-Anca Muresan scrie la liternet despre ‘Capernaum’ al regizoarei libaneze Nadine Labaki: ‘În cîte feluri ţi se poate rupe sufletul? Care e punctul unde se frînge ceva în tine şi te lasă mut de emoţie? Mai priveşti lumea la fel după ce traversezi un ocean de mizerie şi nedreptate umană? Cîtă suferinţă poate îndura cineva care nu are decît vina de a se fi născut? Nu sînt întrebări retorice, sînt argumente în favoarea afirmaţiei că, odată ce ai văzut acest film, cu siguranţă ceva se zguduie înlăuntrul tău. Duci cu tine, din sala de cinema, cei mai trişti ochi de copil care te-au privit vreodată de pe un ecran. Iar la întrebarea de ce ar merita văzut Capharnaüm, răspunsul are legătură cu empatia. Aşa de des ni se pare că trecem prin greutăţi insurmontabile, aşa de mulţi adolescenţi din jurul nostru au impresia că li se cuvine totul, încît acest film te ajută să relativizezi, să înţelegi că pe lumea asta există drame inimaginabile pe care poate nici nu le bănuieşti. În comparaţie cu ele, micile tale frustrări / nemulţumiri / nefericiri pălesc şi devin insignifiante.’
-Adriana Gionea readuce in atentia cititorilor ei de la PostModern pe Vera Chytilova, principala creatoare femeie a Noului Val cehoslovac de acum 50 de ani. Iata ce scrie Adriana despre filmul ei ‘Daisies’ revazut recent: ‘Folosind culori îmbietoare, cadre provocatoare şi experimente vizuale suprarealist-languroase, Vera Chytilova face apel la simţul lucidităţii într-un mod paradoxal: prin adâncirea într-un univers anarhic, hedonist şi absurd. Este universul dezirabil pentru fiecare generaţie de tineri ce se declară împotriva normelor stricte, pentru care nu există decât răsfăţ, libertate, culori vii şi petreceri. Toate aceste sunt expuse din perspectiva universală a unei prietenii feminine infuzate de acel entuziasm nonconformist al complicităţii de la 20 de ani. Nu este de mirare că Daisies este apreciat şi de millennials, la fel de mult cum a fost lăudat de părinţii sau de buncii lor din anii ’60, când a fost lansat.’
-Angela de la CineAmator a vazut ‘Dumbo’: ‘„Dumbo” este de vazut daca esti familiarizat cu stilul lui Burton (nu la fel de exuberant ca la origini) sau pentru o iesire la cinema cu familia, cu copiii de toate varstele (chiar si pentru tine). E cu aventuri, cu ceva drama carora le faci fata, cu putin umor si nu perfect, insa cu siguranta spectaculos – la propriu, si la figurat – cu diverse ocazii.’
-Si Diana Duca a vazut ‘Dumbo’: ‘…marea puterea a lui Dumbo, dupa parerea mea, nu e zburatul. Ci capacitatea incredibila de a intelege limba oamenilor. Copiii care au grija de el ii promit ca isi va recupera mama, daca isi face numarul de circ. Si Dumbo executa. Adultii vorbesc despre faptul ca familia Farrier a ramas in urma. Dumbo zboara inapoi la ei sa-i salveze. Colette vorbeste cu Dumbo in timp ce realizeaza reprezentatia. Dumbo o asculta ca un copil cuminte. Ai spune ca Dumbo intelege engleza mai bine decat ca un imigrant mutat in State. Si fie ca o interpretezi ca o exagerare sau faci pactul ca e o poveste fantastica, nu ai cum sa nu observi treaba asta.’
-Emil Calinescu a vazut ‘Hotel Mumbai’: ‘Hotel Mumbai iar mi-a adus aminte de discutia despre filmele pseudo-indiene. Da, unii nu vor sa vada filme indiene, le displac, drept urmare prefera filmele facute de americani (ori alte natii), cu actiunea petrecuta in India. Milionarul Vagabond a iesit o bijuterie, oricine poate confirma asta. Doar ca el este si ar trebui sa ramana O EXCEPTIE. Nu un deschizator de drumuri, ci o idee stralucita, originala, irepetabila. Hotel Mumbai are certe calitati, este un film bun din multe puncte de vedere, dar n-am simtit niciun moment ca m-as afla in India. Poate asta a fost dorinta celor care l-au produs, sa fie o poveste universala. Ori poate pur si simplu n-au putut produce o poveste indiana autentica. Totusi, ar fi nedrept sa spun ca pare fake.‘
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Dumbo” (2019)
–”Sans toit ni loi” (1985)
–”Dumbo” (2019)
–”En liberte!” (2018)
–”Censored voices” (2015)
–”En Liberte!” (2018)
–”Die Gebruder Skladanowsky” (1995)
–”In Search” (2018) la One World Romania 2019