Love and Other Impossible Pursuits (2009) – Cealalta femeie
Regia: Don Roos
Distributia: Natalie Portman, Scott Cohen, Lisa Kudrow, Charlie Tahan
Puteti cumpara DVD-ul acum, de pe site-ul ProVideo.ro.
Întotdeauna admirator al tinerei actriţe Natalie Portman (pe care am susţinut-o puternic la ultima ceremonie a Premiilor Oscar), am ales acest film şi pentru ea, considerând că este corect din partea mea să îi cunosc şi alte filme ale carierei, mai vechi şi mai puţin cunoscute. Nu ştiu încă dacă m-am înşelat cu filmul ei din 2009, pentru că impresiile sunt amestecate, iar filmul a părut izbitor de asemănător cu „The Rabbit Hole”. Cu toate acestea, drama este autentică, pentru că pentru eroină nu este greu să îţi pierzi copilul atunci când el este atât de mic, iar vinovăţia pe care o simte este fără limite.
Emilia (Natalie Portman) este în momentul de cumpănă al vieţii sale: după ce a comis supremul sacrilegiu la muncă, atrăgându-l într-o relaţie extraconjugală pe Jack (Scott Cohen), ce l-a determinat pe acesta să îşi părăsească soţia, viaţa ei, până atunci fericită, se transformă într-un adevărat coşmar. Copilul care s-a născut din relaţia lor moare la câteva zile după naştere, iar ultima noapte a acestuia (aşa cum ni se dezvăluie ulterior) o urmăreşte pe Emilia pentru totdeauna, nefiind niciodată convinsă cu privire la adevărata natură a morţii: este ea vinovată, a murit din cauze naturale?
Drama porneşte din această cheie pentru a se ramifica în multiple încrangături în toate momentele filmului. Pe lângă sentimentele de vinovăţie şi remuşcare, Emilia trebuie să se raporteze tot timpul şi la cei din jur: la Jack (şi el trist şi apăsător, dar care pare că supravieţuieşte mai bine suferinţei date de pierderea copilului), la William (copilul lui Jack din prima căsătorie, un băiat inteligent, dar care are nevoie de sprijinul celor din jur), la fosta soţie a lui Jack, care apare mereu în cadru, protejându-şi copilul şi încercând să aducă ordine în viaţa celor din preajma ei.
Este, în primul rând, o poveste despre pierderea unui copil şi lupta unei mame pentru a-şi reveni, pentru a reveni cumva (dacă va putea vreodată) la viaţa normală, aşa cum a fost anterior. Pe de altă parte, lupta ei nu este doar de revenire, ci şi pentru a putea iubi o altă persoană: se pare că, după moartea copilului, sentimentele i s-au estompat, nici soţul nu îl mai simte aproape, cu atât mai puţin un copil al acestuia dintr-o căsătorie anterioară. Este o luptă surdă, cu prea puţine şanse de reuşită şi poate din acest motiv filmul este trist, apăsător, cu prea puţine momente de bucurie autentică din partea personajelor. Va reuşi Emilia greaua încercare de reconstruire a vieţii? Greu, dar nu imposibil.