
Regia: Pedro Almodovar
Actori: Carmen Maura, Antonio Banderas, Julieta Serrano, Rossy de Palma, Maria Barranco
Acesta a fost filmul care l-a propulsat cu adevarat pe Almodovar in atentia publicului international, cauza principala fiind nominalizarea la premiul Oscar pentru cel mai bun film strain. Aici avem de-a face cu melodrama perfecta, combinata cu comedia de situatie si de limbaj, toate in formele ce sunt aproape de desavarsire: umor fin, sentimentele expuse pe toate lungimea filmului si in toate formele, usurinta de limbaj, dar si de actiune. Un Almodovar in plina forma, ajutat si de un scenariu bun, antrenant in conversatiile sale, inspirat de o piesa de teatru a lui Jean Cocteau.

Carmen Maura este cea in jurul careia se invarte toata actiunea, ea agita spiritele, ea uneste personajele, totul pentru a-si regasi iubitul, care a parasit-o pentru o alta femeie. Nu isi doreste sa il recucereasca (sau nu arata ca doreste asta), dar vrea sa il intalneasca pentru ultima oara pentru a-i spune cat de mult l-a apreciat. In jurul acestui ideal, realizat in cele din urma, sunt unite toate celelalte persoane din viata lui si a ei. Filmul pare realizat intr-un singur loc, ca intr-o piesa de teatru, apartamentul lui Pepa Marcos (Maura) fiind atat de spatios si de elegant, incat toti sunt atrasi de sucul de rosii plin de somnifere, de terasa eleganta si loc ideal de sinucidere, de patul mare care tocmai fusese incendiat.
Antonio Banderas continua rolurile din filmele lui Almodovar, de data aceasta nu atat de vertiginos ca in cele anterioare, fiind doar un barbat aparent timid (si in tiparul fizic, de asemenea, cu ochelari si tunsoare specifica), dar care nu ezita sa sare asupra femeilor chiar la prima intalnire. Nu este singurul personaj ciudat, acestea populeaza tot filmul, de unde si numeroasele situatii amuzante, venite parca de nicaieri: o femeie cu tentative de suicid, care tocmai terminase o aventura (sexuala) cu niste teroristi siiti, sotia lui Ivan, care ar dori sa ucida pe toata lumea si sa incheie cu propriul sot. Numai Pepa pare normala, nu pare impresionata de excitatia celor din jur si ea este cea care, in cele din urma, va rezolva situatia si…filmul.