-Ultimele filme de la Oscaruri se văd și în blogosfera literară. Iată ce spune Adrian Georgescu despre ”The Post”: ”Thrillerele politice din anii ’70 sunt cu trei clase peste The Post, care se vrea un fel de prequel al lui All the President’s Men (scena finală în care paznicul de noapte raportează un jaf la Watergate e foarte asemănătoare cu cea de la începutul lui All the … ). Cu toate acestea, între cele două filme e o mare diferență în favoarea peliculei lui Pakula, din toate punctele de vedere. The Post vrea să fie un film serios despre teme grave, de ieri și de azi; reușește să fie doar o oră de dirigenție, lungă și plictisitoare, fără pauză, care s-a prelungit și peste ora de sport.”
-Iulian Fira scrie, tot în perspectiva Oscarurilor, despre ”I, Tonya”: ”Allison Janey e o mama atat de detestabila, incat am emotii pentru sansele ei la Oscar, asa cum am despre Three Billboards Outside Ebbing, Missouri; pot oare membrii Academiei sa vada dincolo de practicile reprobabile ale personajului, pentru a rasplati o creatie care suscita repulsie si admiratie totodata? Suita de premii de pana acum par a indica un raspuns afirmativ si avem un precedent masculin: J. K. Simmons, cu un rol similar, cel care distruge psihic, pentru a obtine performanta adevarata.”
–Cristi Mărculescu scrie despre cele mai bune filme din 2017, din perspectiva lui, acum locurile 15-30. Printre ele, Three Billboards Outside Ebbing Missouri, pe locul 23: ”Martin McDonagh a scris și teatru la un moment dat. Și personajele lui au mai multe în comun cu dramaturgia decât cu șeptelul de cinema. Ăsta cu panourile este feroce și lipsit de compromisuri cum nici măcar In Bruges n-a fost. Doar că aici e comedie camuflată sub dramă, nu invers. Și de 7 Psychopats nu prea-și mai aduce aminte nimeni. Ăsta cu panourile ar fi fost superb și strict pentru că apar pe ecran alde McDormand, Harrelsson, Rockwell. Ce nu apare pe ecran este un discurs splendid de abraziv despre individualism și reponsabilizare, curaj și răzbunare. Și despre cum toate astea sunt futile. Și tardive.”
-Un alt film interesant prezentat în blogosferă este Agora (2009), al regizorului Alejandro Amenabar, pe care LazOrtansa îl prezintă pe CeFilmeVad din perspectivă istorică: ”Există, desigur, unele asemănări între sursele istorice și scenariul filmului: – Socrate Scolasticul (care a trăit aprox între anii 380-450) confirmă prin lucrarea sa ,,Istoria ecleziastică” cartea a VII-a, capit.15 că în Alexandria exista o femeie numită Hypatia, fiica filozofului Theon care preda într-o școală de -a lui Platon și Plotin. – Personajul Cyril (Sami Samir) este prezentat drept episcopul Alexandriei care a poruncit uciderea Hypatiei, lucru care a întinat imaginea acestuia , a Bisericii din Alexandria și a celor care se considerau creștini și al căror comportament scandalos, crime și alte acte reprobabile au găsit susținerea și încurajarea lui Cyril . –Tot în această lucrare e menționat și personajul Synesios din Cyrena (Rupert Evans ) ajuns episcop de Ptolemais care mărturisește admirația nemărginită pentru aceea care l-a ghidat pe drumurile cunoașterii. S-au păstrat și câteva epistole care dovedesc schimbul de opinii între Hypatia și Synesios.–Oreste, convertit la creștinism, devine prefect al Alexandriei.”
-Despre Phantom Thread, scrie Ionuț Mareș pe ZiarulMetropolis.ro: ”„Firul fantomă” e străbătut de la un cap la altul de o privire ironică, tot mai acută spre final, la care e luat complice și spectatorul: scorțoșenia și afectarea lui Woodcock, alimentate și de sora sa, își vor găsi antitodul în simplitatea perfidă a Almei, care alege o cale excentrică de a-și ține partenerul sub control. Sarcasmul implicit, care dă farmec filmului, e întreținut tocmai de această pendulare a protagonistului, lipsit parcă de voință proprie și chinuit aproape exclusiv de creațiile sale vestimentare, între vechea „stăpână” și noua „stăpână”, de care devine tot mai atașat, până la o nouă formă de iubire bolnăvicioasă, dar salvatoare.”
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Hawaii” (2017)
-”Black Panther” (2018)
–”I, Tonya” (2017)
–”Phantom Thread” (2017)
–”The Shape of Water” (2017)
–”Vivre sa vie: Film en douze tableaux” (1962)
–”Darkest Hour” (2017)