Stiri

Interviu: „Cel mai frumos vis al meu este să fiu înconjurată de persoane care să mă accepte aşa cum sunt”

Roxana Radu. Credit foto Daniel VrabioiuPână la vârsta de 17 ani, Roxana a fost o fată obişnuită, preocupată de şcoală şi animată de o dorinţă arzătoare de a studia actoria şi dansul. Destinul, însă, a avut alte planuri cu Roxana, un vaccin antigripal având să-i schimbe traseul vieţii pentru totdeauna.

În doar două săptămâni de la administrarea vaccinului, adolescenta din Piteşti şi unicul copil al familiei Radu, şi-a pierdut vederea. Complet şi fără şanse de vindecare.

Actualmente este studentă în anul 3 la Centrul Şcolar Regina Elisabeta, specializarea Balneofiziokinetoterapie şi Recuperare Medicală, din Bucureşti şi îşi doreşte o carieră în domeniu. Singura dorinţă a Roxanei, fata nevăzătoare de acum, este să îşi găsească un loc de muncă.

Ce înseamnă frumuseţea pentru tine?

O floare mi se pare frumoasă, dacă are un miros plăcut, de exemplu. Consider că o persoană este frumoasă când are şi o voce placută. Pentru mine este foarte importantă vocea la o persoană. Mai pun preţ şi pe sufletul omului, aşa îl descriu ca fiind un om bun sau, din contra, unul rău.

Tu te consideri o persoană frumoasă?

Eu? Da, desigur!

Care e cel mai frumos vis al tău?

Să fiu fericită. Să fiu înconjurată de persoane care să mă înţeleagă, care să mă accepte aşa cum sunt, care să mă facă să zâmbesc. Să fac ce îmi place: să călătoresc şi să ascult muzică. Îmi place orice ţine de socializare, deşi eu, acum, nu prea mai socializez, cum o făceam înainte, dar mi-ar plăcea să o fac mai des.

Care sunt cele mai importante lucruri pentru tine, în viaţă?

îmi termin şcoala, să am un loc de muncă (ca maseuză la un spital, dar mi-ar fi plăcut tare mult să lucrez şi într-un birou, la sediul unei companii) şi să îmi întemeiez o familie. Când eram mai mică aveam multe vise, vroiam să fac actorie, modeling, să studiez şi dansul, pentru că îmi place foarte mult să dansez (ca ShakiraJ), dar acum nu se mai poate…

Pe Roxana Radu, membră a Asociația Nevăzătorilor din România, o puteţi cunoaşte şi prin prisma campaniei „Frumuseţea este şi în ochii care nu văd”, care pune accent pe importanţa problemelor cu care se confruntă nevăzătorii şi atrage atenţia asupra faptului că fiecare dintre noi se poate implica şi susţine această cauză.

afis campanie nevazatoareDomnul Radu Sergiu Ruba, Președinte Asociația Nevăzătorilor din România, explică de ce e importantă pentru nevăzători această initiativă: „Consider că această inițiativă este una excepțională în societatea românească. Aceasta întrucât îmbină într-un mod original artisticul și socialul, într-un proiect cum nu s-a mai făcut la noi. Discuțiile privind persoanele cu deficiență de vedere sunt îndeobște evitate sau dacă totuși se fac, se centrează pe problemele și pe dificultățile cu care acestea se confruntă. Dincolo de această presiune, cel mai adesea socială, pe care subiectul o presupune și o generează se trece cu greu. Miza mediatică stă în impactul imediat, în ecoul produs, în șoc, mai puțin în reflecția pe marginea vieții omului, pe marginea modului în care el se raportează la lume sau în care își construiește aspirațiile. Tocmai de aceea această campanie are, cred, nu atât meritul că vorbește despre nevăzători, ci meritul că o face într-un fel anume, altfel decât s-a făcut până acum, dincolo de negativ sau pozitiv. Sper ca privitorilor să le placă fotografiile și mai mult să le fie prilej de gânduri noi. Sper să rămână în minte cu chipurile din spatele costumelor; măcar o clipă, suficient pentru a se apropia altfel decât erau obișnuiți să o facă de universul deficienților de vedere. Până la urmă, dincolo de potențialele efecte conjuncturale, cu asemenea campanie contribuie, în mod real la mult dorita schimbare de atitudine a oamenilor față de persoanele cu handicap în general, față de nevăzători în special”.

Campania „Frumuseţea este şi în ochii care nu văd se va încheia cu o expoziţie foto, cu vânzare, în data de 19 noiembrie 2013, ora 18:30, la Sala de Expoziţii F64. Credit foto: Daniel Vrăbioiu

Pentru mai multe detalii, accesaţi şi pagina de Facebook: https://www.facebook.com/FrumuseteaEsteSiInOchiiCareNuVad

Sponsori: Dove

Parteneri principali: Asociaţia Nevăzătorilor din România, Iiana.ro, F64, Privileg Catering, L’occitane, Florăria Iris

Parteneri media: Story, Q magazine, Unica, Avantaje, Libertatea, Psyhologies, The Epoch Times România, Ciao, Spy, Romania Insider, Calendar Evenimente, Cinemagia, Cinefan, Ziarul Metropolis, La Revista, 7 seri, Egophobia, bookmag.ro, cariereonline, Artc Act Magazine, catavencii.ro, cosmopolitan.ro, femeia.ro, miresici.ro, mami.ro, money.ro, hipmag.ro, stirifeldefel.ro, mayra.ro,  autentici.ro, avocatnet.ro, CSRevolution, Agentia de carte, filme-carti.ro, Anchetatorul modern, blogatu.ro, dordeduca.ro, Ceainăria La un ceai, Fundaţia Calea Victoriei, hotnews.ro

Articole similare

Perioada de votare în cadrul Campaniei OAMENII TIMPULUI s-a încheiat

Jovi Ene

Tatăl fantomă, un film despre regăsire și identitate, de și despre scriitorul Barry Gifford

Jovi Ene

Kim Thúy şi Pascal Janovjak în România

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult