Știrile săptămânii: Harry Potter, romanul Fluturi de Irina Binder și cărțile de colorat pentru adulți domină topul vânzărilor de carte în rețeaua CLB pe 2016; Pre-suasiune: noul bestseller semnat de Robert Cialdini, la Editura Publica; Noutate Editura Vellant – „o biblie”, de Philippe Lechermeier; Arte şi Meserii #14 a meşterit poveștile artiștilor români şi internaţionali şi va fi distribuită național; Invitație la eșafod – premieră pe țară – Teatrul Național din Iași.
Harry Potter, romanul Fluturi de Irina Binder și cărțile de colorat pentru adulți domină topul vânzărilor de carte în rețeaua CLB pe 2016
Compania de Librării București (CLB), cel mai vechi lanț de librării din România, a realizat bilațul vânzărilor de carte din capitală pe anul 2016. Datorită faptului că CLB este singurul lanț de librării care este prezent cu spații comerciale în toate cele 6 sectoare ale capitalei, datele de vânzări reprezintă, în fapt, o radiografie a situației consumului de carte pentru întregul București.
Conform datelor, aproximativ jumătate din vânzările de carte sunt realizate de către cele 10 librării situate în sectorul 1. În topul vânzărilor se mai încadrează și sectoarele 4 (cu 10 librării) și sectorul 6 (cu 7 librării), cu vânzări totale procentuale de 17%, respectiv 15% din totalul vânzărilor.
În acest moment, CLB numără 46 de spații comerciale, dintre care cele mai multe au fost renovate.
În ceea ce privește vânzările de carte pe domenii, interesul cititorilor din capitală, conform informațiilor din rețeaua CLB, s-a îndreptat în 2016 preponderent către titlurile din zona ficțiune (21%), urmată de cărțile pentru copii și tineret (14%) și de cărțile practice (6%). Cel de-al treilea volum din seria Fluturi semnat de Irina Binder se situează pe locul I în topul celor mai bine vândute titluri de beletristică ale anului 2016 în rețeaua CLB, iar volumul I al seriei Harry Potter (Harry Potter și piatra filozofală) al scriitoarei britanice J.K. Rowling ocupă locul I în topul cărților pentru copii și tineret. La capitolul cărți practice, și în acest an, cărțile de colorat pentru adulți s-au situat în topul preferințelor cititorilor bucureșteni.
Trebuie menționat faptul că această statistică exclude zona de manuale și auxiliare școlare, un segment care reprezintă constant aproximativ un sfert din totalul vânzărilor pe care în rețeaua Companiei de Librării București.
În 2016, Compania de Librării București a primit din partea Camerei de Comerț și Industrie a României diploma care certifică clasarea celui mai vechi lanț de librării din România pe Locul I în Topul Național al Firmelor, ediția a XXIII, la categoria „Comerț”. Și, tot în 2016, CLB a fost recompensată cu Locul I în topul firmelor din București, categoria „Comerț”, în cadrul unui eveniment organizat de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.
„Cu o tradiție de 67 de ani, dar într-un context mereu în continuă schimbare, Compania de Librării București face eforturi, an de an, pentru a-și păstra statutul de lider de vânzări de carte în capitală, orașul care generează peste jumătate din încasările naționale. În spatele acestor rezultate stau eforturile susținute ale unei echipe hotărâte să ducă tradiția CLB mai departe”, a declarat Marieta Seba, directorul Companiei de Librării București.
Pre-suasiune: noul bestseller semnat de Robert Cialdini
Ce diferențiază persuadatorii obișnuiți de cei care se bucură de succes? Utilizând aceeași combinație de cercetări științifice riguroase și accesibilitate care a făcut din cartea sa, Influence, un bestseller emblematic, Robert Cialdini identifică lucrurile pe care le fac comunicatorii experimentați înainte de a transmite un mesaj, pentru ca acesta să fie acceptat.
Persuasiunea optimă se obține printr-o pre-suasiune optimă. Pentru a schimba spiritele, pre-suadatorii inteligenți schimbă, mai întâi, „stările de spirit”. Pre-suasiunea urmărește să adauge grupei științelor comportamentale acele informații pe care cititorii le găsesc deopotrivă interesante în esența lor, cât și aplicabile în viața de zi cu zi.
Multitudinea de studii și relatări din Pre-suasiune, de la campanii online de marketing, la eforturi eficiente de propagandă pe timp de război, ilustrează modul în care canalizarea iscusită a atenției duce la rezultate pozitive.
Despre autor:
Robert Cialdini este recunoscut în întreaga lume pentru cercetările sale practice, riguroase și creative asupra cauzelor care îi determină pe oameni să se conformeze solicitărilor. Este principalul inițiator al cercetărilor despre aplicațiile psihologiei influenței. Cialdini este profesor emerit de psihologie și marketing la Universitatea de Stat din Arizona și președinte și CEO al Influence at Work, o companie internațională care furnizează idei și cursuri de pregătire în domeniul psihologiei influenței.
Noutate editorială Vellant – „o biblie”, de Philippe Lechermeier
Vă anunţ cu bucurie apariţia cărţii „o biblie”, de Philippe Lechermeier, cu ilustraţii de Rébecca Dautremer.
Cuplul Philippe Lechermeier – povestitor, Rébecca Dautremer – ilustrator este deja celebru în România. „Prințese date uitării sau necunoscute” precum și „Semințe de cabane” sunt două succese editoriale care au bucurat mii de cititori din România, amble titluri fiind lansate în urmă cu câțiva ani la Editura Vellant.
Pentru că Biblia este greu de citit pentru neinițiați, Philippe Lechermeier s-a lansat în adaptarea textelor sacre sub forma unui roman. Titlul, „o biblie”, (fără majuscule), are rolul a atrage atenția în mod special asupra faptului că este vorba despre o adaptare și nu de o nouă traducere. De la Facere până la moartea lui Iisus, regăsim în carte toate poveștile care au inspirat de-a lungul veacurilor toate formele de artă. Creația, Adam și Eva, Abel și Cain, Noe, Exodul, Moise, Judecătorii, Regii, Iov și Iona, Iudita și Salomea, apoi Maria și Iisus Hristos, Apostolii și fariseii, secole de-a rândul au fost inepuizabile surse de inspirație pentru pictori, sculptori și scriitori.
Așezarea în pagină contribuie și ea la farmecul lecturii, folosind impecabil jocul de litere sau de titluri care despart diferitele povești în capitole sau paragrafe. Prin bogăția tehnicilor folosite de Rébecca Dautremer, ilustrația susține minunat textul: creion, tuș, pictură sau imitații de fotografie (tortura și crucificarea sunt prezentate printr-o serie de imagini sepia). Ilustrațiile amintesc de ținuturile și epocile pe care le-au traversat aceste povești.
„O biblie”, tradusă din limba franceză de Aurelia Ulici, este o carte-obiect în adevăratul sens al cuvântului, indiferent dacă ne referim la text sau la ilustrație, care se citește pe nerăsuflate. O îmbinare de povești poetice în care fiecare își poate găsi credința sau miturile omenirii creștine. O altă viziune asupra istoriilor, poate cele mai celebre ale civilizației occidentale.
Editura Vellant a lansat şi o promoţie primăvară – trei pachete de cărţi, romane de dragoste şi poezie, disponibile cu reduceri între 25% şi 40% – http://vellant.ro/raft/promotii-1181526.
Arte şi Meserii #14 a meşterit poveștile artiștilor români şi internaţionali şi va fi distribuită național
După lansarea revistei, printr-un eveniment în Expirat Halele Carol, revista pleacă din București în toată țara pentru a fi citită, gratuit, în teatre, cinematografe, săli de concert și în oricare spațiu care încurajează cultura independentă.
Cel mai nou număr Arte și Meserii a fost lansat printr-un eveniment unde s-au reunit atât artiștii prezentați în noul număr, cât și artiștii și prietenii revistei câștigați pe parcursul celor 13 numere precedente, din 2010 până astăzi.
Evenimentul a fost marcat prin două concerte: Max Paul Maria, un artist folk de pe scena berlineză, care a venit special în România pentru lansare, și Melting Dice, un proiect muzical relativ recent de rock alternativ, din Timișoara. Muzica a fost pusă în valoare de proiecțiile speciale realizate în timp real de Aural Eye, un studio de video mapping, cu instalații interactive, artă digitală și efecte vizuale live și 3D. De asemenea, pereţii Expiratului au făcut loc expoziției foto semnată Felicia Simion.
Arte și Meserii în perioada protestelor din Piața Victoriei
Planul inițial era ca lansarea acestei ediții să înceapă duminică, 5 februarie, la ora 20:00, și să se întindă pe parcursul întregii seri. Însă, atât redacția, cât și artiștii invitați, şi-au dorit să facă parte dintr-o noapte ce avea să rămână în istoria României drept cel mai mare protest post-Revoluție.
Am ținut concertele mai devreme și am comasat evenimentul, gândindu-l ca o încălzire pentru cei care, ulterior, s-au îndreptat spre Piața Victoriei.
De altfel, Aural Eye sunt cei care fac proiecțiile din Piața Victoriei, din timpul manifestărilor. După lansare, Max Paul Maria a fluturat în Piață, alături de noi, steagul României.
Cu două zile înaintea lansării, Arte și Meserii a lansat un dosar în trei episoade, publicat în ediția online, reunind mărturii ale artiștilor români prezenți la proteste privind motivațiile lor și gândurile cu care au mers în Piață. Dosarul poate fi citit pe www.revistaartesimeserii.ro.
Distribuția
Revista se distribuie gratuit într-o rețea de spații care promovează cultura independentă. În București, ea poate fi găsită la Teatrul Mic, Teatrul Godot şi Unteatru, Green Hours, Expirat, Seneca, Energiea şi Control, pentru început.
Arte şi Meserii va ajunge şi la festivalurile NexT International Film Festival, One World, Bucharest International Experimental Film Festival şi Bucharest International Film Festival.
La finalul lunii februarie, teatrul Odeon, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Point, Fundaţia Friends for Friends, Piua, librăria „Kyralina” şi librăria „Anthony Frost” se vor adăuga listei de locaţii unde veţi găsi revista.
În țară, ea va ajunge în Cluj, Brașov, Constanța, Iași şi Timișoara. Pentru detalii despre spațiile și evenimentele din provincie unde poate fi găsită, vizitaţi site-ul şi pagina oficială de Facebook a revistei.
Dacă sunteţi interesați să găzduiţi Arte şi Meserii, vă aşteptăm mailul pe contact@revistaartesimeserii.ro
Invitație la eșafod – premieră pe țară
Pe 21 și 23 februarie, la Uzina cu Teatru, de la ora 19.30, Teatrul Național Iași invită publicul la premiera pe țară INVITAȚIE LA EȘAFOD după Vladimir Nabokov.
Ion Sapdaru semnează regia, traducerea, dramatizarea și coloana sonoră. Scenografia este concepută de Alina Dincă Pușcașu. Asistenți regie: Francisc Bucur, Radu Mihoc.
Distribuția reunește actorii: Adrian Marele, Dumitru Năstrușnicu, Radu Ghilaș, Daniel Busuioc, Irina Răduțu Codreanu, Sorin Cimbru, Dumitru Florescu, Iuliana Budeanu, Anne Marie Chertic, Francisc Bucur, Radu Mihoc.
Despre Invitație la eșafod, Ion Sapdaru mărturisește:
Au trecut ceva ani de când traducerea și dramatizarea Invitației la eșafod au așteptat cuminți într-un sertar împlinirea, adică spectacolul. Am revenit de câteva ori la text, am încercat să conving câțiva oameni și iată, au trecut 12 ani. In sfârșit, piesa s-a făcut.
Cincinnatus, eroul piesei noastre, este vărul lui Hamlet, fratele cneazului Mîșkin și nepotul lui Don Quijote de la Mancha.
Aidoma marilor ,,rude literare”, Cincinnatus trăiește într-o lume a trivialității care capătă dimensiuni totalitare, o societate înarmată cu instrumente de tortură rafinate, dotată cu o mașinărie represivă de o cruzime ieșită din comun. Universul bizar în care este nevoit să-și trăiască viața Cincinnatus amintește de romanele lui Kafka, unde omul se zbate într-o societate grotescă alcatuită din indivizi ale căror reguli sunt inexplicabile iar descifrarea acestora e condamnată la insucces. Nabokov creează o lume terifiantă în care raționamentele de orice natură sunt date peste cap. În această societate ,,cel normal este nebun, iar cel nebun este normal”.
Acest roman, după părerea multor critici radicali, nu este o satiră a unei societăți alienate, ci este mai curând ,,un scuipat scârbit al scriitorului în fața lumii contemporane”. Astfel, prin Invitație la eșafod, Nabokov anunță falimentul moral și etic al civilizației moderne.
Invitație la eșafod este al treizeci și unulea spectacol din cariera scenografei Alina Dincă Pușcașu. Dintre acestea, a semnat scenografia pentru treisprezece spectacole la Naționalul ieșean și douăzeci în regia lui Ion Sapdaru.
Am incercat sa reconstitui acel spatiu concetraționar la care este condamnat Cincinnnatus de către societate, doar pentru că gândește altfel. Decorul auster si costumele gen păpuși de cârpă sunt inspirate din opera fotografului polonez Jan Saudek. Iubesc acest spectacol…(Alina Dincă Pușcașu)
Trailer: