Prin blogosfera literara Recomandat

Prin blogosfera literara (17 – 23 septembrie 2012)

Imi face placere sa impartasesc placerea lecturilor de pe site-ul Lyrique Roumaine Classique, unde CIndrel Lupu, constructor de punti intre lumile poziei romane si a celei franceze si manuitor iscusit de cuvinte in ambele limbi ne delecteaza cu versiunile franceze ale clasicilor nostri. Iata varianta sa la ‘Seara pe deal’:

Le soir aux prés le buccin sonne sa tristesse,

Des hardes qui montent, sous des étoiles en liesse,

Les eaux qui pleurent, pures jaillissant des fontaines ;

Près d’un tilleul, amour, t’attends que je vienne.

Adriana Gionea scrie la BookMag despre ‘Cartea fiului’ a lui Norman Manea: ‘Romanul scris de Norman Manea este nostalgic, dar nostalgia se naşte din întâmplări netrăite şi locuri nevăzute, apărută mai ales în rândul cititorilor din prezent care sunt captivaţi de personaje din alte timpuri. Pentru ei ficţiunea scorneşte oglinzi în care apar dubluri enigmatice, labirinturi rămase în afara timpului şi multe străzi lăturalnice, unde artiştii din prezent şi din trecut regizează mascarade naive şi amare.’

Adina Dinitoiu recenzeaza pentru Observator Cultural ‘Femeile insomniacului’ a lui Radu Tuculescu: ‘…Femeile insomniacului este o carte inegală, ezitantă în ce priveşte construcţia de ansamblu şi trecerile fluctuante de la parodic la melodramatic, de la erotic la burlesc sau patetic. Dialogurile personajelor sînt adesea artificiale, cu fraze care sună nefiresc, iar secvenţele lirice, muzicale suferă, la rîndul lor, de un soi de patetism.’

Alex Goldis judeca si el destul de aspru romanul cel mai recent al lui Alexandru Ecovoiu ‘Dupa Sodoma’ în România literară: ‘Persistentă rămâne, la finalul lecturii, senzaţia că Alexandru Ecovoiu şi-a ratat romanul cu câţiva aşi buni în mânecă. După Sodoma e o carte doldora de situaţii şi de scenarii interesante, rezolvate extrem de grăbit sau, dimpotrivă, lăsate în paragină. ‘

Stefan Zweig este unul dintre autorii mei preferati si m-a interesat si recenzia lui Micawber la cartea sa de memorialistica ‘Lumea de ieri’ tradusa recent pentru Humanitas: ‘Lumea de ieri rezistă, cred, mai mult prin prima ei parte, cea de evocare a Austro-Ungariei ultimilor 30 de ani ai imperiului şi, parţial, prin paginile consacrate Primului Război Mondial. După asta lucrurile se tulbură, explicabil poate, pentru că ne apropiem de prezentul scrierii, şi nu mai există aceeaşi forţă, în ciuda patosului vădit pe care autorul l-a pus în unele pagini. E şi acesta unul din efectele renghiurilor pe care le joacă posteritatea.’

(Dan)

Constantin Piştea scrie despre „Unde sunt eu în toată povestea asta?”, de Emir Kusturica, despre care am scris şi eu aici: „Din intenţia lui Emir de a-şi recupera şi a-şi pune în ordine amintirile a rezultat mai mult un crochiu despre personalitatea sa nonconformistă, implicată socio-politic, precum şi despre fiul, soţul, tatăl Emir Kusturica. Mai puţin regizorul, omul de platou. Dar Emir cel din carte e acelaşi Emir din filme, pentru că autobiografia lui conţine acelaşi amestec de umor şi dramă ca şi filmele sale.”

(Jovi)

Contributori: Dan, Jovi.

Articole similare

No Strings Attached (2011) – 2

Jovi Ene

Realism și suprarealism: Biutiful (2010)

Dan Romascanu

Stația de tren din centrul Europei: Trenuri bine păzite (1966)

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult