modul absolut, prin urmare, dezideratul urmărit este nu congruența perfectă, ci o suprapunere pozitivă, armonioasă și benefică între interesele angajatului și cele ale companiei pe perioada determinată a misiunii.

Principiul alinierii presupune fixarea și comunicarea în chip limpede a misiunii și a valorilor companiei, identificarea fără echivoc a aspirațiilor și intereselor companiei și ale angajatului, iar pașii care ajung să pună în practică acest deziderat sunt:

1. Stabilirea și comunicarea limpede a misiunii și a valorilor companiei

2. Aflarea, în urma unui dialog onest, a aspirațiilor și a valorilor fundamentale ale angajaților

3. Obținerea colaborărilor celor trei părți, angajator, manager, angajat.

Toate aceste procese etapizate proclamă comunicare și un dialog onest, ele funcționând ca un catalizator al încrederii fundamentale în relațiile reciproce, inclusive în relațiile de muncă.

Soliditatea și etica transparentă a alianței face ca, atunci când una dintre părți nu-și respectă angajamentele, consecințele să fie durabile și intens dezavantajoase pentru cine încalcă contractul.

Alianța are cumva efectul unui soi de ‘perpetuum mobile’ care, prin mișcarea ciclică permanentă între companii și angajați, conferă un schimb echitabil și benefic fiecărei părți.

Volumul lui Reid Hoffman, Ben Casnocha și Chris Yeh oferă în paginile de final inclusiv câteva modele contractuale ale Alianței. Una peste alta, studiul Alianța – managementul talentelor în era conectivității  reprezintă o remarcabilă mostră de cultură a angajării care nu trebuie să lipsească – la nivel de lectură și aprofundare – din strategia oricărei companii care vrea să investească – în acord cu dezideratele erei digitale – în viitor.

Puteți cumpăra cartea: Editura Publica.

Articole similare

Prima sticlă de Whiskey

Sabin Danita

Evreul improbabil. Mihail Sebastian: o monografie ideologică, de Mihai Iovănel

Jovi Ene

Lansarea cărții Disconfort Residence, de Radu Negoiţă

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult