-Trebuie să adaug încă un film în lista mea tot mai mare de filme nevizionate, dar recomandate de colegii din blogosferă. De data aceasta, e vorba de Age of Adaline, despre care scrie Dan Becerescu pe blogul său: ”Blake Lively, pe care n-am avut motive sa o plac pentru nimic din ce-am vazut-o jucand pana acum, se achita decent de job-ul ei – vinde maturitatea, rabdarea si intelepciunea unui personaj care a trait & vazut multe. Povestea se misca cumintel si nici n-as scrie despre film daca el n-ar avea parte de un act 3 in forta. Nu va imaginati nave extraterestre. E ceva intim, foarte corect asezat in universul filmului, dar really rocking the boat. Nu fac spoilere, aruncati un ochi daca v-am starnit curiozitatea.”
–Iulian Fira scrie din nou despre un film clasic (iar inițiativa lui este lăudabilă), respectiv despre Crossfire: ”Scenografia redusa trece neobservata, gratie scenariului inteligent si a interpretarilor foarte reusite, un amanunt simpatic fiind ca primele trei ca importanta apartin unor actori al caror prenume e Robert. Toate antologiile de film il amintesc pe Robert Ryan si pe buna dreptate, personajul sau instabil psihic e fascinant, nu neaparat pentru ca ar fi vreun spirit malefic fara cusur, ci pentru ca e o invalmaseala de agresivitate, teama sau duplicitate, redate potentat de prim planurile pe care regizorul Edward Dmytryk insista sa i le ofere.”
–Ionuț de la MovieZone trage un semnal de alarmă pe blogul CeFilmeVăd cu privire la Cinema Libertatea de la Oradea: ”Cinema Libertatea aduna în vremurile bune peste 1000 de spectatori pe zi, iar acum i se caută o altă utilitate, dar – sală de bal? Multe dintre ornamentele arhitecturale au fost distruse, iar locul a devenit depozit pentru materiale de construcţii. Fostul cinematograf Oradea, denumit mai apoi Libertatea, s-a închis la începutul anilor 2000, după care sala principală a fost folosită ca salon de jocuri de noroc. Nu se poate ca într-un oraș de talia Oradiei să nu avem o alternativă la cinema-ul comercial! Avem nevoie ca spațiul cinematografului Libertatea să fie folosit – în principal – pentru destinația care l-a făcut faimos de-a lungul timpului. Cinematograful rula unul din cele mai complete programe pentru spectatorii din aceea epocă, Oradea fiind un oraș monden din acest punct de vedere. În perioada interbelică se întâmpla, desigur, ca teatrul să piardă în detrimentul artelor vizuale noi, cum era filmul, dar azi cinematograful public pare complet abandonat, fără nici un semn că ar putea fi resuscitat.”
-Pe ZiarulMetropolis.ro, Ionuț Mareș scrie despre documentarul București din 1942: ”Prezentat la Divan Film Festival în cadrul unui calup de patru scurtmetraje româneşti mute, documentarul „Bucureşti” (41 min.) a fost lansat de cineastul amator Nicolae Traian Bratu în 1942, în plin război şi în timpul alianţei României antonesciene cu Germania nazistă a lui Hitler. Este considerat a fi primul film românesc color, iar potrivit istoricului de film Marian Ţuţui, nu se ştie unde se află originalul, care a fost filmat pe 16 mm (foarte probabil la una dintre televiziunile private din România, unde ar fi fost vândut de urmaşii regizorului). Omagiu adus capitalei – filmată în toate cele patru anotimpuri -, „Bucureşti” este în primul rând un foarte preţios document vizual, deoarece surprinde foarte multe dintre punctele reprezentative (clădiri, străzi, parcuri) ale unui oraş înainte de transformările arhitecturale radicale aduse de comunism, dar şi obiceiurile şi activităţile de recreere ale locuitorilor. Dincolo de această bogată informaţie istorică pe care o oferă şi de curiozitatea pe care o stârneşte, filmul este şi o formă de recuperare a memoriei (fiind, bineînţeles, interzis de regimul instalat după război).”
(Jovi)
-Marius Oliviu de la CeFilmeVad scrie despre ‘Genius’, regizat de Michael Grandage: ‘Filmul este unul din cele mai bune văzute de mine în cea de-a doua parte a anului. Jude Law, deși nu cred că are înălțimea personajului Thomas Wolfe (scriitorul de 1 metru 98 se chinuia scriind pe frigider, pentru că nu putea sta mult pe un scaun standard, prea mic pentru el) se achită bine de rol, făcând pereche excelentă cu Firth. La fel și Nicole Kidman în rolul Aline Bernstein, aduce un motiv în plus să urmărim filmul când va intra, alături de Florence Foster Jenkins și Hail, Caesar! comentate de Adriana-Oransa pe blog, pe lista propunerilor la Oscar 2017.’
-George Constantin de la Raftul cu Idei a vazut ‘Eye in the Sky’ al lui Gavin Hood: ‘Departe de a fi un film revolutionar pentru genul din care face parte, Eye in the Sky isi atinge obiectivele cu inteligenta si stil. Filmul ofera experienta unui thriller eficient si atent construit care anuleaza practic timpul petrecut in fata ecranului. La final ramanem cu aceleasi intrebari despre etica si rigorile razboiului. Nu vom avea mai multe raspunsuri, ci doar o perspectiva proaspata asupra problemelor unui razboi nesfarsit.’
-Nu ma numar printre amatorii de pisici, dar am remarcat totusi cronica Angelei de la CineAmator la ‘Noua Vieti’: ‘Cu ‘Nine Lives’ lucrurile sunt destul de simple. Daca vezi un trailer sau fie si posterul, o sa stii din start la ce sa te astepti. Un film de familie simplu, poate prea simplu, generos cu iubitorii de pisici si cu o felina care are o moaca de plictisita, dar cu avantajul de a avea imprumutata vocea lui Kevin Spacey. Un Spacey care sa recunoastem, nu e chiar nimeni – are in palmares premii multicele pentru reusitele in multe filme – undeva la cincicezi si alte zeci de nominalizari. Ca deh, domnul stie ce face, mai ales prin drame si thrillere. ‘Nine Lives’ pare mai mult un proiect ca o joaca, mai ales in comparatie cu ce a facut pana acum, dar la care se vede ca s-a simtit bine.’
-CinEmil scrie despre ‘Coliziunea’, film care il are pe generic pe Anthony Hopkins: ‘Coliziunea este un film de vazut. Anthony Hopkins este tipul de actor pe care nu-l poti rata. Are o evolutie conforma statutului sau, chiar daca filmul are, altfel, multe alte defecte. Recomand siropeala de actiune Coliziunea, chiar daca combinarea celor 2 genuri este, dupa mine, exagerata.‘
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această perioadă:
-”Pete’s Dragon” (2016)