Știrile săptămânii: „Dogman”, în regia lui Matteo Garrone, triplu-laureat la Premiile Academiei Europene de Film, în cinematografele românești din 25 ianuarie 2019; Hector Malot câștigă Trofeul NexT 2018; Fotografii din viitoarele săli de cinema ale CINEMAX: ”Ne așteptăm ca la sfârșitul lunii aprilie 2019 să avem deschiderea oficială”; Palmares: luna.doc#5 – One World Romania.
„Dogman”, în regia lui Matteo Garrone, în cinematografele românești din 25 ianuarie 2019
Sâmbătă, 15 decembrie, „Dogman” (Frizerul de câini), în regia lui Matteo Garrone (Gomorrah, 2008), a câștigat trei premii în cadrul Galei Premiilor Academiei Europene de Film, ceremonie care a avut loc la Sevilla. Premiul pentru Cel mai bun actor i-a fost acordat protagonistului Marcello Fonte, pe care Garrone îl numește „un Buster Keaton actual“. Filmul a mai câștigat Premiul pentru Cele mai bune costume și Premiul pentru Cel mai bun machiaj, adăugând astfel în palmares a 16-a recunoaștere internațională. Filmul a fost prezentat în premieră mondială la Festivalul de film de la Cannes, unde a primit Premiul pentru Cea mai bună interpretare masculină și Premiul Palme Dog, pentru cel mai bun ansamblu canin.
„Frizerul de câini“ va intra în cinematografele din țară începând cu 25 ianuarie 2019, fiind distribuit de Voodoo Films.
Avanpremiera filmului va avea loc în cadrul Oscar Weekend (18-20 ianuarie la Cinema Elvire Popesco).
Autorul filmelor „Gomorra” și „Reality”, ambele distinse cu Marele Premiu la Cannes, Matteo Garrone este unul dintre cei mai apreciați regizori contemporani, fiind considerat cineastul care a revigorat cinema-ul italian, alături de Paolo Sorrentino. Filmele lui Garrone se evidențiază prin tematica realistă, preferinţa de a lucra cu actori non-profesionişti şi amprenta vizuală puternică. Acestea sunt câteva dintre trăsăturile care i-au adus comparaţii cu neorealiştii italieni ai anilor ‘60.
Sinopsis:
Într-o lume unde dreptatea aparține celor puternici, Marcello, un simpatic și caraghios frizer de patrupede, își completează veniturile de la salonul canin la care lucrează vânzând și ceva droguri – doar din când în când! Când Simoncino, client fidel de al lui Marcello și fost boxer, e eliberat din pușcarie, cartierul ia foc – iar Marcello se vede nevoit să îi sară în ajutor. Gândind că poate ține bestia în frâu, Marcello se alătură violentului său tovarăș cu devotamentul unui câine credincios care își urmează orbește stapânul. Hotărât să-și ia revanșa după ani îndelungi de umilințe și frustrări – Marcello își face un plan de răzbunare care îl ia până și pe el prin surprindere.
Mai multe informații pe site-ul și pagina de Facebook Voodoo Films și pe pagina de Facebook Oscar Weekend.
Hector Malot câștigă Trofeul NexT 2018
Luni seară, la Cinema Muzeul Țăranului, a avut loc gala de decernare a premiilor celei de-a douăsprezecea ediții a Festivalului Internațional de Film NexT, o ultimă ediție ce marchează încheierea unui capitol important din povestea filmului românesc. Gala a fost prezentată de Yvonne Irimescu, directorul executiv al festivalului și Oana Ghera, unul dintre cei doi selecționeri ai acestei ediții.
Trofeul NexT 2018 (2000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român) a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, iar juriul și-a motivat alegerea astfel: „Eliptic într-un mod subtil, amuzant, surprinzător într-un mod consecvent, acest film reprezintă o abordare proaspătă asupra unui subiect familiar: singurătatea de Anul Nou.”
Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie (1000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român) a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților, deoarece „Acest captivant studiu asupra copiilor, a adolescenților și a tinerilor e o explozie. Sub o formă inteligentă, filmul e căutarea frumuseții fiecărei clipe, tratând, cu creativitate, estetică și pricepere, de la emoții de mare anvergură, până la minime, fragile semne emoționale”.
Juriul a decis să acorde Premiul „Andrei Toncu” pentru Cel mai bun sound design (1000 de euro oferiţi de Institutul Cultural Român) lui Pierre Sauze, compozitorul coloanei sonore a filmului Ies să cumpăr țigări, declarând despre film următoarele: „Plecând de la emoțiile fiecărui personaj, pentru a crea anumite sunete, se naște această narațiune despre doi frați, cu o mamă, dar fără tată. Într-o casă, sălășluiesc emoții ascunse, care pot crește și pot deveni o parte dintr-un moment histrionic, însă creatorul sunetului (deopotrivă, compozitorul filmului) se îndreaptă în direcția opusă. Sunetul servește drept vehiculul emoțional al unei abordări foarte sensibile, oferind acestui film ceea ce are nevoie. Absența poate fi rezolvată.”
Ionuț și Călin, în regia lui Sorin Poamă, a fost câștigătorul Premiului pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc (1000 de euro oferiţi de Institutul Cultural Român). Juriul a hotărât să premieze „un film făcut cu o pură pasiune, ce îmbină improvizația cu elemente biografice, pentru a putea ilustra dinamica iubire-dependență a unei povești de dragoste.”
Juriul a acordat două mențiuni speciale: una pentru un film străin – Moartea Unui Sunetist, de Sorayos Prapapan, și una pentru un film românesc – Patul lui Procust, de Andrian Împărățel.
De asemenea, impresionat de onestitatea, autoironia și rafinamentul său și de interpretarea extraordinară a protagonistului, juriul a decis să creeze un premiu special, „NexT Nesfârșit” care îi revine scurtmetrajului Iedera, regizat de Sarra Tsorakidis.
Juriul care a decis câștigătorii acestei ediții a fost format din Andrei Gorzo (critic de film), Ivana Mladenovic (regizoare), Miguel Valverde (co-fondator și selecționer al Festivalului de Film IndieLisboa), Paul Negoescu (regizor) și Aida Sosic (muziciană).
Premiul Publicului pentru cel mai bun film străin (500 de euro) a fost acordat scurtmetrajului Acolo Jos, de Zhengfan Yang, iar Cadoul de Crăciun, de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul Publicului pentru cel mai bun film românesc (500 de euro).
Cele patru trofee NexT au fost create de Pisica Pătrată (Trofeul NexT), Lea Rasovszky (Cea mai bună regie), Sorina Vazelina (Cel mai bun sound design) şi Ioana Branea (Cel mai bun scurtmetraj românesc).
Festivalul Internaţional de Film NexT este un eveniment organizat de Societatea Culturală NexT, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Uniunii Cineaștilor din România și Institutului Cultural Român.
Fotografii din viitoarele săli de cinema ale CINEMAX: ”Ne așteptăm ca la sfârșitul lunii aprilie 2019 să avem deschiderea oficială”
CINEMAX, cel mai mare lanț cinematografic din Slovacia, publică primele imagini ale cinematografelor pe care le va deschide la București. Compania anunță, de asemenea, că procedurile de amenajare a multiplexului din București sunt în plină desfășurare, cea mai recentă perioadă estimată de deschidere fiind sfârșitul lunii aprilie 2019.
Noul multiplex va fi avea un auditorium pentru copii, destinat în mod deosebit celor mai tineri cinematografi. Sala auditoriumul va fi amenajată în culori jucăușe, incluzând și un mic loc de joacă și va avea scaune special create pentru copii. Multiplexul de la Veranda Mall va fi echipat cu tehnologie de ultimă oră, incluzând cinci proiectoare 3D, un proiector cu laser 4K și un sistem audio Dolby ATMOS. Suma totală alocată va crește la EUR 2,5 mil și include investițiile în tehnologie.
„Lucrările primului CINEMAX din București sunt în plină desfășurare. Am achiziționat tehnologia necesară și vom organiza sălile conform recomandărilor specialiștilor în arhitectură care ne-au ajutat să identificăm cele mai bune soluții. În ceea ce privește deschiderea noastră oficială, suntem în grafic cu lucrările și ne așteptăm ca la sfârșitul lunii aprilie 2019 să avem deschiderea. oficială” a declarat Michal Drobny, Director General
CINEMAX și compania sa afiliată pentru publicitate cinematografică din Slovacia sunt deținute de Continental Film, un business de familie cu capital privat care a fost înființat în 1997. Acesta a devenit astăzi unul dintre cei mai mari distribuitori de filme, compania anuntând în data de 1 octombrie intrarea pe piață din România, unde va deschide primele sale cinematografe multiplex – unul la Brașov și unul la București. Ambele cinematografe vor avea o suprafață cumulată de 5.300 m2, o capacitate de peste 2000 de locuri și 24 de ecrane în total. Ambele locații vor avea fiecare o sală VIP și un lounge VIP.
DESPRE CONTINENTAL FILM
Continental Film este o companie privată și o afacere de familie fondată în 1997. Compania este în prezent unul dintre cei mai mari distribuitori de film din Slovacia. Compania include CINEMAX, cea mai mare companie de operare a cinematografiei din Slovacia și compania Continental Media – divizia de vânzări publicitare în cinematografele Cinemax. Indicatorul EBITDA total a ajuns la 5,5 milioane EUR în 2017, iar în 2018 se estimează că EBITDA va ajunge la peste 6,5 milioane EUR.
Palmares: luna.doc#5
S-a încheiat luna.doc#5, o lună de filme documentare în licee în care am discutat despre drepturile femeilor din România și nu numai.
Circa 1500 de profesori și de liceeni din 21 de școli au participat la cel puțin una dintre cele 30 de proiecții ale lunii.doc, organizate între 15 noiembrie și 20 decembrie. Proiecțiile din cadrul celei de-a 5-a ediții a lunii.doc s-au desfășurat în 19 orașe. Filmele incluse în cea de-a cincea ediție a lunii.doc au fost Menstrual Man (Amit Virmani), Scurtmetraje SAHIA VINTAGE (Adolescența, Pe malul Ozanei, Jurnalul Floricăi S.), Fair Play, Decrețeii și Show!.
Două orașe – Cluj-Napoca și Satu Mare – au găzduit primele lor proiecții marca One World Romania la Școală, iar filmul Menstrual Man de Amit Virmani a fost proiectat în premieră națională la CN Aurel Vlaicu din București. Nu în ultimul rând, proiecțiile One World Romania sunt concepute astfel încât să acomodeze și clasele de elevi cu nevoi speciale – precum în cazul evenimentului organizat la Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Buzău.
„Am fost impresionat de ultimul film pentru că am văzut cât de capabile și bune erau femeile care lucrau pe tractor pe timpul comunismului, chiar dacă nu le plăcea atât de mult meseria asta. Nu m-am prea gândit înainte că femeile ar putea face asta. Mi-a plăcut mult că a fost o discuție deschisă și că am aflat mai multe despre cum erau lucrurile pe vremea părinților și bunicilor, cum era la școală, ce meserii învățau.” ne spune unul dintre elevii care au participat la o proiecție de la Liceul Energetic Tg. Jiu. „Această activitate a fost foarte folositoare pentru cultura mea generală. Abia aștept să ajung acasă, ca să-i pot povesti și mamei mele!”, ne-a mărturisit un alt licean, de data aceasta din Iași, după eveniment.
Concepută drept o lună de filme documentare care se petrece în licee din toată țara, luna.doc#5 a fost o ocazie de a vorbi despre victoriile câștigate în zona drepturilor femeilor în ultimele decenii, dar și de a ne întreba ce ne dorim de la viitor. Documentarele incluse în ediția din acest an a proiectului sunt exemple de oameni și comunități care au schimbat percepții legate de drepturile și libertățile femeilor de-a lungul timpului. Prin vizionarea și discutarea acestor filme, statutul femeilor apare nu ca un dat, ci ca un proces în plină desfășurare.