Filme Filme europene

Memoriile iubitei unui lord al drogurilor: Loving Pablo (2017)

Loving Pablo (2017) – Iubindu-l pe Pablo, urându-l pe Escobar
Regia: Fernando León de Aranoa
Distribuția: Javier Bardem, Penélope Cruz, Peter Sarsgaard  

Am impresia că am un avantaj fata de mulți alți spectatori ai filmului ‘Loving Pablo’ realizat în 2017 de regizorul spaniol Fernando Leon de Aranoa. Nu am văzut niciun alt film sau serial care să-l aibă că erou pe Pablo Escobar. Se pare că acestea sunt suficient de numeroase pentru ca Wikipedia să le considere aparținând ‘sub-genului Escobar’ și probabil că unele dintre ele sunt destul de reușite, sau în orice caz au cucerit publicul. În absența acestor referințe pe care poate că le voi recupera mai devreme sau mai târziu, mie ‘Loving Pablo’ mi s-a părut un biopic de acțiune inspirat de personaje reale destul de reușit. Nu este un film lipsit de probleme, dar nu dintre acelea care să strice placerea vizionarii.

Virginia Vallejo (Penelope Cruz) era o vedetă a televiziunii columbiene la începutul anilor ’80, anii ascensiunii lui Pablo Escobar (Javier Bardem). Spre deosebire de alți conducători ai cartelurilor de droguri, acesta încerca să-și legalizeze afacerile, oferind servicii sociale în cartierele sărace din orașul Medelin, finanțând politicieni pentru a-și crea o poziție de prestigiu în interiorul țării și aspirând să creeze o legislație care să-i acorde imunitate în afara Columbiei. Când protipendada politică și economică columbiană îi barează ascensiunea și până la urma îl respinge, recurge la violențe extreme, aruncând practic țara în teroare și război civil. Ce o atrage pe ziaristă de televiziune și o determină să cada în mrejele unui asemenea personaj? Scoop-urile exclusive pe care le primește ca reporter? Fascinația ‘băieților rai’? Carisma personală a lui Pedro (descris de altfel în film ca un individ nu prea atrăgător). Cadourile scumpe și extravagante? Probabil că este vorba despre o combinație a tuturor celor de mai sus, dar chiar dacă nu am cunoaște faptele reale și sfârșitul lui Escobar, este clar că povestea nu se poate termina bine.

‘Loving Pablo’ mi s-a părut a fi una dintre cele mai bune docu-drame pe care le-am văzut în ultima vreme. Are ritm, este filmat cu talent, povestea progresează fluent și pentru cei, ca mine, care nu sunt foarte familiari cu biografia lui Escobar, cred că aduce toate informațiile esențiale. Virginia vorbește mult off-screen, dar în acest film acest procedeu care nu îmi place de obicei funcționează bine, fiind vorba despre o ecranizare a unei cărți de memorii. Combinația de spaniolă și engleză cu accent spaniol sună cam artificial, aș fi preferat să văd o versiune 100% în limba spaniolă. Intepretarea actoricească a lui Javier Bardem domină filmul. Pablo al său este un criminal crud și lipsit de scrupule, un om viclean care încearcă să-și construiască o reputație onorabilă, dar atunci când eșuează se răzbună fară mila pe cei care îi stau în cale. Ca mulți șefi de organizații criminale are aspirații de familist, poate că își iubește în felul său soția și copiii, dar asta nu-l împiedică să fie infidel și să întrețină amante costisitoare (intre care se afla Virginia Vallejo). În realitate din momentul în care are acces la bani și putere își construiește în jur o pseudo-realitate care diferă de a celorlalți, ceea ce până la urma distruge și viețile celor care contează pentru el.

Virginia lui Penelope Cruz este și ea foarte bine interpretată, de la frivolitatea și neputința de a rezista tentațiilor care o fac să devina amanta lui Pablo, până la panica pe care o trăiește în momentul în care acesta o părăsește, lăsând-o țintă tuturor dușmanilor din cauza asocierii cu el. Ceea ce lipsește este tocmai chimia dintre cei doi. Scenele în care sunt împreună nu reușesc să dea impresia unei relații de dragoste. Titlul cărții care a inspirat filmul, și titlul alternativ al filmului este ‘Loving Pablo, Hating Escobar’. Din film reies clar motivele pentru care Virginia l-a urât pe Escobar, dar mai puțin cele pentru care l-ar fi iubit pe Pablo.

Nota: 8/10

(Sursă fotografii: IMDb.com, Youtube.com)

Articole similare

Coșmarul privighetorii: The Nightingale (2018)

Dan Romascanu

Metale și manele: coloana sonoră a unei vieți care începe la final de film – Singură la nunta mea (2018)

Iulia Dromereschi

Letter from an Unknown Woman (1948)

Delia Marc

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult