O mare problemă a scriitorilor de astăzi este legată de vânzarea cărților lor și de faptul că majoritatea statisticilor spun că oamenii cumpără din ce în ce mai puține cărți și, normal, citesc și mai puține. Una dintre ultimele studii de piață arătau, de exemplu, cu referire numai la țara noastră, că doar 42% dintre români abia dacă mai citesc o carte pe an și fiecare dintre ei nu cheltuie mai mult de 5 euro pentru lectură, în același interval de timp.
Ce trebuie așadar să facă scriitorii (despre edituri, agenții de PR altădată) pentru a însufleți vânzarea propriilor cărți?
În infograficul de săptămâna aceasta, sunt descrise 7 idei de marketing pentru scriitori, acele măsuri pe care aceștia trebuie să le ia pentru a reuși în această meserie ”teribilă”, măsuri care le-ar putea aduce chiar profit. Ideile diferă de la scriitor la scriitor, dar cele de mai jos sunt cele mai importante și care se regăsesc în majoritatea descrierilor. Care sunt ele, pe scurt?
- Faceți publicitate cărții dvs., promovați-o!
- Folosiți internetul!
- Construiește o platformă.
- Caută o cale să ajungi la cititorii tăi.
- Comunică esențialul cu fanii tăi.
- Caută informații despre marketing de la autorii tăi preferați.
- Ia toată munca drept un angajament personal.
Pe larg, în infograficul de mai jos:
Sursa: Visual.ly.
1 comment
Majoritatea dintre noi se jeneaza sa-si faca singur reclama. Eu rosesc si atunci cand spun pretul cartii… desi nu castig nimic de pe urma ei. Citind aceste sfaturi voi incerca sa trec peste aceasta bariera si sa povestesc ceea ce critica, emisiunile de televizor si radio au spus deja despre textele mele, ca de exemplu despre volumele aparute in ultimii ani („Träumerei”, „Jurnalul unei emigratii”, „Ploaia din mine”)
Muzicalurile ale caror librete le-am scris, se joaca mereu si teatrele, opera le face reclama.
Reflectez asupra anumitor aspecte in urma lecturii acestui articol…