-Cinemateca lui Zavoi prezinta un film care ma atrage fie numai daca ma gandesc ca, în acest an, am fost la Meteore: Metéora, de Spiros Stathoulopoulos. Iata ce spune Adriana despre acest film: ”Frumuseţea cu care m-a orbit acest film ingenios este departe de istoria iubirii complicate şi a aerului religios ci este interpretarea şi inserarea unor delicioase elemente grafice desprinse parcă din cărţile de colorat. Pe alocuri, vă veţi delecta cu o Rapunzel căreia îi creşte părul în mod miraculos, suficient de mult cît să ajungă pînă la prinţul care îşi croieşte drum pe cosiţele împletite. Prăpastia dintre cei doi capătă o culoare aurie, ca o icoană bizantină poleită, iar personajele devin conturate în linii subţiri, cu feţe umbrite ca cele ale sfinţilor din biserici.”
–Cateva cifre interesante din box-office-ul international aflam de pe DMovieblog. Iata una dintre ele: ”In Polonia Blue Jasmine-ul lui Woody Allen a strans in 3 saptamani 1.6m $, mai mult decat Man of Steel in toata perioada de stationare in cinematografele poloneze (1.2m $). De unde se poate trage linistit concluzia ca un batranel ex-nevrotic e mai tare decat Superman, noul Superman.”
–Pe Istoriafilmului.ro, ca de obicei articole interesante. Cel semnalat in aceasta saptamana este cel semnat de Horatiu Damian, intitulat ”Istoric fara vocatie” si care analizeaza filmul istoric românesc: ”Dintre toate filmele produse, rămân valabile doar două. Primul film e Mihai Viteazul (r. Sergiu Nicolaescu, 1971). Lungimea (două serii) nu descurajează, nu e respingătoare. Filmul are intensitate, energie, e alert. Da, inventariază toate bătăliile relevante purtate de principe. Sigur, îi lipsește dimensiunea psihologică, personajele nu au adâncime. Însă ne reamintim: filmul istoric nu echivalează cu procesul verbal. De aceea Mihai Viteazu rămâne o reușită, condamnată la singurătate de n-ar avea pereche. (…) Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu (r. Malvina Urșianu, 1980) constituie celălalt membru al binomului.”
(Jovi)
-Andrei Gorzo scrie la liternet.ro despre noul film al lui Porumboiu, ‘Cînd se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism’: ‘Complacerea într-o conştiinţă a derizoriului îşi are riscurile ei – riscuri de care Porumboiu ar trebui să ţină cont pe viitor -, dar, pînă una-alta, Metabolism… e o bucată de cinema evoluat pînă la un nivel la care nu are concurenţă în producţia românească din 2013.’
-Bernardo Bertolucci a realizat primul sau film dupa aproape un deceniu de pauza ‘Io e te’. L-a vazut Stefan Aganencei de la EliberART: ‘Ca majoritatea operelor de autor, Io e Te consumă aceeaşi dramă patologică de cuplu, doar că aici ni se developează contactul dintre o soră şi-un frate vitreg – un izolat şi-un fugar care nu vrea să meargă la schi şi se închide pe nesimţite în subsolul casei fără ca mama sa să simtă cea mică brumă de bănuială – şi-o dependentă parazitară care se refugiază în acelaşi subsolic cuib de viespi.’
-Sandy scrie despre ‘Lupu’, ultimul film in care a jucat Sergiu Nicolaescu, pe care l-a vazut in cadrul „Noptii albe a cinematografiei romanesti”. Diagnosticul este necrutator: ‘Filmul Lupu m-a dezamagit. Nu stiu ce as mai putea adauga. Imi cer scuze ca am fost atat de revoltata. Am incercat sa caut si aspecte pozitve. Tot ce mi-a venit in cap a fost un cadru frumos de noapte cu o luna plina…si alte cateva cadre cu personajele care as fi putut sa le caracterizez ca fiind niste frumoase compozitii de tablou. Poate ca nu fac parte din publicul tinta al unui astfel de film, dar abia astept sa vad ce reactii vor mai aparea. Pana una alta, pot sa sun ca aseara, la film, putini oameni din sala au aplaudat…poate pentru ca echipa filmului era in sala si urma o sesiune de interviu cu echipa. Nu am vrut sa mai stau la asta pentru ca m-as fi enervat si mai tare. Trist.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
–”Yi dai zong shi” (2013) – The Grandmaster
–”Când se lasă seara peste București sau metabolism” (2013)
–”Planes” (2013)
–”Paranoia” (2013)