-A inceput TIFF, si ‘liternet.ro’ relateaza si publica zilnic cronici de la festival. Iata ce scrie Aura Schussler despre ‘Pafsi’, în regia Toniei Mishiali, un film venit din Cipru, spatiu cinematografic putin cunoscut la noi: ‘Pafsi / Pause / Pauză, devine mai mult decât un simplu strigăt de ajutor al unei femei casnice prinse în mrejele unei căsnicii nefericite. Filmul expune itinerarul unei întregi categorii umane (aceea a genului feminin), care ea însăşi este nevoită să producă o serie de schimbări în interiorul propriei mentalităţi, astfel încât să se elibereze de opresiunea genului masculin.’
-Tot de la TIFF, Emil Calinescu relateaza despre ‘Puritatea razbunarii’ al danezului Christopher Boe: ‘Fara sa intru in alte detalii, povestea este una foarte buna, simtindu-se in dese randuri faptul ca vorbim despre o ecranizare. De aici, insa, porneste o a doua discutie, legata de diferentele dintre carte si film. Necitind cartea, ce inca nu a fost tradusa la noi, eu pot doar anticipa, banui, pronostica, spuneti cum doriti. Caci pe cat de buna si de captivanta este povestea, pe atat de stangaci este pusa in aplicare. Branza buna in burduf de caine, cum ar zice romanul.’
-Adriana Gionea de la ‘PostModern’ a vazut ‘Cyrano, mon amour’ al lui Alexis Michalik si a fost incantata: ‘Distins cu Premiul Publicului la Festivalul Filmului Francez, Cyrano, mon amour readuce în prezent parfumul comediilor franceze de altădată, care nu se vor demoda niciodată în ochii spectatorilor ce vor să intre într-o sală de cinema pentru a se lăsa fermecaţi de imagini picturale, cu decoruri fastuoase Belle Epoque, de costume extravagante şi de replici savuroase. Pe toată durata filmului te vei simţi extras din prezentul nostru alert şi dus tocmai în Parisul cafenelelor boeme, devenit sinonimul vieţii trăite cu şarm spumos, nonşalanţă chic şi libertinaj situat între plăcerea discuţiilor spirituale şi lejeritatea burlescă.’
-Angela de la ‘CineAmator’ scrie despre cea mai recenta versiune a lui ‘Aladdin’ semnata de Guy Ritchie: ‘„Aladdin” este un remake care reuseste sa se apropie de original si poate chiar, cu putina indrazneala, sa ii depaseasca standardele. Pastrand ideea de a fi erou, filmul vine cu o reinterpretare mai radicala a personajului lui Jasmine, care acum nu mai este o domnita la anaghie si reuseste – intocmai. Isi face vocea auzita, oferind cu aceasta ocazie una dintre cele mai frumoase momente din ultimele scenete de basm marca Disney – cu inspiratie si fara a reinventa genul. De vazut cu inima deschisa.’
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Cyrano mon amour” (2018)
–”Les amants du Pont-Neuf” (1991)
–”Death and the Maiden” (1994)
–”Aladdin” (2019)