Știrile săptămânii: Divan Film Festival 2018: 32 de filme, 14 invitați speciali și peste 4.000 de spectatori; CINEMATOUR KIDS, la drum spre”cea mai mare bucurie”; Pelicula 3 vă invită să călătoriți în Peru; Carlos Reygadas – invitat de onoare la Les Films de Cannes à Bucarest; Horațiu Mălăele aduce pe ecrane povestea lui Luca, un tânăr expat în lupta cu destinul; Expozitia DISCO BTT ajunge la Cluj-Napoca; You’ll be a woman soon câștigă a 13a ediție Aristoteles Workhop; #100filme la Sighișoara; RETROcedările OWR: Caut țară; Vedetele de la Hollywood încing „Dispute Celebre”, în septembrie, pe CBS Reality.
Divan Film Festival 2018: 32 de filme, 14 invitați speciali și peste 4.000 de spectatori
Sâmbătă, 1 septembrie, s-a încheiat cea de-a 9-a ediție a festivalului dedicat filmului și artei culinare balcanice, Divan Film Festival. Timp de nouă zile, de pe 24 august până pe 1 septembrie, cei aproximativ 4.000 de spectatori prezenți în Craiova și Port Cultural Cetate au participat la proiecții și întâlniri cu cineaști din spațiul balcanic, concerte și demonstrații culinare de excepție.
Reunite sub tema acestei ediții – “Balcanii visează” – în programul festivalului s-au regăsit 15 filme de lungmetraj selectate de Cătălin Olaru, director artistic, dintre care 13 au rulat pentru prima dată în România, precum și 17 filme de scurtmetraj, alese de selecționerul Massimiliano Nardulli.
Printre acestea s-au regăsit producțiile autohtone “Dragoste 1: Câine” (2018), prima parte a trilogiei dedicată dragostei semnată de Florin Șerban, care a rulat în avanpremieră națională, în prezența actorului Valeriu Andriuță, precum și proiecția specială a filmului “Moromeții” (1987) plus un fragment de 15 minute din noul film al lui Stere Gulea, “Moromeții 2” (2018), care va fi lansat în această toamnă.
Printre invitații speciali ai acestei ediții s-au numărat regizorul kurd Kazim Öz, autor al filmului care a deschis festivalul, “Zer” (Germania, Turcia, SUA, 2017), actorul Dan Bordeianu, prezent la această ediție în calitate de actor principal în scurtmetrajul “Sâmbătă” / “Sabado” (Albania, Columbia, 2016), sau Liviu Mărghidan, producătorul primului film pentru copii realizat după Revoluție, “Străjerii” / “The Sentries”.
Coloana sonoră a festivalului a fost asigurată de trupa transilvăneană, sZempöl Offchestra, care a ridicat publicul în picioare în seara deschiderii festivalului, la Craiova, în timp ce în Port Cultural Cetate, Aida și Noi, trupa ai cărei membri vin din Bosnia, Cuba, Chile, Germania și România, a adus un mix irezistibil de glam disco și folclor balcanic, iar Mambo Siria a încântat audiența cu versurile lor deocheate pe muzică lăutărească din zona Olteniei.
Pe lângă filme, Divan Film Festival se distinge prin demonstrațiile culinare susținute anual de către gazda evenimentului, Mircea Dinescu. Anul acesta, istoricul culinar Cosmin Dragomir a completat meniul Divan Film Festival cu povești despre bucătăria balcanică, spre marele deliciu al publicului.
Prezentatorul celei de-a 9-a ediție a Divan Film Festival a fost scriitorul Adrian Teleșpan.
Divan Film Festival a avut loc în perioada 24 – 26 august în Craiova, la Inspire Cinema și Teatrul de Vară din Parcul Romanescu, și 27 august – 1 septembrie în Port Cultural Cetate.
Divan Film Festival este un proiect cultural co-organizat de Fundația pentru Poezie “Mircea Dinescu” și Casa de Cultură “Traian Demetrescu”, Craiova, susținut de Centrul Național al Cinematografiei, Consiliul Județean Dolj și Primăria Craiova, în parteneriat cu Institutul Cultural Român și Uniunea Cineaștilor din România.
CINEMATOUR KIDS, la drum spre”cea mai mare bucurie”
Cinematour Kids – prima caravana de filme pentru copii – se întoarce în localitățile fără cinematograf. Cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Brașov și al administrațiilor locale vom organiza 21 de proiecții în 18 localități din Brasov.
Caravana noastră a luat startul în toamna lui 2015. În trei ani am reușit să ajungem la peste 18 200 de spectatori unici.
După o pauză în primăvară, din lipsă de finanțare, ne reîntoarcem să facem “cea mai mare bucurie”, “cea mai fericită zi”, să aducem “cele mai frumoase povești”, să creăm emoție și suspens, să încurajăm autoritățile locale să inițieze proiecte similare, să sperăm că și cinematografia națională își va îndrepta atenția către copii.
Pornim la drum cu două filme pentru copii produse în Danemarca și cu scurt metraje produse în Norvegia.
DUPĂ AUR ÎN CANADA regia Niels Nørløv
durata: 79’
Cine ajunge primul la comoară?
Copiii găsesc o fotografie veche cu un bătrân bărbos și un echipament de căutător de aur despre care află că este străbunicul lor. Cu o hartă pe care o găsesc în casa unei mătuși, își propun să plece către o mină părăsită în căutarea aurului. În drumul lor sunt urmăriți de doi dubioși căutători de aur care vor să pună și ei mâna pe comoară.
https://www.youtube.com/watch?v=fNTuLVL4HCQ
VILLADS
regia Frederik Meldal Nørgaard
durata 78’
Filmul îl urmărește pe Villads la școală și acasă. Un copil de 6 ani care are frecvent necazuri căci îi place să se joace, iar, de cele mai multe ori, regulile jocurilor sale sunt contrare regulilor adulților.
https://www.youtube.com/watch?v=0T3fO-VK8GM
LASUL
regia Siri Rutlin Harildstad
durata 13’
Lui Idunn (7 ani) îi este frică de întuneric. Într-o zi de iarnă mama întârzie la serviciu. Even, fratele ei mai mare, refuză să facă pe dădaca și o șicanează cu teama ei de întuneric. În ciuda fricii și supărată pe Even, Idunn rămâne singură în casă știind că va petrece cele mai înspăimântătoare ore din viața ei, dar pune la cale și o răzbunare. Este totul așa de înspăimântător pe cât pare? Și cine este de fapt cel laș?
https://www.youtube.com/watch?v=BYc3piIoS0g
MAGIA TIMPULUI
durata 10’
regia Kine Aune
Filmul spune povestea unui pui de ren și călătoria sa spre maturitate, drumul pe care îl parcurge pentru a deveni un ren alb.
https://www.youtube.com/watch?v=j_CpHJ0lsO0
Programul caravanei:
11.09.2018 10:00 LISA
MARTI 11.09.2018 13:00 VICTORIA
MIERCURI 12.09. 2018 13:00 HOMOROD
JOI 13. 09. 2018 9:00, 11:00, 13:00 RUPEA
VINERI 14.09.2018 10:00 POIANA MARULUI
LUNI 17.09.2018 10:00 JIBERT
LUNI 17.09.2018 13:00 SOARS
MARTI 18.09.2018 10:00 DRAGUS
MARTI 18.09.2018 13:00 UCEA DE JOS
MIERCURI 19.09.2018 10:00 HOLBAV
MIERCURI 19.09.2018 13:00 DUMBRAVITA
JOI 20.09.2018 10:00 PARAU
JOI 20.09.2018 13:00 COMANA DE JOS
VINERI 21.09.2018 10:00:12:00 ZARNESTI
LUNI 24.09.2018 10:00 ORMENIS
LUNI 24.09.2018 13:00 CRIZBAV
MARTI 25.09.2018 09:00 VAMA BUAZULUI
MARTI 25.09.2018 13:00 BUDILA
Pelicula 3 vă invită să călătoriți în Peru
A treia ediție a festivalului Película – Latin American Experience este gata să înceapă. În perioada 12 – 16 septembrie 2018 publicul va avea ocazia să participe la proiecții de film, demonstrații de dans și, experiențe culinare, expoziții de pictură sau să cunoască povești cu și despre America Latină.
Festivalul Película este organizat de FREEALIZE și Asociația Culturală ARTICHITANA și este susținut onorific de ambasadele celor 8 țări din America Latină prezente la București: Argentina, Brazilia, Chile, Cuba, Mexic, Peru, Uruguay și Venezuela. Lor li se alatură Ambasada Franței, Institutul Francez și Institutul Cervantes.
Invitatul de onoare al acestei ediții este Ambasada Peru. Organizatorii își doresc să promoveze cultura țării, prin intermediul filmelor, al expoziției de pictură pregătite, al gastronomiei sau al muzicii.
„Până acum evenimentele realizate de Ambasada Peru au fost primite cu cel mai înalt nivel de interes de publicul românesc, subliniind importanța rădăcinilor latine comune, și contribuția la promovarea relațiilor dintre țările noastre înfrățite. Artiști tineri contribuie cu noi perspective la peisajului cultural în Peru, împreună cu noi regizori care promovează o cinematografie în ascendență, cu producții care atrag atenția diferitelor categorii de public.” – au declarat reprezentanții Ambasadei Republicii Peru la București.
Filmul EL ABUELO, regizat de Gustavo Saavedra va deschide festivalul din acest an, pe 12 septembrie, la Cinema Elvire Popesco. Bunicul (Crisostomo) urmează să împlinească 80 de ani și fiul său, împreună cu cei doi nepoți, îl duc să-și vadă satul natal, Huamachuco, pe care nu l-a mai văzut de 70 de ani.
Deși distanțele sunt mari, organizatorii au și câțiva invitați speciali din Peru. Enrica Perez este regizor și scenarist. Primul ei lungmetraj, Climas, a fost difuzat la prima ediție Película, iar anul acesta urmează să vedem scurtmetrajul TAXISTA (joi, 13 septembrie, ora 19.30, la POINT), urmat de un Atelier de Pisco Sour oferit de Ambasada Peru în România. Enrica este unul dintre membri juriului internațional care va selecta Cel mai bun film din Competiția festivalului (COMPI). În prezent ea lucrează la cel de-al doilea lungmetraj.
De asemenea, realizatorul documentarului SIGO SIENGO, Javier Corcuera, se va alătura manifestațiilor latino-americane de la București, în data de 15 septembrie 2018. SIGO SIENDO este un film despre personaje care definesc o țară. Deși filmul vorbește despre muzică și muzicanți, nu este un film muzical, ci mai degrabă o reflecție asupra unor povești personale aparent disparate, dar care se caută permanent una pe alta într-o țară prinsă ea însăși în lupta de a-și defini identitatea: Peru.
„Este o plăcere să particip cu filmul meu, SIGO SIENDO, la festivalul Película din București, sunt foarte încântat să pot împărtăși un moment împreună cu dvs. SIGO SIENDO este un film despre lumile țării mele, o călătorie prin muzica populară a Amazonului, lumea andină și coasta Republicii Peru. O excursie printr-o țară care continuă să își construiască identitatea. Sper să vă placa și vă bucurați de ea. Vă îmbrățisez.” – este mesajul acestuia pentru publicul din România.
Documentarul LOS OJOS DEL CAMINO spune povestea unui șaman care vrea să afle ce boală domnește peste omenire, iar acțiunea se petrece în amețitorul ținut al Munților Anzi. Proiecția va avea loc la Institutul Cervantes, pe 13 septembrie.
RODENCIA Y EL DIENTE DE LA PRINCESA, unul dintre filmele pentru copii din secțiunea NINIPELI va fi proiectat pe 15 septembrie: Ca să-și salveze regatul de rozătoarele care le-au pus gând rău, doi șoricei pleacă pe meleaguri interzise în căutarea cristalului magic despre care legenda spune că va putea readuce liniștea în ținutul de acasă. Tot în categoria NINIPELI am pregătit atelierul În zbor prin Peru!pentru copii între 7-10 ani, ce va avea loc la Mercato Comunale, sâmbătă, 15 septembrie, ora 10.00.
Ricardo Terrones, artist din regiunea Chepén din Peru și cercetător al perioadei contemporane în care se îmbină elemente din arta vechii civilizații, va avea o expoziție de pictură cu intrare liberă în cadrul festivalului (14-16 septembrie 2018). Vernisajul va avea loc în data de 14 septembrie, ora 17.00, la Gallery).
Película promite o experiență inedită și vă așteaptă să luați parte la cât mai multe evenimente! Toate biletele sunt puse în vânzare pe: https://eventbook.ro/program/pelicula
Carlos Reygadas – invitat de onoare la Les Films de Cannes à Bucarest
Les Films de Cannes à Bucarest, festivalul care aduce în România, din 2010, cele mai importante filme ale anului în prezența unor autori reputați, va avea loc anul acesta între 19 și 28 octombrie în București – Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union – și în alte șapte orașe din țară.
Invitatul de onoare al ediției a 9-a a festivalului este regizorul mexican Carlos Reygadas, care ieri și-a prezentat cel mai recent film al său, Our Time/ Nuestro tiempo, în premieră mondială la Festivalul de Film de la Veneția.
Descoperit și multi premiat la Cannes, Carlos Reygadas este regizorul-fenomen care, cu doar cinci lungmetraje la activ, „poartă pe umerii săi, într-un veritabil one-man-show, noul val al cinematografiei mexicane” (Sight&Sound). Les Films de Cannes à Bucarest îi dedică o retrospectivă în cadrul căreia vor fi prezentate toate filmele de lungmetraj ale autorului.
Our Time va avea premiera în România pe 21 octombrie la Cinema Pro, în prezența regizorului și a Nataliei Lopez, scenaristă, editoare și partenera regizorului în viața reală, care interpretează rolul principal feminin. Personajul principal masculin este jucat chiar de regizor. Reygadas este Juan, care trăiește împreună cu soția sa la o crescătorie de tauri de luptă. Cei doi au o relație deschisă, dar când femeia se îndrăgostește de alt bărbat, Juan trebuie să împace realitatea cu propriile așteptări. Pentru prima oară Reygadas este regizor, producător, scenarist, actor și editor la propriul film. Proiecția va fi însoțită de un master-class deschis deopotrivă cineaștilor și spectatorilor.
La 31 de ani, Reygadas a părăsit cariera de jurist din serviciul diplomatic mexican pentru a urma calea filmului. A făcut patru scurtmetraje și a debutat cu Japón, prezentat la Rotterdam, apoi la Cannes, unde a obținut Mențiunea specială Camera d’Or, în 2002. În 2005, Reygadas a revenit la Cannes, în competiție, cu cel de-al doilea lungmetraj, Battle in Heaven. Tot la Cannes, a câștigat Premiul Juriului pentru Silent Light, în 2007, și Premiul pentru regie cu Post Tenebras Lux, în 2012.
„Un film plin de surprize, cu o forță lirică și poetică care îl plasează detașat în fața oricărui alt debut”, scria The Guardian despre Japón, care spune povestea unui pictor deprimat care părăsește Mexico City pentru un mic sat ascuns într-un canion. Acolo plănuiește să se sinucidă, însă gazda lui, bătrâna și credincioasa Ascen, îl învață, cu foarte puține cuvinte, să iubească din nou viața.
Battle in Heaven este o poveste la intersecția dintre grotesc și sacru. Reygadas continuă aici colaborarea cu directorul de imagine Diego Martinez Vignatti, iar „rezultatul nu ne captează atenția, ci ne-o structurează, forțându-ne să pășim într-o lume totodată superbă și terifiantă”, citim pe The New York Times.
Câștigător al Premiului Juriului la Cannes, în 2007, Silent Light, un omagiu adus lui Carl Th. Dreyer, spune povestea unei iubiri interzise în mijlocul unei comunități de menoniți din Mexic. „Silent Light are bogăția lui Terence Malick și simplitatea transcedentală a lui Yasujiro Ozu”, scria criticul Peter Bradshaw în The Guardian despre filmul care „îl propulsează pe Reygadas direct în liga întâi a cinematografiei mondiale”.
Post Tenebras Lux, al patrulea film semnat Carlos Reygadas, este o poveste semi-autobiografică despre un cuplu înstărit, cu doi copii, care renunță la viața de oraș și se mută într-o vilă în mijlocul naturii.
Retrospectiva Carlos Reygadas va fi prezentată în cadrul secțiunii speciale Focus Mexic.
Vă invităm să rămâneți la curent cu cele mai noi știri despre ediția 2018 a Les Films de Cannes à Bucarest, urmărind site-ul filmedefestival.ro și pagina oficială de Facebook. Toate filmele vor avea subtitrare în limba română. Titlurile cu subtitrări și în engleză sau franceză vor fi anunțate ulterior. Biletele vor fi disponibile în curând pe Eventbook.ro.
Ediția a noua a Les Films de Cannes à Bucarest este organizată de Asociația Cinemascop și Voodoo Films și realizată în parteneriat cu Ambasada Franței și Institutul Francez din Bucureşti.
Les Films de Cannes à Bucarest este un proiect cultural finanțat de Centrul Naţional al Cinematografiei, realizat cu sprijinul SACD / Société des Auteurs et Compositeurs Dramatiques și Reprezentanța Comisiei Europene în România.
Detalii: www.filmedefestival.ro.
Ne puteți urmări pe Facebook: Les Films de Cannes a Bucarest.
Horațiu Mălăele aduce pe ecrane povestea lui Luca, un tânăr expat în lupta cu destinul
După succesele filmelor „Nunta Mută” și „Funeralii Fericite”, Horațiu Mălăele și scenaristul Adrian Lustig fac din nou echipă, pentru a aduce pe ecrane povestea lui Luca, un tânăr expat în lupta cu destinul. Întors în țară după 20 de ani, Luca Plătici, interpretat de Istvan Teglas, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.
În regia lui Horațiu Mălăele, „Luca” este o poveste captivantă dedicată publicului larg, povestit cu uneltele unuia dintre cei mai longevivi autori de teatru și film, îmbinând elemente de thriller, comedie și aventură care vor garanta o experiență cinematografică totală.
Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmany și mulți alții.
Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.
„Luca” este o co-producție Fundația Teatru Contemporan și Movie Production Entertainment. Producători Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu.
Producție finanțată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Cinema City, Group M, Publicis Group Media Bucharest, Next Advertising Achizitii, United Media și Dedeman.
Partener principal: Compania Națională Aeroporturi București;
Parteneri: Groupama Asigurări, AQUA Carpatica
Credit foto: Adi Marineci
DESPRE HORAȚIU MĂLĂELE
Cunoscutul actor Horațiu Mălăiele s-a născut la 1 august 1952, în Târgu Jiu. A învățat la Liceul Tudor Vladimirescu din Târgu Jiu și a avut prima expoziție personală de desene la Casa de cultură din oraș, în clasa a 12-a. Intenționa să urmeze Institutul de Arte Plastice din Capitală, dar a absolvit, în 1975, Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică, la clasa profesorului Octavian Cotescu. A fost repartizat la Teatrul Național din Piatra Neamț și a jucat în spectacole ca „Tinerețe fără bătrânețe” de Eduard Covalli, cu rolul lui Dorde, pentru care a primit Premiul de interpretare, în „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni, Muntele de D.R. Popescu, Eulenspiegel de Charles de Coster, etc.
S-a mutat în București și a jucat pe scenele Teatrelor Nottara, Odeon, Național, Bulandra, în
roluri ca Fadinard din „Pălăria Forentină” de Eugene Labiche, Profesorul din „Lecția” de Eugen
Ionescu, Vanea din „Unchiul Vanea” de A.P. Cehov, Tartaglia din „Regele Cerb” de Carlo Gozzi.
