-Premiile bloggerilor cinefili din România au ajuns la a patra ediție și, de curând, Blogdecinema.ro a anunțat nominalizările pentru acest an. Pentru că mă consider tot mai puțin parte a blogosferei cinefile, am ales ca în acest an să nu mai trimit propriile nominalizări, dar le putem citi pe blogul organizatorilor: ”Cele mai multe nominalizări le au Gone Girl, Nightcrawler și Interstellar – câte patru; dintre cele 11 filme nominalizate la categoria Cel mai bun film, unul singur are cinemaMetru negativ; cel mai bun cinemaMetru îl are Nightcrawler (98%), iar filmul cu cel mai slab cinemaMetru este The Judge (52%); cele mai multe propuneri pentru a fi nominalizat le-a obținut filmul Interstellar – 11.”
–Despre Mortdecai am auzit vrute și nevrute, dar am încredere în recenziile publicate la noi (a scris despre film Mihaela) mai degrabă decât în celelalte. Alin scrie însă pe AldMovieLand că acest film are potențialul unui viitor film-cult: ”Eu personal mi-as fi dorit sa isi asume mai multe riscuri si sa fie un pic mai snob si mai inteligent dar sunt sigur ca si-a asumat de la inceput ca va diviza si antipatiza destula lume. (Should’ve) Open more balls, sirs ! Umorul este quirky, ceea ce mi-e greu sa exprim in romana (ca nu e nici rasuflat si nici rarefiat, ginditi-va la sunetul unui dop instr-o sticla, scirtiie< era mai buine sa scrisneasca mai mult). De exemplu, mai multe glunmite, cum e cea din liftul din Los Angeles, cu hipsterii ! iar mustata am un sentiment clar, ca a antagonizat o multime de lume, nu numai in film ci si in rindurile publicului ! Insa presimt ca Mortdecai va deveni un film-cult, si va fi revizitat, in schimb nu stiu daca se vor mai face partile viitore, cel putin nu in aceasta combinatie.” Vom vedea!
–American Sniper e mai mult despre propagandă. Cam asta este concluzia lui Dragoș Marin de la FilmReporter.ro (de altfel, cam acest lucru cred și eu): ”Pus pe făcut onoare acestui fiu al Americii (cu 160 de victime confirmate), Eastwood și scenaristul Jason Hall își iau libertăți considerabile în adaptarea unei cărți autobiografice deja plină de informație îndoielnică. Mai intai, umflă de câteva ori recompensa pusă pe capul protagonistului. Apoi, de dragul fluidizării narațiunii, ancorează cele patru tururi în Irak în jurul unor antagoniști abia menționați în carte: un terorist poreclit Măcelarul și un lunetist irakian extrem de eficient pe care nu Kyle l-a doborât în realitate, și nu de la acea distanță. E cel puțin bizar faptul că acest moment de eroism și maximă virtuozitate (de care Kyle era, din câte se pare, capabil) e scos din joben, dar fie. Îmi miroase a lipsă de responsabilitate crasă această gâdilare a orgoliului americanului fundamentalist, deținător de arme de foc, degrabă vărsătoriu de sânge și ușor influențabil, dar American Sniper i se adresează, în primul rând, lui. Pentru noi ceilalți, e mai mult o ciudățenie.”
-The Imitation Game este unul dintre favoritele la Oscar. Despre acesta au scris cei de la Cinemateca.eu: ”Lasand deoparte nemultumirile, asteptarile neimplinite ale criticilor/expertilor/instruitilor in subiect, The Imitation Game este un film foarte placut ochiului. Un exemplu de poveste care, desi spusa in stil „old-school”, e agreabila, captivanta, desi nu i-ar fi stricat putin mai mult „nerv”. Trecand peste simpatiile/antipatiile pe care le-ar putea avea spectatorul vizavi de Cumberbatch sau Keira Knightley, cei doi isi joaca excelent partiturile (fiecare ia cate o nominalizare la Oscar), dand un farmec aparte peliculei. Putem plasa actiunea la trei nivele (Turing in arest, care deapana amintiri unui politist aproape empatic, Turing in cel de-al doilea razboi mondial incercand sa decripteze Enigma prin construirea masinariei Cristopher, plus picanteria din jurul relatiei cu Joan Clarke, colega de echipa, cand, finalmente, el ii declara fatis homosexualitatea, precum si un plan indepartat, Alan Turing copilul, menita a ne dezvalui inceputurile unei personalitati aparte).”
-Tot despre acest film, Ionut Benea pe 21art.ro: ”Il consider printre cele mai bune filme de anul trecut pentru ca completeaza perfect datele istorice cu multe curiozitati din acele timpuri, alaturi de-o desfasurare interesanta si-n forta a razboiului dintr-un unghi “neutru” fara gloante suierand pe la urechi. Inteligent la modul clasic cu o viziune inspirata din trecutul modei acelor vremuri, un stil care se preteaza accelor ani, o amintire dintr-o epoca apusa.”
(Jovi)
-DrStoica a vazut si el in saptamana care a trecut ‘The Theory of Everything’: ‘Aș zice că filmul ăsta e o dramă plină de optimism. 🙂 E despre viață: uneori, foarte grea, dar atât de frumoasă… Și din ceea ce pare mai dificil, din aia decurge înțelegerea mai profundă cu farmecul ei, cu tot. ‘
-Angela de la CineAmator scrie despre ‘The Imitation Game’: ‘Cu toate exagerarile fictive, rezultatul final, strict artistic, denota calificative bune pentru dramatizarea unui film-portret rascolitor, ravasitor si mai ales, bine jucat. Si cand spun bine jucat, ma refer in speta la Benedict care este sclipitor, in toate posturile, aproape la fel: geniu slabit de conflicte emotionale. Pe fundalul sonor, mereu grav, tipic lui Alexandre Desplat (cred ca nu a mai fost asa apasator de la “Argo”) avem o orchestratie profunda. Touche, mon cher! La coloana sonora, anunt academia ca mi-am ales castigatorul.’
-Si Laura de la ‘Cinemateca’ a iesit multumita de la vizionare: ‘Una peste alta, filmul e o mostra de viata demna de luat in seama, o exprimare artistica extrem de agreabila, cu joc actoricesc pe masura, recomandabil calduros celor care vor sa vada doar o poveste frumos spusa si fara pretentii de documentar. ‘
-Dragos Diaconu de la ‘Edge and Back’ a vazut si a scris despre ‘Wild Card’: ‘Per total, a fost un film de actiune clasic, pe care-l uiti in momentul in care ai iesit din sala, si menit sa-i mai aduca niste milioane in cont lui Jason Statham. Personal, nu ma asteptam la nimic altceva, si n-am fost dezamagit. Il recomand pentru amatorii genului. E exact ce trebuie si nimic mai mult. Pentru ceilalti, puteti sari linistit peste acest titlu, ca nu pierdeti nimic remarcabil.’
-Movie Zone se ocupa de documentarul ‘Citizenfour’ aflat in cursa pentru Oscarul la categoria sa: ‘Citizenfour nu face din Snowden un super-erou, ne relateaza faptele in mod obiectiv reusind sa sublinieze schimbarile majore care au loc in spatele usilor inchise. Acest documentar nu are o acoperire mediatica asa de mare din cate am vazut, putina lume l-a luat la vizionat, nefiind un film gen Taken 3 ori American Sniper sa se lupte pentru audienta. Desigur n-as ramane surprins sa nu castige un Oscar prin care sigur ar deveni mult mai vizibil.’
(Dan)
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”The Imitation Game” (2014)
–”Wild Card” (2015)