A Haunting in Venice (2023) – Bântuind prin Veneția
Regia: Kenneth Branagh
Distribuția: Kenneth Branagh, Michelle Yeoh, Jamie Dornan
Kenneth Branagh continuă seria ecranizărilor romanelor Agathei Christie și pare să se simtă destul de bine în pielea lui Hercule Poirot și pe postul de regizor al filmelor care îl aduc pe acesta pe marile ecrane. Al treilea film din această serie este ‘A Haunting in Venice’ (2022), o adaptare destul de liberă a unuia dintre romanele târzii ale maestrei britanice a romanelor polițiste, „Hallowe’en Party”. Cartea, menționată și în filmul ‘Belfast’, era una dintre cărțile preferate ale mamei lui Branagh. Spre deosebire de cele două filme precedente din această serie Poirot, este un film care renunță la locațiile fastuoase, iar distribuția – fără rabat la calitate – este mult mai puțin bogată în vedete de prima mână. Un altfel de film, mult mai personal și mai special.
Acțiunea este mutată din Anglia în Veneția de după al doilea război mondial. Reverberațiile războiului se fac încă simțite. Poirot, al cărui trecut începuse să fie dezvăluit în filmul precedent, este acum ‘la pensie’, trăindu-și viața liniștită și tabieturile într-un palat venețian și pe acoperișul acestuia. Nu se mai ocupă de cazuri, dar cazurile îl urmăresc. Când scriitoarea Joyce Reynolds (un fel de alter-ego al Agathei Christie) îl invită să participe la o ședință de spiritism într-o clădire bântuită de fantome, detectivul nu poate refuza invitației de a demasca impostura sau poate de a confirma identitatea unei spiritiste celebre. Începe o furtună care izolează palatul în semi-ruină de restul lumii creând cadrul închis al romanelor lui Christie și cadavrele nu întârzie să apară.
Amatorii de povești cu fantome și fanii lui Agatha Christie mă vor scuza, dar eu nu am fost deloc captat în atmosferă. Poate că tocmai ezitările lui Poirot m-au îndemnat să-i iau locul de sceptic ajutat de știință. Și povestea cu fantome și cea detectivă au soluții, depinde de spectator în ce măsură să le creadă. Calitatea filmului constă în psihologia personajelor, și în principal a lui Poirot. Scenaristul este Michael Green și acesta, împreună cu regizorul Kenneth Branagh, dau actorului Keneth Branagh suficient material pentru a extinde dimensiunile umane ale personajului. Restul distribuției este foarte bine ales. Cele mai cunoscute nume sunt cele ale lui Michelle Yeoh și Tina Fey – jucând excelent și cu vizibilă plăcere. Pentru prima dată în seria actuală, Branagh folosește peliculă digitală, ceea ce probabil ușurează crearea de efecte și multe dintre ele sunt spectaculoase. Chiar dacă intriga detectiv-fantomatică a eșuat în a mă impresiona, am găsit suficiente alte motive pentru a mă bucura de vizionarea lui ‘A Haunting in Venice’ și a-l recomanda altora. În final, Poirot decide să se întoarcă și să preia cazuri noi. Asta înseamnă că vor urma și filme noi în această serie. Eu sigur le voi căuta.
Disponibil pe Disney+.
Nota: 6/10
(Sursă fotografii: IMDb.com)