”Malad”, de Alexandru Voicescu
Editura Herg Benet, București, 2015, 224 p.
Malad de Alexandru Voicescu este un roman ce se adresează publicului tânăr, adolescent, cu trape misterioase, blesteme seculare și glamoare tehnicoidă: Andrei Marcus, de 32 de ani, este „ultimul perfect bogomil”, capabil „să vadă”. Condus de o misterioasă Carte Neagră, ce se hrănește cu viețile oamenilor, personajul principal își descoperă treptat abilitățile în antrenante schimbări de decor, în fond wikipedizări de la alfabetul glagolitic la lumea publicității (cu briefing și coffe break), din Spania sau Argentina juntelor la Italia contemporană, trecând prin Praga, o capitală a nopții, sau cu popasuri în Elveția ori în zona rurală de pe lângă Timișoara. Provocările sunt majore, iar o frază precum „scopul luptei lui Bedros era acela de a se furișa în Sinele geamănului său și de a-i fura nimic mai mult decât inima” poate să fie o adevărată definiție a acestui tip de literatură.
Roman cu decor internațional, cu un vocabular dominat de anglicisme sau de neologisme neadaptate („a juca wii”, „a fi brief-ul cuiva” ș.a.), Malad este debutul celui care conduce editura Herg Benet, specializată în lansarea unor valuri de autori în ultimii 5 ani, pasionați, marea majoritate, de gothic și noir ; Alexandru Voicescu se înscrie astfel în curentul pe care editura l-a creat (cu o producție destul de vastă și în ceea ce se poate numi poezie), alături de autori precum Radu Găvan, Cristina Nemerovschi sau Flavius Ardelean.
Un motto-adresă de streaming subliniază misterul pe care îl manipulează romanul; adresa vimeo.com/9500231 are drept răspuns următorul mesaj: „ Sorry, there is no video here. Either it was deleted or it never existed in the first place. Such are the mysteries of the Internet.”
1 comment
romanul are o calitate : se termina repede.