-Despre un film dragut, ce il voi viziona si eu in perioada urmatoare, scrie Raluca Machis pe LaPunkt.ro. Este vorba de At Middleton: ”Filmul lasă impresia unui rom-com cu final compromis, însă mie mi-a parut mai mult o poveste de parenting. Probabil că depinde foarte mult cine este spectatorul. Eu am simțit parcă durerea aceea, de care sigur nu voi fi scutită, când copilul meu își va îndesa viața într-un geamantan și va căuta un alt loc unde să și-o despacheteze, considerând că părinții și-au făcut numărul și e timpul să devină doar martori.”
(Jovi)
-La liternet.ro Alexandra Nistoroiu scrie despre ‘The Sovel is Too Small’ documentar pe care l-a vazut in cadrul festivalului One World Romania dedicat drepturilor omului: ‘Ritmul alert al documentarului, cu accente ludice, muzica folosită incredibil de ingenios (imnurile comuniste punctează excelent atât entuziasmul nostalgic, cât şi ironia discretă din tonul regizorului) şi montajul atent al imaginilor de arhivă cu cele filmate special pentru documentar compun arsenalul cu care The Shovel Is Too Small reuşeşte să vorbească despre dispariţia unei lumi, cu tot ce a avut ea mai urât, mai frumos, mai demn, mai penibil. Este o mostră de iugo-nostalgie, dar, în acelaşi timp, şi o bucăţică de istorie alternativă.’
-‘Closer to the Moon’ al lui Nae Caranfil continua sa atraga atentia cronicarilor din blogosfera. Iata ce scrie Andrei Crăciun de la metropolis.ro: ‘„Closer to the Moon” mi-a spulberat necredința. Desigur, filmul aceasta, ca și „Restul e tăcere”, e o declarație de dragoste pentru cinema, cum poate doar Claude Lelouch să mai fi reușit. Nu-i lipsesc nici lui lăutarii, se trăiește, pe alocuri, ca într-o viață posibilă, ca-ntr-o crâșmă din Obor. Dar, cu “Closer to the Moon”, Nae ne părăsește. Este regizorul unui spectacol de-acum universal. Nu mai e românesc acest film. Firește, nici nu mai trebuie să fie în epoca globalizării și a coproducțiilor.’
–Sebastian Ceolca de la Filmsense a fost mai putin entuziasmat: ‘În portofoliul regizorului, Closer to the Moon rămîne o încercare laudabilă de a populariza filmul şi în afara graniţelor României, căci la noi, precum ştim, Caranfil nu a dus şi nu va duce niciodată lipsă de popularitate. Dar atît timp cît o pancartă pe care este scris “se filmează” este mutată de la stînga la dreapta de un personaj non-vorbitor de limba română, iar condiţiile în care protagoniştii întîmplării reconstituie celebrul jaf întrec prin distracţie orice extra-activitate din programul unei tabere de vară pentru adulţi, mi-e teamă că spectatorul străin va ieşi uşor derutat din sala de cinema.’
-La ‘Marele Ecran’ am citit o cronica despre ‘Scenic Route’: ‘Doi tipi calatoresc prin desert. La un moment dat masina li se strica. Vor scapa ei oare? Cu o premisa atat de clara e usor de captat interesul iar filmul fratilor Goetz (dupa un scenariu de Kyle Killen, autor al seriei TV Awake) ofera exact ceea ce promite: o mare de incertitudine privind soarta personajelor din prim plan. Scenic Route reprezinta exact opusul unui blockbuster, prin aceea ca e plasat majoritar pe marginea unei sosele pustii si axat pe conversatiile si caracterele celor doi protagonisti. Poate ca suna a plictiseala dar filmul e departe de asa ceva. E un road-movie expert filmat, care folseste din plin decorul natural, un thriller la foc mic, o comedie inteligent scrisa si o drama personala cu doi actori excelent distribuiti.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
–”300: Rise of an Empire” (2014)
–”True Detective” (2014)
–”Better Living Through Chemistry” (2014)