Știrile săptămânii: Start la înscrieri la unul dintre cele mai mari festivaluri de film de la Viena, competiția de scurtmetraje Let’s CEE; Lungmetrajul „Fixeur” al lui Adrian Sitaru, turneu de promovare în SUA pentru Oscar 2018; Adrien Brody și Alexandra Dinu au sosit în România pentru lansarea filmului “Bullet Head. Capcană mortală”; Filmele distribuite de Vertical Entertainment, favorite la Globurile de Aur; Premieră cu noroc pentru ,,Ghinionistul”; Echipa BIEFF caută doi colaboratori noi; Festivalul CineMAiubit, ediția 21 – premii; Primul episod al serialului CASTiNG a ajuns deja pe YouTube; Making Waves :: Romanian Cinema a provocat discuții intense între cineaștii români și publicul newyorkez; Redutabil, o comedie despre dragoste, cinema și revoluție.
Start la înscrieri la unul dintre cele mai mari festivaluri de film de la Viena, competiția de scurtmetraje Let’s CEE
Atragem atenția tuturor celor talentați din lumea filmului: până pe 31 ianuarie 2018, regizorii de film au șansa să aplice în cadrul LET’S CEE Short Film Competition 2018. Nu numai că sunt puse în joc două premii principale, ci, în plus, 10 finaliști vor primi invitația de a participa la a doua ediție a LET’S CEE Talent Academy la Viena!
Până pe 31 ianuarie 2018, regizorii în vârstă de maxim 35 de ani din Europa Centrală și de Est, regiunea Caucaz, Turcia și Austria vor avea posibilitatea de a-și înscrie scurtmetrajele în cadrul Short Film Competition LET’S CEE 2018.
Cu toate acestea, regizori de toate vârstele din întreaga lume sunt bineveniți să-și trimită contribuțiile care se înscriu în tematica ediției din acest an. Pentru că festivalul se concentrează pe zona Europei Centrale și de Est, acestea nu vor putea fi incluse în concursul principal de scurtmetraje, dar au însă șansa de a câștiga premiul publicului la categoria scurtmetraje și de a fi difuzate în secțiunea Short Films | Out of Competition. Festivalul încurajează așadar producători internaționali de filme VR, producții 3D și piese de avangardă să aplice, căci și aceste genuri pot apărea pe scena festivalului LET’S CEE.
Tema competiției de filme scurte de anul acesta este ÎMPREUNĂ SAU DESPĂRȚIȚI.
Anul trecut, Marea Britanie a votat pentru Brexit, deci pentru ieșirea sa din Uniunea Europeană; mult mai recent, mii de catalani au ieșit în stradă cerându-și independența față de Spania. Sub președinția lui Donald Trump, Statele Unite urmăresc să se retragă din Acordul de la Paris privind schimbările climatice și să renegocieze diferite alte tratate comerciale – acestea sunt doar trei din numeroasele exemple care arată schimbările politice cu care se confruntă numeroase țări în prezent. Presiunea din ce în ce mai mare din partea migranților, discrepanța din ce în ce mai mare dintre cei bogați și cei săraci, precum și alte temeri pe cât de justificate, pe atât de nesusținute – în ceea ce privește consecințele digitalizării, pierderea locurilor de muncă și a stabilitătății, alte schimbări sociale de impact – discreditează globalizarea și încurajează revenirea tendințelor naționaliste și izolaționiste, tendințe greu de imaginat cu doar câțiva ani în urmă. Chiar și la nivel național, coeziunea socială pare să fie amenințată din ce în ce mai mult. Cum sunt influențați indivizii și comunitatea pe care o formează deaceastă diviziune tot mai adâncă a societății? Vor fi oare agitația politică, ura, egoismul și goana după profit noua definiție a normalității? Situația este critică, dar nu lipsită de speranță, nici la nivel internațional, nici național. Încă există reprezentați ai societății civile care nu au de gând să se predea în fața amenințării de erodare a solidarității. Din fericire, există numeroase exemple care demonstrează că există oamenii care încă luptă pentru cei săraci și mai puțin avantajați cu mare optimism, dedicare și empatie – oameni care acordă atenție mai degrabă lucrurilor pe care le avem în comun decât celor ce ne separă.
Tema competiției, ÎMPREUNĂ SAU DESPĂRȚIȚI, poate lua orice formă în materialul înscris în cadrul competiției. Vor fi luate în considerare aspecte interpersonale, precum drame familiale sau care țin de relații, necazuri, încercări, momente de succes sau de maximă fericire, depășirea obstacolelor, precum și aspecte sociale, politice, juridice și/sau culturale. Cu alte cuvinte: orice este posibil, atât timp cât respectă tema și este bine făcut!
Un juriu consultativ, condus de renumiții producători austro-iranieni, Arash T. Riahi și Arman T. Riahi, va alege cele mai bune înscrieri din cadrul LET’S CEE Short Film Competition. Filmele de scurtmetraj difuzate în afara competiției vor fi selectate de producătorul bosniaco-olandez Denis Mujović și de directoarea festivalului Magdalena Żelasko.
După prezentarea producțiilor participante la festival, un juriu internațional va decide câștigătorul concursului de scurtmetraje, care va primi premiul cel mare – 1500 de euro – și o statuetă Urania, decernată în cadrul ceremoniei de decernare a premiilor în Cinema Urania din Viena. Celelalte scurtmetraje prezentate în cadrul festivalului vor avea, fără excepție, șansa de a câștiga premiul publicului, în valoare de 1500 euro.
Toți regizorii înscriși la concursul de filme scurte vor profita în plus de pe urma participării lor în competiție. Festivalul va susține financiar participarea unuia dintre realizatorii implicați în producerea fiecărui scurtmetraj drept oaspete oficial la Viena, unde va avea ocazia să își prezinte munca. Aceste persoane vor avea, de asemenea, posibilitatea să se alăture celei de-a doua ediții a LET’S CEE Talent Academy. La prima ediție, care a avut loc în 2017, au participat 26 de tineri regizori din 12 țări, printre care Berin Češkić din Bosnia și Herzegovina, Ruxandra Ghițescu și Alecs Năstoiu din România, Filip Kovačević și Jovana Kovanović din Serbia, Darijan Pejovski din Macedonia și Hristo Simeonov from Bulgaria.
DESPRE ROMÂNIA în cadrul Festivalului
România:
- În 2017, România a fost în lumina reflectoarelor în cadrul festivalului Let’s CEE, prin intermediul filmelor și invitaților din această țară, ce s-au bucurat de sprijinul Institutului Cultural Român din Viena. Astfel, următoarele creații au fost apreciate anul acesta:
- 2017: „A Mere Breath | Doar o rãsuflare“
Câștigător al competiției de documentare
Invitat: Mihai Marius Apopei (cineast) - 2017: „Dogs | Câini“
Mențiune specială în cadrul Promising Debuts Competition
Invitat: Gheorge Visu (actor) - 2017: „Two Lottery Tickets | Douã lozuri”
Filmul care a închis LET’S CEE Film Festival
Invitat: Alexandru Papadopol (actor) - 2017: “Illegitimate | Ilegitim”
Participare în cadrul Feature Film Competition
Invitat: Anamaria Antoci (producător); a fost de asemenea oaspete oficial în cadrul LET’S CEE Industry Days - 2017: „Billion Star Hotel“
Participare în cadrul Promising Debuts Competition
Invitat: Alecs Nastoiu (regizor); a participat de asemenea în cadrul LET’S CEE Talent Academy
INFORMAȚII SUPLIMENTARE
CÂND ȘI UNDE VA AVEA LOC URMĂTOAREA EDIȚIE A LET’S CEE FILM FESTIVAL? A șasea ediție a LET’S CEE Film Festival va avea loc în primăvara lui 2018, între 13 și 22 aprilie, în Viena, Austria. Producții selectate vor fi proiectate, de asemenea, în Graz și în Villach.
EVOLUȚIE IMPRESIONANTĂ: LET’S CEE Film Festival este, în prezent, al doilea cel mai mare festival din Viena și al patrulea cel mai mare din Austria. De-a lungul celor cinci ediții ale LET’S CEE Film Festival, 461 de invitați internaționali au fost la Viena, cu 446 de filme în 612 de proiecții, care au fost prezentate unei audiențe de aproximativ 60.000 oameni. LET’S CEE Film Festival stabilește recorduri noi an după an: de la 32 de filme proiectate în 2012, la 141 în 2017; de la 5200 vizitatori în 2012 la 16.100 în 2017.
DE CE ARE LOC FESTIVALUL LA VIENA? Austria, și Viena în particular, au conexiuni strânse cu Europa Centrală și de Est când vine vorba de istorie, cultură și economie. Ținând cont de faptul că o mare parte din populația Austriei, și implicit a Vienei, constă în imigranți din zona Europei Centrale și de Est, programul festivalului este în general foarte bine primit de audiență. În 2017, cea mai mare firmă de consultanță în domeniul resurselor umane – Mercer, a plasat din nou Viena pe primul loc în cadrul studiului asupra calitatății vieții, apreciind orașul ca având cel mai ridicat nivel de trai de la nivel global.
CARE SUNT OBIECTIVELE FESTIVALULUI? Principalul obiectiv al festivalului este acela de a promova filmele din Europa Centrală și Est în Austria și în străinătate deopotrivă. O atenție deosebită se acordă inițierii unei cooperări internaționale în domeniul cinematografic și sprijinirii tinerelor talente din Austria și Europa Centrală și de Est. Într-un sens mai larg, LET’S CEE Film Festival întruchipează un set strâns de valori și contribuie pozitiv la susținerea unui dialog intercultural, atât la nivel național, cât și internațional.
CARE ESTE PROGRAMUL? În total, aproximativ 150 de filme vor fi prezentate în aproximativ 200 de proiecții. Ca de obicei, numeroase proiecții de film vor fi gratuite pentru publicul larg. Programul-cadru va conține numeroase sesiuni de întrebări și răspunsuri cu regizori, scenariști, producători, actori și alți realizatori de film, diverse sesiuni accesibile publicului, Innovative Industry Days (20-21 aprilie), dar și o petrecere pe timpul zilei cu un line-up foarte atractiv. A doua ediție internațională a Talent Academy (15-22 aprilie) va da ocazia unui număr de 30 de regizori din Austria și zona centrală și de est a Europei să învețe, să facă networking și, astfel, să își dezvolte aptitudinile, proiectele și carierele.
CINE VOR FI RESPONSABILII PENTRU ALEGEREA FILMELOR? Un panel internațional format din experți cineaști este responsabil cu alegerea filmelor. Acesta este format din profesorul de film de origine croată Rada Šešić din Olanda, excepționalul critic de film polonez Michał Oleszczyk, precum și regizorii austriaco-iranieni Arash și Arman T. Riahi.
DIN CE ȚĂRI VOR FI FILMELE PARTICIPANTE? Ca și în trecut, producții din Europa Centrală și de Est – din toate cele 26 de țări – sunt eligibile în program. Pentru a doua oară la rând, festivalul va prezenta, de asemenea, și o selecție de filme austriece, adresate în special vizitatorilor străini. O noutate absolută va fi accentul pe categoria “Hollywood goes CEE”, în cadrul căreia vor fi prezentate filme americane produse în studiourile de film din Europa Centrală și de Est.
CÂND VA FI ANUNȚAT PROGRAMUL COMPLET? Programul complet va fi anunțat în martie 2018. Datorită colaborării cu Eventim, biletele și abonamentele de acces la festival vor fi disponibile în rețeaua Eventim.
CARE SUNT SPONSORII LET’S CEE FILM FESTIVAL? Încă de la începutul LET’S CEE Film Festival, acesta este sprijinit, printre alții, de Cineplexx International and Constantin Film, cel mai important lanț cinematografic din regiune. Christof Papousek, Managing Partner Cineplexx International: “LET’S CEE Film Festival oferă ocazia de a descoperi filme remarcabile din țările vecine din zona centrală și sudică și, în plus, festivalul inițiază și sprijină colaborări transnaționale între regizorii din regiunea Centrală și Estică și Austria. Ideea festivalului ni se potrivește perfect tuturor.”
Mai multe detalii: www.letsceefilmfestival.com și/sau management@letsceefilmfestival.com
Lungmetrajul „Fixeur” al lui Adrian Sitaru, turneu de promovare în SUA pentru Oscar 2018
„Fixeur”, cel de-al cincilea lungmetraj semnat de Adrian Sitaru, propunerea României pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza” a premiilor Oscar 2018, a beneficiat de un turneu de promovare în Statele Unite.
Susținut de Centrul Național al Cinematografiei, Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc, Dacin Sara și de Kean&Kolar Communications, turneul a vizat mai multe orașe din California.
„Fixeur” a fost prezentat de European Film Promotion (EFP) profesioniştilor din industria americană – membrilor Academiei de film americane, distribuitorilor internaţionali și jurnaliştilor – pe 11 noiembrie, la Dick Clark Screening Room din Santa Monica, iar pe 29 noiembrie, Adrian Sitaru și actorul Mehdi Nebbou au fost prezenți la o proiecție care a avut loc la cinematograful Estrella, în West Hollywood.
Filmul a rulat din nou în Santa Monica, pe 3 decembrie, la Ocean Screening Room, iar pe 10 decembrie, la Wilshire Screening Room din Beverly Hills.
Scris de Claudia şi Adrian Silişteanu, „Fixeur” spune povestea lui Radu, stagiar la biroul din Bucureşti al Agenţiei France Presse, aspirant la un post de reporter. Oportunitatea realizării unui subiect despre o prostituată minoră repatriată din Franţa îi dă acestuia ocazia să îşi dovedească competenţele. Totuşi, pe măsură ce se apropie de scopul său, Radu realizează că înverşunarea cu care înţelege să facă această meserie este îndoielnică.
Din distribuţie fac parte actorii Tudor Aaron Istodor, Mehdi Nebbou, Nicolas Wanczycki, Diana Spătărescu, Andreea Vasile, Adrian Titieni şi Cristian Ilinca.
„Analiza făcută de Sitaru ambiției carieristului este sinceră și bine controlată”, a titrat The Hollywood Reporter. „Tudor Aaron Istodor este în mod deosebit bun în rolul lui Radu”, mai scrie publicația, care descrie scenele individuale pe cât de incisive, pe atât de neforțate.
Pelicula a avut premiera mondială, în toamna anului trecut, la Toronto International Film Festival, şi a fost premiată, în decembrie 2016, la Les Arcs European Film Festival, pentru cel mai bun actor (Tudor Aaron Istodor) şi cu o menţiune specială a juriului, iar în vara acestui an a primit The Oslo Grand Pix Fiction Award.
Filmul a fost inclus în selecțiile unor festivaluri ca Film Fest Ghent, Cairo International Film Festival, D’A Film Festival (Festivalul Filmului de Autor) de la Barcelona, goEast de la Wiesbaden și Torino Film Festival.
„Fixeur” a avut premiera pe marile ecrane românești la începutul acestui an. Filmul a fost lansat pe DVD și Blu Ray în Franța, pe 7 noiembrie, de Damned Distribution, după ce în cinematografele din această țară a fost lansat pe 22 martie.
Producția va fi distribuită, de asemenea, în cinematografele din Italia, Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda și Islanda, dar și în variantă VOD (video on demand) în China.
Imaginea filmului este semnată de Adrian Silişteanu, montajul – de Mircea Olteanu, de sunet s-au ocupat Ioan Filip şi Dan-Ştefan Rucăreanu, scenografia îi aparține Ginei Călin, costumele – Adinei Bucur. Producători sunt Anamaria Antoci şi Adrian Silişteanu, iar coproducător este Jean des Forêts.
„Fixeur” este o producţie 4 Proof Film (România) în coproducţie cu Petit Film (Franţa), realizată în asociere cu Domestic Film, DaKINO Production şi Movie Production Entertainment; cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Programul MEDIA al Uniunii Europene, Région Basse-Normandie, Centrul Naţional al Cinematografiei Franţa, Institutul Francez din Bucureşti şi HBO România. Filmul a fost dezvoltat în cadrul CineLink – Sarajevo Film Festival şi Les Arcs 1950 Co-production Village.
Nominalizările pentru cea de-a 90-a gală a premiilor Oscar vor fi anunțate pe 23 ianuarie.
Adrien Brody și Alexandra Dinu au sosit în România pentru lansarea filmului “Bullet Head. Capcană mortală”
Renumitul actor american Adrien Brody a sosit în premieră în România pentru a participa la evenimentul de lansare al noului său film, “Bullet Head. Capcană mortală”, distribuit în România de Ro Image 2000.
Laureatul Oscar a fost prezent marți seară la Cinema City Cotroceni, alături de Alexandra Dinu, protagonista rolului feminin, pentru a asista la prima proiecție a filmului ce va rula în cinematografele din România începând din 5 ianuarie 2018.
Cei doi actori și-au făcut apariția pe covorul roșu în fața unui număr impresionant de reprezentanți Mass Media și de invitați. Relaxați și încântați de prezența în România, Adrien Brody și Alexandra Dinu au acordat scurte interviuri celor zece echipe de televiziune și au ținut apoi un discurs în sala de proiecție despre implicarea lor în producția de Hollywood.
La premiera de la București, actorul american a purtat un costum D’S Damat, în timp ce Alexandra Dinu a întors toate privirile într-un smoking elegant YSL.
La evenimentul de lansare al filmului “Bullet Head. Capcană mortală” au fost prezente vedete din cinematografie și televiziune, critici de film, bloggeri, oameni de business și jurnaliști.
Filmul “Bullet Head. Capcană mortală” îi are ca protagoniști pe Adrien Brody, John Malkovich, Antonio Banderas, precum și pe Alexandra Dinu, actrița din România fiind singura prezență feminină din film.
“Mi-am dorit dintotdeauna să joc alături de Adrien Brody, unul dintre actorii mei preferați. El este motivul pentru care am acceptat rolul din acest film, cu toate că nu este unul foarte complex. Este prima mea experiență într-un film american și sunt recunoscătoare pentru acest lucru. Știu că mă așteaptă un drum lung și greu aici, însă am determinarea, curajul și ambitia de a munci pentru a ajunge acolo unde doresc. Mă bucur foarte mult că Adrien a acceptat invitația mea de a veni în România pentru premieră, iar sprijinul lui înseamnă foarte mult pentru mine. Mă bucur mult că am reușit să fac această premieră și acasă, la București”, spune Alexandra Dinu.
Actorul Adrien Brody, premiat cu trofeul Oscar în 2003 pentru rolul din “Pianistul”, are la activ filme de succes precum „The Thin Red Line”, „Cadillac Records”, „Midnight in Paris”, și distincții precum Premiul Cesar, National Society of Film Critics Award, Black Reel Award.
“Bullet Head. Capcană mortală” reprezintă debutul la Hollywood al Alexandrei Dinu, după mai bine de zece ani de activitate profesională în lumea filmului italian, timp în care a avut roluri în producții de succes în industria cinematografică italiană, precum „Capri”, „L’Isola”, „Rosso San Valentino” ori „La Farfalla Granata”.
Alexandra Dinu este singurul nume feminin din distribuția peliculei “Bullet Head. Capcană mortală”, în care joacă alături de Adrien Brody, John Malkovich și Antonio Banderas. Pelicula, regizată de Paul Solet și produsă de Millennium Films, a avut premiera mondială în data de 8 Decembrie în Statele Unite.
Partenerii evenimentului de la București au fost Obsentum, BRD si Evian. Evenimentul a fost organizat de YOLO Media și Somebody Production cu sprijinul Ro Image 2000 și Cinema City.
Filmul “Bullet Head. Capcană mortală” este distribuit de Ro Image 2000 și va putea fi urmărit în toate cinematografele din România începând cu data de 5 ianuarie 2018.
Filmele distribuite de Vertical Entertainment, favorite la Globurile de Aur
Cea de-a 75-a ediţie a Globurilor de Aur și-a anunțați ieri nominalizații, iar printre titlurile care s-au bucurat de cea mai mare atenție se numără „The Post: Secretele Pentagonului”, „Pentru toți banii din lume”, „Jocuri Secrete” și „Un artist numit dezastru”, filme pe care Vertical Entertainment le distribuie pe marile ecrane din România la începutul anului viitor.
Cu un total de 16 nominalizări pentru filmele din portofoliul său, distribuitorul Vertical Entertainment dă startul unui nou an cinematografic spectaculos care mizează pe povești incredibile, inspirate din viața reală, transpuse magistral pe marile ecrane de actori celebri ca Meryl Streep, Tom Hanks, James Franco, Jessica Chastain, Idris Elba şi Kevin Costner.
„The Post: Secretele Pentagonului”, care are premiera în cinematografe din 16 februarie, a obținut nominalizări la șase dintre cele mai importante categorii ale festivității: „Cel mai bun actor – Tom Hanks”, „Cea mai bună actriță – Michelle Williams”, „Cel mai bun regizor – Steven Spielberg”, „Cel mai bun film”, „Cel mai bun scenariu” și „Cea mai bună coloană sonoră originală”. Regizorul Steven Spielberg, alături de actorii Meryl Streep şi Tom Hanks aduc în prim plan şi pe marele ecran subiectul mult dezbătut al unuia dintre cele mai mari scandaluri care au vizat vreodată Pentagonul.
Controversata producție în care Kevin Spacey a fost înlocuit de urgență cu actorul Christopher Plummer, drama „Pentru toți banii din lume” se numără printre nominalizații la categoriile „Cel mai bun actor în rol secundar” – Christopher Plummer, „Cea mai bună actriţă” – Michelle Williams și „Cel mai bun regizor” – Ridley Scott. Distribuit de Vertical Entertainment, filmul are premiera la cinema din 2 februarie. Drama demonstrează că în viață contează fiecare alegere, iar atunci când lupta se dă între iubire și bani, există o singură opțiune cu adevărat valoroasă.
Povestea adevarată a îndrăzneţei Molly Bloom, care timp de un deceniu s-a aflat în spatele celor mai exclusiviste şi costisitoare partide de poker, filmul „Jocuri Secrete” a primit două nominalizări la Globurile de Aur pentru „Cea mai bună actriţă” – Jessica Chastain si „Cel mai bun scenariu”. Producţia va putea fi văzută în cinematografele din ţară începând cu 5 ianuarie.
În acelaşi timp, James Franco a fost nominalizat ca „Cel mai bun actor într-o comedie sau muzical” pentru interpretarea din comedia „Un artist numit dezastru”, iar producţia Warner Bros. Pictures a fost selecționată la categoria „Cel mai bun film – muzical/ comedie”. Filmul este un memento hilar şi binevenit al metodelor diferite care îţi pot garanta statutul de legendă, atunci când nu ai limite sau nu ai idee ce faci. „Un Artist Numit Dezastru” are premiera în cinematografele din România pe 12 ianuarie.
Cel mai recent proiect al lui Christopher Nolan, filmul „Dunkirk” care a impresionat publicul din toată lumea vara aceasta, a fost nominalizat la categoriile „Cel mai bun film”, „Cel mai bun regizor” şi „Cea mai bună coloană sonoră originală ”.
Vertical Entertainment este reprezentant exclusiv al licenţei Warner Bros. Pictures, dar şi al unui portofoliu impresionant de titluri independente oferite spre distribuţie de case de producţie de renume ca Lionsgate, STX, DreamWorks Action, Wizart, StudioCanal şi altele.
Premieră cu noroc pentru ,,Ghinionistul”
Covorul roşu de la Grand Cinema&More din Băneasa Shopping City a fost străbătut vineri seara de o serie impresionantă de celebrităţi, care şi-au dat întâlnire la premiera de gală a filmului ,,Ghinionistul” pentru a saluta lansarea comediei pe marile ecrane din toată ţara.
Regizorul Iura Luncaşu, alături de scenariştii Salex Iatma şi Radu Gabriel, care de asemenea interpretează roluri importante în filmul ,,Ghinionistul”, au fost întâmpinaţi de actorii: Vlad Logigan, Gheorghe Visu, Sânziana Tarţa, Diana Dumitrescu, Virgil Ianţu, Augustin Viziru, Levent Sali şi Codin Maticiuc.
De la premiera de gală nu au lipsit nici figuri emblematice ale showbiz-ului românesc: Adelina Pestriţu, Nicole Cherry, Marius Moga, Speak, Răzvan Fodor, Mihai Petre, George Piştereanu, Florin Zamfirescu, Flavia Hojda, Corneliu Ulici, Anca Ţurcasiu, Andra Petrescu şi Majda Aboulumosha, fiind doar câteva dintre celebrităţile care au fost prezente la evenimentul de lansare a comediei ,,Ghinionistul”.
Pentru mulţi dintre invitaţi, evenimentul a reprezentat ocazia perfectă pentru o vizionare în familie, motiv pentru care atât echipa filmului cât şi vedetele au venit însoţiţi în principal de apropiaţi. Gheorghe Visu a păşit pe covorul roşu alături de soţie, în timp ce Radu Gabriel a avut-o aproape pe fiica sa Ana, iar Virgil Ianţu a sosit la premieră de asemenea însoţit de fiica sa, Jasmina.
Punctul culminant al evenimentului l-a constituit transmisiunea în direct a premierei filmului pe pagina de Facebook Ghinionistul, în timpul căreia vedetele prezente la eveniment au răspuns afirmativ invitaţiei lansate de Codin Maticiuc şi Levent Sali de a prelua pe paginile oficiale imaginile de la premiera de gală.
Noi, românii, credem în noroc şi ghinion, ne bazăm pe noroc în tot ce facem şi dăm vina pe ghinion pentru toate eşecurile. Aşa că filmul „Ghinionistul” e despre noi. Despre haz de necaz. Despre un tip prea prins în grijile zilnice şi prea convins că e urmărit de ghinion, încât uită că unele lucruri depind doar de el pentru a-şi îndeplini visele. Ce-i drept, are multe „pieze rele” în jur!
Un film distribuit de Vertical Entertainment, ,,Ghinionistul” se bucură deja de succes în rândul publicului, comedia fiind deja vizionată de un număr impresionant de spectatori.
Echipa BIEFF caută doi colaboratori noi
Echipa Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF caută doi membri noi care să ajute la realizarea celei de-a 8-a ediții (26 martie – 1 aprilie) a singurului festival dedicat inovației în cinema și arta vizuală din România. Suntem în căutarea unui colaborator full-time și a unui colaborator part-time. Ambele posturi sunt remunerate, iar cerințele și atribuțiile sunt prezentate mai jos.
În ambele cazuri, dacă simți că ești persoana potrivită pentru noi, trimite-ne o scurtă prezentare/scrisoare de intenție (jumătate de pagină), CV și datele tale de contact pe e-mail, la dan@bieff.ro, precizând pentru care post aplici și cum ai aflat despre acest anunț, nu mai târziu de 30 decembrie 2017.
Condiții de eligibilitate:
- Studii superioare universitare (minim licență)
- Cunoștințe avansate de limbi străine (minim engleză)
- Experiență în domeniul derulării proiectelor culturale, în concordanță cu postul pentru care aplici (minim 2 ani)
- Flexibilitate, fire independentă, deschisă, comunicativă, organizată, responsabilă
- Capacitate și plăcere de a lucra în echipă
1. PRODUCTION MANAGER
Fișa postului:
- Colaborare cu coordonatorul festivalului în gestionarea echipei și a strategiei de finanțare
- Sprijin administrativ în gestionarea și implementarea festivalului
- Elaborarea aplicațiilor de finanțare
- Gestionarea și dezvoltarea parteneriatelor instituționale, comunicarea cu organizațiile partenere
- Producția efectivă a festivalului (comunicarea cu locațiile de desfășurare, organizare gale & evenimente speciale, coordonarea diverselor departamente implicate, acces/ticketing, transport intern etc.)
- Comunicarea cu invitații din industrie etc.
- Elaborarea rapoartelor post-eveniment
Timeline orientativ:
- Perioada de aplicare: 11 – 30 decembrie 2017
- Interviuri: 4 – 7 ianuarie 2018
- Colaborare part-time: 10 ianuarie – 10 februarie
- Colaborare full-time: 10 februarie – 10 aprilie
- Colaborare part-time: 10 aprilie – 10 mai
2. MARKETING & SPONSORSHIP MANAGER
Fișa postului:
- Elaborarea strategiei de marketing
- Atragerea și creșterea resurselor festivalului (prin sponsorizări etc.)
- Dezvoltarea unor noi parteneriate și comunicarea cu partenerii, în special cu cei din sectorul privat
- Gestionarea parteneriatelor de ospitalitate ale festivalului (implicit atragerea și comunicarea cu hotelurile, restaurantele partenere etc.)
- Organizarea de evenimente (întâlniri cu parteneri, party-urile festivalului etc.)
Timeline orientativ:
- Perioada de aplicare: 11 – 30 decembrie 2017
- Interviuri: 6 – 9 ianuarie 2018
- Colaborare part-time: 15 ianuarie – 15 aprilie
Festivalul CineMAiubit, ediția 21 – premii
A 21-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 9 decembrie 2017, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță.
Festivalul este organizat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ‘’I.L.Caragiale’’ București (UNATC), Teatrul Metropolis și Fundația Cinemaiubit, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaștilor din România (UCIN) și DACIN SARA.
Fiind cel mai important festival internaţional de film studenţesc din România, CineMAiubit este locul unde, de-a lungul timpului, și-au făcut lansarea la public majoritatea cineaştilor români, azi unanim recunoscuți.
Juriul internațional al festivalului a reunit personalităţi din lumea cinematografică, atât din România, cât și din străinătate.
Componența Juriului secțiunii FICȚIUNE a fost:
Anca PUIU – președintele juriului, producător de film;
Diana CAVALLIOTI – actriță, binecunoscută publicului românesc pentru rolul din Ana, mon amour,;
Boris KARADZHEV – regizor și profesor la VGIK (Rusia);
Ellis FREEMAN – producător, scenarist și profesor la DFFB (Germania)
Bülent KÜÇÜKERDOĞAN – profesor (Turcia)
Ioakim MYLONAS – director artistic al ISFFC (Cipru);
Vivi DRĂGAN VASILE – director de fotografie, producător;
Vali HOTEA – regizor;
Eugen KELEMEN – monteur de film.
Juriul secțiunii DOCUEMNTAR i-a reunit pe: Rebekah JORGENSEN – regizor și profesor din SUA, Isabela ȚENȚ – dublă laureată a competiției de documentar a festivalului nostru și câștigătoare a Premiului Gopo și pe Ioana GRIGORE – regizor de film documentar și masterand UNATC la proaspătul înființat program de studii de film documentar.
Juriul secțiunii animație-experimental a fost compus din regizorii de animație Constantina MIHĂILĂ și Octavian FRECEA și criticul de cinema Laurențiu BRĂTAN.
În plus, sub umbrela festivalului a avut loc a șasea ediție a workshopului de scenaristică de scurmetraj MIDPOINT INTENSIVE, unde echipe de studenți cineaști au lucrat sub îndrumarea regizorului și profesorului maghiar Csaba Bollok.
Pe 7 și pe 8 decembrie, la UNATC – Sala Berlogea, a avut loc un workshop de actorie de film susținut de profesorul Dragan MILINKOVIC, din Serbia.
De asemenea, în cadrul CINETic (centrul de cercetare al UNATC) s-a desfășurat un workshop dedicat filmului de animație, susținut de profesorii Valeriu Căliman și Cristian Radu.
Pe lângă secțiunile competitive, Festivalul CineMAiubit prezentat două programe speciale, sâmbătă 9 decembrie la Sala Atelier a UNATC. La ora 13:00 au fost proiectate filme realizate de către adolescenți, câștigătoare ale Festivalului SUPER, iar de la ora 15:00 a fost proiectată o retrospectivă de filme realizate în ultimii 10 ani de studenții de la VGIK, Moscova.
În cadrul festivalului CineMAiubit au avut loc trei lansări de carte, toate la Sala Berlogea din UNATC: miercuri, 6 – decembrie ora 19:00: “Călătorie într-o lume uitată” și “3 păzește” de Ovidiu Georgescu, joi – 7 decembrie ora 19:00: “Florin Mihăilescu imaginea imaginii de film” de Titus Vîjeu și vineri – 8 decembrie ora 19:00: “MasterPlot 2017”, volum de scenarii scrise de studenții UNATC.
Palmaresul ediției 21 a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit
MARELE PREMIU
“Dreaming of Warsaw” (PWSFTviT, Polonia), regia: Mateusz Czuchnowski
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI
“Little Manifesto Against Solemn Cinema” (UCINE, Argentina), regia: Roberto Porta
PREMIUL DE REGIE “CRISTIAN NEMESCU”
“Broken” (UNATC, România), regia: Alexandru Mironescu
PREMIUL DE SCENARIU “CĂTĂLIN COCRIȘ”
ex-aequo:
“Aterizare de urgență” (UNATC, România), scenariu: Lorand Gabor
“Three Men” (IFS, Islanda), scenariu: Emil Alfred Emilsson
PREMIUL RECTORULUI UNATC
“Babuka in the Grass” (Sapientia, România), regia: Buzasi Gyopar Orsolya
PREMIUL PREȘEDINTELUI UCIN – UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA
Theodor Șoptelea pentru rolul din filmul “16 Lovituri” (UNATC, România)
Eugen Dediu pentru filmul “A Short Film About Voyeurism” (UNATC, România)
PREMIUL SEECS (SOUTH-EASTERN EUROPEAN CINEMA SCHOOLS)
NATFA – National Academy of Theatre and Film Arts (Bulgaria), pentru selecția de filme de animație
PREMIUL CRITICII
Lorand Gabor, pentru filmul “Aterizare de urgență” (UNATC, România)
PREMIUL DE IMAGINE “CINELAB ROMANIA” PENTRU FILM ROMÂNESC
“Aterizare de urgență” (UNATC, România), imagine: Lorand Lörincz
PREMIUL “ROMANIAN SOCIETY OF CINEMATOGRAPHERS” (RSC)
“Lilith” (LFS – UNATC, Anglia-România), imagine: Matei Șopterean
PREMIUL DE INTERPRETARE FEMININĂ
Marta Kosinska & Hanna Kowalkowska pentru rolurile din filmul “Pola” (GFS, Polonia)
PREMIUL DE INTERPRETARE MASCULINĂ
Vladislav Zaicev pentru rolul din filmul “Dumb” (VGIK, Rusia)
PREMIUL DE MONTAJ PENTRU FILM ROMÂNESC
“Narcis și Fifi” (UNATC, România), montaj: Cosmin Stângă
PREMIUL DE SUNET “ANDREI (OTTO) TONCU” PENTRU FILM ROMÂNESC
“Aprilie, vis” (UNATC, România), sunet: Ciprian Vișan
PREMIUL PENTRU PRODUCȚIE DE FILM ROMÂNESC
Alexandru Badea, Ana Voicu, Theodora Petrescu, pentru filmul “16 lovituri” (UNATC, România)
MENȚIUNE PENTRU FILM DE FICȚIUNE
“Paparuda” (AMTAP, Rep. Moldova), regie: Lucia Lupu
PREMIUL PENTRU FILM DOCUMENTAR “PAUL CĂLINESCU”
“Parched” (Dodge College, SUA), regie: Christy Westad
PREMIUL PENTRU REGIE DE FILM DOCUMENTAR “ION BOSTAN”
“Esmeralda” (UNATC, România), regie: Andrei Tache Codreanu
MENȚIUNI PENTRU FILM DOCUMENTAR
“Obie” (UNATC, România), regie: Reka Barabas
“La saison du silence” (IAD, Belgia), regie: Tizian Büchi
PREMIUL “VICTOR ILIU” PENTRU FILM DOCUMENTAR
“School 202” (TFGSU, Georgia), regie: Irakli Beria
PREMIUL PENTRU FILM DE ANIMAȚIE
“Overrun” (Franța), regie: Pierre Ropars, Antonin Derory, Diane Thirault, Jeremie Cottard, Matthieu Druaud, Adrien Zumbihl
PREMIUL “ION TRUICĂ” PENTRU FILM ROMÂNESC DE ANIMAȚIE
“Nu mor caii când vor câinii” (UNATC, România), regie: Cristian Radu
PREMIUL PENTRU FILM EXPERIMENTAL
“Apokalypsa” (PWSFTviT, Polonia), regie: Justyna Mytnik
PREMIUL “NINA BEHAR”
“Studio 02” (UNATC, România), regie: Mihai Pavel
PREMIUL FOTO
Iuliana Cobzaru (UNATC, România)
PREMIUL PENTRU AFIȘ “CINEMAIUBIT 22”
Dorel Gnatiuc (UNATC, România)
Primul episod al serialului CASTiNG a ajuns deja pe YouTube
CASTiNG, cel mai așteptat serial online de comedie, se lansează astăzi în spațiul virtual. Primul episod din povestea plină de umor și provocări prin care trec Gina, Carmen, Miss și Vali, cele patru actrițe #nejucate, este deja disponibil pe canalul de YouTube CASTiNGseries. De-a lungul sezonului cu numărul 1, distribuit online în următoarele 8 săptămâni, publicul din România va descoperi cum arată viața unui actor tânăr, dincolo de lumina reflectoarelor.
Primul serial online care te-ajută să înțelegi că actoria nu-i pe gratis le aduce împreună, în rolurile principale, pe Olimpia Melinte, Andreea Șovan, Romina Sehlanec și Ana Udroiu. Scenariul scris de cele patru actrițe este inspirat din viețile lor, iar situațiile ilare (și uneori chiar ilegale) în care se vor regăsi personajele sunt strâns conectate la realitățile zilnice cu care se confruntă tinerii în relațiile personale și în viețile lor profesionale.
În episodul pilot, intitulat Calea Victoriei și regizat de Andrei Gheorghe, cele patru fete, prietene din facultate, se regăsesc după multă vreme în care fiecare dintre ele a încercat să atingă succesul în actorie. Deși foarte tinere și încrezătoare în propriile forțe, ele descoperă că norocul n-a fost de partea niciuneia dintre ele și că tot timpul în care nu s-au mai văzut n-a reprezentat decât o lungă serie de mari încercări și mici eșecuri. Într-un moment de maximă inspirație, actrițele pornesc într-o aventură care le va aduce pentru multă vreme împreună.
,,CASTiNG a fost pentru mine o lecție de prietenie și curaj și o primă întâlnire în calitate de scenarist și producător cu lumea filmului. Un proiect pornit de la zero cu o echipă mică și puternică ce a făcut acest proiect să fie posibil!’’, a subliniat Olimpia Melinte. Cunoscută pentru rolurile interpretate în comedii ca #Selfie și #Selfie69 (r. Cristina Iacob) și premiată sau nominalizată la distincții importante pentru performanțela din Canibal (r. Manuel Martin Cuanca), de data aceasta actrița intră în pielea Ginei, o tânără visătoare, plină de aspirații spirituale, pacifistă, ușor naivă, dar extrem de curajoasă.
Aflată în contrast, Carmen, liderul grupului, este interpretată de Andreea Șovan. Hotărâtă și foarte conectată, tânăra actriță dornică de atenție și recunoaștere găsește întotdeauna soluții pentru problemele prietenelor ei.
Romina Sehlanec o va interpreta în CASTiNG pe Miss, cel mai vesel și colorat dintre personaje. Un catalizator al grupului, este mereu înconjurată de copii și emană în permanență bucurie și optimism.
Vali, rațiunea grupului, prinde viață în interpretarea Anei Udroiu, cunoscută pentru vocea inconfundabilă pe care publicul a avut ocazia să o audă în variantele dublate ale Star Wars – ep. VII și VIII, The Emoji Movie (2017) sau The Croods (2013). Este cea mai pragmatică dintre ele, ceea ce o ajută să le indice fetelor calea de scăpare din multe dintre încurcăturile în care ajung de-a lungul sezonului I.
Tinere, extrem de curajoase și mereu în acțiune, cele patru actrițe au reușit să construiască un personaj de grup de care publicul se va îndrăgosti încă din primul episod.
Urmărește CASTiNG pe canalul de YouTube https://www.youtube.com/castingseries/ Din 14 decembrie, în fiecare zi de joi, te așteapă un nou episod din cel mai fresh serial online din România. Fii primul care află: SUBSCRIBE NOW!
Making Waves :: Romanian Cinema a provocat discuții intense între cineaștii români și publicul newyorkez
Cea de-a 12-a ediție a Festivalului de Film Românesc de la New York, Making Waves, s-a încheiat pe 7 decembrie cu un succes remarcabil. Festivalul, inițiat și organizat de Romanian Film Initiative, în parteneriat cu BAMcinématek și Jacob Burns Film Center, a adus și în acest an în fața publicului de peste ocean cele mai recente producții cinematografice românești, grupate în trei programe: filme realizate de cineaști consacrați, opere de debut și o retrospectivă de autor. Filmul românesc s-a dovedit și la această ediție un favorit al americanilor, festivalul fiind inclus în topul primelor cinci evenimente de artă din New York din luna decembrie recomandate de NYC-Arts, emisiunea difuzată pe celebrul canal de televiziune PBS.
Performanța este cu atât mai notabilă cu cât și anul acesta programul festivalului a fost curatoriat pentru a include două spații gazdă influente: Jacob Burns Film Center, partener veteran al festivalului, și, în premieră, prestigiosul BAMcinématek din inima Brooklyn-ului, gazda filmului independent și arthouse prin excelență.
Making Waves a luat startul în 30 noiembrie la Jacob Burns Film Center, unde biletele pentru filmul de deschidere, 6,9 grade pe scara Richter (r. Nae Caranfil), au fost epuizate cu o zi înaintea începerii festivalului, iar proiecția a fost mutată într-o sală mai mare pentru a acomoda cererile de bilete în plus. Reacțiile publicului din sală au fost pe măsura entuziasmului cu care a fost așteptat filmul.
Decembrie e luna filmelor propuse pentru Oscar, așa că proiecția filmului Fixeur (r. Adrian Sitaru) a fost, de asemenea, primită cu foarte mare interes. Cu câteva zile înainte de premiera newyorkeză, Fixeur a fost prezentat de regizor la Los Angeles în fața membrilor Academiei Americane de Film. Alături de scenaristul/directorul de imagine Adrian Silișteanu, cei doi s-au bucurat de numeroase întrebări pertinente din partea publicului newyorkez, multe dintre ele legate de jurnalism și etica profesională (nu întâmplător un subiect fierbinte în America actuală).
Că această întâlnire a picat la fix spune și Adrian Silișteanu: „În general, cu publicul american sesiunile de Q&A au o energie aparte, însă la Making Waves chiar am avut marea bucurie să întâlnim cinefili înrăiți, atât români, cât și americani, cărora cinematografia românească le este foarte familiară. Mie personal nu mi s-a întâmplat niciodată, la nici un festival din lume, să dialoghez cu spectatorii după proiecție mai mult chiar decât a durat filmul.” Pe parcursul celor 45 de minute ale Q&A-ului de după proiecția filmului, Silișteanu a detaliat episodul real din viața lui care l-a inspirat să scrie scenariul, iar Sitaru, și el în vervă, a răspuns întrebării venite din public: „Ce înseamnă să fii un bun jurnalist?” prin: „Nu știu să vă răspund. Nu știu nici măcar să vă spun ce înseamnă să fii un bun regizor.”
De săli pline la Jacob Burns Film Center s-au bucurat și filmele Ana, Mon Amour (r. Călin Peter Netzer), La drum cu tata (r. Anca Miruna Lăzărescu) și Breaking News, acesta din urmă dublat de asemenea de un lung Q&A cu regizoarea Iulia Rugină. „Mi se pare foarte important felul în care Making Waves conectează cineaștii cu publicul din Statele Unite. E o legatură necesară și un dialog care modifică percepții de ambele părți. Am avut parte de una dintre cele mai frumoase sesiuni de Q&A după proiecția filmului meu. Felul în care acest public, extrem de educat în cinema, privește lucrurile e ceva ce mă ajută în final pe mine, ca cineast, să mă privesc din afară, cu alți ochi, îndepărtați geografic și cultural, și să înțeleg ceva din asta.”
O altă întâlnire extrem de veselă și de animată dintre publicul newyorkez și filmul românesc a avut loc la BAMcinématek, chiar în seara deschiderii, în prezența regizorului comediei independente Două lozuri, Paul Negoescu: „M-am simțit grozav la Making Waves și nu doar datorită faptului că a fost primul meu contact cu New York-ul impresionant, ci mai ales datorită publicului care a umplut sala de la BAMcinématek și care a stat la Q&A până când a trebuit să eliberăm sala. Dintre cei prezenți, cam jumătate erau români din New York, dar foate mulți erau cinefili americani, public fidel de cinema arthouse, interesat de film românesc (lucru vizibil după întrebările pe care le-au pus).” Ambele filme din prima zi a festivalului în Brooklyn, Câini (r. Bogdan Mirică) și Două lozuri, au fost proiectate cu casa închisă, secțiunea dedicată tinerilor cineaști încheindu-se cu proiecția filmului produs de Miruna Berescu, Meda sau partea nu prea fericită a lucrurilor (r. Emanuel Pârvu).
Un alt highlight al programului de la BAMcinématek a fost retrospectiva regizoarei Anca Damian, care a reușit să câștige admirația celor prezenți prin cele două tulburătoare documentare hibride și animate: Crulic – drumul spre dincolo și Muntele magic. Foarte intens receptată a fost și proiecția cu sală plină a filmului Perfect sănătos din deschiderea retrospectivei, urmată de un Q&A de aproape o oră cu actorul Anghel Damian și regizoarea Anca Damian: „Proiecțiile organizate în cadrul retrospectivei filmelor mele la BAM mi-au prilejuit întâlnirea cu publicul festivalului Making Waves, festival unic prin abordarea curajoasă și statornică a spectatorilor de peste ocean cu filme românești, și în același timp și cu publicul cinematecii din New York. Dezbaterile după terminarea proiecțiilor, întâlnirile organizate cu profesioniștii, și nu în ultimul rând munca și profesionalismul celor trei oameni care stau în spatele acestui festival – Corina Șuteu, Mihai Chirilov și Oana Radu —, au fost de cel mai înalt nivel.” Prezenți la film, scriitorul Andrei Codrescu și celebra fotografă newyorkeză Nan Goldin l-au apreciat în mod special, Goldin purtând o consistentă discuție cu Anca Damian și realizând ulterior o sesiune fotografică cu Anghel Damian în studioul său din Brooklyn.
Nume sonore din lumea filmului dar și din afara ei au participat anul acesta la Making Waves. Invitaților acestei ediții (Anca Damian, Anghel Damian, Adrian Sitaru, Adrian Silișteanu, Paul Negoescu, Emanuel Pârvu, Miruna Berescu, Iulia Rugină și actorul lituanian Vytautas Kaniusonis, protagonistul producției The Gambler din Lituania, țara invitată în acest an la Making Waves în cadrul programului “Creative Freedom through Cinema”) li s-au alăturat alți realizatori de film precum regizorul de origine română Bogdan George Apetri, care locuiește în New York și predă la Columbia University, sau Erin Casper, care a realizat montajul filmului Risk al Laurei Poitras. Actrița Anda Onesa a fost și ea prezentă la proiecții, alături de scriitorul Norman Manea.
Despre faptul că filmele românești sunt și trebuie să fie în continuare prezente pe marile ecrane din Statele Unite, nu doar în festivaluri, s-a discutat și în cadrul întâlnirii dedicate industriei, Film Industry Talks, moderată de regizoarea Mona Nicoară, totodată curator al Festivalul de film documentar fARAD, și Corina Șuteu, președinta Making Waves. La fel ca până acum, Making Waves construiește punți între noile talente ale filmului românesc și reprezentanți importanți ai industriei de film americane. În cadrul Film Industry Talks s-a dialogat despre distribuția filmelor românești în America, dar și despre programarea filmelor europene în SUA în general și despre ce înseamnă o campanie de Oscar eficientă și costurile unei astfel de campanii.
Distribuitorii și programatorii americani nu au lipsit de la aceste discuții. Jonathan Howell (Big World Pictures – distribuitorul american al filmelor Aferim!, Victoria și cel mai recent, Inimi cicatrizate), Rodrigo Brandao și Nicholas Kemp (Kino Lorber – distribuitor al filmului Marți după Crăciun) și Fumiko Takagi (Criterion Collection – care urmează să lanseze în celebrul format de DVD de autor ultimele două filme ale lui Cristian Mungiu, După dealuri și Bacalureat) sunt doar câțiva dintre promotorii filmului românesc în Statele Unite. Alături de ei au participat la Industry Talks și Frederic Boyer, directorul artistic al Festivalului de film Tribeca, Brian Ackerman, directorul de programare al Jacob Burns Film Center, partener tradițional al Making Waves, și curatorul independent Irena Kovarova, care a organizat numeroase programe dedicate filmului european.
Cea de-a 12 ediție a festivalului a fost posibilă cu sprijinul Trust for Mutual Understanding, Uniunea Cineaștilor din România și Fundația Blue Heron, alături de donații individuale din partea comunității Making Waves. Proiectul Film Industry Talks a fost co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional și realizat cu sprijinul Lark Play Development Center din New York.
Asociația Film ETC. (formată din Corina Șuteu, președinte Making Waves, Oana Radu, manager și Mihai Chirilov, director artistic) îl are ca ambasador și cofondator pe actorul Andi Vasluianu.
Redutabil, o comedie despre dragoste, cinema și revoluție
Cel mai recent film al lui Michel Hazanavicius (câștigător al Premiului Oscar), REDUTABIL / Redoutable, are loc vinerea aceasta, 15 decembrie. O comedie despre dragoste, cinema și revoluție, filmul este un episod din viața lui Jean-Luc Godard, cineastul iconoclast al Noului Val, ajuns lider al mișcărilor protestatare din ’68. Redutabil este distribuit în România de Independența Film și recomandat de TV5MONDE.
Selectat în Competiția Oficială, Cannes 2017, filmul lui Hazanavicius este o seducătoare comedie cu Louis Garrel (Theo din The Dreamers-ul lui Bertolucci), în rolul lui Jean-Luc Godard, și cu Stacy Martin (tânăra „Nymphomaniac” a lui Lars von Trier), care o interpretează pe soția regizorului, Anne Wiazemsky. Alături de ei, Bérénice Bejo (Oscar, Premiul César, Globul de Aur pentru Cea mai bună actriță în rol secundar, în The Artist). Scenariul îi aparține lui Michel Hazanavicius, și se bazează pe romanul Un An Après, de Anne Wiazemsky.
Era respectat în lumea întreagă. El era Noul Val: Jean-Luc Godard. De nedefinit, sălbatic, fascinant, amuzant, imprevizibil, tulburător, politic, fermecător, impertinent, tânăr, liber. Îndrăgostit.
Între Louis Garrel – fiul regizorului Philippe Garrel – și interpretul tânărului cineast revoluționar și îndrăgostit Godard, din Redutabil (2017), și adevăratul regizor Godar există o foarte mare asemănare fizică.
Jean-Luc Godard nu a văzut niciodată filmul. Nu a dorit. A refuzat să citească scenariul și să îi întâlnească pe Michel Hazanavicius sau pe Garrel. JLG ne lasă să rămânem cu legenda.
Povestea
Paris, 1967.
Jean-Luc Godard, cel mai renumit regizor al generației sale, filmează La Chinoise cu femeia pe care o iubește, Anne Wiazemsky, cu 20 de ani mai tânără.
Fericiți, îndrăgostiți, magnetici, Jean-Luc și Anne se căsătoresc. Primirea filmului de către public și critică dezlănțuie însă o profundă introspecție în Jean-Luc.
Evenimentele din mai 1968 vor amplifica acest proces, iar criza pe care o trăiește regizorul îl va schimba profund. Artist celebru, un star al cinematografiei internaționale, Godard devine un artist maoist înafara sistemului, pe cât de greșit interpretat, pe atât de greu de înțeles.