Festivalul Internaţional de Storytelling are loc în perioada 9-18 octombrie 2014 la Teatrul din Givatayim.
Cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Tel Aviv, în cadrul festivalului va fi prezentat spectacolul “Escroci în aer liber” de Ion Băieşu, regia Dan Tudor, aflat în repertoriul Teatrului Mignon din Bucureşti. Spectacolul va avea loc în data de 16 octombrie 2014, ora 18:00 la Teatrul din Givatayim.
Escroci în aer liber (România, 2013) comedie de Ion Băieşu
Regia: Dan Tudor
Distribuţie: Monica Davidescu, Dan Tudor
Muzica: Dan Creţu
Spectacol în limba română cu supratitrare în engleză
16 octombrie 2014, ora 18:00, Teatrul din Givatayim
Bilete: 03-5745005 / 035730661* sau online: http://stories.pashbar.co.il/show.php?id=3330
*Abonaţii Institutului Cultural Român de la Tel Aviv beneficiază de reducere din preţul iniţial al biletului.
Ion Băieşu (Ion Mihalache, 1933-1992) este unul dintre cei mai populari dramaturgi români contemporani. Spectacolele sale de teatru au fost adaptate atât pentru sălile de spectacol, cât şi pentru televiziune. Majoritatea pieselor sale se constituie într-o satiră a societăţii româneşti din perioada comunistă.
Escroci în aer liber este o comedie în care sunt prezentate diverse moduri amuzante de a seduce. Un cuceritor de meserie alege peronul gării ca loc în care îşi valorifică talentul de Don Juan.
“Dan Tudor și Monica Davidescu depășesc „matricele” citate, reușind printr-un travaliu artistic de mare virtuozitate să imprime rolurilor amprenta lor personală, impunându-se, astfel, pe un drum sigur spre galeria perechilor celebre ale teatrului românesc.
Actul doi dezvoltă și aprofundează o viziunea regizorală nouă, în care Dan Tudor e autorul principal. El îi „trimite” pe cei doi tineri la teatru tocmai la o piesă a fondatorului și maestrului absurdului: „Cântăreața Cheală” de Eugen Ionescu. Doar că scena și cei doi devin acum „spectatori”, iar publicul „preia” rolul actorilor și al piesei ionesciene. Aceasta înseamnă: absurdul suntem noi, realitatea!
Printr-o rafinată îmbinare între partitura scrisă și improvizație se naște o fascinantă meta-realitate, încoronată de umorul spontan și jocul inspirat al celor doi artiști, ce se „amestecă” printre spectatorii deveniți involuntar co-protagoniști ai unei duble farse absurde.” (Eugen Cojocaru, critic literar