Din 1982 a regizat spectacole de teatru ca „O sărbătoare princiară” de Theodor Mazilu, „Puricele” de Georges Faydeau, „Carlo contra Carlo” de Paul Ioachim, pentru care a obținut
Premiul Festivalului Comediei Romanești, în 1994, Hotel de Tray Cooney, etc.
A debutat în cinematografie în anul 1974, cu filmul „Muntele ascuns”. A regizat 2 episoade
din serialul TV „Ministerul comediei”, apoi filmele „Pălălria”, „Nunta mută” și „Funeralii Fericite”.
A expus în peste 30 de expoziții caricaturile pe care le realizează, a publicat cartea autobiografică „Horațiu despre Mălăiele” și conduce publicația„ Satirul”.
DESPRE ISTVAN TEGLAS
Fost actor angajat al Teatrului Odeon, Istvan Teglas este momentan angajat la Teatrul Național din București. În teatru a jucat în regia lui Alexander Morfov, Radu Afrim, Mihai Măniuțiu, Dragoș Galgoțiu, Felix Alexa, David Doiashvili. Spectacolele în care joacă pot fi văzute la Teatrul Odeon, Teatrul Metropolis, Arcub, Apollo.
A participat în multe proiecte de teatru-dans, printre care unele inițiate de Gigi Căciuleanu, Vava Ștefănescu, Răzvan Mazilu, Florin Fieroiu. În afara țării a colaborat în două spectacole, Poonarc – în coregrafiaa lui Yoshiko Chuma la New York, și Travellers- în coregrafa lui Salome Schneebeli la Zurich, Elveția. A participat la ultimele două proiecte ale lui Cristi Puiu și Corneliu Porumboiu.
DESPRE MĂDĂLINA CRAIU
Mădălina Craiu a terminat UNATC în 2013 la clasa Prof. Dr. Adrian Titieni și a urmat masterul la clasa Prof. Dr. Gelu Colceag. A debutat în scurtmetrajul BLU în regia lui Nicolae Constantin Tănase. De atunci a jucat într-un număr semnificativ de scurtmetraje, a apărut în două lungmetraje și are un rol important în producția HBO, „Umbre”.
În prezent joacă la Teatru Godot în „Paravan”, „Două telefoane” și „All new people” în regia lui Matei Lucaci Grunberg și la CCUNB în „Steaua fără nume” în regia lui Victor Ioan Frunză.
Expozitia DISCO BTT ajunge la Cluj-Napoca
Asociația Culturală Control N anunță reluarea expoziției DISCO BTT – Discotecile Perioadei Comuniste la Cluj-Napoca, în perioada 27 octombrie – 3 noiembrie 2018. Expoziţia redă, cu ajutorul unor multiple mijloace vizuale, o parte din istoria recentă a României, despre care nu există în prezent o documentaţie foarte clară, ea rămânând doar în memoria generaţiilor care au trăit-o: perioada anilor ’70-‘80.
DISCO BTT a fost organizată pentru prima dată în București, cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național și s-a bucurat de un real succes. 5000 de vizitatori unici au trecut pragul Palatului Știrbei în toamna anului 2017, iar proiectul a fost recompensat cu Premiul AFCN pentru activarea patrimoniului cultural imaterial.
Expoziția DISCO BTT – DISCOTECILE PERIOADEI COMUNISTE este o creaţie artistică originală, inspirată din elementele acelor vremuri, ce îşi poartă vizitatorul prin diverse spaţii neconvenţionale. Expoziția imaginează un traseu senzorial prin mai multe camere, concepute fiecare pe baza unei realități din acele vremuri. Spaţiul expozițional e format din 6 încăperi pe care vizitatorul le parcurge, ghidat scenografic. Fiecare încăpere reprezintă un capitol important în formarea unei imagini de ansamblu asupra a ceea ce a însemnat această perioadă din istoria comunistă. Nu există ghid, vizita e individuală, nu se formează grupuri de vizitatori, fiecare putând zăbovi oricât în oricare dintre încăperi. Expoziţia e construită cu ajutorul diverselor elemente audio-vizuale, combinate pentru a reda o emoţie concretă: muzică, proiecţii video, fotografii, decor, obiecte de recuzită, tipărituri, interviuri.
Expozitia va putea fi vizitată de locuitorii din Cluj-Napoca și din împrejurimi în cladirea situată în Piața Stefan cel Mare nr. 18 în perioada 27 octombrie – 3 noiembrie, între orele 16,00 – 20,00 (de luni până joi) și 16,00 – 22,00, (de vineri până duminică). Programul de vizitare reproduce aproximativ orarul de funcționare al discotecilor din perioada comunistă, la fel ca și alte elemente supriză din cadrul expoziției, pe care vizitatorii sunt invitați să le descopere în traseul lor. Intrarea este liberă.
Conceptul expoziției DISCO BTT îi aparține regizoarei de film Iulia Rugină, cunoscută pentru filmele sale Breaking News, Love Building (2013) și Captivi de Crăciun (2010).
“DISCO BTT a pornit ca o interpretare subiectivă a unei perioade pe care generația mea și-o amintește doar din povești. Dar a fost extraordinar că ea însăși a continuat cumva povestea. Am avut vizitatori de 20 de ani care se întorceau a doua zi cu părinții, știind că i-ar fi emoționat. Și părinți care reveneau cu copiii, doar ca să le arate cum era. Ne-am dorit să o putem muta și în alte orașe pentru că discotecile de atunci se găseau în toată țara, nu doar în București. Am ales Clujul pentru că mi se pare că aici e un public care pe mine, personal, mă uimește de fiecare dată. Foarte educat, foarte deschis către lucruri noi și cu o energie foarte bună. Aceeași energie care se regăsește în expoziția noastră.” spune Iulia Rugină.
Consultanța privind organizarea expoziției a fost asigurată de Sorin Lupașcu, cunoscut DJ în perioada discotecilor BTT. Scenografia e semnată de Andreea Popa, scenograf de film cu experiența a peste 20 de filme de lung metraj și colaborări cu regizori precum Claude Lelouche, Joel Schumacher, Cristi Puiu, Cristian Nemescu sau Nae Caranfil. Conceptul pentru design-ul de lumini din cadrul expoziției îi aparține light designer-ului Alin Popa.
Expoziția Multimedia DISCO BTT – Discotecile Comuniste este un proiect organizat de Asociația Culturală Control N, co-finanțat de AFCN*, susținut de AZUGA și Five’s International și realizat în parteneriat cu Centrul pentru Educație Vizuală și Antropologică (CEVA), Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, proiectul Discotecă, We Are Basca, 111 Film și Apart Productions. O parte dintre exponate fac parte din colecția „Electronum”, proprietatea Alex Stoian, „Suntem Romania!’.
*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.
Mai multe detalii despre proiect și organizatori se pot găsi la numărul de telefon 0721 261 736 și
- pe site-ul controln.ro
- pe pagina de Facebook a asociației – https://www.facebook.com/controlN
- pe pagina de Facebook a expoziției – https://www.facebook.com/discoBTT/
- pe pagina de Facebook a evenimentului- (https://www.facebook.com/events/312546936172174/)
You’ll be a woman soon câștigă a 13a ediție Aristoteles Workhop
„Ia o cameră, filmează ceva, arată cuiva.” – Jean Luc Godard
O lună de zile pentru un film documentar: 15 participanți dintre cei care au aplicat au dat o lună de zile din viață și așa, la celălalt capăt al lunii august, în Baru, județul Hunedoara, „s-au născut” șase filme. Puține workshopuri de film documentar din lume lansează o provocare atât de mare: un film de la zero, în cinci săptămâni sau mai puțin, cu o echipă pe care abia ai cunoscut-o, într-un loc unde n-ai mai fost în viața ta. Să termini o astfel de cursă înseamnă deja să o câștigi. Apoi, un juriu internațional aterizează de prin toată lumea și numește un câștigător.
Și câstigătorul este…
You’ll be a woman soon, de Vincent Spareboom (Olanda), Anelise Sălan (România) și Magnus Lorentz (Germania) a caștigat a 13-a ediție a Aristoteles Workshop. Filmul urmărește o tânără de 20 de ani în trecerea de la adolescență la statutul de femeie măritată după rigorile comunității baptiste.
See you soon, de Andrei Răuțu (România) și Anai Paz (Chile), un portret al iubirii din amintirile de la bătrânețe povestite de două cupluri, a câștigat premiul special al juriului.
Ceremonia de final a avut loc la Casa de Cultură din Baru, județul Hunedoara, oferită cu generozitate pentru o seară de primăria comunei.
Înainte de vizionarea celor șase filme, producătorul Dan Nuțu a mulțumit Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca pentru parteneriat și tutorilor pentru eforturile susținute, și i-a aplaudat pe Lotte Mik-Meyer și Laurent Bécue-Renard, pentru prima dată prezenți în workshop, pentru care agenda celor două săptămâni premergătoare vizionarii a fost comparabilă cu o cursă fără oprire.
„Filmul documentar este vestea bună a secolului 21“
A spus Thierry Garrel în masterclassul pe care l-a susținut la începutul workshopului. După alte patru săptămâni de mentorat realizat de John Appel, Jeroen Berkvens, Lotte Mik-Meyer și Laurent Bécue-Renard, la Baru a aterizat un juriu internațional gata să delibereze:
Anna Maria van der Zanden este șefa Departamentului de Film Documentar la The Netherlands Film Academy, în Amsterdam și, de mai bine de 12 ani, commissioning editor, cel mai recent pentru VPro, o organizație de televiziune importantă din Olanda. Participă la sesiuni de pitching în circuitul de festival și la sesiuni dedicate la Toronto Film Festival, IDFA, DocLeipzig, Sheffield Film Festival, în Portugalia sau Barcelona și este consilier în corpul consultativ al Ministerului Culturii în politici media.
Ligia Smărăndache este șefa Departamentului de Cinematografie și Media la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și absolventă a workshopului încă din prima lui ediție, în 2006.
Andrea D’Addio, jurnalist fondator și director al Berlino Magazine, colaborează cu publicații precum HuffPost, Corriere de la Serra și Wired.
Răzvan Penescu a fondat în 2001 și conduce liternet.ro, o publicație online de cultură din România.
După ce și-a urmărit elevii îndeaproape în primul lui workshop Aristoteles, realizatorul și mentorul Laurent Bécue-Renard a concluzionat că o astfel de experiență „stimulează ambiția, îndrăzneala, libertatea, iubirea, răbdarea și tenacitatea, luptă cu fanteziile, cărările bătătorite și autosuficiența. Fără să îi flatăm pe participanți, trebuie să avem aproape întotdeauna încredere în acel ceva din adâncul inimii care îi determină pe tineri la acțiune.”
Vești despre absolvenții Aristoteles Workshop
În timp ce a 13-a ediție se apropia de final, producția Aristoteles Workshop în regia absolventului promoției 2017 Stefan Pavlovic, When the Dragon Came (Monologues), era selectată să participe la Netherlands Film Festival 2018, la Utrecht, între 27 septembie și 8 octombrie. În timpul festivalului, orașul devine capitala filmului olandez și, pentru 10 zile, îi acordă importanța pe care o merită.
Filmul spune povestea unei vieți altfel decât te-ai fi așteptat. El iese din casă și o lasă dormind. Singura legătură dintre ei rămane timpul infinit petrecut împreună, cei opt copii ai lor și turma de vaci pe care o au în grijă.
When the Dragon Came (Monologues). Un film de Stefan Pavlovic (Olanda), director de imagine, Aylin Gökmen (Elveția) și editor, Miruna Minculescu (România).
Filmele produse în 2018 în workshop, în ordinea vizionării
Mihuț. Un film de Anai Paz (Chile) și Andrea Ruethel (Germania)
You’ll be a woman soon. Un film de Vincent Sparreboom (Olanda), Anelise Sălan (România) și Magnus Lorentz (Germania)
See you soon. Un film de Andrei Răuțu (România) și Anai Paz (Chile)
To be(e) or not to be. Un film de Laura Rodriguez (Spania), Luca Gennari (Italia) și Ioana Pop (România)
News of love. Un film de Sofia Iulia Nelega (România), Jordan Mihailovsky (Bulgaria) și Marie Leeman (Franța)
Valley of the wolf. Un film de Antonio Valerio Frascella (Italia), Lamia Sabic (Bosnia) și Gabriela Forfotă (România)
Până când noua șarjă va fi scoasă din montajul de sunet, producțiile finalizate Aristoteles Workshop pot fi văzute pe cinepub.ro, o platformă online gratuită de cinema românesc dedicată iubitorilor și creatorilor de film românesc.
Din 2018, AW este partener cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Teatru și Televiziune și cu cinepub.ro, platforma unde filmele românești se văd gratuit și legal de oriunde din lume.
Ediția din acest an este finanțată de Centrul Naţional al Cinematografiei CNC, UCIN (Uniunea Cineaștilor din România) și DACIN SARA și suținută de NouMax.
Traversăm Țara Hațegului în lung și în lat după idei și oameni extraordinari cu mașini oferite de partenerul nostru pentru excelență Mercedes-Benz.
Ne răcorim si ne bucurăm de-o poveste bine spusă cu partenerii noștri Aqua Carpatica și Domeniile Sâmburești.
Duc vestea mai departe de filme bune ce va să vină partenerii noștri media cinemagia.ro și liternet.ro.
Despre Aristoteles Workshop
Aristoteles Workshop (AW) a fost creat în 2006 de către producătorii Dan Nuțu și Cristina Hoffman, cu sprijinul televiziunii franco-germane Arte, pentru a susţine o nouă generaţie de cineaşti de film documentar, cu o experienţă anterioară în film sau producţia video. Experţi recunoscuţi din domeniul filmului documentar oferă pregătire profesională participanţilor. Programul se adresează tinerilor cineaşti cu talent şi pasiune, opinii proprii, dorinţa de a propune şi susţine, angajament şi capacitate de lucru în echipă.
AW este producătorul a zeci de documentare care au primit aprecierea publicului şi a juriilor internaţionale, fiind finaliste în selecţia oficială sau câştigătoare ale unor festivaluri de marcă precum Cannes Film Festival – Quinzaine des Réalisateurs, DoK Leipzig, IDFA Amsterdam sau Locarno International Film Festival.
Despre Programul de master Documentary Filmmaking, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca
Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este o instituție multidisciplinară și multiculturală, care oferă un spectru larg de specializări. Începând din 2004, alături de domeniul Teatru s-a lansat noul domeniu Cinematografie și Media, cu predare în limbile română, maghiară și engleză. Departamentul Cinematografie și Media oferă specializări în regie de fim, imagine de film și televiziune, multimedia, sunet-montaj, comunicare audiovizuală și filmologie.
Programul de master Documentary Filmmaking (în limba engleză) este prima initiațivă academică din România de specializare în producția de film de non-ficțiune. Programul se adresează absolvenţilor care au o licenţă în Cinematografie, Fotografie, Media, Filmologie, Artele spectacolului (regie), precum şi absolvenţilor din alte domenii.
Programul de master abordează în detaliu toate etapele de producție ale filmului documentar, adresându-se cu precădere absolvenților și specialiștilor în cinematografie, televiziune sau media, dar şi absolvenţilor cu studii din alte domenii, care doresc să se specializeze în domeniul filmului documentar. Obiectivul principal al programului este realizarea de către fiecare student a unui film documentar de lungmetraj care va reprezenta lucrarea lor de disertație.
De asemenea, studenții vor urma o serie de cursuri teoretice și practice care vor contribui la înțelegerea celor mai importante curente și dezvoltări din domeniul filmului documentar în contextul noilor platforme media și vor dezvolta abilități de exprimare artistică cinematografică în contexte profesionale.
Folosind tehnici moderne de predare – blended learning, întâlniri modulare, workshopuri și tabere de creație – programul este organizat astfel încât studenții să își poată desfășura în continuare activitatea profesională.
Participarea și interacțiunea cu profesioniști din industrie la festivalurile de film documentar de referință din România – Astra Film Sibiu, Docuart București sau Pelicam Tulcea – fac parte integrantă din programul de pregătire al masteratului. Alături de profesorii de specialitate titulari din Universitatea Babeș-Bolyai, în fiecare an studenții interacționează cu profesori invitați și cu alți profesioniști din România și străinatate, recunoscuți pe plan mondial.
Printre partenerii de până acum se numără Peter Gothshalk – comisioning editor la Arte France/Germany, dr. Arnau Gifreu – Universitatea din Girona, prof. dr. Robert Wierzbicki – Universitatea Mittweida, Germania, dr. Rebeka Jorgensen – Fulbright Scholar, profesor, regizor și producător de film.
Despre Cinepub
Cinepub este o platformă de distribuție online, în regim legal FVOD, a operelor cineaștilor independenți sau ale celor care fac parte din patrimoniul național și/sau internațional, fondată în 2015 de cineastul Lucian Georgescu.
Este un model unic in Europa Centrala si de Est de open data în domeniul cultural, o arhivă vie de film românesc, una dintre cele mai ample în online la nivel mondial, accesibilă 24/24, în regim gratuit, în live streaming și cu o premieră săptămânală, joi seara.
#100filme la Sighișoara
Duminică, 9 septembrie, Caravana Centenarului Filmului Românesc va ajunge la Sighișoara. În Turnul Fierarilor, începând cu ora 19.00, va rula pe marele ecran filmul Filip cel Bun, în regia lui Dan Pița. Documentarul AGERPRES „Marea Unire: România, la 100 de ani” va fi proiectat în deschiderea evenimentului, la ora 13.00.
Expoziția Fotografică România: Evoluție va putea fi văzută în cadrul programului caravanei și va cuprinde unele din cele mai importante momente din Arhiva Fotografică AGERPRES, dedicată Marii Uniri.
DESPRE FILME
Filip cel Bun (1975)
Regizor: Dan Pița
Durată: 91 minute
Gen: Dramă
Rating: Audiență generală
Distribuție: Ica Matache, Mircea Diaconu, Vasile Nițulescu, Gheorghe Dinică, Draga Olteanu Matei, George Constantin, George Mihăiță, Marin Moraru, Ileana Popovici.
Prin modul în care a fost conceput filmul, regizorul Dan Piţa a reuşit să depăşească tiparul proletcultist-propagandistic al peliculelor epocii şi a creat o meditaţie neorealistă pe tema căutării de către un tânăr a rostului său în societate. Astfel, în timp ce unii aleg calea cinstită şi demnă a muncii respectabile, alţii aleg drumul ruşinos al învârtelilor, corupţiei şi laşităţii. Acceptarea, la un moment dat, a unui compromis poate determina ratarea întregii vieţi. Este cazul lui Alexandru, tatăl lui Filip , care tăinuieşte o nedreptate la care a asistat cândva. Fiul său, Filip, refuză să facă aceeaşi greșeală, pe care o făcuse tatăl său și face o alegere în favoarea dreptății.
Filmul a fost extrem de bine primit de critică, pentru actualitatea şi sinceritatea lui, sinceritate care impresionează tinerii şi astăzi.
DOCUMENTARUL AGERPRES „ROMÂNIA LA 100 DE ANI” VA FI PROIECTAT LA SIGHIȘOARA
Co-organizator al evenimentului – AGERPRES – va prezenta în deschiderea evenimentelor, Documentarul dedicat Centenarului României: „România la 100 de ani”. Redacţia Video din cadrul Agenţiei Naţionale de presă AGERPRES prezintă în documentarul realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri de la 1918 cum a fost realizat acest deziderat al românilor. Povestea pleacă de la contextul istoric internaţional, ajungând la trăirile oamenilor de rând, care şi-au dorit un singur lucru: o ţară în care există acelaşi grai, acelaşi port, aceeaşi simţire, fără graniţe.
Filmările au fost realizate pe teritoriul României, dar şi în Bucovina de Nord şi în Basarabia. Filonul istoric, cu date precise, este păstrat în documentar prin intervenţiile mai multor istorici, care preiau rolul naratorilor, iar latura dramatică, emoţională este pusă în scenă prin intermediul oamenilor care, prin mărturiile lor, evocă momentele trăite de străbunii lor sau chiar de ei. Documentarul „Marea Unire – România, la 100 de ani” este realizat de Mihuţ Năstăsache, Marilena Stănescu şi Sergiu Olteanu. Imaginea este semnată de Alfred Schupler, Sergiu Olteanu şi Andrei Cârlan. Reporteri au fost Marilena Stănescu, Mihuţ Năstăsache şi Camelia Moise. Grafica, sunetul şi montajul sunt semnate de Andrei Cârlan, asistent tehnic fiind Alex Vintilescu.
Intrarea la proiecții este gratuită, în limita locurilor disponibile.
DESPRE SIGHIȘOARA
Sighișoara a fost și rămâne unul dintre cele mai importante orașe ale Transilvaniei și, totodată, un centru economic de vârf. Localitatea este menționată pentru prima dată în anul 1280, sub numele de Castrum Sex.
Localitatea Sighișoara a primit statutul de oraș în anul 1367 și de atunci a înflorit lent, dar temeinic, păstrându-și cu demnitate vechimea și istoria. Acest loc este faimos, în mare parte, datorită faptului că aici s-a născut voievodul Valahiei, Vlad Țepeș, care a servit drept inspirație pentru personajul Dracula al scriitorului irlandez Bram Stoker. Tatăl voievodului Vlad Țepeș, voievodul Valahiei, Vlad Dracul, a locuit în Sighișoara în perioada 1431–1435, în timp ce se afla în exil. Vlad Țepeș s-a născut în anul 1431 și și-a petrecut primii ani de viață în burgul din sudul Transilvaniei.
E demn de menționat faptul că faimoasa Cetatea din Sighișoara a rămas neatinsă de intemperiile vremurilor și ale războaielor, fiind și azi cea mai mare cetate medievală din Europa locuită fără întrerupere.
DESPRE CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC
Inițiat de ARTIS și Asociația Obștească MIA, organizat de Primăria Municipiului Iași şi Ateneul din Iaşi, Centenarul Filmului Românesc a fost lansat anul acesta, pe 3 februarie, la Iași, orașul care a înregistrat momente importante din cadrul Marii Uniri a României.
Centenarul Filmului Românesc este un proiect desfășurat în cadrul programului Centenar al Primăriei Municipiului Iași (2017-2020).
Despre ARTIS (Iași)
Din dragoste pentru film și din pasiune pentru organizarea de evenimente, s-a conturat, în anul 2016, Asociația ARTIS. Echipa este alcătuită din membri alumni ai Asociației Studenților Jurnaliști (ASJ), împreună cu care organizează, de 9 ani, festivalul Serile Filmului Românesc.
Anul acesta, pentru a celebra împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire, ARTIS a inițiat un nou proiect, produs și organizat de Primăria Municipiului Iași, în colaborare cu Asociația Obștească MIA: Centenarul Filmului Românesc. Co-organizator al proiectului este Agenția Națională de Presă AGERPRES.
Despre Asociația Obștească MIA (Chișinău)
AO „MIA” este o asociație non-profit, creată cu scopul de a stimula producția independentă de film și TV, de a promova cultura audiovizuală și de a educa consumatorul prin intermediului imaginilor în mișcare.
Fondată în anul 2000, „MIA” a realizat diverse proiecte – de la producții video, TV și film la campanii sociale de amploare, de la training-uri, seminare și instruiri la evenimente de impact național.
Evenimentul de la Sighișoara este realizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Sighișoara, proiect inclus în cadrul evenimentului Expoziție de Fotografie dedicată Marii Uniri.
who is tigrul anonim?
RETROcedările OWR: Caut țară
În luna septembrie, One World Romania a pregătit o nouă serie de „RETROcedări OWR”. În cadrul acestui program reluăm o parte dintre documentarele incluse în selecția celei de-a 11-a ediții a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului. Evenimentele au loc la ARCUB – Sala Bolților și biletele sunt puse în vânzare pe platforma partenerilor noștri de la Eventim.
Luni, 10 și marți 11 septembrie vor fi proiectate trei dintre documentarele prezentate în luna martie în cadrul secțiunii „Caut țară”.
După multe tratative și reacții politice nervoase, conform datelor din vara trecută, în România au fost primiți 710 refugiați despre care nu se aude mai nimic în spațiul public. Cam atât am putut, în condițiile în care mai multe milioane de cetățeni români au migrat în Occident, în căutarea unei vieți mai bune. Dar ce s-a întâmplat cu celelalte milioane de oameni, care au fugit din Orient – din calea terorii și războiului – și au ajuns în Europa ultimilor ani? Filmele acestei secțiuni creează un tablou al situației din mai multe perspective: dinspre țările de unde au plecat acești oameni, prin veștile pe care le primesc de la cei rămași în urmă, prin ochii celor care i-au primit în alte țări sau prin prisma, de multe ori deformată, a mass-mediei. O omenire în mișcare pentru care nimeni nu pare să aibă o soluție, dar pe care merită să o privim și să încercăm să o înțelegem.
Luni, 10 septembrie, de la ora 20:00 proiectăm documentarul „Încă o știre despre refugiați”. Filmul de debut al lui Orban Wallace propune o perspectivă originală asupra crizei refugiaților din Orientul Mijlociu. Mergând pe urmele unui grup care pornește din Lesbos și traversează Europa în căutarea unui adăpost, Wallace adaugă un nivel neașteptat al reprezentării atunci când decide să-și orienteze camera deopotrivă spre refugiați și spre jurnaliștii de varii naționalități care îi urmăresc pe parcursul călătoriei. Rezultatul e un film care reușește să obțină exact opusul a ceea ce semnalează titlul: nu încă o știre despre refugiați, ci o perspectivă oblică și mișcător de umană asupra dezastrului umanitar cu care se confruntă Europa, reflectat în conștiința celor responsabili pentru imaginea refugiaților în mass-media.
Marți, 11 septembrie, începând cu ora 18:00 vă invităm la proiecția filmului „Sânge și nisip”. Imaginile bărcilor supraîncărcate și ale oamenilor forțând o graniță sau alta au împânzit mass-media. Cum mai poți vorbi despre refugiați unei lumi blocate în deficit de compasiune prin suprasaturarea cu aceste imagini care cu greu reușesc să mai comunice ceva? Regizorii Matthias Krepp și Angelika Spangel încearcă o abordare diferită, alăturând fragmente de interviuri înregistrate în tabere de refugiați din Austria cu imagini disparate din Siria și Irak, majoritatea filmate cu telefonul mobil și selectate din social media. Acumularea acestor imagini mișcate, parțiale, imperfecte ale violenței și devastării, dublate de confesiuni candide ale unor oameni care rămân neidentificați, vorbește simultan despre oroarea de acasă și despre sfâșierea interioară provocată de pierderea acelui „acasă”: „Acasă e paradisul/ Până și iadul e paradis dacă e acasă”.
Tot pe 11 septembrie, de la ora 20:00 este programată proiecția documentarului „Străini în paradis”. Într-o cameră de mici dimensiuni, un bărbat alb le vorbește unor tineri refugiați. În trei secțiuni distincte ale filmului, bărbatul oferă trei scenarii cu privire la șansele acestora de a găsi un adăpost în Europa. Fiecare versiune e livrată de vorbitor cu o atitudine diferită, mergând de la compasiune la comportament procedural. Regizorul Guido Hendrikx e un provocator. Docu-ficțiunea imaginată de el pe marginea crizei refugiaților cu care se confruntă Europa e un performance magistral și în același timp brutal, care ne obligă să ne reexaminăm opiniile cu privire la această problemă globală – un experiment documentar perfect adecvat unui prezent marcat de dileme nu numai cu privire la granițele fizice, ci și în ceea ce privește granița dintre fapt și ficțiune.
Asociația One World Romania își propune ca prin toate proiectele sale să aducă publicului din România cât mai multe filme documentare de calitate, care să deschidă tot atâtea ferestre spre lume și să ne aducă împreună, în jurul unor cauze și idei comune. Pentru a reuși în acest demers am fost întotdeauna susținuți de prieteni.
Acum, oricine se poate alătura familiei One World Romania, prin donații ce ne vor ajuta să creștem în continuare. Toate fondurile strânse în acest fel vor fi folosite pentru derularea proiectelor asociației, fie că este vorba de festival, de distribuția alternativă prin KineDok, de Civil Society Pitch, de programul educațional sau de Sahia Vintage.
Pe site-ul asociației găsiți cele două pachete de donații, denumite de noi „Cinefil” (în valoare de 35 euro) și „Suporter” (în valoare de 100 euro). Ambele pachete includ mai multe beneficii, printre care și invitații la toate proiecțiile din programul „RETROcedările OWR” și abonamente la următoarea ediție a festivalului. Aflați detaliile complete de aici.
Vedetele de la Hollywood încing „Dispute Celebre”, în septembrie, pe CBS Reality
Din 3 septembrie încolo, postul CBS Reality le pregătește telespectatorilor un nou format inspirat de realitate și viața vedetelor hollywoodiene: prima serie din producția „Dispute celebre”. În perioada 3 – 14 septembrie, de luni până vineri, de la ora 22:00, CBS Reality vă provoacă să descoperiți ce se întâmplă cele mai mari staruri din lume intră în conflict: reputațiile au de suferit, prieteniile sunt distruse, carierele se clatină, iar social media se încinge. Folosind un amestec palpitant de imagini cu vedete, înregistrări audio de impact și reconstituiri, „Dispute celebre” promite seri intense în fața micului ecran, pe CBS Reality.
Dacă ați ratat desfășurarea de forțe din timpul săptămânii, câte două episoade sunt programate și în reluare, în weekend, de la ora 22:50. Printre dușmăniile analizate în acest prim sezon se numără:
- Mariah Carey vs. Eminem. Totul a început în 2002, când rapperul a început să introducă în melodiile sale trimiteri la o presupusă relație cu Mariah – pe care aceasta a negat-o, la emisiunea Larry King Live („Am petrecut timp cu el, am vorbit cu el la telefon, cred că ne-am văzut de vreo 4 ori. Și eu nu consider că asta înseamnă să ai o relație cu cineva”). În 2003, aflată în turneu, diva i-a întors replica, pe note muzicale. Eminem a continuat să facă trimiteri la ea, supărat că aceasta nu admite public relația lor de 6 luni, iar în 2009 l-a insultat pe Nick Cannon (soțul de atunci al divei, care i-a dat replica într-o postare pe blog, ștersă ulterior) și apoi a lansat melodia „The Warning”, în care o amenință că va face publice înregistrări telefonice compromițătoare cu ea. Carey nu a răspuns public, dar apoi a lansat o melodie în care îl atacă pe Eminem (în 2010) și a propus un meci de box cu acesta, în scop caritabil (în 2011) – care nu a avut loc.
- Justin Bieber vs. Orlando Bloom. În 2012, idolul adolescentin canadian a apărut alături de Miranda Kerr (pe atunci soția actorului) la un show Victoria’s Secret, iar surse apropiate au povestit că acesta a flirtat nevoie-mare cu modelul australian. Bieber ar fi tot încercat să ia apoi legătura cu ea, iar când a dat ochii cu Bloom, într-un restaurant din Ibiza, în 2014, cei doi s-au luat la bătaie.
- Kanye West vs. Taylor Swift. În 2009, blonda era premiată la gala MTV Video Music Awards, când rapperul sărea pe scenă și îi întrerupea discursul de mulțumire, șocat că fetișcana care abia se lansase pe scena pop (dar era celebră pe cea a muzicii country) a primit trofeul pentru „videoclipul anului”, în locul lui Beyoncé. Swift a rămas mască și toată lumea a aruncat cenușă în capul lui West (inclusiv președintele Barack Obama). Ulterior, Kanye i-a cerut scuze în privat, iar Taylor a făcut public mesajele. LA un an de la moment, blonda lansa o melodie cu trimitere la rapperul de culoare, care apoi și-a retras scuzele, explicând că scandalul nu a făcut decât să o ajute să vândă o tonă de albume. În 2015, aceasta i-a înmânat un trofeu VMA și totul părea să se fi calmat… În 2016, Kanye a atacat-o într-una dintre melodiile sale, ea i-a întors replica pe scena Premiilor Grammy, el a numit-o „falsă”, Kim Kardashian i-a luat partea soțului, Kanye a lansat videoclipul piesei „Famous” în care apare un manechin gol înfățișând-o pe Taylor Swift, iar Kim dovedește public faptul că Swift aprobase melodia în care era, chipurile, atacată – și deci faptul că aceasta a mințit.
1 comment
A vazut cineva Câteva conversații despre o fată foarte înaltă?