Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (25 februarie – 3 martie 2019)

Știrile săptămânii: Radu Paraschivescu în dialog cu Sever Voinescu despre ‘Iubirile lui Hemingway povestite de el însuși, Editura Humanitas; Un lucru absolut remarcabil, de Hank Green, acum la Leda Edge; Nou in colectia Tantra, Editura Herald: Cele zece mari puteri cosmice – Dasa Mahavidya de Sri S. Shankaranarayanan; „Conversații cu prieteni” de Sally Rooney, Curtea Veche Publishing, este dovada că generația Millenials poate da scriitori excepționali; Agenda Culturala Martie 2019 Instituto Cervantes Bucuresti; Noi apariții la Editura Humanitas; ‘Fiica ceasornicarului’, un nou bestseller internațional de Kate Morton, la Humanitas Fiction – lansare miercuri, 6 martie.

Radu Paraschivescu în dialog cu Sever Voinescu despre ‘Iubirile lui Hemingway povestite de el însuși

Vă așteptăm marți, 5 martie, ora 19, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, la o întâlnire cu Radu Paraschivescu și Sever Voinescu despre tulburătoarea viață a lui Ernest Hemingway, despre evenimentele care i-au marcat existența dezvăluite prietenului său de încredere în ultima parte a vieții și redate în volumul Iubirile lui Hemingway povestite de el însuși și consemnate de A. E. Hotchner, apărut recent la Humanitas, în traducerea lui Alexandru Macovescu.

Accesul este gratuit pe baza unei rezervări prin Eventbook*.

„Cu cincizeci de ani în urmă, la câţiva ani după moartea lui Ernest Hemingway, am scris Papa Hemingway, o carte în care am depănat cei treisprezece ani de aventuri, cu bune şi cu rele, petrecuţi împreună. […] Dar, uitându‑mă în urmă la acei ani, s‑a întâmplat ceva care ne‑a întrerupt periplul: cele două accidente aviatice consecutive suferite de Ernest în jungla africană. În al doilea accident văzuse moartea cu ochii, iar experienţa l‑a dat peste cap şi a vrut să‑mi povestească despre o perioadă dureroasă din viaţa lui, despre care nu mai vorbise, dar pe care ţinea s‑o cunosc în caz că nu mai apuca să o istorisească. În următorii ani, pe când călătoream amândoi, a retrăit agonia perioadei petrecute la Paris pe când scria Fiesta trecând totodată prin suferinţa îngrozitoare de a fi îndrăgostit de două femei în acelaşi timp, o experienţă care avea să nu‑i dea pace până la moarte.[…] Am trăit multă vreme cu povestea lui Ernest în minte. Nu este o amintire îngropată şi scoasă la lumină. Ceea ce mi‑a povestit de‑a lungul călătoriilor noastre mi‑a fost încredinţat cu un scop. Am ţinut povestea în mine atâţia ani, iar acum simt că am obligaţia faţă de Ernest să o aştern pe hârtie, dând frâu liber amintirilor.” – A.E. Hotchner


Un lucru absolut remarcabil de Hank Green, acum la Leda Edge

Editura Corint le prezintă cititorilor colecției LEDA EDGE Contemporary un adevărat eveniment editorial, un roman care îi va cuceri instantaneu pe toți cei care au urmărit vreodată un film pe Youtube sau care au postat ceva într-o rețea de socializare.

UN LUCRU ABSOLUT REMARCABIL este romanul de debut al celebrului Hank Green, omul al cărui nume a devenit sinonim cu vlogul și care a reinventat modul în care se absoarbe informația în secolul internetului.

Într-o manieră absolut electrizantă, cartea spune povestea unei tinere de 23 de ani al cărei filmuleț despre o misterioasă sculptură din New York devine viral, transformând-o într-o celebritate mondială și aruncând-o în mijlocul unui mister de dezlegarea căruia ar putea să depindă însăși soarta umanității.

April May a descoperit, din întâmplare, o reprezentare de trei metri a unui robot îmbrăcat în armură de samurai pe care îl botează Carl. Numai că statui similare se pare că există peste tot prin lume și întreaga omenire devine, peste noapte, de-a dreptul obsedată să înțeleagă cine sunt, de unde au apărut, cine le-a creat și, mai ales, cărui scop slujesc bizarele monumente care seamănă prea mult cu puternicii Transformeri ca să nu facă parte dintr-un plan.

Iar April, ca descoperitoare a straniilor… Carli, se vede aruncată chiar în mijlocul unei furtuni mediatice, care îi transformă viața, relațiile și felul de a fi.

O carte îndrăzneață și pătrunzătoare, care pune în discuție teme majore, precum modul în care rețelele de socializare au schimbat noțiunea de celebritate, acela în care cultura noastră se radicalizează, dar și efectele dezumanizante ale unei vieți trăite în lumina reflectoarelor, la cheremul toanelor unui public mondial capabil ba de adorație, ba de ură și denigrare.

UN LUCRU ABSOLUT REMARCABIL este un roman captivant despre ce înseamnă să fii om în epoca internetului, Youtube-ului și a atotputernicelor rețele de socializare.

Hank Green este omul al cărui nume a devenit sinonim cu vlogul aproape, căci a redefinit modul în care absorbim informația în secolul internetului, cu  canalele sale de pe Youtube în care discută despre absolut orice (Vlogbrothers), popularizează știința (Crash Course și SciShow) sau literatura clasică, reinterpretând sub forma unor vloguri celebrele romane ale lui Jane Austen, Mândrie și prejudecată (devenit The Lizzie Bennett Diaries), Sandition (transformat în Welcome to Sandition) sau Emma (reimaginat ca Emma Approved).

Este director al companiei de producție Complexity, care creează filme cu caracter educațional care au fost vizionate, în total, de mai bine de două miliarde de ori și care sunt atât de populare, încât Washington Post l-a denumit „unul dintre cei mai la modă profi de științe american”. Împreună cu fratele său, John Green, autorul cărții Sub aceeași stea, Hank Green este co-fondatorul DFTBA.com (o platformă de micro-finanțare a creatorilor on-line), a VidCon (cea mai mare conferință dedicată comunității celor care creează filme pe care le promovează on-line), dar și al campaniilor Project for Awesome care (doar anul trecut a adunat peste 2 000 000 de dolari americani pentru organizații de caritate precum Save the Children sau Partners in Health).

În jurul vlogurilor pe care le realizează s-a format, în decursul timpului, o comunitate on-line, ai cărei membri se denumesc Nerdfighters și a căror deviză este: „încearcă să faci chestii grozave, să te simți bine și să lupți împotriva nașpeniei lumii” .

„În centrul romanului de debut al lui Hank Green stau întrebări existențiale despre celebritatea dobândită on-line.” Wall Street Journal

„Cu această carte comică despre partea urâtă a celebrității dobândite pe internet, Hank Green intră pe picior de egalitate în competiție cu faimosul roman al fratelui său, Sub aceeași stea, ridicându-se la același nivel de excelență.” People

„Plină de ambiție!” Entertainment Weekly

„Hank Green, super-vlogger și fratele legendarului autor John Green, a scris Un lucru absolut remarcabil, un roman care vă va umple inimile de încurajare și alinare.” Cosmopolitan

„Amuzant, antrenant, exploziv! Eram convins că Hank va fi grozav ca scriitor, dar chiar nu mi-am imaginat că va fi atât de bun încă de la prima încercare.” John Scalzi


Nou in colectia Tantra: Cele zece mari puteri cosmice – Dasa Mahavidya de Sri S. Shankaranarayanan

Lucrarea de fata este deja clasica printre cautatorii caii spirituale tantrice. Servindu-se de cuvintele unor mari intelepti contemporani ai Indiei, precum Śri Aurobindo sau Śri Kapali Śastriar – care i-a si influentat profund viata –, dar si de citate din scripturile intelepciunii vedice si tantrice, autorul ei, S. Shankaranarayanan ne introduce intr-o invatatura centrala a tantrismului hindus, cea legata de cele Zece Mari Cai de Cunoastere a lui Dumnezeu (daśa mahāvidyā), personificate prin zece divinitati cardinale.

Departe de a fi doar un text descriptiv, cartea „Cele Zece Mari Puteri Cosmice” ne ofera atat intelegerea dinamicii acestor realitati in si in afara noastra, cat si modalitati practice puternice de conectare cu acestea la modul meditativ. Din acest punct de vedere cititorul are acces la unul dintre cele mai complete si generoase – la modul operativ – manuale de acest fel accesibile occidentalului.

„In varful acestei structuri piramidale care este cosmosul, cuprinzand mai multe niveluri de constiinta, tot mai elevate, pe culmea acestor nenumarate niveluri si planuri de existenta, exista anumite zeitati cardinale, multiple fatete ale Adevarului Unic, Divinitatea Suprema ce ii corespunde lui Brahman din Upanisade. Practicile spirituale care conduc la asemenea Zeitati principale poarta numele de mahāvidyā, marile cai ale practicii spirituale.” (S. Shankaranarayanan)

„Frumusetea zadarnica a lumii oglindeste desfatarea lui Dumnezeu;

Zambetul acelui extaz e tainic pretutindeni;
El curge in adierea vantului, in seva copacului,
Splendoarea lui multicolora infloreste in frunze si flori.” (Śri Aurobindo – Savitri; final la Kamalātmikā Vīdyā)

„Fiecare mahāvidyā este o functiune cosmica specifica si fiecare conduce catre o realizare specifica a Realitatii Unice.

Puterea lui Kālī, forta sonora a lui Tārā, frumusetea si beatitudinea lui Sundarī, viziunea atotcuprinzatoare a lui Bhuvaneśvarī, farmecul stralucitor a lui Bhairavī, forta extraordinara a lui Chinnamastā, inertia tacuta a lui Dhūmavatī, puterea paralizanta a lui Bagalāmukhī, jocul expresiv al lui Mātaṅgī, intelegerea si armonia lui Kamalātmikā sunt diferitele caracteristici [si] manifestarile distincte ale Constiintei Supreme ce au facut posibila aceasta creatie. Tantra spune ca Realitatea Suprema poate fi realizata prin intermediul acestor ipostaze diferite”. (S. Shankarnarayanan)

Deşi Śri S. Shankaranarayanan deţine calificări academice în Matematică şi profesionale în managementul industrial, prima şi marea sa dragoste a fost limba sanscrită, în tainele căreia a fost iniţiat încă din copilărie de către bunicul său, care era un iniţiat al tradiţiei tantrice Śri Vidyā. Mai târziu el este profund influenţat de învăţătura lui Śri Kapali Śastriar, un înţelept tantric foarte cunoscut, de la care învaţă metodele de adorare a Divinei Mame.

Este autorul mai multor lucrări despre tradiţia tantrică, de exemplu comentariul, atât în tamil cât şî în engleză, despre cunoscutul tratat Devī Māhātmyam sau lucrarea despre unul dintre cele mai cunoscute simboluri ale tradiţiei tantrice, Śri Cakra.

Datorită unui intelect strălucitor, a unei cunoaşteri esoterice vaste şi a unei aspiraţii spirituale intense, Śri S. Shankaranarayanan şi-a adus din plin aportul la renaşterea tradiţiei spirituale şi oculte a Indiei.


„Conversații cu prieteni” de Sally Rooney este dovada că generația Millenials poate da scriitori excepționali

Este numită „un Salinger al generației Snapchat”, iar despre irlandeza Sally Rooney s-a mai spus că este „primul mare scriitor millenial” (The New York Times) și că „pur și simplu îți citește toate gândurile” (Vogue). Romanul său de debut, „Conversații cu prieteni”, a apărut la Curtea Veche Publishing. Volumul, numit de The Millions „un debut miraculos” a fost primit cu mult entuziasm și a fost recompensat deja cu premii importante.

 „Bobbi și cu mine“ – așa începe Frances să povestească despre relația sa cu cea mai bună prietenă, care îi fusese pentru o vreme și iubită. Ea se vede pe sine ca pe o jumătate din întregul pe care îl constituie această relație, disecată brutal de onest și pusă în raport cu celelalte relații pe care Frances încearcă să le aibă.

Autoarea inventează și propune un nou limbaj prin care oamenii, legați unii de alții prin atașament sau iubire, să reușească să comunice și să supraviețuiască împreună. Ce se află în spatele unei discuții obișnuite cu cea mai bună prietenă, cu iubitul, cu mama sau cu tatăl alcoolic? Până unde merge un om atunci când tot ce vrea este să fugă de sine? Conversațiile între personajele principale ale cărții par de neoprit: observații, teorii, dialoguri aprinse, ironii. Încep în persoană, se continuă pe email, SMS, social media, într-un dialog continuu, fiindcă în epoca ecranelor conversațiile pot să meargă la nesfârșit. Iar toate aceste dialoguri țes o pânză invizibilă care leagă relațiile din carte cu un fir comun, și totodată evidențiază așteptările complet diferite pe care le au acești oameni. Sally Rooney pune în personajele sale câte puțin din tot ce am putea fi oricare dintre noi, într-un roman care radiografiază foarte bine relațiile în secolul al XXI-lea.

Autoarea a câștigat premiul pentru Cel mai bun Scriitor Tânăr al Anului oferit de Sunday Times. Totodată s-a aflat în 2018 pe lista scurtă a următoarelor premii: Dylan Thomas Prize, Kerry Group Irish Novel of the Year și Rathbones Folio Prize. Nu în ultimul rând s-a aflat pe lista lungă a Desmond Elliott Prize 2018 și a fost una dintre cele mai recomandate cărți de către publicațiile Sunday Times, The Observer și The Telegraph.

Sally Rooney s-a născut în 1991 și a crescut în Castlebar, Irlanda, împreună cu un frate mai mare și o soră mai mică. A studiat limba engleză la Trinity College din Dublin și a continuat cu un masterat în științe politice, pe care nu l-a terminat. Ulterior s-a înscris și a absolvit tot la Trinity College un masterat în literatură americană. Înainte de a se hotărî să scrie, Rooney a fost un renumit speaker și debeater, astfel că în anul 2013 aceasta a obținut locul întâi la Campionatul de debate al universităților din Europa. Din 2014, Sally Rooney a început să scrie constant, iar cartea sa de debut a fost primită cu entuziasm de critici. A doua sa carte, „Normal people” (în curs de apariție la Curtea Veche Publishing) s-a aflat pe lista lungă a titlurilor nominalizate la Man Booker Prize 2018. Ambele cărți urmează să fie ecranizate.

Volumul „Conversații cu prieteni” de Sally Rooney, în traducerea lui Theo Herghelegiu, poate fi achiziționat pe curteaveche.ro sau în librării la prețul de 43 lei.


Agenda Culturala Martie 2019 Instituto Cervantes Bucuresti

Luni, 4 martie 2019, ora 19:00  –  Con el viento (Spania, 2017, 108 min), Regia: Meritxell Colell

Sinopsis: Mónica este balerină și coregrafă, are 47 ani și trăiește la Buenos Aires, unde de doi ani încearcă să realizeze un spectacol și reușește. Monica s-a născut în apropiere de Burgos, într-un sat în care acum mai locuiesc doar părinții ei și încă alte șase persoane, un loc pe care ea nu l-a mai văzut de douăzeci de ani. Primirea unui vești de la sora ei care o anunță că tatăl lor este grav bolnav o determină să se întoarcă. Doar că ajunge după ce tatăl a murit. După înmormântare, mama ei o roagă să rămână cu ea și să o ajute să vândă casa. Au devenit aproape două necunoscute care vor trebui să învețe să se cunoască și să conviețuiască.

Premii: Festival de Málaga. Cine en Español (2018) ­ ZonaZine ­ Premiul pentru cel mai bun film spaniol

Marți, 5 martie 2019, ora 19:00  – Los amores cobardes (Spania, 2018, 93 min) Regia: Carmen Blanco

Sinopsis: Eva este o tânărăputernică și independentă care se întoarce în locurile natale pentru vacanța de vară. Acasă o așteaptă mama și Gema, unica ei prietenă de care o leagă o prietenie necondiționată. Eva însă nu se aștepta să îl revadă și pe Rubén, care obișnuia să fie cel mai bun prieten al ei până într/o bună zi când a hotărât să rupă orice contact. Fără nicio explicație, fără să-și ia rămas bun.

Premii: 2018 Festival de Alicante: cea mai buna regie, Premiul Criticii.

Miercuri, 6 martie 2019, ora 19:00 – A palabra xusta (Spania, 2018, 108 min), regia Miguel Piñeiro

Sinopsis: O învățătoare și pedagoagă de 92 de ani se întoarce într-o casă pierdută parcă în negura vremilor. Acolo Antía Cal Vázquez “Tita” începe o conversație cu propriile ei amintiri, cu viața surprinse în fotografii vechi, cu peisajul muntos care înconjură casa și cu amintirea iubirii vieții ei,  Antonio Beiras.

Joi, 7 martie 2019, ora 19:00 –  Cortos en femenino, selecție de scurtmetraje

Einstein-Rosen, Spania, 2016, 9 min, regia Olga Osorio

Lucrecia, Spania, 2018, 13 min, regia Eva Marín

Camino de agua para un pez, Spania, 2016, 8 min, regia  Mercedes Marros

Conservas, Spania, 2017, 15 min, regia Mireia Pozo

Una vez, Spania, 2015, 14 min, regia Sonia Madrid si Maria Guerra

Café para llevar, Spania, 2014, 13 min, regia Patricia Font

Filmele rulează în versiune originală spaniolă, cu subtitrare în limba engleză.

Intrarea este liberă în limita numărului de locuri disponibile. Accesul în sală se face pe baza unei solicitări de rezervare de loc trimisă la adresa de mail cultbuc@cervantes.es

Rezervarea devine valabilă numai dacă solicitantul a primit în scris o confirmare a disponibilitatii de locuri.

ATELIERE

Miercuri, 6 martie – Atelier de gastronomie: Pulpo a la gallega. Caracatiță în stil galician,

In data de 6 martie, de la ora 18:30, la Restaurant ALIOLI (Str. Popa Tatu, nr. 4) timp de doua ore, Instituto Cervantes și Restaurantul Alioli, organizeaza un atelier de gastronomie pe parcursul căruia care vom afla cum se pregătește unul dintre cele mai gustoase feluri spaniole: Pulpo a la gallega, caracatiță în stil galician.
Pe lângă demonstrația culinară, participanții la atelier vor putea degusta, alături de caracatița tocmai pregătită, un meniu care constă în tapas „Pimientos del Padrón”, desert „Flan de café”, un pahar de vin, o băutură non-alcoolică.

Pret: 95 RON
Număr maxim de locuri: 25
Data-limită de înscrieri: 4 martie, ora 12:00 
Rezervări de loc prin email la cultbuc@cervantes.es si la tel. 021 210 27 37.
Înscrierea și plata pentru participarea la atelier se vor formaliza la Secretariatul de Cursuri al Instituto Cervantes sau prin transfer bancar, pe baza datelor din formularul de pre-înscriere care vă va fi pus la dispoziție după rezervarea prealabilă a locului prin email.

Apa și fotografía spaniola contemporană, atelier de fotografie cu Clara Duran

Sâmbătă 9 martie și sâmbătă 16 martie, 14.00 – 16.00 Atelier de fotografie pentru copii

Sâmbătă 23 martie și sâmbătă 30 martie, 14.00 -16.00 Atelier de fotografie pentru adulți

Obiectivul acestor ateliere este acela de a face cunoscută cultura spaniolă recentă prin fotografia contemporană și intermediul unei incursiuni în opera a șase artiști consacrați: Patricia Allende (Madrid, 1954); Chema Madoz (Madrid, 1958); Isabel Muñoz (Madrid, 1951); Javier Vallhonrat (Madrid, 1953); Vari Caramés (Ferrol, 1953); Pablo Genovés (Madrid, 1959)
Participanții vor învăța nu doar prin teorie, ci vor putea aprofunda și practic prin realizarea de fotografii.
Atelierele se adresează tuturor celor pasionați de fotografie în diferitele ei forme, atât copii cât și adulți, precum și celor interesați de tema apei. Participanții vor avea nevoie de aparatul foto propriu. În cazul grupului de copii, părinții sunt rugați să îi ajute acasă cu realizarea fotografiei pe durata intervalului de o săptămână între partea teoretică și cea practică.

Pret: 150 RON
Număr maxim de locuri: 10 pentru fiecare grup adulti si copii
Data-limită de înscrieri: 7 martie, ora 18:00 
Rezervari de loc prin email la cultbuc@cervantes.es si la tel. 021 210 27 37.
Înscrierea și plata pentru participarea la atelier se vor formaliza la Secretariatul de Cursuri al Instituto Cervantes sau prin transfer bancar, pe baza datelor din formularul de pre-înscriere care vă va fi pus la dispoziție după rezervarea prealabilă a locului prin email.

21 martie, ora 18.30, Sala de Expoziții a Instituto Cervantes

Vernisajul expoziției de pictură “Recorriendo Perú” de Ximena Heraud, eveniment organizat de Ambasada Perú în România, în colaborare cu Instituto Cervantes

Ximena Heraud (Lima, Perú) a realizat un număr important de expoziții atât în țara natală. Cât și in Australia, Cehia, Germania. A absolvit studii de pictură la National Art School, Sydney – Australia.

“Recorriendo Perú” este o expoziție individuală de pictură, preponderent peisaje din călătoriile artistei pe zonele de coastă, sierra și selva peruviene, unele dintre aceste locuri destul de greu accesibile și care au presupus pentru artistă nu doar bucuria creației, ci și a unor explorări și distante mari de străbătut pe jos.

21 martie, ora 20:00: Concert de Jazz MAP. Mezquita, Aurignac, Prats, Sala Mare a ARCUB, eveniment organizat de ARCUB, colaratori AIE Spania și Instituto Cervantes. Bilete în vanzare la ARCUB, pentru bilete online apăsați aici

Marco Mezquida – pian (Spania); Ernesto Aurignac – saxofon alto (Spania); Ramon Prats – tobe (Spania). M.A.P. este acronimul pentru Mezquida-Aurignac-Prats, un trio senzațional de jazz hispanic, care primește în 2015 premiul pentru cea mai bună formație de jazz, iar în 2016, premiul pentru cel mai bun album de jazz. Expresivitatea pianistului din insula Menorca, Marco Mezquida, imaginația și originalitatea saxofonistului din Malaga, Ernesto Aurignac, și versatilitatea bateristului din Girona, Ramón Prats, au dat naștere unuia dintre cele mai puternice triouri ale scenei avangardiste spaniole. Cu elemente de free jazz, de muzică populară contemporană și de improvizație, trioul M.A.P. prezintă în concertul de la ARCUB o hartă a sunetelor fără limite geografice, cu pasaje hipnotice, ritmuri clocotitoare, alternate cu momente de lirism sentimental, puțin groove și influențe orientale.

Luni, 25 martie 2019, ora 19:00 – El Retablo, regia Alvaro Delgado Aparicio, Peru, 95 minute, dramă, v.o. spaniola, subtitrare română

Sinopsis: Undeva departe, pe culmile muntoase din Peru, Segundo, la cei 14 ani ai săi, se pregătește să o ia pe urmele tatălui său în tradiționala artă a retablo-ului – confecționând casetuțe artizanale elaborate reprezentând scene religioase sau evenimente importante din viața de zi cu zi. Deși Segundo își admiră mult tatăl, băiatul devine pe zi ce trece tot mai neliniști. În momentul în care află secretul sfâșietor pe care îl ascunde tatăl său, Segundo se va trezi față-n față cu realitatea brută a mediului profund conservator și religios căruia îi aparține, dar și cu o legătură cu tatăl său mai strânsă și mai complexă decât și-ar fi imaginat vreodată.

Miercuri, 27 martie 2019, ora 19:00 –El acuarelista, regia Daniel Rodriguez Risco, Peru, 2008, 88 minute, dramă, comedie dramatică, v.o. spaniolă, subtitrare în engleză

Sinopsis: T este funcționar și vrea să-și împlinească visul cel mare, acela de a picta o acuarela, însă e împiedicat să facă acest lucru de vecinii săi cărora visul lui T li se pare o nerozie sublimă, ceva complet nepractic, ba chiar imoral. Evident au idei mai bune despre cum ar putea T să/-și umple timpul.

Vineri, 29 martie 2019, ora 19:00 – Una sombra al frente , regia Augusto Tamayo San Roman, Peru, 2007, 135 minute, dramă, v.o. spaniola, subtitrare în engleză

Sinopsis: Enrique Aet, un tânăr inginer de drumuri, este unul dintre acei profesioniști care s-au încăpățânat să construiască diferite căi de comunicație în Peru-ul începutului de secol XX. Dar e un demers difícil dată fiind geografía aspră și sălbatică. Cu toate astea, deși recent ieșită dintr-un război, Republica Peruană începe să avanseze către selva amazoniană în încercarea de a incorpora acest teritoriu imens în viața țării.

Notă: Intrarea este liberă în limita numărului de locuri disponibile. Accesul în sală se face pe baza unei solicitări de rezervare de loc trimisă la adresa de mail cultbuc@cervantes.es

Rezervarea devine valabilă numai dacă solicitantul a primit în scris o confirmare a disponibilitatii de locuri.


Noi apariții la Editura Humanitas

Ernest Hemingway, A.E. Hotchner, Iubirile lui Hemingway povestite de el însuși și consemnate de A.E. Hotchner

LANSARE la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, marți, 5 martie, ora 19

De-a lungul timpului, și mai ales în ultima parte a vieții, Hemingway i-a dezvăluit prietenului de încredere cu care mergea la vânătoare, la coride și la pescuit amănunte despre evenimentele care i-au marcat existența, dând la iveală o ipostază mai puțin cunoscută a marelui scriitor. Din cartea lui A.E. Hotchner aflăm despre viața romantică de la Paris, despre relația care i-a distrus prima căsnicie și despre tragedia de a fi iubit două femei în același timp, despre legăturile lui cu marii artiști și scriitori ai vremii, despre prietenia cu Scott Fitzgerald, despre întâlnirea cu frumoasa Josephine Baker, dar și despre cele două accidente aviatice cărora le-a supraviețuit ca prin minune.
O carte despre aventură, greșeli, regrete și pierderea adevăratei iubiri; întrebarea care nu i-a dat pace în săptămânile dinaintea morții era: „Cum ştie un tânăr care se îndrăgostește pentru prima oară că aceasta va fi singura mare iubire a vieţii lui?“

Anders Nygren, Eros și Agape. Prefaceri ale iubirii creștine

LANSARE la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, marți, 12 martie, ora 19

O carte clasică a cercetării teologice despre iubire

„Dacă ideea de agape este ca un pârâu care, în istoria creștinismului, curge pe un făgaș extrem de îngust, iar uneori pare că se pierde cu totul, eros-ul este fluviul larg ce se revarsă din albie, mătură totul în urma lui și, de aceea, nici nu poate fi stăvilit teoretic și încadrat sistematic, iar când pătrunde în creștinism caută să clatine agape și să-i ia locul.
Istoria motivului creștin al iubirii nu se poate schița drept o singură linie continuă. Dimpotrivă, e un proces în decursul căruia motivul agapeîntâlnește mereu și mereu motivul eros, iar ițele lor sunt atât de întrețesute, încât e aproape cu neputință să le despărțim clar.
Istoria ideii de agape se află în fața noastră ca o dramă plină de suspans, care, s-ar putea spune, alcătuiește povestea de culise a istoriei creștinismului.“ – Anders Nygren

Marele merit al lui Nygren este, după părerea mea, faptul că ne-a dat un nou instrument de gândire: e atât de convenabil și de edificator să putem vorbi (și deci gândi) despre cele două elemente ale iubirii sub forma Eros și Agape. – C.S. Lewis

Iancu Bălăceanu, Memoriile unui pașoptist-model. Amintiri politice și diplomatice, 1848–1903

LANSARE la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, marți, 26 martie, ora 19

„Iancu Bălăceanu este paşoptistul-model: vlăstar al unei mari familii muntene, studiază la Paris – unde se pătrunde de ideile liberale, audiind cursurile corifeilor generației de la ’48 –, militează în societăţi studenţeşti, cochetează cu mazzinismul şi îşi face o sumedenie de relaţii ce îi vor folosi mai apoi în cariera diplomatică. Abia ieşit din adolescenţă, revine în ţară, şi soarta îl aruncă în tabăra revoluţiei. După o trecere fulgurantă prin Bucureştii în plină revoltă, e numit, peste noapte, prefect de Câmpulung.
Faptele de atunci, precum şi cei nouă ani petrecuţi într-un exil aventuros, punctat cu misiuni secrete în slujba sultanului – și a cauzei naționale românești – împreună cu prietenii Ion Ghica și Nicolae Bălcescu, îi conferă o aură de revoluţionar. Imediat după Unire se implică într-o serie de misiuni diplomatice delicate. Dintre acestea, esențială este aducerea lui Carol de Hohenzollern pe tronul tânărului principat, în care joacă un rol determinant – un adevărat roman polițist. În deceniile următoare, Iancu Bălăceanu va fi, pe rând, ministru plenipotențiar al României în capitalele puterilor europene, la Paris, Viena, Roma, Constantinopol, Londra.
Memoriile sale, extrem de dense, presărate cu portrete memorabile ale marilor oameni din cea de-a doua jumătate a secolului XIX și cu nuclee narative de la care pot porni tot atâtea filme de aventuri, fixează figura unui personaj exemplar din deceniile în care România se construia.” – Georgeta Filitti

Richard Dawkins, Candelă de-o clipă-n întuneric. Viața mea în lumea științei

Candelă de-o clipă-n întuneric este continuarea firească și mult așteptată a bestsellerului O curiozitate fără margini, ce cuprinde prima parte a vieții unuia dintre cei mai mari oameni de ştiinţă şi gânditori contemporani. De data aceasta, Richard Dawkins își reamintește cu umor și spirit critic viața dedicată științei și descoperirii. Explorând efectele pe care publicarea Genei egoiste le-a avut asupra biologiei ca ştiinţă, descriind cu ironie și cu afecțiune lumea academică, cea editorială și cea audiovizuală și presărând paginile cu povești nostime despre oamenii importanți pe care i-a întâlnit, Dawkins ne înfățișează cu sinceritate evenimentele și ideile care l-au încurajat în eforturile sale intelectuale la intersecția culturii, religiei și științei.

Christine Kenneally, Povestea secretă a speciei umane. Cum ne sunt modelate identitatea și viitorul de ADN și de istorie

Cu toții suntem produsul unui trecut pe care trebuie să-l descoperim și să-l înțelegem, dar la care nu avem niciodată acces în mod direct. În Povestea secretă a speciei umane, Christine Kenneally cercetează tocmai felul în care cele mai recente descoperiri din genetică, biologie, economie, antropologie, psihologie și istorie ne dezvăluie de unde ne tragem, cine suntem și ce am putea deveni ca specie și ca indivizi.

„Kenneally străbate fără nici o ezitare jungla genomicii, reevaluează practica controversată a genealogiei, dezvăluie realitățile neplăcute ale adopției și supune discuției provocările testelor ADN. O lectură fascinantă și uneori chiar tulburătoare.“ – Nature

Dalai Lama, Desmond Tutu, Cartea bucuriei. Sanctitatea Sa Dalai Lama și Arhiepiscopul Desmond Tutu în dialog cu Douglas Abrams

Sanctitatea Sa Dalai Lama şi Arhiepiscopul Desmond Tutu, ambii laureaţi ai Premiului Nobel pentru Pace şi maeştri spirituali ai epocii noastre, au supravieţuit mai mult de cincizeci de ani exilului, violenţei şi opresiunii. În pofida dificultăţilor — şi datorită lor —, nu au încetat să cultive optimismul, dragostea şi bucuria. În aprilie 2015, Arhiepiscopul l-a vizitat pe Dalai Lama la reşedinţa sa din Dharamsala, India, pentru a participa la cea de-a optzecea aniversare a Sanctităţii Sale şi pentru o săptămână de dialoguri ce aveau să aprofundeze întâlnirea dintre două mari religii ale lumii, creştinismul şi budismul. Evocând momente fericite sau dureroase din lunga lor viaţă, glumind sau plângând împreună, împărtăşindu-şi înţelepciunea şi practicile spirituale, cei doi mari lideri au încercat să răspundă la o întrebare esenţială pentru ei şi pentru întreaga omenire: cum putem să găsim şi să păstrăm bucuria atunci când ne confruntăm cu inevitabila suferinţă a vieţii? Această carte ne oferă ocazia rară de a fi martorii emoţionantei lor întâlniri, de la prima îmbrăţişare la ultimul rămas-bun.

Héctor García (Kirai), Francesc Miralles, Metoda Ikigai. Secrete japoneze pentru a-ţi descoperi adevărata pasiune şi a-ţi atinge ţelurile în viaţă

După publicarea bestsellerului Ikigai. Secrete japoneze pentru o viață lungă și fericită (Humanitas, 2017), autorii au primit sute de mesaje de la cititorii entuziasmați, care, printre altele, voiau răspunsuri concrete la întrebări de tipul: Cum îmi descopăr ikigai-ul (pasiunea vieții, „acel lucru pentru care merită să trăiești“)? Știu care este pasiunea vieții mele, dar cum să mă dedic ikigai-ului de vreme ce sunt întotdeauna atât de ocupat? Cum aș putea să-mi realizez visul?

Răspunsurile lui Héctor García (Kirai) și Francesc Miralles se află în această a doua carte, în întregime practică. Metoda ikigai, spun autorii, oferă un instrument care-ți va revoluționa viitorul, ajutându-te să-ți înțelegi trecutul ca să trăiești în prezent așa cum dorești.


‘Fiica ceasornicarului’, un nou bestseller internațional de Kate Morton, la Humanitas Fiction – lansare miercuri, 6 martie

Editura Humanitas Fiction vă invită la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38) miercuri, 6 martie, ora 19.00, la lansarea romanului Fiica ceasornicarului de Kate Morton, bestseller internațional, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, coordonată de Denisa Comănescu, o carte dramatică, plină de mister, care ne îndeamnă să refectăm asupra artei, iubirii și frumuseții, dar și asupra pierderii și a felului în care aceasta ne înfluențează destinul.Vor vorbi despre carte Iuliana Alexa, redactor șef Psychologies, Diana Cosmin, jurnalist, deținătoarea blogului Fine Society, Marius Constantinescu, jurnalist cultural și Sînziana Dragoș, traducătoarea romanului. În partea a doua a evenimentului, actrița Ada Condeescu va citi un fragment din roman.

