Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (2 – 8 februarie 2015)

sthorzina_stillȘtirile săptămânii: România, prezentă la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand pentru al șaptelea an consecutiv; 50 de ani în 123 de minute: documentarul despre istoria BMW Motorsport la Grand Cinema & More; LIM – Less is More, Atelier de dezvoltare de scenarii de filme low budget; Litera continuă colecția Filme de Aur din cinematografia rusă, împreună cu ziarul Adevărul; Povestea procurorului Cristian Panait ajunge la Berlin; Competiția românească Anim’est la Seara de film de la ICR.

România, prezentă la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand pentru al șaptelea an consecutiv

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Ajuns anul acesta la a 37-a ediție, Festivalul Internațional de Film de Scurtmetraj de la Clermont-Ferrand este cel mai important eveniment dedicat în exclusivitate filmului scurt și reprezintă, de asemenea, unul dintre cele mai importante puncte de întâlnire între profesioniștii din industria cinematografică din întreaga lume.

Peste 20 de scurt metraje produse în 2014 sunt prezentate în cadrul marketului și pe platforma online special creată de ESTE’N’EST, ce le oferă invitaților festivalului — producători, distribuitori, agenți de vânzări — informații complete despre acestea. Selecția din acest an cuprinde titluri precum „Artă”, în regia lui Adrian Sitaru, distins cu premiul Louis Le Prince pentru cel mai bun scurtmetraj din competiția Festivalului Internațional de Film de la Leeds, sau „Cai putere”, în regia lui Daniel Sandu, prezent în cadrul a numeroase festivaluri internaționale de scurtmetraj precum Pardi di domani – Locarno, Vilnius Film Shorts, Cottbus, Brest Short Film Festival, Cinessonne sau Leuven IFF. Din selecție face parte și „Omnibusul Scurt/4: Istorii de inimă neagră”, distribuit în cinematografele din România de Freealize și compus din patru scurtmetraje ce reunesc nume importante din lumea filmului românesc, precum Olimpia Melinte, Marcel Horobeț, Gabriel Spahiu, Andi Vasluianu, Dorian Boguță, Șerban Pavlu și Rodica Lazăr. Cele patru titluri sunt „O lume nouă”, în regia Luizei Pârvu, „Trece și prin perete”, regizat de Radu Jude și distins cu o mențiune specială în secțiunea Quinzaine des Realisateurs a Festivalului de la Cannes, „Kowalski”, regizat de Andrei Crețulescu, ce a primit anul trecut titlul de Cel mai bun scurtmetraj la Zagreb Film Festival, și „Să mori de dragoste rănită!”, în regia Iuliei Rugină, distins cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc la TIFF 2014.

Kowalski_stillRomânia este reprezentată în cadrul competiției internaționale de scurtmetrajul ”Sthorzina”, în regia lui Dan Radu Mihai, produs de Elefant Films, cu sprijinul Centrului Naţional  al Cinematografiei în coproducţie cu Serbia. Filmul urmărește povestea a doi copii dintr-un sat aflat lângă Dunăre, la granița dintre România și Serbia, și îi are în distribuție pe actorii Remus Mărgineanu, Șerban Pavlu, Ana Ciontea, Nebosja Glogovac și copiii Andrei Rotaru și Pavle Cemericik.

Asociația ESTE’N’EST, ce a inaugurat în anul 2009 Pavilionul României de la Clermont-Ferrand, este unul dintre cei mai activi promotori ai fenomenului cinematografic românesc în străinătate și în țară, cele mai importante proiecte ale acesteia fiind Festivalul Internațional de Film de Animație Anim’est și platforma educațională a festivalului, Animation Worksheep. De asemenea, începând din 2014, ESTE’N’EST organizează standul românesc din cadrul Festivalului Internaţional de Film de Animație de la Annecy (Franța), unul dintre cele mai importante festivaluri de profil din lume.

201501-P90172786-zoom-orig50 de ani în 123 de minute: documentarul despre istoria BMW Motorsport la Grand Cinema & More

„ADRENALIN -THE BMW TOURING CAR STORY” un documentar unic despre istoria BMW în motorsport, va fi prezentat în cadrul unei proiecţii speciale în România. Vizionarea pentru public este programată pentru 17 februarie, ora 20.30, în cadrul Grand Cinema & More din Baneasa Shopping City. Preţul unui bilet este de 30 de lei şi acesta poate fi achiziţionat deja, în limita locurilor disponibile, de la casele de bilete ale cinematografului sau online, de pe grandentertainment.ro.

România este a treia ţară din lume unde se organizează proiecţii ale filmului, după Statele Unite ale Americii şi Germania. „Atunci când am fost invitaţi în România, nu ne-am gândit de două ori. Este o onoare pentru noi să prezentăm filmul nostru comunităţii de pasionaţi de motorsport de aici. Am fost surprinşi de entuziasmul cu care am fost primit de cei din Europa de Est. În plus, ne bucurăm să fim prezenţi într-un oraş interesant în care nu am mai fost până acum”, a declarat Tim Hahne, regizorul şi producător, înainte de prezentare specială a filmului pentru presă, pe 12 februarie.

„ADRENALIN” oferă o incursiune unică în istoria uneia din cele mai emblematice mărci din motorsportul mondial. Este, în acelaşi timp, o poveste emoţională, foarte personală, animată de multă acţiune şi de personaje remarcabile, care au făcut istorie în competiţii de prestigiu din întreaga lume: „Ne împingeam pe circuit. Mirosul de pneuri încinse. Fumul şi urletul motoarelor. Ăsta era motorsportul adevărat”, Hans-Joachim Stuck, pilot.

Filmul este produs de fraţii Tim şi Nick Hahne (Germania), o echipă cu experienţă bogată în documentare de motorsport. Aceştia au petrecut întregul an 2014 călătorind prin Europa, perioadă în care au realizat aproximativ 30 de interviuri cu cei mai importanţi piloţi şi reprezentaţi BMW Motorsport din istoria mărcii. De asemenea, cei doi au scos la lumină materiale de arhivă, care anterior nu au fost date publicităţii.

Graţie acestui demers, echipa a produs un documentar de 123 de minute despre sport, despre pasiune şi despre eroi care au trăit viaţa la limită. Naraţiunea, construită pe baza interviurilor, merge dincolo de istoria cronologică şi palmaresul în cursele cu motor. Povestea devine personală şi se concentrează pe experienţele individuale ale celor de la volan, vorbeşte de provocările şi trăirile lor. Istoria se formează astfel cu spectacol pe circuit şi cu multă emoţie în afara lui.

Unul din multe puncte de atracţie ale filmului este revenirea senzaţională a BMW în DTM din 2012, când constructorul a reuşit un hat-trick senzaţional la 20 de ani după revenirea în competiţie: titluri la piloţi, constructori şi echipe.

Secvenţa de introducere a documentarului a fost filmată în Muzeul BMW. Locaţia a oferit maşini de curse din perioade diferite, dispuse alături de instalaţii sofisticate de iluminat. Debutul de succes pe care BMW M4 DTM l-a avut la Hockenheimring (Germania), în mai 2014, oferă imaginea care încadrează acest film. Este locul unde începe şi se încheie documentarul.

„ADRENALIN – THE BMW TOURING CAR STORY” este cel mai complet documentar despre povestea BMW în competiţiile de turisme, care include filmări originale şi interviuri cu Jochen Neerpasch, primul director al BMW Motorsport GmbH, şi Paul Rosche (Germania), cel care, ca director tehnic, a contribuit la multe dintre cele mai importante succese BMW în motorsport şi este considerat „părintele” multora din cele mai spectaculoase motoare BMW. Piloţi de legendă precum Johnny Cecotto (Venezuela), Roberto Ravaglia (Italia), Steve Soper (Marea Britanie), Hans-Joachim Stuck (Germania), Marc Surer (Elveţia), Joachim Winkelhock (Germania) şi Alex Zanardi (Italia) îşi spun poveştile în această călătorie prin timp.

Triplul campion mondial WTCC Andy Priaulx (Marea Britanie), actualii piloţi BMW în DTM – Bruno Spengler (Canada), Augusto Farfus (Brazilia) şi campionul en-titre Marco Wittmann (Germania) -, Charly Lamm (Germania), directorul BMW Team Schnitzer, şi directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt, îşi dezvăluie experienţele cu BMW în cursele de turisme. Alături de aceşti veritabili eroi BMW, sunt prezentate modele emblematice precum pentru marcă, precum BMW 3.0 CSL „Batmobile”, BMW M1 sau BMW M3.

Doi compozitori de talie au avut misiunea de a oferi fundalul muzical: Tony Anderson şi Danny Odom (ambii din SUA). Ben Lukas Boysen (Germania), aka „Hecq”, a contribuit şi el cu elemente muzicale importante. În prezent, „Hecq” este privit la nivel internaţional ca fiind unul dintre cei mai inovatori creatori de sunet.

„Aceasta este documentarea supremă despre istoria BMW în cursele destinate turismelor”, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. „Filmul m-a captivat din primul moment. Imaginile prezintă într-o manieră impresionantă istoria magnifică pe care BMW a scris-o pe scena competiţiilor de turisme. Cele mai fascinante mi s-au părut înregistrările din anii ’60s şi ’70, când piloţii îşi stăpâneau cu măiestrie maşinile pe circuite, uneori reuşind drifturi spectaculoase. Mulţi dintre acei piloţi sunt eroi, iar succesele i-au transformat în legende. Când Johnny Cecotto, Roberto Ravaglia şi «Strietzel» Stuck povestesc despre „vremurile bune”, cu istorii din paddock, nu am putut să nu fiu impresionat şi emoţionat. Mi s-a făcut pielea de găină când Bruno Spengler a ridicat în aer trofeul de campion DTM. Aceste amintiri sunt la fel de vii ca şi titlul cucerit de Marco Wittmann în acest an (n.a. 2014). Recomand oricărui fan BMW să vadă filmul. Istoria BMW Motorsport nu a fost spusă niciodată într-un film atât de emoţionant şi evocator.”

Tim şi Nick Hahne, alături de compania de producţie STEREOSCREEN pe care o deţin, au devenit un nume obişnuit pentru fanii motorsportului de pretutindeni după lungmetrajul documentar „24 hours – ONE TEAM. ONE TARGET”. În 2011, ei au fost alături de BMW Motorsport de-a lungul pregătirilor pentru clasica de anduranţă de la Nürburgring (Germania) şi au filmat în detaliu cursa din „Infernul Verde”.

LIM_AfisLIM – Less is More Atelier de dezvoltare de scenarii de filme low budget

Asociația Culturală Control N organizează în perioada 3 – 10 mai 2015 prima ediție LIM – Less is More – Atelier de dezvoltare de scenarii de filme low budget. Atelierul se adresează scenariștilor și regizorilor ce își doresc să își dezvolte abilitățile de a construi un scenariu de lung metraj în granițele unei producții cu buget limitat.

LIM își propune nu doar identificarea și dezvoltarea acestor scenarii, ci și promovarea lor în rândul caselor de producție din România, facilitând întâlnirea participanților cu producătorii de film români prin organizarea unui Pitch și făcând astfel primul pas pe drumul către producerea proiectelor selecționate să participe.

LIM – Less Is More este un proiect dezvoltat și organizat în parteneriat cu Le Groupe Ouest (Franța), inițiatorul programului. In primăvara anului 2015, implementarea LIM se va desfășura în paralel, în mai multe țări din Europa – România, Franța și Danemarca. In România, LIM este organizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC).

Ideea organizării unui atelier de dezvoltare de scenarii de filme low budget s-a născut din analizarea unui context general, aplicat pe industria de film din Europa și implicit pe cinematografia autohtonă. În ultimii ani proporția filmelor low budget în cinematografia europeană a crescut considerabil. Foarte multe dintre ele, prezentate și premiate la festivaluri de film importante, precum Cannes, Veneția, Berlin, Sundance sau Varșovia sunt expresia unei noi realități în cinematografia europeană. Mulți cineaști aflați la început de carieră cad în capcana de a scrie scenarii foarte scumpe și fie trec prin trauma de a nu filma un scenariu la care lucrează ani întregi, fie trăiesc experiența filmării unui film cu o finanțare de chiar și 10% din bugetul necesar filmului, acest lucru generând epuizare, de cele mai multe ori eșec în a transpune ideea scenariului inițial în filmul rezultat și o echipă care este nevoită să lucreze fără a fi plătită.

LIM – Less Is More / Atelier de Dezvoltare de Scenarii de Filme Low Budget oferă cineaștilor români o alternativă ce pornește de la următoarele întrebări: dacă reducerea costurilor pentru un film ar stimula creativitatea, fără eforturi foarte mari și fără compromisuri în ceea ce privește calitatea scenariilor produse? Dacă scenariile cu care cineaștii pleacă la drum ar fi gândite de la început între granițele unui buget mic, stimulând, astfel, creativitatea scenariștilor, a regizorilor și a producătorilor?

O poveste puternică poate fi spusă cu mijloace limitate dacă e gândită de la început în acest context. LIM (Less is More = „puțin înseamnă mai mult”) își propune să scoată la iveală povești puternice în esența lor și să le aducă pe marele ecran cu eforturi minime.

Pe baza aplicațiilor, vor fi selecționați 8 participanți – scenariști sau regizori-scenariști din România – ce doresc să își dezvolte proiectele de lung metraj care se încadrează în schema de finanțare a unui film cu buget foarte mic (low budget și micro-budget). Participanții vor fi supervizați de 2 consultanți de scenarii de renume internațional, specialiști în producțiile low budget.

Training-ul LIM pornește de la aplicațiile participanților – în cadrul săpămânii de lucru intensiv se vor dezvolta cele 8 povești selecționate, trecând de la etapa de sinopsis (obligația aplicației) la etapa de treatment al unui lung metraj.

Un element important de care se va ține cont în timpul procesului de scriere și dezvoltare a treatment-ului va fi limitarea necesităților scenariului la un buget mic. Se va urmări construcția unor povești puternice, cu impact puternic asupra publicului, ca un mod de a compensa limitările de producție ce vor veni dintr-un buget mic.

Metodologia de training se va baza pe abordarea implementată în ultimii 5 ani de Le Groupe Ouest, prin care se creează atât un training de tip colectiv, cât și unul intim, explorând singularitatea fiecărui proiect și a fiecărui participant în timpul procesului de scriere.

Săptămâna de training se va finaliza cu un Pitch de proiecte în fața unui grup de producători de film din România, selecționați în prealabil de către organizator.

Scenariștii și regizorii-scenariști vor fi selecționați pe baza următoarelor materiale necesare aplicației:

– sinopsis lung metraj (maxim 3000 caractere)

– scrisoare de motivație (max 2000 de caractere)

– film anterior / filme anterioare realizat/e pe baza unui scenariu scris de aplicant (link / ficțiune, documentar, animație scurt metraj/ lung metraj)

– formularul de înscriere completat cu toate datele aplicantului (formularul va putea fi accesat online pe site-ul www.controln.ro)

– un scenariu precedent, finalizat (ficțiune lung metraj / scurt metraj)

Deadline-ul aplicației LIM este 1 aprilie 2015. Pașii aplicației online se găsesc pe site-ul asociației www.controln.ro.

Pentru orice întrebări sau detalii suplimentare: info@controln.ro.

4 PescarusulLitera continuă colecția Filme de Aur din cinematografia rusă, împreună cu ziarul Adevărul

Începând din 9 februarie, Litera aduce în premieră pe DVD încă trei producții Mosfilm din perioada de glorie a cinematografiei ruse: Pescărușul – o ecranizare de excepție a celei mai cunoscute piese a lui Cehov, Douăsprezece scaune – o capodoperă a comediei ruse, după romanul lui Ilf și Petrov – și Zilele Turbinilor – cronica unei lumi distruse de fanatism. Fiecare DVD va fi disponibil săptămânal, în zilele de luni, la toate chioșcurile de ziare, împreună cu ziarul Adevărul, la prețul de 14,99 lei.

Lansarea noii serii va avea loc la cinema Union, unde va fi vizionat filmul Pescărușul. În deschidere vor vorbi Natalia Muzhennikova, reprezentantul agenției ROssotrudnicestvo în România, Bedros Horasangian, scriitor și eseist, și Ruxandra Cernat, președinte Artviva.

Pescărușul. Dramă, 1972

Filmul urmărește destinul unei faimoase actrițe, Irina Arkadina, și al oamenilor din cercul său apropiat. Tânărul ei fiu, scriitorul Treplev, o iubește pe Nina, o fată sensibilă care visează să evadeze din lumea sa și să aibă succes ca actriță. Dar Nina este sedusă de amantul Irinei Arkadina, celebrul scriitor Trigorin, și pleacă împreună cu acesta la Moscova, iar viețile tuturor sunt definitiv schimbate…

În rolurile principale: Alla Demidova, Vladimir Cetverikov, Nikolai Plotnikov, Ludmila Saveleva, Iuri Iakovlev

Regia: Iuli Karasik

5 Douasprezece scauneDouăsprezece scaune. Comedie, 1971

Pe patul de moarte, o fostă nobilă rusoaică îi povestește ginerelui că în timpul revoluției bolșevice a ascuns diamantele familiei în unul dintre cele douăsprezece scaune ale unei garnituri. Sătul de sărăcie, Ipolit Vorobianinov se hotărăște să găsească bijuteriile și împreună cu Ostap Bender, un tânăr și fermecător escroc, pleacă să recupereze scaunele. Dar căutarea lor le va aduce multe surprize…

În rolurile principale: Arcil Gomiașvili, Serghei Filippov, Mihail Pugovkin

Regia: Leonid Gaidai

6 Zilele TurbinilorZilele Turbinilor. Dramă, 1976

Un film de neuitat, ecranizare după piesa omonimă a lui Mihail Bulgakov, și un joc actoricesc de excepție. În timpul războiului civil din Rusia, Armata Roșie se apropie de orașul Kiev, aflat sub ocupație germană. Pentru familia Turbinilor, ca și pentru toți ofițerii nobili ruși, e vremea unor dificile reflecții și decizii, vremea unor pierderi tragice…

În rolurile principale: Andrei Miagkov, Andrei Rostoțki, Vasili Lanovoi, Vladimir Basov, Oleg Basilașvili

Regia: Vladimir Basov

Colecția Filme de Aur din cinematografia rusă s-a lansat în noiembrie 2014, cu filmele Anna Karenina, Dramă la vânătoare, Zboară cocorii și Tigrul alb.

Povestea procurorului Cristian Panait ajunge la Berlin

Șase proiecții pentru public și presa internațională vor aduce povestea procurorului Cristian Panait, cea care a inspirat scenariul filmului De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu, peste hotare, la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. Evenimentul începe astăzi, 5 februarie, și se va încheia pe 15 februarie, cel de-al treilea lungmetraj al lui Tudor Giurgiu fiind inclus în secțiunea Panorama Special.

O primă proiecție deschisă publicului este programată vineri, 6 februarie, iar premiera oficială va avea loc pe 11 februarie, la ora locală 19.30, la Kino International. Pe covorul roșu de la Berlinală, alături de regizorul Tudor Giurgiu, se vor afla actorii Emilian Oprea, Mihai Constantin, Andreea Vasile, Sore Mihalache, Liviu Pintileasa, Mihai Smarandache și Alin Florea. La seara de gală vor lua parte și co-scenarista Loredana Novak, producătoarea Oana Giurgiu, producătorul executiv Bogdan Crăciun, precum și alți membri ai echipei. În aceeași zi, pe 11 februarie, echipa se va întâlni cu jurnaliștii străini, în cadrul unei conferințe de presă transmise online.

Alin Florea si Emilian Oprea_De ce euDe ce eu? a fost deja achiziționat de agentul de vânzări internațional Heretic Outreach și va fi prezentat distribuitorilor din diverse teritorii în cadrul European Film Market.

Thriller-ul politic va fi lansat în cinematografele din toată țara pe 27 februarie 2015. Filmul este inspirat de cazul real al procurorului Cristian Panait, care s-a sinucis în 2002, la doar 29 de ani, în contextul anchetei asupra unui alt procuror și a presiunilor exercitate asupra sa. Devenit un simbol al luptei din interior împotriva unui sistem corupt, Panait a fost subiectul a numeroase articole de presă și dezbateri. Rolul său este preluat Emilian Oprea, actor la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila, aflat la debut în rol principal într-un lungmetraj de cinema.

Cristian (Emilian Oprea) este un tanăr procuror idealist care încearcă să rezolve un complicat caz de corupție în tumultuosul context social-politic din România anilor 2000. El investighează cazul unui coleg procuror suspectat de luare de mită, fals şi uz de fals, sustragere de documente. Ancheta are însă implicaţii la nivel extrem de înalt și îi spulberă tânărului magistrat încrederea în justiţie. Încercînd să descopere adevărul, Cristian intră într-o zonă periculoasă și se expune unor revelații dureroase și neașteptate.

Mihai Constantin_De ce euDistribuția este completată de Mihai Constantin, Andreea Vasile, Dan Condurache, Liviu Pintileasa, Mihai Smarandache, Alin Florea, Lucreția Mandric, Sore Mihalache, Ionuț Caras, Virgil Ogășanu.

Loredana Novak și Tudor Giurgiu semnează scenariul filmului. Director de imagine este Marius Panduru, montajul este semnat de Lemhényi Réka, de scenografie s-a ocupat Cristian Niculescu, iar costumele au fost create de Szélyes Andrea. Muzica este compusă de Viktor Chouchkov.

Tudor Giurgiu participă pentru a doua oară la Festivalul de la Berlin – în 2006, Legături bolnăvicioase a fost selecționat în Panorama.

afis Animest comCompetiția românească Anim’est la Seara de film de la ICR

Seara de film de la ICR propune joi, 12 februarie 2015, de la ora 19.00, filmele prezentate în competiția românească a Festivalului Internațional de Film Animʼest, ediția 2014. Proiecția celor mai recente producții autohtone, totalizând 66 de minute, va fi urmată de o discuție cu publicul la care vor participa invitații speciali Vlad Ilicevici, director executiv Anim’est și Paul Mureșan, regizor. Partener tradițional al Animʼest, Institutul Cultural Român a oferit si anul trecut Premiul pentru cel mai bun film românesc de animație, care i-a revenit regizorului Paul Mureșan pentru pelicula Pui de Somn.

Cele 18 scurtmetraje românești  care vor putea fi vizionate la ICR sunt:

  1. Lumen Ambrosia – România 2014, 3’32, regia Adrian Manolescu

Bucătarul primordial amestecă, sculptează și domesticește energie brută pentru a crea cina cosmică supremă.

  1. Bread – România 2014, 2’30, regia Ana-Maria Lemnaru

O femeie pregătește masa pentru musafiri și vrea ca toate lucrurile să fie perfecte.

  1. Corpo / Bodies – România 2013, 1’48, regia Klara Balazs

Scurtmetraj pornind de la două interviuri.

  1. The Space Boy and Space Dog – România 2014, 1’10, regia Andrei Nicolae

Un astronaut și câinele lui se joacă pe Lună.

  1. Cum s-a inventat… / How it was invented – România 2014, 1’14, regia Valeriu Căliman

V-ați întrebat vreodată cum au fost inventate unele lucruri pe care le folosiți zi de zi? Misterele vor fi elucidate!

  1. Get Happy or Get Out – România 2013, 3’15, regia Andreia Dobrotă

D locuiește singur într-un oraș mic, într-o lume unde toți oamenii sunt extrem de fericiți și nu duc lipsă de nimic material.

  1. Copilul cel sărac şi şarpele / The Poor Boy and the Snake /A szegénylegény és a kígyó  – România 2013, 1’34, regia Búzás Anna

A fost odată ca niciodată un băiat sărac. El s-a întâlnit cu un șarpe și au pornit împreună.

  1. Povestea drumului / Story of the Road – România 2013, 3’10, regia Nina Mihăilă

Tatal și fiul se duseră în pădure să pună curse, iar fiul prinse însuși drumul.

  1. Pui de somn / Baby Nap – România 2014, 5’22, regia Paul Mureşan

O călătorie spre locul de joacă ascuns al minții.

  1. Robot Love – România 2013, 10’20, regia Codrin Iftodi

Într-o lume robotizată, Anne vizitează mainframe-ul, pe Tom. Ca să-și arate dragostea pentru ea, Tom își construiește un corp.

  1. Lepkegyűjtő / The Butterfly Collector / Colecţionarul de fluturi – România 2014, 4’46, regia Nagy Orsolya

Freddie, un colecționar de fluturi, își îmbogățește colecția cu un nou specimen, care se adeverește a fi cel mai frumos dintre toate.

  1. Scindare / Splitting (up) – România 2014, 3’18, regia Cristina Crişu

Bazată pe mitul androginului al lui Platon, animația urmărește povestea a două personaje care decid să redevină Unul, dar sfârșesc prin a realiza că nu se simt în largul lor.

  1. Chi-ken – România-UK 2014, 2’53, regia Andrei Sopon

Un erou atipic pătrunde într-un templu magic pentru a recupera un obiect misterios.

  1. Lucky – România 2014, 5’00 – regia Alexandra Botău

Un bărbat regăseşte în câinele său unicul martor al propriei izolări.

  1. Lupul argintiu/ The Silver Wolf – România 2013, 3’, regia Daniel Djamo

Filmul e inspirat de o întâmplare a Christinei Sarli, de pe vremea când locuia  lângă Gara de Nord.

  1. Cum s-a făcut lumea /How the World Was Made – România 2013, 8’24, regia Maria Brudaşcă

Geneza lumii în viziunea vechii mitologii româneşti. Lumea este o mică enclavă de cosmos în haosul apelor primordiale. Ea a fost făcută de două divinități gemene, Fârtatul și Nefârtatul.

  1. Viu / Alive – România 2014, 3’, regia Laurenţiu Popa

O interpretare a poeziei Tangentă, scrisă de Eugène Guillevic.

  1. The Never Presence – România 2014, 2’01, regia Mircea Purdea

O călătorie ireală, aproape neobservată.

Festivalul Internaţional Anim’est este cel mai mare festival de film de animație din țară și unul dintre cele mai importante evenimente de profil din Europa.

Accesul la proiecția din 12 februarie, de la sediul Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru nr. 38, București), este gratuit, în limita locurilor disponibile..

Articole similare

Câteva știri din lumea filmului românesc (11 – 17 mai 2015)

Jovi Ene

„Cititori de Curtea Veche” la Bookfest 2012

Jovi Ene

Câteva știri din lumea filmului românesc (16 – 22 noiembrie 2015)

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult