Știrile săptămânii: Lansare și lectură: Romanul de Mika Waltari; Small DATA, de Martin Lindstrom, disponibila in limba romana la Editura Publica; Marius Manole citește din literatura lui Gheorghe Crăciun la Cărturești Verona; Titlu nou la Adenium: A apărut romanul În gaură, de Arthur Suciu; Un veritabil festival de culori şi emoţii: Pascal desenează corăbii de Radu Niciporuc, la Editura Cartea Românească; Muze, Danaide, Măiestre, Cuminţenii-Bibliografia Brâncuşi – o „operă deschisă”, expoziție la Biblioteca Națională; Editura NICULESCU lansează cartea „MAMĂ FĂRĂ GRIJI. Scapă de telefon, liste, probleme… Alege doar ce-i important!”; Protest al Grupului pentru Reformă a Uniunii Scriitorilor din România (GR-USR); Un tablou admirabil al societăţii pariziene de la începutul secolului XX: O nouă speranţă, Anna de Noailles.
Lansare și lectură: Romanul de Mika Waltari
Editura Polirom și Ambasada Finlandei la București vă invită la un eveniment dedicat maestrului absolut al romanului istoric și unuia dintre cei mai mari scriitori finlandezi: Mika Waltari.
Miercuri, 2 martie, ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bdul Elisabeta nr. 38), va fi lansat Romanul, ultima din seria marilor opere istorice ale autorului finlandez, care încheie trilogia din care mai fac parte Egipteanul și Etruscul.
Invitați:
Excelența Sa, doamna Päivi Pohjanheimo, Ambasadorul Finlandei la București
Andreea Niță, traducătoarea volumului (în colaborare cu Pólika Szász)
Bogdan-Alexandru Stănescu, director editorial Polirom
Lectura: actrița Nicoleta Lefter
Romanul, continuarea volumului Secretul împărăției, a apărut de curînd în colecția „Biblioteca Polirom”, traducere din limba finlandeză şi note de Andreea Niţă şi Pólika Szász.
Publicat în anul 1964, Romanul zugrăveşte destinul lui Minutus Lausus Manilianus, fiul lui Marcus Mezentius din romanul Secretul împărăţiei. Ajuns la vîrsta maturităţii, Minutus îşi scrie memoriile pentru folosul fiului său, reconstituind astfel universul Romei antice din perioada împăraţilor Claudius şi Nero. Minutus îşi începe călătoria la vîrsta de cincisprezece ani şi străbate Imperiul Roman din oraşul natal, Antiohia, pînă în Roma, Britania, Corint şi Ierusalim, trecînd prin numeroase aventuri. Minutus aleargă după faimă, avere şi statut social, însă ajunge să plătească pentru lăcomia lui. Pe lîngă personajele faimoase din istoria Romei, povestea aduce în prim-plan şi începuturile creştinismului, urmărind soarta apostolilor Petru şi Pavel, dar şi persecuţiile împotriva adepţilor noii „superstiţii”.
„Romanul dovedește atîta prospețime și vigoare, încît pare a explora teritorii cu totul noi.” (New York Post)
„Contemporan al uneia dintre cele mai decadente epoci din toate timpurile, Minutus – cel neîn-semnat – este martorul convertirii la creștinism a tatălui și a mamei lui vitrege, urmărește îndea-proape viața apostolului Pavel, se lasă implicat în cumplita persecuție a evreilor și a creștinilor, apropiindu-se de creștinism abia spre sfîrșitul vieții. De o autenticitate remarcabilă, Romanul lui Waltari oferă o incursiune în Roma antică prin intermediul nenumăratelor detalii ce recompun viața de zi cu zi a acelei epoci.” (Kirkus Reviews)
Fiu de preot, născut în anul 1908, absolvent al Colegiului Normal din Helsinki în 1926, Mika Waltari se bucură de un imens succes la apariţia primului său roman, de factură expresionistă, Marea iluzie, în 1928. Tînărul scriitor se află în atenţia criticilor, care fie îl contestă, fie îl laudă, comparîndu-l cu Paul Morand, Hemingway sau Scott Fitzgerald. După teologie, studiază filozofia şi estetica la Universitatea din Helsinki pînă în 1929. Redactor la Revista Finlandei, reporter la radio, cronicar literar, Mika Waltari se impune rapid ca romancier şi dramaturg. Autor extrem de prolific, scrie romane psihologice, istorice şi poliţiste, nuvele şi povestiri, literatură pentru copii, piese de teatru şi scenarii de film. Romanul Femeia şi străinul, publicat în 1937, este tradus în şaisprezece limbi. Dar notorietatea internaţională i-o aduce Egipteanul (1945), impresionantă recreare a Egiptului din secolul al XIV-lea î.Hr., tradus în peste treizeci de ţări, care-l propulsează printre cei mai citiţi autori din lume. În 1955 apare Etruscul, un incitant roman de aventuri şi, totodată, o adevărată enciclopedie romanţată a civilizaţiei mediteraneene din secolul al V-lea î.Hr. În 1957 devine membru al Academiei Finlandeze, iar în 1970 primeşte titlul de doctor honoris causa al Universităţii din Turku. Mika Waltari a murit în 1979, la Helsinki. Din opera lui, la Editura Polirom au apărut Etruscul (2002, 2010), Amanţii din Bizanţ (2003, 2008, 2011), Egipteanul (2003, 2008, 2013, 2015), Mikael Karvajalka (2005) şi Secretul împărăţiei (2007).
Small DATA de Martin Lindstrom disponibila in limba romana
Ediția în limba română a cărții lui Martin Lindstrom – Small DATA – apare concomitent cu ediția în limba engleză. Lansarea oficială a cărții va avea loc la București, în prezența autorului, în cadrul conferinței The Future of Marketing
Ediția în limba română a celei mai recente cărți semnate de Martin Lindstrom – Small DATA – este disponibilă pentru comenzi începând cu ziua de marți, 23 februarie, concomitent cu ediția originală. Cartea poate fi comandată pe site-ul editurii Publica (www.publica.ro), urmând să fie prezentă pe rafturile librăriilor începând cu prima zi a lunii martie.
Lindstrom va susține joi, 10 martie, la București, conferința The Future of Marketing, organizată de BrandMinds. În cadrul evenimentului va avea loc o sesiune de autografe.
Editura Publica reușește să lanseze titluri actuale și relevante de non-ficțiune, iar astăzi ne bucurăm să anunțăm un eveniment aproape unic pe piața editorială din România: apariția ediției în limba română concomitent cu ediția originală. Astfel cititorii pot lectura cartea până la lansarea oficială, în prezența autorului, din cadrul conferinței organizate de BrandMinds în 10 Martie la București. – Bogdan Ungureanu, director executiv editura Publica.
În Small DATA. Indicii mărunte care scot la iveală trenduri în masă, Martin Lindstrom valorifică puterea informațiilor calitative și analizează urmele mărunte pe care le lăsăm – rezultatele dezvăluind adevăruri surprinzătoare despre tendințele noastre de consumatori, precum și despre comportamentul uman.
Angajat de cele mai notorii branduri din lume pentru a afla la ce anume reacționează clienții lor, Martin Lindstrom a decis să-și petreacă 300 de nopți din an în casele unor străini pentru a observa cu atenție fiecare detaliu al vieților acestora, pentru a le descoperi dorințele ascunse și, nu în ultimul rând, pentru a identifica particularitățile care duc la un produs sau un brand de milioane.
Lindstrom conectează toate aspectele acestei povești cosmopolite care îi va fermeca atât pe creativii din comunicare, cât și pe toți cei interesați de varietatea nesfârșită a comportamentului uman.
În Small DATA veți afla, printre altele:
- Cum un pantof de sport uzat, descoperit în casa unui puști de unsprezece ani din Germania, a dus la incredibila revenire pe piață a companiei LEGO;
- Cum un magnet descoperit pe un frigider din Siberia a revoluționat un supermarket din SUA;
- Cum felul în care intrau oamenii într-o biserică din Roma a ajutat la modernizarea parcurilor tematice Disney;
- Cum un ursuleț de pluș din camera unei fetițe din Austria a dus la restructurarea celor 1 000 de magazine din 20 de țări ale unui comerciant de articole de modă;
- Cum o brățară obișnuită a ajutat o companie să crească loialitatea clienților cu 159% în mai puțin de un an.
Cea mai bună carte a lui Martin de până acum. O modalitate personală, intuitivă și puternică de a privi cum poți schimba ceva prin munca ta. – Seth Godin, autor al cărții Triburi
În mediul de afaceri contemporan, în care studiile cantitative suscită un devotament religios, apare Martin Lindstrom, ateul din marketing. Ceea ce face el este să expună limitele studiilor cantitative și felul în care cercetarea calitativă devine instrumentul esențial pentru depășirea acestora. – Chip Heath, coautor al cărții Made to Stick
Martin Lindstrom este consultant pentru unele dintre cele mai mari companii din lume, printre care Walt Disney Company, Nestlé, LEGO și RedBull. Este autorul bestsellerului internațional BUYOLOGY și al altor șase titluri inovatoare. Cartea sa BRANDURI SENZORIALE a fost elogiată de Wall Street Journal care a numit-o „…una dintre cele mai bune cinci cărți publicate vreodată“.
Lindstrom a fost invitat în emisiuni difuzate de majoritatea posturilor TV americane și a apărut în cele mai importante publicații din SUA. Este un colaborator frecvent al emisiunii Today de pe NBC și al Fast Company și a fost inclus în topul Time Magazine al celor mai influenți 100 de oameni din lume. Un studiu independent dat publicității în 2015 și realizat pe un eșantion de 30 000 de publicitari a concluzionat că Lindstrom este cel mai bun expert în construirea brandurilor la nivel mondial, iar Thinkers 50 l-a inclus recent în primii 20 de strategi de business din lume.
Hashtag: #smalldata
Despre carte: http://www.publica.ro/martin-lindstrom-small-data.html
Despre eveniment: http://www.brandminds.ro/
Marius Manole citește din literatura lui Gheorghe Crăciun la Cărturești Verona
Miercuri, 2 martie, la ora 18.00, la Librăria Cărturești Verona (Str. Pictor Arthur Verona 13-15, București), va avea loc un eveniment dedicat unuia dintre cei mai importanţi scriitori români contemporani, Gheorghe Crăciun, prilejuit de apariția a două noi titluri în seria de autor pe care Editura Cartea Românească i-a dedicat-o.
Este vorba despre lansarea romanului Compunere cu paralele inegale, prefațat de Mircea Martin, precum și a volumului de eseuri Scriitorul și Puterea sau despre puterea scriitorului, prefațat de Caius Dobrescu.
Vor vorbi: Mircea Martin, Bedros Horasangian, Caius Dobrescu, Carmen Mușat, Oana Crăciun
Fragmente din Compunere cu paralele inegale, în lectura actorului Marius Manole.
Videoproiecție: secvențe din „Video Poems” de Eva Pervolovici
Eveniment organizat de Editura Cartea Românească și revista Observator cultural
Intrarea liberă
Seria de autor dedicată scriitorului Gheorghe Crăciun reuneşte atît lucrări de proză, eseistică, publicistică, teorie şi critică literară deja consacrate, cît şi volume inedite, rămase în manuscris în arhiva sa.
Seria a fost lansată de Editura Cartea Românească în anul 2014 și a debutat cu romanul Acte originale/Copii legalizate (variaţiuni pe o temă în contralumină) şi cu volumul de proză şi eseuri Mecanica fluidului.
Acestora li se vor adăuga romanele Frumoasa fără corp şi Pupa russa, o ediţie revizuită a volumelor de publicistică Cu garda deschisă şi Reducerea la scară, cărţile de eseuri deja publicate În căutarea referinţei şi Teatru de operaţiuni, precum şi alte lucrări inedite (Lentila sferică, Operaţii pe cărţi deschise, Mono-stereo, Transparenţă şi arhitectură, Formula lui Orlando etc.).
Vor fi incluse în seria de autor lucrările sale de teorie şi critică literară Aisbergul poeziei moderne, „una dintre cele mai solide şi înnoitoare cărţi scrise la noi în ultimele decenii”, în opinia criticului şi teoreticianului literar Mircea Martin, şi Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu şi Mircea Nedelciu. Seria va fi completată de Trupul ştie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), de volume de poezie şi proză inedite, precum şi de corespondenţa şi interviurile lui Gheorghe Crăciun.
Gheorghe Crăciun (1950-2007), prozator, eseist, teoretician şi critic literar, este unul dintre cei mai importanţi scriitori români contemporani. A publicat romane – Acte originale/Copii legalizate (1982, 2014), Compunere cu paralele inegale (1988, 2015), apărut şi în limba franceză cu titlul Composition aux parallèles inégales (2001), Frumoasa fără corp (1993, 2007), Mecanica fluidului (2003, 2014), Pupa russa (2004) –, volume de eseuri, publicistică, teorie şi critică literară, precum Trupul ştie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000) (2006). Este prezent în numeroase antologii de proză, precum Desant ’83 (1983), Competiţia continuă. Generaţia ’80 în texte teoretice (1994, 1999), The Phantom Church and Other Stories from Romania (1996), Generaţia ’80 în proza scurtă (1998), Romanian Fiction of the ’80s and ’90s (1999), Literatura română postbelică între impostură şi adevăr (2000), Tizenegy kortárs román prózaíró (2005), Top 22. Teil II. The Only Way Is Up… (2005), Les Belles Étrangères. 12 écrivains roumains (2005), Plural [26:2 2005]. Eromania (2005). A primit, între altele, Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor din România (1983), Premiul Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova (1995, 2003), premiul ASPRO pentru cea mai bună carte de critică a anului (1997, 2002).
Titlu nou la Adenium: A apărut romanul În gaură, de Arthur Suciu
Este În gaură relatarea unei crize sau doar o farsă prin care naratorul își pune în scenă propria ratare? Ce este serios și depresiv și ce este comic până la kitsch în acest roman pe cât de simplu, pe atât de tăios? În gaură spune povestea unui copywriter politic ce își trăiește criza de la mijlocul vieții în timpul unei alte crize, cea socială. Acțiunea are loc într-un București decăzut, pe fundalul protestelor din 2013 împotriva exploatării de la Roșia Montană. Iată un om captiv al tuturor crizelor posibile, dar mai ales profesionale și amoroase. Ficțiunea pare a fi singura cale de a le depăși. În gaură este și un roman despre dorința de a scrie un roman…
Paul Cernat, despre În gaură: „Un roman al crizei și o surpriză reconfortantă.”
Arthur Suciu (n. 1974) este scriitor, comunicator și publicist, specialist în discurs. După studii de filosofie, a devenit jurnalist și comunicator politic. Este doctor în științe ale comunicării, cu o teză despre raportul dintre discursul literar și cel politic. A urmat un stagiu doctoral de opt luni la Sorbonne IV, Paris. Cărțile de factură literară – Contribuții la apocalipsă (2008) și Fericirea în vid (2012) – au, ca și romanul În gaură, un pronunțat caracter existențial. Pe lângă lucrarea teoretică Discursul autonom (2013), Arthur Suciu a mai publicat Drumul către viața privată (eseuri politice, 2009). A scris, de asemenea, editoriale și analize pentru Ziarul Financiar, Cadran Politic, blogurile Adevărul etc. și a realizat emisiunea City Talk, la Radio City FM.
Volumul În gaură a apărut la Adenium în colecția Punct RO. Proză și este disponibil în format eBook.
Un veritabil festival de culori şi emoţii: Pascal desenează corăbii de Radu Niciporuc
Pascal desenează corăbii de Radu Niciporuc, primul volum de povestiri al anului editorial 2016 la Editura Cartea Românească, a apărut în librării în această săptămînă, disponibil în curînd şi în ediţie digitală.
Radu Niciporuc, un autentic lup de mare, deschide în Pascal desenează corăbii orizonturile unor minunate voiaje exotice între cer şi pămînt. Lumea lui vieţuieşte legănată de ritmul tangajului. Fermecătorul povestaş îi surprinde cele mai spectaculoase întîmplări reflectate în oglinda generoasă a mărilor şi oceanelor lumii.
Cele opt povestiri cu final neaşteptat trec graniţele literaturii de călătorie, explorînd nu doar tărîmuri exotice, ci şi subtile trăiri sufleteşti ale unei umanităţi aparte.
„Pe Radu Niciporuc îl strînge uscatul, cu sau fără dealurile clujene între care s-a ivit pe lume. Şi atunci, dornic să rupă chinga, pleacă pe mare. Nu doar fiindcă asta e fişa postului, ci şi fiindcă acolo, «în fiertura amiezii», sub valuri care-ţi scuipă sare pe piele, el găseşte locul magic unde împleteşte gînduri în fraze şi fraze în poveşti. Cu huidume şi slăbănogi, cu azilanţi şi robi ai paharului, cu bărboşi tandri sub coaja asprimii lor şi fete care flutură sutiene în loc de batiste. Dacă lipeşti urechea de cuvintele lui Radu, auzi un ecou îndepărtat din Conrad, plecat cu nostromul lui să clătească lumea în ape verzi şi în spume nervoase. Iar dacă te opreşti o clipă din citit, te năpădeşte gîndul că în viaţa fiecăruia dintre noi există porturi, refugii şi tristeţi. Şi că în fiecare îmboboceşte cîndva – nu se ştie cum şi nu se ştie cînd – un explorator. Sînt în poveştile acestea ale lui Radu Niciporuc un veritabil festival de culori şi mirosuri, un turbion de emoţii, o furtună de cuvinte cînd moi şi dulci, cînd tari şi severe.” (Radu Paraschivescu)
Radu Niciporuc despre el însuşi: „Sînt om al mărilor, născut la Cluj dintr-o familie de români şi ucraineni; primele şcoli le-am urmat în oraşul natal şi tot acolo Facultatea de Electrotehnică, după a cărei absolvire am ajuns inginer la Flota de pescuit oceanic. Am cutreierat lumea în lung şi-n lat, fără să uit vreodată că bunicul meu patern a visat să ajungă în America şi că, în Las Palmas, citind Rayuela şi vorbind cu docherii, am învăţat spaniola. Atunci, impresionat de romanul lui Julio Cortázar, am citit în singurătăţile mele, adesea istovitoare, şi cărţile celorlalţi mari scriitori sud-americani. După 1990 am lucrat pentru cîteva companii de navigaţie occidentale, unde am cunoscut marinari de pe toate meridianele, cu istoriile, pasiunile şi spaimele lor. În 2003 am întemeiat o editură de nişă, Fabulator, fruct al pasiunii mele pentru literatura spaniolă. În siajul acestei pasiuni se înscriu şi traducerile mele: Omul pierdut de Ramón Gómez de la Serna (2004), Fascinaţia cuvintelor de Julio Cortázar (2006), Povestirile Evei Luna de Isabel Allende (2008), Mauricio sau alegerile locale de Eduardo Mendoza (2010). În ultimii ani am publicat proză scurtă în revistele Observator cultural, Viaţa Românească şi Vatra.”
Muze, Danaide, Măiestre, Cuminţenii-Bibliografia Brâncuşi – o „operă deschisă”
Marcând împlinirea a 140 de ani de la naşterea lui Constantin Brâncuşi (1876-2016), expoziția Muze, Danaide, Măiestre, Cuminţenii. Bibliografia Brâncuşi – o „operă deschisă”, propusă de Biblioteca Națională în perioada 26 februarie – 30 aprilie 2016, include o selecție de cărți (volume de exegeză, albume, cataloage de expoziții etc.) publicate în România și în străinătate în ultimele decenii.
În cadrul expoziției vor fi expuse și o serie de lucrări de semestru ale studenților și masteranzilor din cadrul Departamentului Sculptură – Universitatea Națională de Arte din București.
În 1938, în finalul studiului Constantin Brâncuşi, V. G. Paleolog, unul dintre cei mai importanţi exegeţi ai artistului, adăuga notiţa intitulată Început bibliografic brâncuşian, în care menţiona opiniile avizate ale lui Adrian Maniu, Dan Botta, Theodor Tiucra, Benjamin Fundoianu (Fondane), Ion Vinea, Paul Morand. Din 1897, când apărea prima referinţă despre tânărul artist de 21 ani (în ziarul Românul), şi până în prezent s-a scris o bibliotecă întreagă de articole şi volume despre Brâncuşi, până în anul aniversar 2006 (130 de ani de la nașterea artistului) fiind semnalate deja, conform lucrării Doinei Frumuşelu, Brâncuşi: o bibliografie nesfârşită (1897-2006) = Brancusi: an endless bibliography (1897-2006), peste 7.000 de referințe bibliografice.
La noi, printre primii care au vorbit despre valoarea artistică a operei brâncuşiene şi despre parcursul ei spectacular au fost Alexandru Vlahuţă, Lucian Blaga şi Tudor Arghezi. Exegezelor realizate de V. G. Paleolog, Petru Comarnescu și Barbu Brezianu li s-au agăugat, în timp, exegenezele şi mărturiile semnate de: Petre Pandea, Ionel Jianu, Mircea Eliade, Constantin Antonovici, Ion Frunzetti, Mircea Deac, Ion Mocioi, Nina Stănculescu, Dan Grigorescu, Adrian Petringenaru, Ştefan Georgescu-Gorjan, Dan Hăulică, George Uscătescu, Ion Pogorilovschi, Zoe Dumitrescu-Bușulenga, Vlaicu Ionescu, Doina Lemny, Edith Bakaș, Nicolae Săndulescu, Natalia Dumitresco, Alexandre Istrati, Şerban C. Andronescu, Paul Rezeanu, Radu Varia, Cristian-Robert Velescu, Matei Stârcea-Crăciun, Dragoş Gheorghiu, Lucian Gruia, Horia Muntenuş etc. În ceea ce privește exegeza străină, îi menționăm pe: Ezra Pound, Roger Vitrac, Athena Tacha Spear, J. Epstein, J.J. Sweeney, Christian Zervos, Sidney Geist, Carola Giedion-Welcker, Eric Shanes, Friedrich Teja Bach, Pontus Hulten, Florence Hetzler, Jean Cassou, Michel Ragon, Serge Fauchereau, Sanda Miller, Ann Temkin, Marielle Tabart, Eryck de Rubercy, Dominique Le Buhan, Carolyn Lanchner, Ina Klein, Michael Ilk, Elio Grazioli, Marco Belpoliti, Carmen Giménez, John Wood, Bernard Edelman, Sophie Curtil, Pierre Cabanne, Elizabeth A. Brown, Margit Rowell, Jean-Jacques Aillagon, Germain Viatte, Renzo Piano, Jacqueline Delaunay-Hologne, Dora Vallier, Michael C. Melczer, Pierre Danzel, François Barré etc.
Bibliografia Brâncuși este o „operă deschisăˮ, în continuă scriere și completare, prilej și mărturie a infinitelor interpretări la care opera brâncușiană se pretează. Din toate studiile și albumele publicate de-a lungul timpului, în țară și în străinătate, se poate contrui o istorie nuanțată a receptării operei marelui artist român, o sinteză asupra multiplelor sale semnificații, asupra numeroaselor forme în care ea a influențat arta plastică modernă și contemporană.
Conform informațiilor oferite de catalogul Bibliotecii Naționale a României, mai bine de 200 de volume dedicate lui Constantin Brâncuși au fost publicate în țară din anul 1990 și până în prezent (la edituri din București, Bistriţa, Baia Mare, Bacău, Craiova, Cluj-Napoca, Iași, Galaţi, Geamăna, Oradea, Râmnicu Vâlcea, Timişoara, Târgovişte și Târgu-Jiu). În aceeași perioadă au fost susținute de asemenea cinci teze de doctorat dedicate operei brâncușiene (la Universitățile din București și Iași).
Expoziția Muze, Danaide, Măiestre, Cuminţenii. Bibliografia Brâncuşi – o „operă deschisă” poate fi văzută la Biblioteca Națională a României în perioada 26 februarie – 30 aprilie 2016 (spațiile Buzunarul TREI, Buzunarul PATRU, Papirus, Scriptorium, Pergament – parter). Intrarea este liberă.
Editura NICULESCU lansează cartea „MAMĂ FĂRĂ GRIJI. Scapă de telefon, liste, probleme… Alege doar ce-i important!
Editura NICULESCU lansează cartea-fenomen „MAMĂ FĂRĂ GRIJI. Scapă de telefon, liste, probleme… Alege doar ce-i important!”, autor Rachel Macy Stafford, un ghid util pentru orice femeie
Joi, 3 martie 2016, de la ora 18.30, Editura NICULESCU vă invită la evenimentul de lansare a cărţii „MAMĂ FĂRĂ GRIJI. Scapă de telefon, liste, probleme… Alege doar ce-i important!”, autor Rachel Macy Stafford, primul titlu dintr-o nouă serie de Dezvoltare personală aflată în plină pregătire.
Lansarea va avea loc în cadrul Librăriei Cărturești Verona (Str. Pictor Arthur Verona, nr. 13), Mansardă.
Autoarea, Rachel Macy Stafford, oferă cititorilor săi sfaturi şi metode simple, uşor de pus în aplicare şi motivante pentru a renunţa la acei factori care ne distrag atenţia de la lucrurile esenţiale şi de a ne îndrepta atenţia către lucrurile cu adevărat importante din viaţă.
Din momentul în care şi-a lansat blogul, Hands Free Mama, în anul 2010, munca lui Rachel s-a făcut cunoscută în publicaţii celebre, precum USA Today, TIME.com, The Huffington Post şi Reader’s Digest. Popularitatea blogului său a atins peste 1 000 000 de vizitatori pe lună. Mamă fără griji este prima ei carte şi, aşa cum veţi descoperi, Rachel este o scriitoare în adevăratul sens al cuvântului. Poveştile din carte nu numai că vi se vor părea de-a dreptul delicioase, dar vă veţi regăsi cu siguranţă în ele şi vă vor servi ca sursă de inspiraţie pentru a nu vă mai sabota şi pentru a vă simţi fericiţi în propria viaţă. Cartea nu este o reţetă generală a fericirii, ci un îndrumar pentru a vă găsi propria cale către o existenţă autentică, împlinită.
Deşi vocaţia lui Rachel este cea de mamă, motiv pentru care copiii ei au fost sursa principală de inspiraţie pentru această carte, absolut oricine poate beneficia de pe urma ei, deoarece ne vorbeşte despre ce înseamnă cu adevărat a trăi în prezent, despre cum se pot vedea miracolele care ne însoţesc la fiecare pas şi despre puterea de a ne bucura de darurile nepreţuite ale vieții.
Despre aceasă călătorie de a afla cum să reuşim să scăpăm de telefon, liste, probleme şi să alegem doar ce-i important vor vorbi:
Violeta Moisă – Life & Relationship Coach, fondator Academia de Feminitate
Andrei Niculescu – Director Dezvoltare, Editura NICULESCU
Alina Pantazi – Director Comunicare şi PR, Editura NICULESCU
INTRARE LIBERĂ! ÎNSCRIE-TE ACUM: http://goo.gl/forms/3MepU6B5Vi
„Articolul publicat de Rachel Macy Stafford în The Huffington Post, intitulat «The Day I Stopped Saying Hurry Up», a stârnit nenumărate conversaţii despre cum să ne eliberăm din cercul vicios al agendelor noastre supraîncărcate. Mamă fără griji are puterea de a ne reaminti că nu trebuie să ne lăsăm viaţa să treacă pe lângă noi.“
Arianna Huffington, preşedinte şi redactor-şef al Huffington Post Media Group
„Evenimentele trăite de autoare şi sfaturile oferite în această carte ne reamintesc că e nevoie să renunţăm la lucrurile care ne distrag atenţia şi să ne concentrăm asupra lucrurilor cu adevărat importante în viaţă. Mă regăsesc în situaţiile amuzante prezentate în carte, pentru că şi eu îmi doresc să mă bucur pe deplin de fiecare moment trăit alături de familie şi de cei dragi mie.“
Randi Zuckerberg, fondator Facebook şi Director Zuckerberg Media
„Sinceră să fiu, mi-a fost teamă să citesc Mamă fără griji, pentru că eu nu vreau să renunţ la telefon. Nu eram sigură că vreau să aflu toate lucrurile pe care Rachel dorea să mi le împărtăşească. Acum mă bucur că nu am lăsat teama mea de schimbare să mă împiedice să citesc această carte revelatoare. Rachel este un amalgam de înţelepciune şi delicateţe. Ea nu predică, ci doar ne reaminteşte, cu blândeţe, ceea ce ştiam deja, undeva în sufletul nostru, şi anume ce înseamnă bucuria de a trăi. Asta face ca mesajul ei să fie atât de relevant, motivant şi puternic. Este imposibil să citeşti această carte şi să nu simţi cum te cuprind, treptat, valuri de linişte şi de mulţumire sufletească. Această carte este un dar pentru fiecare dintre noi.“
Glenon Doyle Melton, autoare de bestselleruri New York Times şi fondatoare a Momastery.com
Protest al Grupului pentru Reformă a Uniunii Scriitorilor din România (GR-USR)
Noi, membrii Grupului pentru Reformă a Uniunii Scriitorilor din România (GR-USR), constituit în februarie 2015 din scriitori membri și nemembri ai USR, am luat cunoștință cu stupoare de ultimele măsuri punitive pe care conducerea USR a găsit de cuviință să le aprobe și să le pună în aplicare în ziua de 23 februarie a.c. Ne referim, în primul rând, la excluderea a doi membri (Dan Mircea Cipariu și Grigore Șoitu) și indexarea cu „avertisment” (măsură coercitivă inexistentă în statutul USR, aplicată arbitrar de dl Nicolae Manolescu în graba de a scăpa de cei care nu îi agreează acțiunile) a încă trei (Florin Iaru, Paul Cernat și Daniel Vorona).
Este o dovadă în plus – dacă mai era nevoie – privind modul nestatutar, nedemocratic, clientelar, discreționar și, în cele din urmă, abuziv și ilegal prin care actuala conducere a USR – în frunte cu președintele ei, dl Nicolae Manolescu – înțelege să-și manifeste autoritatea. S-a ajuns astfel la practicarea unor epurări de tip stalinist împotriva scriitorilor care exprimă opinii diferite de cele ale actualei conduceri. Reamintim că, în ultima perioadă, atât GR-USR, cât și câțiva dintre membrii săi au fost ținta unor atacuri susținute și extrem de violente din partea conducerii USR, mai ales în revista „România literară”, adevărate instigări la diabolizare publică și stigmatizare. Între acestea se detașează articolul semnat de dl Mircea Mihăieș, Destul!, în nr. 6/2016 al publicației, care caută să discrediteze, într-o retorică ce reînvie tonul înfierărilor proletcultiste, încercările de reînnoire și de reformare a USR propuse de grupul nostru, vorbind despre un „desant bizar”, căruia „unii i-ar spune fascism generaţionist”. Menționăm că toate aceste măsuri de „neutralizare” (termenul îi aparține d-lui Nicolae Manolescu) survin în urma unor procese intentate în nume propriu de câțiva membri ai GR-USR și USR, având ca obiect ilegalitățile procedurale privind modificările operate, în timp, în statutul Uniunii, pentru a-i permite d-lui Nicolae Manolescu menținerea pe viață a calității de președinte și conducerea discreționară a USR.
S-a ajuns la aceste acțiuni în justiție tocmai datorită totalei opacități și a lipsei de dialog cu care a fost întâmpinată de către conducerea Uniunii solicitarea, întru totul statutară, din partea unui grup de scriitori – membri ai USR și ai GR-USR totodată – a unor acte de natură administrativă, acte pe care, ca membri ai USR, cu cotizația la zi, aveau tot dreptul să le verifice. Răspunsul președintelui USR, în asentimentul tuturor celorlalți membri ai conducerii, contrazice flagrant principiile unei reale exercitări democratice a funcției pe care o deține: „Nu am eu ce discuta cu doar 1% din totalul membrilor USR”. Desigur, documentele solicitate nu le-au fost puse nici până în momentul de față la dispoziție. Accesul la Justiție este unul din drepturile fundamentale ale omului, iar represaliile dispuse de dl Nicolae Manolescu și aprobate de membrii conducerii actuale a USR îl încalcă flagrant, afișând o atitudine specifică mentalităților totalitare.
Ne reafirmăm aici deschiderea pentru dialog cu toți membrii USR, vizând reformarea breslei noastre în sensul modernizării și măririi operabilității și funcționabilității ei, al alinierii la spiritul secolului 21 și al depășirii impedimentelor de fond cu care sunt confruntați actualmente scriitorii români. Abuzurile apropiaților și favoriților dlui Nicolae Manolescu, cât și cele ale Domniei-sale, vor fi acționate în continuare în Justiție. Din păcate, rușinea membrilor USR obedienți, complici prin tăcere și indiferență la distrugerea imaginii scriitorului român și, în cele din urmă, a Uniunii Scriitorilor, nu o vor șterge nici timpul, nici favorurile, și nici măcar opera lor literară .
Având în vedere aspectele grave menționate mai sus, GR-USR solicită demisia d-lui Nicolae Manolescu și a întregii conduceri a USR (Consiliul de Conducere și Comitetul Director) și îi cheamă pe toți membrii USR la noi alegeri democratice, alegeri ce vor avea loc între 18-19 martie 2016, conform anunțului public al Comitetului de Iniţiativă al Adunării Generale Extraordinare a Asociaţiei UNIUNEA SCRIITORILOR DIN ROMÂNIA.
Grupului pentru Reformă a Uniunii Scriitorilor din România
Un tablou admirabil al societăţii pariziene de la începutul secolului XX: O nouă speranţă, Anna de Noailles
O nouă speranţă este povestea fascinantă a unei tinere aristocrate pariziene de la începutul secolului XX, a cărei viaţă pare guvernată în întregime de dorinţa de a fi iubită. Amintind de Emma Bovary, îndrăgita eroină a lui Flaubert, Sabine de Fontenay visează cu ochii deschişi, caută necontenit iubirea, se lasă purtată de pasiune, oricît de distrugătoare s-ar dovedi ea, împărtăşindu-ne elanurile şi deziluziile ei. Un roman sentimental, scris într-un stil de o subtilă sensibilitate, ce se învîrte în jurul contradicţiilor condiţiei femeii.
„Doamna de Noailles creează un melanj savuros de idei, senzaţii şi reprezentări, un potpuriu însoţit de gesturi ale mîinilor şi braţelor, dar mai ales de imaginea privirilor ridicate către cer cu o slăbiciune nu atît jucată, cît mai degrabă încurajată. Ar trebui să fii un suflet de o răceală nemaipomenită ca să nu fii prins în puterea farmecului acestei poete extraordinare cu minte clocotitoare şi sînge-rece.” (André Gide)
„Anna de Noailles e mai inteligentă, mai maliţioasă decît oricine. Această mare poetă are pătrunderea psihologică a unui Marcel Proust, asprimea unui Mirbeau şi claritatea nemiloasă a unui Jules Renard.” (Jean Rostand)
„Madame de Fontenay este un avatar al Emmei Bovary. Una dintre acele femei care compensează sacrificiile datoriei conjugale prin pasiuni himerice sau fatale… Sabine luptă împotriva melancoliei îndrăgostindu-se în taină de prietenii din micul său cerc. Fiecare nouă iluzie o aruncă într-o tristeţe profundă, pînă cînd una dintre ele se materializează într-un bărbat prins deja în laţul propriului mariaj.” (Le Magazine littéraire)
Anna de Noailles (născută Brâncoveanu; 1867-1933), scriitoare şi poetă franceză de origine română, o vedetă a saloanelor mondene pariziene de la începutul secolului XX, a devenit cunoscută ca scriitoare odată cu apariţia volumului de poeme Le Cœur innombrable (1901). A publicat apoi şi alte volume de poezii – L’Ombre des jours (1902), Les Éblouissements (1907), Poème de l’amour (1924), L’Honneur de souffrir (1927) –, roman – Le Visage émerveillé (1904) – şi corespondenţă. A devenit membră a prestigioasei Académie Royale Belge de Langue et de Littérature Françaises şi a exclusivistei Academii franceze, care în 1921 i-a acordat Marele Premiu pentru literatură. În 1930 a publicat Le Livre de ma vie, o autobiografie cuprinzînd copilăria şi adolescenţa, ce urma să continue într-un al doilea volum, niciodată apărut. A murit la Paris, trei ani mai tîrziu.