Prin blogosfera cinefila

Prin blogosfera cinefilă (12 – 18 iunie 2017)

După ce Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) de la Cluj s-a încheiat, am reușit să citim și noi câteva articole cu corespondențe despre filmele de acolo. Printre ele, cel scris de Dragoș Marin de la FilmReporter.ro despre Zilele Filmului Românesc. Am reținut câteva cuvinte scrise despre ”Ouăle lui Tarzan”, de Alexandru Solomon: ”Sofisticatul (în ambiție, concept, buget, tehnici de filmare) documentar al lui Alexandru Solomon pleacă de la o premiză solidă și ajunge la niște rezultate amestecate. În republica nerecunoscută oficial Abhazia funcționează în continuare un institut de cercetări medicale pe maimuțe, înființat de sovietici în anii ’20 cu scopuri cvasi-oculte de testare a diferite tratamente și vaccinuri și de obținere a unor maimuțe hibrid cu  îndatoriri clar trasate în zona proletară. Solomon intră în această lume cu steadycam-ul plutind încet prin port și intrând pe poarta institutului, și găsește acolo decoruri desprinse parcă dintr-un platou de filmare a unui SF de categorie B din anii ’50 despre crearea în laborator a omului modern al lui Stalin; sau dintr-un remake sovietic la Planeta maimuțelor. Cuști dezafectate, statui cu maimuțe, primate care urlă.”

Tot de la TIFF 2017, scrie Dan Becerescu pe noul său blog. Reiau aici câteva cuvinte despre (M)uchenik, un film rusesc pe care mi-aș dori să-l văd: ”(M)uchenik. Din Rusia. La Casa Studentilor. Recuperez o datorie mai veche – mi-am dorit sa-l vad atunci cand a intrat in cinematografe la noi. Si filmul e the shit. Un adolescent o da pe Vechiul Testament si nimeni nu gaseste ac de cojocul lui. Maica-sa si-ar dori un labagiu oarecare, directoarea e dispusa sa-i inghita pretentiile legate de costumul de baie obligatoriu dintr-o bucata doar ca sa fie liniste in institutie, colegilor le inspira teama, preotul se vede atacat pentru cat de pacatoasa e institutia pe care o reprezinta. E un portret nefardat al societatii si mentalitatilor ruse, credeti-ma ca nu suntem departe de ei, dar si o analiza cu valabilitate universala despre intalnirea fenomenului religios fervent cu o lume care pur si simplu nu este echipata sa-i faca fata. Multe de discutat si rumegat dupa ce-l vezi.”

Alain Delon a fost și el la TIFF. Prilej pentru Cosmin Milchiș de la FacemFilm.ro să scrie un articol despre cariera lui. Iată ce a făcut Delon în ultimii ani (dacă tot nu prea știm traiectoria lui din perioada recentă): ”La sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90, Alain Delon a avut câteva eșecuri răsunătoare, iar după eșecul filmului Une Chance sur deux, actorul a anunțat că renunță la actorie. Cu toate astea, în 2000 a avut o mică apariție în Les Acteurs, iar în 2002 a revenit într-un serial foarte popular în Franța, Fabio Montale. În 2003/2004 a cunoscut un succes comparabil cu serialul Frank Riva, în care a interpretat rolul principal. În 2008, Delon a revenit în forță pe marele ecran, interpretându-l pe Julius Caesar în Asterix la Jocurile Olimpice, un mare succes de casă. În zilele noastre, Alain Delon este în continuare activ, dedicându-se în mare parte teatrului.”

(Jovi)

-Angela de la ‘CineAmator’ scrie despre ‘Overdrive’ regizat de Antonio Negret: ‘„Overdrive” este unul dintre acele filme care nu are prea multe de oferit si de spus. Desi are o distributie cu greutate si o publicitate care se bazeaza pe cateva elemente care iti atrag atentia (masini de colectie, femei frumoase, un plan cu twist-uri).  O influenta in acest sens ar putea fi graba cu care Antonio Negret este obisnuit sa lucreze, mai cu seama pentru ca acesta are (mai ales) experienta in lumea televiziunii (Arrow, Flash, Legends of Tomorrow, The 100, Lethal Weapon). Din nefericire, implicarea lui Michael Brand la scenariu, domnul responsabil pentru cateva dintre cele mai bune filme de eactiune – Wanted, 3:10 to Yuma – nu salveaza „Overdrive” de usurinta cu care „citesti” dinainte poveste fara sa iti mai lase vreo surpriza. Cu toate ca mizeaza pe asta, pana in ultima parte.

-Raluca Garbea de la StarFilme a vazut ‘Cars 3’: ‘“Cars 3” este sequel-ul pe care fanii seriei îl aşteptau deoarece aduce pe marile ecrane o poveste despre visuri, putere de muncă şi autodepăşire, motivaţii, abilitatea de a merge mai departe şi de a nu ceda în momente grele. Vom revedea personaje dragi, dar vom cunoaşte şi personaje noi şi interesante. Vom asista la curse palpitante de maşini şi vom fi alături de Fulger în noua etapă din cariera sa, deja legendară. Nu în ultimul rând, vom lua parte la confruntarea dintre vechea şi noua generaţie de maşini de curse.’
-Ana Marin a vazut ‘Mumia’ cu (sau lui) Tom Cruise si a scris pentru CinEmil: ‘Recunosc au fost momente în care deși sala nu râdea mie mi s-au părut foarte amuzante multe dintre replicile extrem de acide pe care le lansează personajele. Cu un scenariu care se bazează mai mult pe efecte decât pe construcția personajelor, Mumia 2017 este un film de văzut cu punga de popcorn lângă ține și însoțit de gașca de prieteni. 

(Dan)

Contributori: Jovi, Dan.

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

-”Overdrive(2017)

-”Colossal(2016)

Dalida(2016)

The Iceman” (2012)

Articole similare

Un film, două păreri: Bin-jip (2004)

Jovi Ene

„Nici nu știu dacă ultimele mele cărți sunt de proză scurtă sau romane undercover”(Florin Irimia, interviu)

Jovi Ene

Rămasul bun al lui Bruno Ganz cu o puternică docu-dramă despre amintire și Holocaust: Winter Journey (2019)

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult