Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (9 – 15 februarie 2015)

coperta 1, 17 iulie, 2014Știrile săptămânii: O nouă carte – ”2 ani în America…după 15 ani” – dezlegarea puzzle-ului; LITERAlmente te iubesc! Litera te provoacă să îți declari dragostea inspirându-te din cărți; De unde vin visele premonitorii? Aflaţi la al treilea atelier PHILEMON, joi, 19 februarie; Comunicat de presă Polirom privitor la proiectul de lege privind timbrul cultural.

O nouă carte – ”2 ani în America…după 15 ani” – dezlegarea puzzle-ului

Editura THE NEW EARTH are plăcerea să vă informeze despre o nouă carte în domeniul spiritualității, deosebit de interesantă, care a apărut în noiembrie 2014, „2 ani în America … după 15 ani” – autor Cristian Răduță, 220 pagini, (ISBN: 978-606-93648-2-6). Mai jos găsiți o scurtă prezentare a cărții:
”Cu cât i se face unui lucru mai multă reclamă/marketing, cu atât acel lucru sau ce se întâmplă în spatele acestuia (și scopul indirect al acelui lucru) este mai dubios, ascunzând o formă perversă de control, o minciună, o sursă de întuneric.

Tot ce marketează/promovează Sistemul este menit să te inducă în eroare, pe calea greșită.

Se face, în mod evident, un supermarketing banilor, întunericului, controlului și fricii, și aproape deloc iubirii, luminii, libertății și curajului.

Marketing-ul înseamnă, de fapt, ispita. Este doar o altă formă de sclipici atrăgător, transformator al minților umane, călăuzitor pe drumul greșit.

Totul este doar un joc … pe care chiar tu l-ai creat în scopul de a învăța niște lecții.

Tot ce se întâmplă în acest joc, în această simulare ca în jocurile pe computer, este exact cum trebuie să fie ca tu să înveți cu adevărat aceste lecții.

Însă, odată intrat în joc, ai uitat total care era scopul acestuia.

Este momentul să-ți reamintești cine ești cu adevărat, că tu ești creatorul jocului în care te afli.”

LITERAlmente te iubesc! Litera te provoacă să îți declari dragostea inspirându-te din cărți

Începând cu Valentine’s Day și încheind cu Dragobetele, Editura Litera ține deschisă sesiunea de declarații de dragoste inspirate din cărți. În cadrul campaniei LITERALmente te iubesc!, toți îndrăgostiții sunt provocați să îmbine cât mai emoționant, trăsnit sau neașteptat sentimentele față de perechea lor și cartea preferată de la Litera.

Ură, prietenie, dragoste, căsătorie – pe toate aș vrea să le trăiesc cu tine!” sau „Tu îmi dai prea multă fericire!” sunt doar câteva exemple despre cum ar putea suna declarațiile de dragoste inspirate din cărți.

LITERAlmente te iubescParticipanții la campanie vor posta declarațiile pe paginile personale de Facebook, etichetând Editura Litera. O sută dintre ei vor primi premii în cărți!

O altă componentă a campaniei LITERALmente te iubesc! o reprezintă oferirea de cărți cadou, alături de o scrisoare de dragoste celebră, cuplurilor care călătoresc cu Meridian Taxi în ziua de 14 februarie.

În plus, cuplurile care aleg ziua de 14 februarie pentru a-și îmbogăți biblioteca cu titluri din librăriile Litera din toată țara vor primi și o scrisoare de dragoste celebră: de la Jean-Paul Sartre către Simone de Beauvoir, de la Honoré de Balzac către contesa Ewelina Haska sau de la Napoleon Bonaparte către Joséphine de Beauharnais.

Pentru detalii legate de campania LITERALmente te iubesc! vă invităm să urmăriți pagina de Facebook Editura Litera și litera.ro.

De unde vin visele premonitorii? Aflaţi la al treilea atelier PHILEMON, joi, 19 februarie

Editura Nemira vă invită la o nouă seară Philemon, în compania Laviniei Bârlogeanu şi a invitaţilor săi, joi, 19 februarie, de la ora 19.00, la Ceainăria Cărtureşti Verona.

De data aceasta vă propunem un dialog despre visul arhetipal şi visul premonitoriu, experienţe nemijlocite, frumoase şi fascinante, ale comorilor ascunse în inconştientul nostru. Imaginile eterne ale psihicului sunt irezistibile: ele ating, conving, impresionează şi, uneori, ne copleşesc. De ce? Pentru că sunt parte a substanţei divinităţii cu ajutorul căreia omul trăieşte numinosul şi se poate, pe de o parte, impregna de energia lui, iar pe de altă parte, proteja de el.

Împreună cu Camelia Boancă – psihanalist şi analist jungian, Router IAAP- şi Claudia Vîlceanu, psihanalist în formare, dar şi cu participarea dumneavoastră, a publicului, vom face primii paşi în universul mirific al chipurilor ancestrale ale umanităţii noastre.

Încă de la primele întâlniri purtând marca „Philemon”, am aunuţat intenţia de a organiza grupuri de împărtăşire a viselor. La următorul atelier vă puteţi înscrie pentru participarea la activitatea de biografiere a vieţii onirice pe care v-o propunem. Vom discuta cu Andrei Chiriac, psiholog clinician şi psihoterapeut jungian, despre exigenţele pe care le presupune utilizarea viselor în grup.

Cel mai recent titlu din colecţia PHILEMON a editurii Nemira este De la Dumnezeu la zei, volum scris de Etienne Perrot – un jurnal de alchimist şi mărturia unui om care, prin iubire, şi-a prefăcut viaţa obişnuită în existenţa celestă.

NemiraComunicat de presă Polirom privitor la proiectul de lege privind timbrul cultural

Am luat cunoștință cu îngrijorare despre noul proiect de lege dezbătut în comisia de specialitate a Camerei Deputaților privind timbrul cultural, proiect menit să înlocuiască legea nr. 35/1994. Îngrijorarea noastră nu privește aspectele tehnice ale proiectului, ci mai ales creșterea fără precedent a nivelului de taxare. Astfel, pentru valoarea timbrului literar (TL) aplicat cărților de beletristică, proiectul prevede o creștere de la 2% din prețul de vânzare al cărților la o valoare forfetară de 1 leu.

Practic, dacă pentru o carte care costă 10 lei valoarea TL este acum de 0,2 lei, prin aplicarea noii legi, aceasta va crește de cinci ori. Pentru un preț mediu al cărților editate azi în România – de 20 lei –, creșterea va fi de 250%. Legea prevede aplicarea pe fiecare carte a unui timbru, similar celui utilizat pentru țigări și băuturi alcoolice, și un mod de administrare birocratic, care va implica costuri suplimentare de administrare a TL. Estimăm că toate acestea cumulate vor duce la creșteri medii de prețuri de cca 7-8% față de cele actuale.

Criza economică a redus drastic, cu 30-40%, piața de carte autohtonă. Consumul de carte per capita în România e printre cele mai scăzute, iar bibliotecile, inclusiv cele școlare – cu puține excepții – au un fond de carte vechi, deteriorat, lipsite fiind de fonduri pentru achiziții. Creșterea unei taxe, și așa unice în UE, nu va face decât să reducă și mai mult accesul unei largi categorii de oameni la literatură.

Chiar și pentru o cotă de TVA redusă (de 9%), prin noua valoare de 1 leu a TL, cartea va fi purtătoare de taxe majorate. Pentru o carte de 10 de lei, taxarea va fi de 19%, de trei ori mai mare decât nivelul mediu european. Menționăm că în multe țări preocupate de accesul cetățenilor lor la cultură, nivelul de taxare este zero sau unul foarte redus (3-6%).

Nu știm în ce măsură creșterea taxei pentru cărțile de literatură va sluji uniunilor de creatori, întrucât proiectul de lege nu reglementează modul de utilizare a sumelor colectate. Știm însă că primii afectați de scumpire vor fi elevii, studenții și toți iubitorii de beletristică, în general. Inevitabil, cererea de carte va scădea odată cu suprataxarea, iar accesul la informație și cultură – în măsura în care este un drept constituțional – va fi și mai restricționat. Solicităm, prin urmare, ca legiuitorul să reanalizeze implicațiile unei asemenea legi și să-și asume consecințele sociale pe care ea le generează, în cazul în care nivelul de taxare al cărților va rămâne cel prevăzut de actualul proiect.

Articole similare

PSIHOatelier: „Mami nu mi-a spus!” | cu psihologul Anca Ganciu

Jovi Ene

Kim Thúy şi Pascal Janovjak în România

Jovi Ene

Filmul-omnibus „Love Bus”, o nouă avanpremieră la Independent Union

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult