Filme Filme americane

Spider-Man: Homecoming (2017)

Spider-Man: Homecoming (2017)
Regia: Jon Watts
Distribuţia: Tom Holland, Michael Keaton, Robert Downey Jr., Marisa Tomei, Gwyneth Paltrow

Peter Parker este un adolescent de 15 ani, entuziasmat peste masură că i s-a dat șansa de a participa la o misiune împreuna cu super-eroi consacraţi (The Avengers). Deși își ia rolul (de intern al companiei conduse de Tony Stark / Iron Man) foarte în serios și se străduiește să fie disponibil pentru următoarea convocare, protagonistul este neglijat de mentorul său și se vede nevoit să acţioneze pe cont propriu.

Noul Spider-Man surprinde din multe puncte de vedere. Cu toate că întrebuinţează frecvent costumul, Peter nu se transformă într-un erou atotputernic și intangibil. El rămâne stângaci, binevoitor, tocilar și visator; nu îi ies toate giumbușlucurile, are nevoie de ajutorul celor mari și este chiar descoperit de un alt personaj… sau mai multe.

Un alt element îmbucurător este etalarea cu moderaţie a violenţei (comparativ cu alte filme cu super-eroi). Deși se împart pumni, se aruncă în aer autobuze (goale) și se trage cu arme realizate cu tehnologie extratereastră, protagonistul refuză în repetate rânduri activarea modului „instant kill” pe care costumul high tech i-l pune la dispoziţie.

Tot în categoria „atipic” putem încadra și elaborarea unor personaje secundare. În ciuda faptului că nu zboară, nu au arme laser încorporate și nici nu pot citi gândurile alora, colegii lui Peter ne devin simpatici pe măsură ce îi cunoaștem. Ned, Liz și Michelle sunt adolescenţi credibili și amuzanţi care aduc un suflu nou imaginii liceenilor din filmele americane. Se simte vag adierea politically correctnessului, dar este o briză binevenită.

Ultimului Marvel nu îi lipseste nici umorul, însă constatăm că el nu este cinic ori negru (ca în „Deadpool” and co), ci senin (dar subtil). La acest capitol putem vorbi chiar despre alegerea lui Michael Keaton (fost „Batman” ironizat de „Birdman”) în rolul lui Vulture.

Finalul lasă loc unei continuări, iar spectatorului nu îi rămâne decât să se bucure că a văzut un film amuzant, spectaculos, surpinzător la nivelul scenariului și voios precum inima unui adolescent.

Nota: 7.5/10

PS: nu plecaţi din sală dacă nu s-a aprins lumina.

Articole similare

The Adjustment Bureau (2011)

Mihaela

Despre putere de voință, vis și rezistență. „100 Foot Wave” (HBO, 2021)

Corina Moisei-Dabija

Oprimare patriarhală, metafore subtile și un final care lasă loc de gândit: Don’t Worry Darling (2022)

Corina Moisei-Dabija

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult