Știrile săptămânii: Filmul ,,Ana, mon amour” a câştigat Ursul de Argint pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”; La Madre / De ce, mamă?, din 24 februarie în cinematografele din România; Cinema-ul și coregrafia confruntă prejudecățile legate de corpul uman și identitate la BIEFF 2017; Politică, religie și dragoste în primele filme confirmate la TIFF 2017; One World Romania 10 – programul complet; Asociația One World Romania lansează DVD-ul Sahia Vintage III; Înscrieri pentru atelierul de actorie susținut de Mihaela Mihuț, membru al celebrului The Actors Studio New York, și Cristina Iacob, regizorul #selfie69; Flori în prag de mărțișor ce vin în ajutor.
Filmul ,,Ana, mon amour” a câştigat Ursul de Argint pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”
Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.
Aflată în competiţie directă cu toţi monteurii, directorii de imagine, scenografii şi designerii de costume din concurs, Dana Bunescu a primit ,,Ursul de Argint” de la preşedintele juriului Paul Verhoeven, care în discursul său a ţinut să sublinieze structura inovativă a filmului ,,Ana, mon amour”.
,,Ana, mon amour” a făcut parte alături de alte 23 de filme din competiţia oficială a Berlinalei, care anul acesta a fost prezidată de un juriu condus de regizorul si scenaristul olandez Paul Verhoeven şi compus din: producătoarea Dora Bouchoucha Fourati (Tunisia), artistul Olafur Eliasson (Danemarca), actriţa Maggie Gyllenhaal (SUA), actriţa Julia Jentsch (Germania), actorul şi regizorul Diego Luna (Mexic), precum şi regizorul şi scenaristul Wang Quan’an (China).
Cu Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu în rolurile principale, filmul ,,Ana, mon amour” este o coproducţie româno-germano-franceză care va avea premiera în cinematografele din România din 3 martie.
Echipa filmului prezentă la Berlin este întregită de: Andrei Butică (director de imagine), Iulia Lumânare (scenarist), Cezar-Paul Bădescu (scriitor), Codin Maticiuc (co-producător), Dana Bunescu (montaj), actorii: Vlad Ivanov şi Adrian Titieni, precum şi de: Jonas Katzenstein (producător), Leo Maximilian (producător), Stendebach Philipp (line producer), Zana Michel (producător), Sophie Dulac (producător) şi Alice Ormières (coordonator de producţie).
Deplasarea la Berlin a echipei proiectului “Ana, mon amour” a fost susţinută financiar de către Institutul Cultural Român.
„Ana, mon amour” este analiza unei poveşti de dragoste, o incursiune atipică ce surprinde cele mai tensionate şi delicate momente din evoluţia unui cuplu.
Toma şi Ana se cunosc în facultate, se apropie rapid şi încep o relaţie de iubire care devine în scurt timp o luptă contra tuturor. Din cauza unor probleme din copilărie, Ana are frecvent atacuri de panică, iar Toma îşi asumă rolul de protector necondiţionat. Deşi pare să deţină controlul asupra relaţiei, ani mai târziu el se trezeşte gravitând în jurul unei femei pe care nu o poate înţelege, fortându-se până la limită în încercarea de a o salva.
Scenariul este semnat de Călin Peter Netzer, Cezar Paul Bădescu şi Iulia Lumânare, şi a fost inspirat de romanul „Luminița, mon amour“ scris de Cezar Paul Bădescu. Directorul de imagine este Andrei Butică, montajul şi sound design-ul îi aparțin Danei Bunescu, decorurile sunt realizate de Mihaela Poenaru, costumele de Augustina Stanciu, sunetul înregistrat de Andre Rigaut, iar machiajul a fost realizat de Christina Paul. Producatorii filmului sunt Călin Peter Netzer şi Oana Iancu.
,,Ana, mon amour” este o producție Parada Film în co-producție cu Augenschein Filmproduktion (DE) şi Sophie Dulac Productions (FR). Filmul a fost sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei, Eurimages, Programul MEDIA al Uniunii Europene, Film- und Medienstiftung NRW, Aide aux Cinémas du Monde / Institut Francais, HBO România, Studio Video Art, Watch Me Production, Orange România, Next Advertising, McCann Bucharest, Dedeman , OMD, Lay’s, Dacia, Tuborg, Vodafone România, JYSK România, United Media, BDG Import, Caranda Baterii, OMV Petrom, Rosal.
Vestimentaţia echipei filmului ,,Ana, mon amour” la ceremonia de gală a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin a fost oferită de iTux (Oana Iancu, Calin Netzer, Mircea Postelnicu, Adrian Titieni, Cezar-Paul Bădescu), Rhea Costa şi Bijuteria Teilor (Diana Cavallioti) şi Dorin Negrău (Iulia Lumânare).
La Madre / De ce, mamă?, din 24 februarie în cinematografele din România
Prezentat în premieră mondială la Festivalul Internațional de Film de la Montreal, producția Spania-România-Franța “La Madre / De ce, mamă?”, se lansează în cinematografele din România pe 24 februarie. Scenariul a fost dezvoltat în cadrul Atelierului Cinéfondation din cadrul Festivalului de la Cannes și a fost selectat în competiția oficială a Festivalului Internațional de la Valladolid în 2016.
Filmul spune povestea lui Miguel, un copil de 14 ani aflat pe punctul de a fi internat într-un centru de minori din Asturias deoarece mama lui, șomera și cu o viață personală instabilă, nu este în măsură să se ocupe de el. Miguel se vede nevoit să se ascundă în casa lui Bogdan, un fost iubit al mamei sale, român, care locuiește într-un oraș din apropiere.
Bogdan, în ciuda opoziției fiului său Andrei, îl ajută pe Miguel să lucreze în mod clandestin la fabrica unde acesta si fiul lui sunt muncitori. Însă Miguel are o obsesie unică de a se întoarce la mama lui, şi totul se precipită atunci când mama lui dispare dintr-odată.
În distribuția filmului se regăsesc și doi actori români – Ovidiu Crișan, actor al Teatrului Național Cluj-Napoca și Alex Stanciu, actor de origine română, stabilit în Spania.
Regia filmului este semnată de Alberto Morais, cunoscut pentru filmele “Los chicos del puerto” (prezentat și premiat în festivaluri precum Valladolid International Film Festival, Tirana International Film Festival, Moscow International Film Festival sau IBAFF International Film Festival) sau “Las olas” (Lume International Film Festival, Moscow International Film Festival).
În rolul mamei o putem regăsi pe Nieve de Medina, actrița spaniolă multiplu nominalizată și premiată pentru rolul din Los lunes al sol al lui Fernando León de Aranoa (Premiile Goya, European Film Awards, Spanish Actors Union, Cinema Writers Circle Awards).
Pentru Javier Mendo, tânărul actor care îl interpretează pe Miguel, acesta este primul rol într-un lungmetraj, cunoscut fiind în Spania pentru serialele tv Los protegidos și Centro médico.
De pe 24 februarie, “La Madre / De ce, mamă?” se poate vedea în București (Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Europa), Cluj Napoca (Cinema Florin Piersic, Cinema Victoria), Craiova (Cinema Patria), Piatra Neamț (Cinema Dacia), Târgu Jiu (Cinema Sergiu Nicolaescu), Brașov (Cinema One), Tg Mureș (Cinema Arta), Deva (Cinema Patria), Botoșani (Cinema Unirea), Suceava (Cinema Modern), Iași (Cinema Victoria), Bârlad (Cityplex), Timișoara (Cinema Timiș), Constanța (Cityplex), cu avanpremiere în Cluj, Craiova, Piatra Neamț, Târgu Jiu și Brașov.
Compania producătoare din partea României a filmului este Fundația Teatru Contemporan. “La Madre / De ce, mamă?” este distribuit în cinematografe de Movie Production Entertainment.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=J5UpFt0CuwQ
Cinema-ul și coregrafia confruntă prejudecățile legate de corpul uman și identitate la BIEFF 2017
Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.
În competiția internațională, programul The Politics of the Body explorează problematici acute, de la punerea sub semnul întrebării a normelor sociale privitoare la frumusețe și sexualitate, la căutarea identității și libertății personale, oferind o platformă de exprimare comunităților marginalizate și politizate. Filmele reunite în acest focus creează astfel un spațiu de reflecție, unde prejudecățile sunt confruntate cu curaj, discutate și în final demontate, făcând loc deschiderii, toleranței și incluziunii.
Prezentat în premieră internațională la Festivalul Internațional de Film de la Rotterdam, Night Soil – Economy of Love propune o reconsiderare a convențiilor sexuale și a ideilor privind intimitatea. Filmul portretizează o mișcare inițiată de lucrătoarele sexuale din Brooklyn, care își asumă misiunea de a „mobiliza forța și empatia feminine pentru crearea unei lumi în care sexualitatea nu este obscenă, ci emancipatoare, nu este pornografie, ci un spațiu al respectului reciproc și al unei înțelegeri mai profunde a spiritului și a corpului.” (Melanie Bonajo).
Tot de la Rotterdam vine și American Reflexxx, un experiment social intens și neliniștitor care forțează limitele dintre voyeurismul pasiv și participarea activă. O prezență androgină (Signe Pierce), într-o rochie albastră mulată, tocuri neon și o mască-oglindă, își face apariția, cu o atitudine provocatoare, într-o plimbare nocturnă prin oraș. Acest performance, documentat de Alli Coates, incită reacții din ce în ce mai puternice și surprinzătoare din partea trecătorilor. Faptul că fața artistei e o oglindă face ca reflexia agresiunii să fie propagată înapoi către privitorul agresiv. Tot astfel, filmul pune în fața noastră o oglindă intransigentă, reflectând latura întunecată a mentalității mulțimii și ușurința cu care se poate ajunge la violență.
Degete care despart languros paginile unei cărți, bretele de rochii care alunecă de pe corpuri albe ca laptele, priviri senzuale ce atrag spectatorul într-un alt act provocator de voyeurism artistic. Rino Stefano Tagliafierro revine la BIEFF, cu sprijinul Institutului Italian de Cultură, cu Peep Show, portretizând plăcerile senzoriale ale artei erotice. Rezultatul este un omagiu deopotrivă sugestiv și explicit adus istoriei artei, în care regizorul merge pe urma senzualității de-a lungul diferitelor perioade istorice și culturi.
Deconstruind reprezentările clișeu ale dihotomiei feminitate versus masculinitate, regizoarea Maja Borg explorează granița fluidă dintre genuri și identități, destabilizând percepția obișnuită legată de corpul feminin și maternitate. Combinația de peliculă Super 8mm cu animație tip acuarelă pe negativ trasează o paralelă inovatoare și plină de vitalitate între capacitatea organismului de a da naştere unei vieți noi și capacitatea artistului de a crea noi sensuri. Prezentat la BIEFF cu ajutorul Ambasadei Suediei în România.
Flowers and Bottoms, al lui Christos Massalas, este o scrisoare de dragoste erotică și plină de farmec. Într-o cameră întunecată, un spectator se uită la un film compus în întregime din cadre cu flori și fese, un cadou melancolic din partea unui fost iubit. Dincolo de absurditatea și suprarealismul asumate, filmul jonglează cu relația complexă dintre observație și exhibiționism, îndemnându-și spectatorii să recunoască roșind că ceea ce e adesea perceput public ca vulgar este tocmai ceea ce, în sinea noastră, considerăm a fi senzual și adorabil. Filmul este prezentat la BIEFF cu sprijinul Fundației Culturale Grecești.
Cu același focus asupra corporalității și identității, programul dedicat intersecției dintre cinema și coregrafie revine la BIEFF, prin parteneriatul cu principalul festival european de film de dans, Cinedans – Dance on Screen Festival Amsterdam. În contextul unei lumi mediatice aflate în continuă schimbare, cineaștii caută noi modalități de a-și spune poveștile. Filmele contemporane de dans sunt deseori opere de artă autonome, cu un limbaj propriu și cu o expresivitate ce nu poate fi strict etichetată. Sub titlul Emotional Bodies, ele explorează cu profundă umanitate și, în același timp, forță conceptuală teritorii fascinante ale experienței umane: de la hiperactivitatea din jungla modernă a finanțelor, la relațiile între generații și comunitățile post-internet.
Un blog pentru bancheri, zece dansatori de la companii de balet celebre din Olanda și Anglia, și Londra zilelor noastre ca fundal se întâlnesc într-o combinație surprinzătoare de documentar și film de dans: adesea premiatul Voices of Finance creează o suită de monologuri coregrafice ce aduc în prim-plan bancheri și alți actori din universul finanțelor, care vorbesc despre ei înșiși și își descriu o zi obișnuită din viață. La granița dintre antropologie și artă, regizoarea olandeză Clara van Gool oferă o perspectivă unică asupra culturii lumii financiare, cu glamour-ul și stresurile ei.
Cum e să stai culcat pe spate, cu brațele pe lângă corp, și să-ți imaginezi că nu te poți mișca de la gât în jos? Devine incomod? Ai vrea o pernă sub cap? Ai impresia că aștepți de ore întregi? Bun venit în lumea tetraplegicilor. În Paralysis, un material plin de forță despre multiplele valențe ale corpului uman, artistul vizual Karel van Laere se supune unui asemenea experiment și documentează amănunțit durerea (fizică) și chinul (psihic) pe care le-a trăit pe parcursul călătoriei sale de 24 de ore în universul celor paralizați.
În scurtmetrajul She/Her, Sonja Wyss face anatomia unei relații mamă-fiică, dezvăluind strat după strat resentimente, dezaprobare, răzvrătire și stânjeneală, până când ajunge la miezul bine ascuns și fragil de afecțiune. Portretul unei mame, conformistă, de vârstă și clasă mijlocie, e trasat coregrafic prin mișcări reținute, în contrast cu izbucnirile de revoltă ale fiicei. În cele din urmă, dansul frenetic al acesteia se va dizolva în reconciliere tacită. În fond, mama e o versiune viitoare a propriului său sine. She/Her este proiectat cu susținerea Ambasadei Elveției în România și a Swiss Sponsors’ Fund.
Cea de-a șaptea ediție a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF are loc în perioada 28 martie – 2 aprilie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco.
Organizatori: Asociația Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM și Asociația Film Monitor
Politică, religie și dragoste în primele filme confirmate la TIFF 2017
Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului – politică, religie, societate – , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.
În best of-ul anual din secțiunea Supernova vor intra producții lansate la Cannes, Veneția, Berlin, Locarno, Karlovy Vary sau Toronto, unele propuse la Oscar. Printre primele titluri confirmate se află Neruda, de Pablo Larraín (No, El Club, Jackie), care va rula în premieră la Cluj-Napoca. Selecționat în Quinzaine des Réalisateurs la Cannes, propus de Chile la Oscar, nominalizat la Globul de Aur și distribuit în România de Independența Film, Neruda este o biografie neconvențională inspirată de povestea reală a poetului premiat cu Nobel, Pablo Neruda, persecutat de regimul comunist al lui Gabriel González Videla, după ce l-a criticat public, în 1948, cu un Gael Garcia Bernal de zile mari.
Tot un premiat cu Nobel este eroul comediei negre propusă de Argentina la Oscar, El ciudadano ilustre/ The Distinguished Citizen (r. Gastón Duprat și Mariano Cohn). Un scriitor celebru acceptă invitația de a face o vizită în orașul natal din Argentina, sursa inspirației tuturor romanelor sale. Cea mai proastă idee din lume, atunci când ai folosit oameni reali drept personaje în cărțile tale! Rolul i-a adus lui Oscar Martínez premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul de la Veneția. Omul greșit în locul greșit dă naștere unei comedii spumoase, Ministry of Love (r. Pavo Marinkovic), proiectată în peste 15 festivaluri. Un biolog croat se trezește într-o misiune națională ingrată: să verifice care dintre văduvele de război și-au găsit iubiți și n-ar trebui să se mai bucure de pensia de pe urma soților.
O odă adusă lui Buster Keaton și Jacques Tati, comedia Paris, pieds nus/ Lost in Paris îi are în rolurile principale chiar pe regizorii Dominique Abel și Fiona Gordon (ale căror filme cu parfum unic au fost prezentate de-a lungul anilor la TIFF), alături de veterana Emmanuelle Riva. O mătușă de 93 de ani dispare fără urmă, iar nepoata ei și un tip fără adăpost o caută prin Paris, pretext pentru gaguri, glume și coincidențe perfect regizate, care amintesc de comediile mute.
De la Cannes, secțiunea Un Certain Regard, vine The Student/ (M)ucenicul, de Kirill Serebrennikov (Betrayal), un film bulversant despre un adolescent din Rusia care devine radical ortodox și contestă cu Biblia în mână tot ce se întâmplă în jurul său. Fundamentalism religios, criză adolescentină și identitate sexuală într-un film distribuit în România de Transilvania Film, din 31 martie.
Piața Unirii va găzdui, ca în fiecare an, câteva dintre cele mai spectaculoase proiecții de la TIFF. Marele câștigător al Trofeului Transilvania cu Stockholm, Rodrigo Sorogoyen revine cu un thriller pe muchie de cuțit, Que Dios Nos Perdone/ May God Save Us, despre doi polițiști ale căror acțiuni devin la fel de suspecte precum cele ale criminalului în serie pe care îl urmăresc. În cu totul alt registru, exuberantul La pazza gioia / Like Crazy (r. Paolo Virzì), proiectat la Cannes și distribuit de Independența Film, urmărește prietenia emoționantă și plină de surprize dintre două femei care se cunosc într-o clinică de psihiatrie.
Imprevizibile și provocatoare, filmele din secțiunea Ce se întâmplă, documentarule? / What’s Up, Doc? pun în discuție dileme actuale. La Libertad del Diablo/ Devil’s Freedom (r. Everardo González), proaspăt proiectat la Berlinală, este o impresionantă explorare a dramelor de dincolo de cifre. Doar în ultimii cinci ani, războiul drogurilor a produs peste 100.000 de morți și dispăruți în Mexic. Purtând măști care să-i protejeze, victime și călăi se destăinuie, cu efecte dintre cele mai consternante. În Austerlitz, selectat la Veneția, regizorul ucrainean Sergei Loznitsa filmează în alb-negru turiștii în vizită la lagărele de concentrare. Selfie-uri, zâmbete și comentarii neadecvate – locurile în care a fost posibil Holocaustul devin obiective turistice golite de rezonanță istorică.
Granița dintre ficțiune și documentar dispare în ultra-stilizatul All These Sleepless Nights (r. Michal Marczak), ce surprinde viețile de noapte agitate ale doi tineri din Varșovia și, prin extensie, deriva existențială a generației Facebook. Proiectat la Karlovy Vary, filmul a câștigat premiul pentru Cel mai bun documentar la Sundance.
One World Romania 10 – programul complet
În mai puțin de o lună începe la București cea de-a zecea ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania. Între 13 și 19 martie vă așteptăm la Cinema Elvire Popesco, Eforie, Union și Sala Horia Bernea, Cinema Muzeul Țăranului cu peste 60 de documentare selecționate cu atenție, care funcționează ca doctorii pentru minte și suflet. Tratamentul cu documentarele #OWR10 se recomandă tuturor celor care vor să își înfrunte fricile.
Programul complet al proiecțiilor și evenimentelor din cadrul festivalului One World Romania este disponibil acum pe site-ul festivalului: http://oneworld.ro/2017/l/ro/. Veți găsi aici toate informațiile despre filmele și secțiunile festivalului, despre invitații celei de-a 10-a ediții, despre evenimentele conexe și tot ce e nevoie pentru a planifica o săptămână fără frică în sălile de cinema. Vă așteptăm pe site, dar și pe pagina oficială de Facebook cu știri despre ce surprize mai pregătim pentru #OWR10.
În perioada 21-26 februarie 2017 este disponibil pe site-ul Eventbook un pachet special #OWR10 care conține atât abonamentul general pentru festival, cât și un DVD din colecția de documentare One World Romania, la prețul promoțional de 130 de lei. Pachetele pot fi comandate până duminică, 26 februarie, inclusiv.
Toate tipurile de abonamente și bilete pentru cea de-a 10-a ediție a One World Romania au fost puse în vânzare pe site-ul Eventbook și în rețeaua partenerilor săi. Abonamentele care oferă acces la toate evenimentele festivalului au prețul întreg de 100 de lei și preț redus pentru studenți și pensionari (valabil la cumpărarea din rețeaua de parteneri Eventbook) – 70 de lei. Biletul pentru o singură proiecție este 10 lei sau 7 lei cu reducere, iar abonamentele nenominale valabile pentru 5 intrări au prețul fix de 35 de lei. Cei care își achiziționează abonamente de festival si abonamente de 5 intrari își pot rezerva locurile în sală pe site-ul Eventbook. Rezervările nu sunt obligatorii, însă sunt recomandate pentru asigurarea locului la toate proiecțiile dorite. Rezervările expiră cu 10 minute înaintea orei de începere anunțate.
Asociația One World Romania lansează DVD-ul Sahia Vintage III
Miercuri, 1 martie, – începând cu ora 19:00, la Librăria Cărturești Verona, Asociația One World Romania lansează cel de-al treilea DVD din seria „SAHIA VINTAGE”. La evenimentul de lansare vor fi proiectate două dintre scurtmetrajele documentare incluse pe DVD – „Adolescența” (Florica Holban, 1965) și „Pe malul Ozanei” (Copel Moscu, 1984). Proiecțiile vor fi urmate de un ceai oferit de Cărturești și o discuție la care vor participa Maria Iordănescu, Iulian Tănase, Adina Brădeanu, Alexandru Solomon și foști angajați ai studioului Alexandru Sahia.
Cel de-al treilea dvd al seriei – „SAHIA VINTAGE III: Copii” – cuprinde zece scurtmetraje documentare care prezintă o serie de ipostaze ale copilăriei și adolescenței trăite în România în perioada 1957-1986. Cum arată viețile copiilor care au traversat comunismul românesc? Putem descoperi copii cu profiluri complexe în documentarul Sahia – copii care privesc lumea cu naivitate, care cresc sub ochiul camerei, pun sub semnul întrebării lumea și regulile adulților ? Este copilul protagonist de documentar mai mult decât un subiect politic prins într-una dintre instituțiile formatoare ale epocii ale căror consecințe se simt încă în prezent ? Dar cum ne amintim noi experiențele copilăriei trăite în această perioadă și cât din amintirile noastre se suprapun pe versiunile de copilărie documentate de filmele perioadei? Acestea sunt doar câteva dintre temele deschise de filmele incluse pe DVD – unele dintre ele urmând să fie dezvoltate după proiecția de miercuri, 1 martie 2017.
Dvd-ul „SAHIA VINTAGE III” este deja disponibil la vânzare în librăria Cărturești Verona. Și cum Festivalul One World Romania are loc tot în martie, primele 10 persoane care achiționează „SAHIA VINTAGE III” din această librărie în perioada 22 februarie – 1 martie vor primi și câte un abonament care oferă acces la toate filmele si evenimentele din cadrul festivalului (13-19 martie). Mai multe detalii despre festival găsiți pe www.oneworld.ro.
Lista filmelor incluse pe DVD-ul Sahia Vintage III:
- Să zâmbească toți copiii (Márta Mészáros, 1957)
- Cei mici despre lumea mare (Gabriel Barta,1960)
- Școala de la Meri (Jean Petrovici, 1964)
- A cui e vina ? (Florica Holban, 1965)
- Adolescența (Florica si Paul Holban, 1970)
- Craiova văzută din car (Titus Mesaroș, 1964)
- Ședință cu părinții (Paula si Doru Segall, 1980)
- Abecedarul (Paula si Doru Segall, 1983)
- Pe malul Ozanei (Copel Moscu, 1984)
- Absolventii (Paula și Doru Segall, 1986)
În decembrie 2014, la 25 de ani de la căderea regimului Ceaușescu, Asociația One World Romania a început proiectul de redescoperire a producției Studioului de film documentar Alexandru Sahia – o instituție asociată, în memoria colectivă, cu producția națională de documentar a României comuniste.
Seria SAHIA VINTAGE este o încercare de arheologie a producției și a culturii instituționale a studioului. Dvd-urile incluse în serie sunt menite să deschidă o perspectivă nouă asupra practicii documentare, dar și a vieții cotidiene, în România comunistă. Alături de titluri clasice ale documentarului românesc, fiecare dvd oferă un număr de producții mai puțin cunoscute sau complet uitate ale studioului, însoțite de o broșură introductivă (bilingvă, română-engleză) ce cuprinde note pe marginea filmelor și a contextului de producție.
Înscrieri pentru atelierul de actorie susținut de Mihaela Mihuț, membru al celebrului The Actors Studio New York, și Cristina Iacob, regizorul #selfie69
Profesoara de actorie Mihaela Mihuț, membră a uneia dintre cele mai mari școli de actorie din lume, celebrul The Actors Studio New York, alături de Cristina Iacob, regizorul succesului de public #selfie69 – comedia românească ce a adus un număr record de peste 150.000 de spectatori la cinema – organizează Acting Master Class with a Goal, un master class de actorie intensiv ce are un scop precis: pregătirea unei piese de teatru. Cursul va dura șase zile, de luni, 6 martie, până sâmbătă, 11 martie, și va avea loc la Teatrul UNTEATRU, între orele 14 – 19. Vor fi selectați maxim 15 participanți, iar prețul este de 1.000 ron. Pentru înscriere, este necesar un CV și o scrisoare de intenție, trimise la adresa masterclasszazu@gmail.com.
Mihaela Mihuț este acting coach și profesor de actorie la una dintre cele mai respectate școli de film din lume, School of Visual Arts, din New York. Ea a fost acting couch-ul actorilor din #selfie69.
“Locuind în New York de foarte mulți ani și lucrând cu mulți actori, ca actriță, dar mai ales ca profesoară de actorie, sunt impresionată de talentul imens din România“, spune Mihaela.
Atelierul are ca bază concretă tehnica Metodei, creată de Lee Strasberg și folosită la The Actors Studio din New York.
“Am înțeles ce înseamnă munca actorului, sau mai bine zis, munca împreună cu actorul, abia când am ajuns la The Actors Studio, în New York“, spune regizorul Cristina Iacob. “Acolo am descoperit Metoda, și am întâlnit-o pe Mihaela Mihuț, româncă, actriță, profesor și membru al faimosului Studio, unde au studiat mari actori precum Al Pacino, Ellen Burstyn, Robert De Niro, Jack Nicholson, Marlon Brando etc.“
Cristina Iacob spune că la The Actors Studio a văzut ce înseamnă să descoperi metode potrivite ție, pe care să le folosesti atunci când ai nevoie, și faptul că munca este un proces care se desfășoară permanent, nu doar atunci când ai un proiect în desfășurare. Tot acolo a descoperit frumusețea actoriei atunci când construiește împreună cu regizorul.
“Este un vis devenit realitate faptul că Mihaela Mihuț a acceptat să vină în România și să lucreze cu actorii din filmele pe care le-am regizat“, spune Cristina. “Am lucrat deja la două filme împreună, Mihaela fiind acting coach, și mă bucur că acceptă din când în când, după cum îi permite programul de la NY, să vină din nou în țară, să lucrăm împreună cu actorii.“
Acting Master Class with a Goal este al doilea curs de actorie pe care Cristina Iacob și Mihaela Mihuț îl realizează împreună, iar aceasta se datorează feedbackului extrem de pozitiv primit data trecută de la actorii alături de care au lucrat.
“De data aceasta, în schimb, avem o surpriză pentru ei, având în vedere scopul acestui curs. Se va lucra pe un text dat, iar la finalizarea atelierului vom alege dintre actori pe cei potriviti pentru o piesă de teatru. Înveți cum se lucrează focusat atunci când ai un film sau o piesă de teatru, având șansa ca, la final, să fii ales pentru această piesă pe care Mihaela cu mine o plănuim de ceva vreme“, spune regizorul.
“Datorită colaborării creative dintre mine și Cristina Iacob, unul dintre cei mai buni regizori alături de care am lucrat, am fost privilegiată să conduc, alături de ea, ateliere de actorie și în România, în ultimii ani“, spune Mihaela Mihuț. “Cristina este unul dintre puținii Actors’ Director, un regizor dedicat oamenilor săi prin faptul că înțelege și recunoaște în profunzime procesul prin care trece un actor când construiește un rol. De fiecare dată când mă întorc să lucrez la București mă inspiră, în atelierele pe care le facem, atât talentul ei, cât și talentul și receptivitatea actorilor români“, adaugă profesoara de actorie.
Flori în prag de mărțișor ce vin în ajutor
Vă reamintim că marți, 28 februarie, de la ora 18.00, va avea loc, la Librăria “La două Bufnițe”, proiecția filmului “Flori”, în regia lui Garaño-Goenaga (2014), în beneficiul Casei Debora pentru fete victime ale abuzului.
“Filmul, prezentat înainte de debutul lunii în care florile devin un clișeu al dragostei, aduce în prim plan sentimente ascuse trezite de primirea anonimă a unor buchete de flori. În acest film florile renasc speranțe, aprind pasiuni, creează intrigi și sting dezamăgiri… Iată, un alt fel de a începe primăvara, delectându-vă cu un film rar, în limba bască, având în prim-plan femeia, într-o postură aparte, ajutând în același timp tinere aflate în nevoie din oraș.” declară organizatorii.
Viața lui Ane ia o întorsătură neaşteptată atunci când un buchet de flori este livrat la casa ei în fiecare săptămână. Întotdeauna, în același timp, și întotdeauna anonim. De asemenea, şi vieţile lui Lourdes și a lui Tere sunt afectate de nişte flori misterioase. Un străin lasă un buchet săptămânal în memoria cuiva important în viața lor. Aceasta este povestea a trei femei, trei vieți schimbate prin simpla prezență a unor buchete de flori. Florile care vor înflori sentimente ce au părut de mult uitate… Dar, în cele din urmă, ele nu sunt nimic mai mult decât flori.
Filmul a fost catalogat drept “O poveste emoţionantă, filmată într-o manieră elegantă”, în publicația VARIETY, presum și “O meditaţie asupra romantismului şi amintirii.” în THE HOLLYWOOD REPORTER.
Proiecţia are loc într-un spațiu cu poveste din oraș, o clădire istorică, proaspăt renovată din Piața Unirii, la nr. 11 (având intrarea pe strada Matei Corvin), care găzduiește de numai 3 luni o foarte frumoasă și primitoare librărie, despre care vom afla mai multe înainte de film.
Aceasta este o proiecţie specială, prin care se promovează responsabilitatea socială, sprijinind o cauză socială importantă pentru comunitatea timişoreană. Astfel, biletele de intrare la film constau în produse de igienă personală (şampon, duş-gel, săpun, deodorant, absorbante, periuțe și pastă de dinți, etc.) produse ce se vor îndrepta către tinerele sprijinite de Fundația Missio Link Internațional – Casa Debora, centru rezidenţial pentru fete victime ale abuzului.
Scopul Casei Debora este de a oferi protecţie, terapie, consiliere, educaţie şi speranţă într-un mediu familial protector, pentru fete abuzate grav, cu scopul ca fiecare din acestea să îşi recupereze viaţa din umbra abuzatorului.
Evenimentul este organizat cu sprijinul Ambasadei Spaniei în România.
Filmul este subtitrat în limba română.
Pentru detalii accesați www.facebook.com/ PeliculaCulturala.