Vineri, 10 iulie 2015 – Sâmbătă, 11 iulie 2015
Etapa finală a programului internaţional The Jerusalem International Film Lab, organizat de Şcoala de Cinematografie şi Televiziune “Sam Spiegel”, va avea loc în perioada 9-12 iulie 2015 la Centrul „Mishkenot Sha’ananim” şi la St. Andrew’s Scottish Church din Ierusalim.
Cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Tel Aviv, regizorul Paul Negoescu şi producătorul executiv Radu Stancu-Mihalcea vor prezenta proiectul de lungmetraj „Never let it go”. În cadrul programului, cineaştii români au lucrat asupra scenariului sub îndrumarea lui Jacques Akchoti, profesor, regizor şi scenarist de renume mondial.
În perioada 9-12 iulie 2015, concomitent cu Festivalul Internaţional de Film de la Ierusalim, vor avea loc două evenimente de final ale programului care vor marca şi aniversarea a 25 de ani de la înfiinţarea Şcolii de Cinematografie şi Televiziune “Sam Spiegel”:
• 10 iulie, orele 10:00- 16:00, Auditorium „Mishkenot Sha’ananim”: Eveniment public de pitching constând în finalizarea procesului de lucru şi prezentarea proiectelor finale în faţa unui juriu internaţional format din producători, distribuitori şi directori ale celor mai importante Fonduri de Film din SUA, Europa şi Israel.
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.
• 11 iulie, ora 20:30, St. Andrew’s Scottish Church: Ceremonia de decernare de diplome şi premii pentru sprijinirea producţiei a trei dintre cele mai bune proiecte din programul ediţiei 2014-2015. Intrarea se va face exclusiv pe bază de invitaţie.
Jerusalem Internaţional Film Lab a fost înfiinţat în decembrie 2011 de către Şcoala de Cinematografie şi TV “Sam Spiegel” din Ierusalim, pentru a sprijini şi promova dezvoltarea şi producţia proiectelor de filme de lung metraj ale celor mai bune tinere talente la nivel mondial. Programul este al treilea laborator de film de acest gen din lume, alături de Sundance Institute din Statele Unite şi Torino Film Lab din Italia. În fiecare an, laboratorul reuneşte la Ierusalim 12 talentaţi regizori şi scenarişti care se află în stadii avansate de dezvoltare ale primului sau al celui de-al doilea proiect de lungmetraj din carieră. Procesul de dezvoltare se desfăşoară pe o perioadă de şapte luni, în timpul căreia participanţii iau parte la două întâlniri de lucru cu mentorul de proiect, precum şi la întâlniri profesionale şi workshopuri cu specialişti internaţionali din domeniu cinematografiei, producători şi distribuitori de la cele mai importante companii de film din Europa. Laboratorul susţine şi promovează pe toată perioada desfăşurării acestuia, oportunităţile de producţie ale proiectelor din program, care culminează cu un eveniment de pitching deschis publicului în cadrul căruia vor fi prezentate variantele finale ale proiectelor. Alături de proiectul românesc, selecţionat din 100 de propuneri, participă şi alte 11 proiecte eligibile din India, Israel, Portugalia, Italia, Turcia şi Kurdistan.