Accesul este gratuit pe baza unei rezervări prin eventbook.

Numele meu… nimeni nu și-l amintește. Ce s-a întâmplat în acea vară… doar eu mai știu.
Kate Morton construiește un roman pasionant nu numai prin dozarea suspansului, ci și prin forța personajelor și finețea detaliului.

În vara anului 1862, artiștii din Frăția Magenta, însoțiți de muzele lor, sunt invitați să creeze și să se bucure de libertate la Birchwood Manor, casa mult iubită a lui Edward Radcliffe de pe malul Tamisei. Edward e cel mai strălucit dintre ei, cel mai entuziast, cel mai hotărât să sfideze prejudecățile epocii. Dar în scurtă vreme, viața și cariera lui vor fi distruse căci, spre sfârșitul șederii lor, o femeie este împușcată, o alta dispare, iar o neprețuită bijuterie de familie este de negăsit.

O sută cincizeci de ani mai târziu, Elodie Winslow, o arhivistă londoneză, dă din întâmplare peste o geantă veche, în care găsește carnetul de schițe ce pare să fi aparținut unui pictor victorian și fotografia unei tinere de o frumusețe aparte. Printre desenele din carnet, unul anume îi atrage atenția: o casă cu două frontoane, așezată la cotul unei ape, care i se pare neobișnuit de familiară. Care e legătura ei cu Birchwood Manor? Și de ce simte că femeia din fotografie are ceva să-i transmită? Pentru a răspunde acestor întrebări, Elodie va trebui să asculte vocea martorului uitat de toți: Birdie Bell, fiica ceasornicarului.

„În cel de-al șaselea său roman, Kate Morton explorează istoria întrețesută a oamenilor și a locurilor. Pe lângă dragoste – nu numai iubire în sens romantic, ci și dragoste părintească și de frate – și pierdere, povestea, formidabil spusă de Morton, e prilej de reflecție asupra artei, trădării și asupra felului în care vieți adevărate și locuri reale se pot preschimba în timp până ajung să capete aură de legendă.“ – Publisher’s Weekly

KATE MORTON s-a născut în 1976 la Berri, în sudul Australiei, fiind cea mai mare dintre cele trei fete ale familiei. A studiat arta dramatică la Trinity College din Londra, audiind apoi un curs despre Shakespeare la Royal Academy of Dramatic Art din capitala britanică. A urmat cursurile de literatură engleză de la University of Queensland, pe care le-a absolvit ca șefă de promoție. Și-a continuat studiile cu o lucrare de masterat care a avut drept temă tragedia în literatura epocii victoriene. Primul ei roman, Casa de la Riverton (The House at Riverton; Humanitas Fiction, 2009), a fost publicat în Australia în 2006 cu titlul The Shifting Fog, iar un an mai târziu, cu noul titlu, în Marea Britanie și Statele Unite, fiind desemnat bestseller de Sunday Times și New York Times. Cel de-al doilea roman, Grădina uitată (The Forgotten Garden, 2008; Humanitas Fiction, 2011), a ajuns pe primul loc în topul bestsellerurilor din Australia și Marea Britanie și a fost desemnat de Sunday Times drept cea mai vândută carte a anului. În 2010 publică Orele îndepărtate (The Distant Hours; Humanitas Fiction, 2013), care se bucură de același succes. Romanul Păzitoarea tainei din 2012 (The Secret Keeper; Humanitas Fiction, 2014) a devenit la rândul lui bestseller și a fost recompensat cu American Library Association Award 2013, Women’s Fiction Category. Primele sale patru romane au câștigat Australian Book Industry Award for General Fiction Book of the Year. În 2015 îi apare Casa de lângă lac (The Lake House; Humanitas Fiction, 2017), bestseller aflat în topurile de vânzări din Australia, SUA, Marea Britanie și Canada. În 2018 Kate Morton publică Fiica ceasornicarului (The Clockmaker’s Daughter; Humanitas Fiction, 2019), bestseller internațional nominalizat la Indie Book Awards 2019, Australia. Romanele lui Kate Morton s-au vândut în 11 milioane de exemplare în 42 de țări, fiind traduse în 34 de limbi.

Romanul Fiica ceasornicarului de Kate Morton este recomandat de Radio Guerrilla.

Articole similare

Crime Scene Press vine la Târgul Internațional de Carte Gaudeamus 2023 cu evenimente captivante și titluri de top

Jovi Ene

Cum să te îndrăgostești, de Cecelia Ahern – cartea vedetă Editura All la Bookfest 2015

Jovi Ene

Tu ce tip de cititor esti? – o campanie Editura Corint

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult