Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (20 – 26 noiembrie 2017)

Știrile săptămânii: Dezbatere despre Sexualitate şi societate, volum semnat de Andrei Oişteanu, moderată de Andrei Pleşu; Violoncelistul Adrian Naidin revine în forță la Teatrul Național din București; Noul brand al revistei Timpul; „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul”, una dintre cele mai de succes cărți pentru copii, din nou în librăriile din România; Arme matematice de distrugere – sau despre latura întunecată a Big Data, la Editura Nemira; Fotograful Răzvan Voiculescu lansează albumul „ROST. 12 Hotare”, ultima parte a trilogiei ROST; Noutate editoriala: Ghidul casniciei, de Harriet Lerner, Editura Herald; Lectură-concert și discuție cu autorul Jan Böttcher;Programul MIDPOINT INTENSIVE; Audiție Națională UNATC ediția a 5-a; Noutate editoriala: Platon pentru visatori de Allan Percy, Editura Herald.

Dezbatere despre Sexualitate şi societate, volum semnat de Andrei Oişteanu, moderată de Andrei Pleşu

Miercuri, 29 noiembrie 2017, de la ora 17:00, la Colegiul Noua Europă (Bucureşti, Str. Plantelor, nr. 21) va avea loc o dezbatere pe marginea volumului semnat de istoricul religiilor Andrei Oişteanu, Sexualitate şi societate. Istorie, religie şi literatură, apărut în ediţie ilustrată, în seria de autor pe care editura Polirom i-a consacrat-o. Evenimentul va fi moderat de Andrei Pleşu. Intrarea este liberă.

Alături de autor vor participa Laura Grünberg, Vintilă Mihăilescu, Angelo Mitchievici, Ioan Stanomir, Răzvan Voncu. Pentru acest volum, Uniunea Scriitorilor din România i-a acordat lui Andrei Oişteanu Premiul „Scriitorii anului 2016”.

O abordare comparativă a unui domeniu delicat, în care, apelînd la numeroase aspecte inedite din istoria şi cultura României şi a lumii, autorul evidenţiază persistenţa în mentalitatea colectivă, fie şi în forme simbolice şi metaforice, a unor modele mentale şi comportamentale.

„Este de mirare că o asemenea carte, despre sexualitate, nu s-a scris mai devreme. Este de mirare că savanţii din domeniul studiilor culturale nu au abordat pînă acum mai des și mai amplu acest subiect. Cartea lui Andrei Oişteanu are drept nucleu o problematică faimoasă: ius primae noctis. Acesta este unul dintre punctele cele mai interesante ale cărţii. De aici, de la «dreptul» masculului alpha de a poseda toate femelele din fieful său, porneşte analiza despre sexualitate şi, de fapt, despre servitutea sexuală, despre imperialismul sexual al unui gen, al unui sex, împotriva celuilalt. Îi mulţumesc lui Andrei Oişteanu pentru această carte, din care am învăţat foarte multe, şi sînt convins că ea va fi un bestseller” (Mircea Cărtărescu, la lansarea cărţii).

„Andrei Oişteanu se încumetă să abordeze frontal problema sexualităţii, după ce a dedicat o monografie altui subiect proscris: Narcotice în cultura română. Nu despre sexualitate în cultura română este vorba însă, ci despre Sexualitate şi societate – ceea ce constituie modul normal, comparativ, de a aborda problema. Oişteanu îşi organizează polifonic expunerea, trecînd de la o temă la alta, revenind la anumite motive recurente şi făcînd pretutindeni trimiteri la spaţiul românesc. Se etalează astfel o uriaşă configuraţie, care marchează spaţiul uman şi străbate veacurile, şi în care fiecare practică sau reprezentare în parte trimite la ansamblul din care face parte şi prin care poate fi înţeleasă.” (Vintilă Mihăilescu, în Dilema veche).

„Nu voi spune că am scris prezenta carte doar ca un omagiu adus sexualităţii, ci şi în încercarea de a înţelege delicatele şi misterioasele ei mecanisme şi modul în care ele influenţează (şi sînt la rîndul lor influenţate de) mecanismele sociale, morale, religioase şi culturale. Este vorba de sexualitatea omului, cel mai rasat animal din punctul de vedere al Culturii şi, tocmai de aceea, cel mai ratat animal din punctul de vedere al Naturii. Nemafiind supusă exclusiv instinctului natural de reproducere, sexualitatea umană poate fi înfrînată sau desfrînată fără limite.” (Andrei Oişteanu, în Prefaţa volumului).

Andrei Oişteanu este cercetător, membru în Consiliul Ştiinţific al Institutului de Istorie a Religiilor (Academia Română), conferenţiar la Facultatea de Litere (Universitatea din Bucureşti) şi preşedinte al Asociaţiei Române de Istorie a Religiilor. Principalele cărţi publicate: Grădina de dincolo. Zoosophia (1980, 2012); Motive şi semnificaţii mito-simbolice în cultura tradiţională românească (1989); Cutia cu bătrîni (roman) (1995, 2005, 2012); Mythos & Logos (1997, 1998); Cosmos vs Chaos: Myth and Magic in Romanian Traditional Culture (1999); Imaginea evreului în cultura română (2001, 2004, 2012) (Premiul Uniunii Scriitorilor din România – Asociaţia Bucureşti; Marele Premiu al ASPRO); Das Bild des Juden in der rumänischen Volkskultur (2002); Ordine şi Haos. Mit şi magie în cultura tradiţională românească (2004, 2013); Religie, politică şi mit. Texte despre Mircea Eliade şi Ioan Petru Culianu (2007, 2014); Il diluvio, il drago e il labirinto (2008); Inventing the Jew: Antisemitic Stereotypes in Romanian and Other Central-East European Cultures (2009) (Premiul „A.D. Xenopol” al Academiei Române); Konstruktionen des Judenbildes (2010); Narcotice în cultura română (2010, 2011, 2014) (Premiul special al Uniunii Scriitorilor din România); Les Images du Juif: Clichés antisémites dans la culture roumaine (2013); Rauschgift in der rumänischen Kultur (2013); Sexualitate şi societate. Istorie, religie şi literatură (2016; la începutul anului 2018 va apărea o nouă ediţie, revăzută, adăugită şi ilustrată).


Violoncelistul Adrian Naidin revine în forță la Teatrul Național din București!

Povești misterioase, spuse șoptit pe un violoncel rebel, strunit de un muzician care și-a sedus publicul cu o voce excepțională, cu delicatețea unui suflet de poet și cu acea forță legendară care i-a adus supranumele de Pavarotti al României. Aplaudat pe cele mai importante scene din țară, cel mai recent proiect al artistului Adrian Naidin – o colaborare cu Ionuț Micu, bateristul de la Compact -, va fi prezentat în ediție excepțională la Teatrul Național din București, Sala Studio, luni, 27 noiembrie, de la ora 20.00. Percuții în rafale și un violoncel rebel, etno și rock, apă și foc, mângâieri șoptite și ritmuri « Tari ca piatra ». Doi muzicieni desăvârșiți se reunesc pentru o nouă aventură într-un univers imaginat la granița jazz-ului cu rock-ul, la granița muzicii culte cu un filon etno autentic. Biletele costă 70 de lei și au fost puse în vânzare la Casa de Bilete a Teatrului Național din București și online, pe mystage.ro și startickets.ro.

« Două instrumente: violoncel și tobe. Două sunete distincte. Două chipuri ale omului. Cel blajin, cald, adânc, interiorizat până la lacrimă. Celălalt, puternic, masculin, provocator. Vulcanic. Exploziv. Două lacrimi, care te ridică din scaun. Sunetele au o forță vulcanică, scot la lumină tot ceea ce oamenii nu îndrăznesc să spună. Mută munții din loc! », spune violoncelistul Adrian Naidin.

“Violoncelistul Adrian Naidin e un tăvălug, un vârtej, un bulgăre de foc … muzica clocotește în el, are un neastâmpăr de Ariel, e ca un om-orchestră, cântă în același timp mai multe cântece și povestește ce cântă, făcând educație muzicală publicului, ca un rapsod sui-generis. Vocea lui frumoasă, pe care ar invidia-o orice cântăreț de operă, nu este doar o voce naturală, este o voce cultivată, extrordinar de rafinată, iar esența acestui artist este Poezia. Îl cântă ca nimeni altul pe Nichita Stănescu, dar și pe alți poeți. Dincolo de toate, Adrian Naidin se cântă mai ales pe sine…”

DESPRE PROIECT ȘI ARTIȘTI. Violoncelul lui Adrian Naidin spune povești. Sună ca o întreagă orchestra uneori, alteori șoptește sau îngână versuri. Strălucitor în partiturile clasice, ingenios și tehnic în jazz, plin de forță și har în folclor, Adrian Naidin explorează, delicat, dispoziții și nuanțe, pentru a ajunge la esențe. Îl secundează Ionuț Micu, de la trupa Compact, percuționist cu o admirabilă deschidere spre genuri contemporane, care adaugă un viguros filon etno-rock celor mai sofisticate acorduri fusion europene. Pornit dintr-o mare prietenie și desăvârșit în incredibile exerciții de virtuozitate, spectacolul îmbină ritmuri în forță și povești de demult, simboluri și refrene vechi, înnobilate cu un glam cult contemporan. Excepționalul violoncelist Adrian Naidin și toboșarul de geniu Ionuț Micu, doi muzicieni desăvârșiți, ambii trecuți și prin proba de foc a legendarilor Phoenix, au imaginat impresionante compoziții hibride, explorând, fiecare în manieră proprie, filonul etno și ritmicitatea tradițională, pentru a le reinterpreta în manieră actuală.

ADRIAN NAIDIN. L-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, îl numără printre cei mai talentați dintre ucenicii săi. Și-a consolidat locul privilegiat în seria muzicienilor de elită prin recitalurile oferite în cadrul evenimentelor culturale importante, statut confirmat apoi în colaborări cu artiști de prim rang, printre care Horațiu Mălăele, Ion Caramitru sau Daniela Nane. Admirat și iubit de un public foarte fidel, Adrian Naidin își spune povestea, fie în cheia jazz-ului inspirat dintr-un filon etno autentic, fie dând sensuri noi compozițiilor imaginate de Bach, Brahms sau Paganini. Este un artist carismatic și pasional, care și-a sedus publicul cu o voce incredibilă: un ambitus excepţional, un timbru de baladă românească din aceea care-ţi smulge sufletul din piept, o gradare şi un control pe care le auzi numai la marii cântăreţi de operă.  Adrian Naidin a cântat în proiecte speciale alături de trupa Phoenix începând 2013, anul în care legendarii rock-ului românesc sărbătoreau 50 de ani de strălucită istorie. Pe John la întâlnit cu această ocazie și, alături de el, și-a trecut în palmares un spectacol aniversar memorabil, susținut pe scena Ateneului Român din București. Din prietenie s-a născut muzică și apoi, mai departe, au apărut simboluri, poate la fel de puternice ca cele de demult.

IONUȚ MICU. Strălucește alături de trupa Compact și bate în tobe ca nimeni altul ! Considerat cel mai inspirat ucenic al lui Ovidiu-Lipan Țăndărică, Ionuț Micu și-a câștigat renumele de cel mai bun percuționist al generației sale. La rândul său experimental și rebel, Ionuț este un muzician vulcanic și pasional, care reinventează rockul prin incredibile experimente, adăugând oricărei secvențe acustice vigoare și forță. Fascinează cu rafale sălbatice de percuții, exersate cândva alături de legendarii Phoenix și desăvârșite alături de trupa Compact. A fost îndrumat, încă de la vârsta de 14 ani, de Ovidiu Lipan Țăndărică, căruia inițial i-a fost tehnician, iar mai apoi ucenic. În martie 2000 era deja în măsură să se confrunte cu marele public, pe care l-a provocat alături de nume de legendă. A început în formația Talisman, pe vremea când aceasta aduna succes după succes în topurile din România, a continuat cu Krypton și Phoenix, înainte de a deveni membru permanent al trupei Compact, o formație pe care o numește de suflet.


Noul brand al revistei Timpul

A apărut primul număr al revistei Timpul conceput de noua conducere editorială (director Dan Pavel, redactor șef Sabin Drăgulin). Publicația s-a rebranduit, devenind o revistă de politică și cultură. Revista își propune să promoveze abordarea temelor politice din perspectiva „expertizei certificate prin licențe, doctorate, studii de specialitate, cărți, experiență academică”. Revista Timpul este publicată de către Editura Adenium, al cărei proprietar și manager este Adriana Nazarciuc. Temele speciale de politică propuse pentru noul număr grupează deopotrivă semnături prestigioase și tineri autori, în plină afirmare: „Abateri și realinieri în politica europeană” (Gabriel Andreescu, Rareș Bogdan, Radu Carp, Bogdan Popa, Cornel Ban, Cosmin Cercel); „Migrațiile și consecințele lor” (Petru Clej, Florian Bichir, Daniel Gheorghe, Angelo Chielli, Claudiu Gaiu, Mihaela Biolan); „Partidul de stânga ideal (în România)” – (Stelian Tănase, Adrian Christescu, Andrei Crăciun, Arthur Suciu, Maria Cernat, Mihai Milca). Grupajul „Românii din diaspora” cuprinde articolul ”Republica Moldova: Quo Vadis? sau „Cine trage sforile în politica de peste Prut?”, de Aurelia Peru-Blăjan, precum și un memoriu adresat Comisiei de la Veneția de românii din regiunea Cernăuți.

Partea de cultură a revistei Timpul cuprinde: articole critice semnate de Adrian Păduraru, Adrian Mureșan (despre tânărul N. Steinhardt), Cătălin Manea, Dana Țabrea, Maria Bilașevschi, Daniel Ungureanu, Oana Maria Nicuță; poezii de Diana Geacăr, Mihaela Stanciu, Teodor Corban; interviuri cu Michael Lassel („A expune în România este pentru mine la fel de palpitant ca și a expune în Franța”), realizat de Adina Scutelnicu și Carmen Escu Muller („Interogând o temă provocatoare: fascismul italian în opinia publică românească interbelică”), realizat de Simona Preda.


„Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul”, una dintre cele mai de succes cărți pentru copii, din nou în librăriile din România

Veşti bune pentru cei mici! Curtea Veche Publishing lansează o nouă ediţie a cărţii „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” de Adina Rosetti, cu ilustraţii de Cristiana Radu. Ajunsă la a cincea ediție, „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” confirmă astfel distincțiile obținute de-a lungul timpului: premiul „Carte pentru copii” la „Cele mai frumoase cărți din România 2015” şi premiul „Cea mai bună carte pentru copii și tineret” la Gala industriei de carte „Bun de Tipar” 2015.

Copiii care vor neapărat să afle „de ce azi e azi şi cum se transformă în mâine“, dacă „a trecut ieri sau urmează să vină“ sau „ce-i aia poimâine şi de ce nu vine mai repede“ pot face cunoştinţă cu personajele cărţii „Domnişoara Poimâine şi joaca de-a Timpul”. Cartea se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 8 ani şi îşi doreşte să răspundă, într-o manieră ludică şi creativă, întrebărilor pe care le pun cei mici despre timp. Domnul Azi, bătrâna doamnă Ieri, domnişoara Poimâine, vrăjitoarea Niciodată şi spiriduşul Vreodată îşi dau întâlnire într-o poveste amuzantă, în care timpul începe să curgă mai repede ca de obicei, aşa cum fantazează toţi copiii când sunt mici şi nerăbdători să crească mai repede.

„Domnișoara Poimâine a apărut prima data în viața mea acum 8 ani – a devenit între timp personaj de carte și de atunci nu a mai vrut să plece. Este la fel de prezentă, la fel de interesată de întrebări și răspunsuri despre timp ca la început, îi place printre copii și se dă în vânt după aparițiile pe scenă. Eu o urmăresc, discret, din lumea oamenilor mari și mă bucur alături de ea.” – Adina Rosetti

Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” este, poate, cartea la care am lucrat cel mai mult. Pe vremea când am început-o, la jumătatea anilor 2000, se publicau numai poveștile clasice cunoscute, cu ilustrații la fel de clasice. În căutare de texte proaspete de ilustrat, i-am propus Adinei să îmi scrie «ceva» din care să facem o carte. În perioada aceea vidă de povești contemporane scrise și ilustrate de autori români, am avut șansa să lucrez cu o bijuterie. Satisfacția cea mai mare este însă pentru mine faptul că o știu răsfoită, cu drag, la ceas de seară, în mii de case din România.” – Cristiana Radu

Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” a apărut în catalogul „The White Ravens”, cu cele mai frumoase 200 cărți pentru copii din lume, lansat în cadrul Târgului Internațional de Carte de la Frankfurt 2015 şi a fost prezentată la Bologna Children’s Book Fair 2015 și la Festivalul de Literatură Tanpinar, iar la Istanbul în mai 2016. Cartea a fost dramatizată de teatrul pentru copii „Momolino” și se joacă în București, la Apollo 111.

„Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” este disponibilă pe http://www.curteaveche.ro/ și în toate librăriile din țară la prețul de 50 lei.

Adina Rosetti este scriitoare și jurnalistă. După ce a scris două volume pentru adulți („Deadline” și „De zece ori pe buze”), a descoperit că cel mai mult îi place să inventeze povești. Până acum a scris trei cărți pentru copii apărute la Curtea Veche Publishing: „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul”, „De ce zboară vrăjitoarele pe cozi de mătură? (și alte 10 întrebări fantastice)” (cu ilustrații de Cristiana Radu) și „Cartea Curajului” (cu ilustrații de Alexia Udriște). Atunci când nu scrie, Adina ține ateliere de scriere creativă pentru copii, stă cu nasul prin cărți sau se distrează cu Clara și Anton, cei doi copii ai săi. Mai multe pe adinarosetti.ro

Aşa cum fac toți copiii, Cristiana Radu s-a jucat de când se știe cu creionul, hârtia și poveștile. Spre deosebire de majoritatea adulților, ea nu s-a oprit din desenat niciodată. În prezent, domeniul său preferat este ilustrația de carte pentru copii, iar desenele sale explorează cu aceeași plăcere poveștile legate de viața copilului contemporan, lumea basmului și tradiția populară. Cărțile sale ilustrate au fost considerate  „Cea mai frumoasă carte pentru copii a anului” în cadrul concursului național de design de carte „Cele mai frumoase cărți” în 2013, 2014 si 2016, printre acestea numărându-se „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” și „De ce zboară Vrăjitoarele pe cozi de mătură (și alte 10 întrebări fantastice),” scrise de Adina Rosetti și apărute la Curtea Veche Publishing în 2014 și 2016. Mai multe pe cristianaradu.com.


Arme matematice de distrugere – sau despre latura întunecată a Big Data

Bestseller New York Times și nominalizată la National Book Award, Arme matematice de distrugere, de Cathy O’Neil, fostă jurnalistă la Wall Street Journal apare în colecția Anticipația a editurii Nemira, în premieră la Gaudeamus.

Cathy O’Neil, fostă jurnalistă la Wall Street Journal, avertizează că modelele matematice care ne organizează viețile (școlile la care mergem, împrumuturile la bancă, asigurările) sunt opace, nereglementate și incontestabile, chiar dacă greșesc. Și, ce e mai rău, ele hrănesc discriminarea, într-un „cocktail toxic pentru democrație”.

Autoarea folosește câteva exemple de algoritmi și anecdote din viața de zi cu zi, adresându-se cititorilor fără formație în științe exacte și ilustrând alunecările etice și morale ale unui sistem automatizat.

Într-o epocă în care cele mai multe aspecte ale vieților noastre cad sub incidența datelor analizate automat, e necesar să le înțelegem mecanismele și să chestionăm modelele.  Descoperiți latura întunecată a Big Data!

„Autoarea cunoaște puterea și riscurile modelelor matematice, dar are și darul analogiei, ceea ce o face una dintre cele mai competente comentatoare a folosirii datelor ca arme.“ New York Times Book Review

„Este un manual pentru cetățeanul secolului al XXI-lea și reușește exact acolo unde Big Data eșuează – este accesibil, critic, relevant și cu un aer de urgență și necesitate.” Financial Times

„Toți informaticienii uită prea des că la capătul oricărei tranzacții se află oameni. Ei înțeleg cu siguranță că un program de criptare a datelor este obligat, într-o anumită măsură, să interpreteze greșit oamenii, punându-i în grupuri nepotrivite și refuzându-le un loc de muncă sau șansa de a avea casa mult visată. Dar, de regulă, pe cei care conduc AMD-urile nu îi interesează aceste erori. Recompensa lor sunt banii, care constituie totodată și motivația lor. Sistemele lor sunt proiectate să înghită cât mai multe informații și să-și ajusteze analizele, astfel încât să intre cât mai mulți bani. Investitorii, bineînțeles, sărbătoresc această rată de recuperare a investiției și pompează în firmele AMD și mai mulți bani. Și victimele? Ei bine, cum ar spune un informatician, niciun sistem statistic nu poate fi perfect. Acești oameni sunt daune colaterale.“


Fotograful Răzvan Voiculescu lansează albumul „ROST. 12 Hotare”, ultima parte a trilogiei ROST

Fotograful Răzvan Voiculescu lansează, luni, 27 noiembrie, ora 19.00, la JW Marriott București, albumul de fotografie și filmul „ROST. 12 Hotare”, piesa finală a trilogiei ROST, un proiect care s-a întins pe șase ani și a inclus și albumele „ROST – esențe, gusturi și stări românești” (2013) și  „Dor de ROST” (2015).

În cadrul evenimentului se va proiecta scurtmetrajul documentar liric „ROST. 12 Hotare”, produs de Ana Maria Pîrvan și Răzvan Voiculescu. Invitații vor putea afla poveștile unor Păstrători de ROST, relatate chiar de aceștia, iar seara se va încheia cu un scurt concert susținut de artistul Grigore Leșe.

ROST. 12 Hotare” este cel mai voluminos album al seriei și conține 340 de pagini cu imagini strânse din toate colțurile țării: fotografii cu oameni care încă mai păstrează un meșteșug, biserici de lemn, cule și conace părăsite care se încăpățânează să „supraviețuiască” deși au fost demult abandonate, dar și obiecte tradiționale din gospodăriile oamenilor, obiecte ce mai pot fi astăzi găsite aproape numai în muzeele etnografice.

Albumul vine la pachet atât cu un DVD cu filmul (making of al albumului), cât și cu o hartă artizanală care reunește locațiile tuturor „Păstrătorilor de ROST” din cele trei albume astfel încât, cei care își doresc, să poată descoperi zone din România unde meșteșugurile încă se mai păstrează.

„Ca piesă finală a trilogiei ROST, albumul acesta oferă tabloul cât mai complet al ROST-ului românesc din perspectiva mea. Este o colecție de fotografii de compoziție, profunde, care aduc împreună diferite ipostaze ale ROST-ului” Răzvan Voiculescu – fotograf

Trilogia ROST a avut ca temă principală ideea unei lumi aflate la apus și faptul că în satele şi “târgurile” mici din România majoritatea meşteșugurilor dispar, iar odată cu ele, și crezul și cutumele satului tradițional. Răzvan Voiculescu a vrut să surprindă ideea de ROST pe care o reprezintă păstrătorii de tradiții, de care auzim din ce în ce mai des ca fiind ultimii de acest fel: „ultimul fierar”, „ultimul potcovar”, „ultimii rapsozi”.

Însă această trilogie se termină într-o notă pozitivă, cu exemple de “Păstrătorilor de ROST” tineri care duc mai departe povestea meșteșugurilor învățate. Dincolo de impactul cultural, beneficiul social al proiectului este acela de a oferi o alternativă de modele, de eroi autentici, umani, plini de povești.


Noutate editoriala: Ghidul casniciei de Harriet Lerner

Aceasta carte optimista si revelatoare este o sursa bine-venita de raspunsuri si de speranta nu doar pentru cei casatoriti. Autoarea sintetizeaza mai mult de o suta de reguli care abordeaza toate punctele sensibile ale relatiilor de cuplu de lunga durata. Veti invata solutii noi atat pentru probleme vechi (parteneri distanti, care nu comunica, o viata sexuala care si-a pierdut stralucirea de la inceputul relatiei), cat si pentru probleme moderne (cum ar fi raportul prea strans cu tehnologia in cazul unuia dintre parteneri). Lasand la o parte teoria complicata si arida, Ghidul casniciei poate fi o revelatie pentru persoanele care doresc sfaturi practice, bazate pe realitatea de zi cu zi a relatiilor intime si pe o indelungata experienta clinica.

*

„A respecta diferentele nu inseamna a accepta un comportament injositor sau nedrept din partea partenerului nostru. E doar un mod de a spune ca diferentele nu inseamna neaparat ca o persoana are dreptate, iar cealalta greseste. Straduiti-va sa va conectati emotional cu partenerul/partenera care gandeste si simte diferit, fara a incerca sa il/o convingeti sau sa il/o «reparati».”

Dr. Harriet Lerner este unul dintre cei mai apreciati si mai respectati experti in relatiile de cuplu din Statele Unite, fiind renumita in domeniul psihologiei feminine si al relatiilor de familie. Este autoarea cartii The Dance of Anger, un bestseller New York Times, si a altor carti de succes, ale caror vanzari totale depasesc 5 000 000 de exemplare. Timp de peste doua decenii, a fost psiholog la clinica Menninger din Topeka (statul Kansas) si membru al Scolii de Psihiatrie Karl Menninger. In prezent, ofera consultatii pe cont propriu. Dr. Harriet Lerner este  conferentiar, consultant si organizator de ateliere in domeniu si a aparut in emisiuni ale canalelor CNN si NPR, precum si in emisiunea celebrei Oprah Winfrey. A publicat articole in publicatia The Huffington Post si in rubrica „The Dance of Connection”, pe website-ul psychologytoday.com. In colaborare cu sora sa, a scris carti pentru copii. Traieste impreuna cu sotul ei in orașul Lawrence  si are doi copii.


Lectură-concert și discuție cu autorul Jan Böttcher 

În pregătirea Târgului de Carte de a Leipzig din 2018, în cadrul căruia România  va fi invitat de onoare, Goethe-Institut l-a invitat pe Jan Böttcher la un  turneu de o săptămână prin România, pentru a face cunoştinţă cu autori și creatori de cultură români. În data de 27.11., el ne va vorbi despre acest turneu, prezentându-ne într-un acompaniament muzical, fragmente din textele sale. Böttcher va citi din romanul său, apărut în 2008, „Nachglühen“, precum și un fragment din ultimul său roman „Das Kaff“, care va apărea în martie 2018 la Aufbau Verlag din Berlin.

Jan Böttcher s-a născut în 1973 la Lüneburg. Din 1993 locuiește la Berlin. Până acum a publicat trei romane și o nuvelă. În plus, el mai este și textierul, solistul și chitaristul formației Herr Nilsson, ceea ce explică de ce a ales să combine cele două genuri sub forma unor lecturi-concerte. Jan Böttcher a primit mai multe premii: în 2005, Bursa Märkisches Stipendium für Literatur, în 2006, Bursa Deutscher Literaturfond e.V., în 2007, Premiul Ernst Willner în cadrul competiției Ingeborg Bachmann de la Klagenfurt, în 2008 Bursa London a Deutscher Literaturfond e.V., în 2009, Bursa de Lucru a Senatului de la Berlin și multe altele.

Prezintă: Gabriel H. Decuble  /  Eveniment bilingv


Programul MIDPOINT INTENSIVE

Programul MIDPOINT INTENSIVE a lansat apelul pentru înscrieri pentru cea de-a șasea ediție adresată scenariștilor, regizorilor și producătorilor cu proiecte de scurt-metraj în dezvoltare. Patru scenarii de scurtmetraj vor fi selectate, pentru a fi rescrise în cadrul a trei zile de workshop creativ sub îndrumarea trainerului internațional Csaba Bollok. Programul este organizat în colaborare de către MIDPOINT Central European Script Center (FAMU) și CineMAiubit ISFF (UNATC).

Toate materialele necesare pentru înscriere trebuie trimise în limba engleză la adresa de e-mail minimidpoint@gmail.com  până pe 26 Noiembrie 2017:

  • descrierea proiectului într-o pagină (titlu, logline, synopsis)

  • scenariul scurtmetrajului (PDF)

  • o scurtă scrisoare de intenție a scenaristului

  • CV sau biografie succintă pentru fiecare membru a echipei

  • Opțional – moodboard, materiale vizuale

Tema generică a acestui an este „Revolutions”, participanții fiind invitați să o exploreze conceptual, având însă libertate deplină în a o interpreta. 

Condiții de eligibilitate:

  • echipe de scenarist + regizor (opțional) + producător (opțional), în cadrul cărora cel puțin un membru al echipei este român

MIDPOINT INTENSIVE încurajează înscrierea studenților cu specializare cinematografică, însă pentru această ediție deschide apelul tuturor celor care au proiecte scurte în dezvoltare. MIDPOINT INTENSIVE poate facilita cazare pentru participanții care nu locuiesc în București, în limita locurilor disponibile. Participarea în cadrul programului este gratuită.

Anul acesta, MINDPOINT INTENSIVE va avea loc între 6-8 Decembrie 2017, în parteneriat cu Midpoint Central European Script Center.

Cele patru proiecte de scurtmetraj selectate vor fi instruite de trainerul internațional Csaba Bollok. Bollok este scenarist, regizor și trainer al Midpoint Central European Script Center. A absolvit Hungarian Academy of Film and Drama în anul 1994, după o carieră în film independent. A studiat cinema în Statele Unite și a creat filme în cadrul legendarului studio Bela Balazs. Primul lung-metraj, North by North (1999) a fost premiat cu Hungarian Filmcritics’ Prize. Iska’s Journey (2007) a câștigat Marele Premiu în cadrul Hungarian Film Week și a avut premiera mondială la Berlinale. În prezent, Bollok dezvoltă două proiecte cinematografice și este profesor în cadrul  Eszterházy Károly College, Moving Image Department.

MIDPOINT INTENSIVE a debutat ca primul workshop intensiv pe dezvoltare de scenarii de scurtmetraj din România (inițial denumit miniMIDPOINT), având loc în fiecare an, în București, în timpul festivalului internațional de film studențesc CineMAiubit. Până în prezent au fost dezvoltate în cadrul programului mai mult de 15 scenarii de scurt-metraj. Scurt-metrajele rezultate au fost selectate în cadrul a numeroase festivaluri de film sau au fost nominalizate în cadrul unor evenimente naționale de profil precum Premiile Gopo. Dintre scurt-metrajele finalizate amintim: “Mâine, Bach”, regizat de Mihnea Ciorică, scris de Diana Voinea, “In The Sidecar”, regizat de Mircea Bobina, scris de Ion Bordian, “One More Night”, scris de Cezar Valentin, regizat de Vittoria Citerni di Siena.  

Programul este facilitat de către Ioana Mischie (coordonator), în prezent bursieră Fulbright în cadrul University of Southern California, School of Cinematic Arts și de către Emil Cătălin Vasilache (producător al workshop-ului), student al secției Comunicare Audio-Vizuală a UNATC.  

Blog: http://minimidpoint.tumb lr.com/

Facebook: https://www.facebook .com/minimidpoint/


Audiție Națională ediția a 5-a

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale“ împreună cu Teatrul Tineretului Metropolis din București organizează cea de-a V-a ediție a Audiției Naționale. Concursul este deschis tinerilor actori, absolvenților și studenților facultăților de teatru din țară.

Competiția  este un prilej de afirmare la început de carieră artistică în teatru, de cunoaștere a colegilor de generație și de explorare a unor metode și tehnici de lucru pe care tinerii au șansa să le împărtășească.

Pentru prima dată, ediția din acest an se va desfășura în prezența publicului.

Cei peste 90 de concurenți vor prezenta în fața spectatorilor și a juriului, câte un moment artistic la alegere.

Din juriu fac parte: Florentina Bratfanov – director de casting, Emanuel Pârvu – regizor, Adrian Titieni – actor, George Ivașcu – actor și directorul Teatrului Metropolis, Viorica Capdefier – director de casting, Floriela Grapini – director de casting, Alexandru Darie – regizor și directorul Teatrului Bulandra.

Program:

24 noiembrie

10.00 – deschiderea concursului Audiție Națională 2017

10.00 – 18.00 prezentare momente artistice în fața juriului

25 noiembrie

10.00 – 18.00 prezentare momente artistice în fața juriului

anunțarea câștigătorilor

Se vor acorda douăsprezece premii constând în roluri în proiectul „12 oameni furioși” de R. Rose, care va fi pus în scenă de regizorul Emanuel Pârvu la Teatrul Metropolis în 2018. 

Evenimentul Audiție Națională 2017ediția a V-a este organizat de către UNATC „I.L.Caragiale” București cu sprijinul Teatrului Metropolis din București.


Platon este considerat parintele gandirii occidentale. Dupa doua mii de ani, intelepciunea sa ne pune la dispozitie nenumarate intrebari, raspunsuri și revelatii pe care le putem aplica in viata de zi cu zi. In aceasta carte, indragitul autor Allan Percy a strans optzeci de mici lectii menite sa ne calauzeasca și sa ne inspire.

Un volum plin de prospetime, in stilul bine-cunoscut al lui Allan Percy,Platon pentru visatori va va oferi prilejuri de meditatie in fiecare zi si va va convinge ca gandirea antica greaca este astazi mai aplicabila si mai actuala ca niciodata.

Prin intermediul acestor 80 de pastile de intelepciune practica, Platon ne invata, printre multe altele, cum sa ne transformam visurile in realitate, cum sa ne gestionam timpul sau sa ne bucuram de prietenie o viata intreaga. Porţile Academiei se deschid cu fiecare pagina a acestei carti, ca sa te ajute sa meditezi la viata ta de zi cu zi si sa faci schimbarile necesare pentru a nu ramane in lumea visurilor si a ideilor. Scopul este sa pui in practica aceste pastile filosofice pentru a duce o viata mai inteleapta, mai clara, mai fericita. Allan Percy
Platon pentru visatori

Allan Percy este expert in coaching si in tehnici de indrumare personala. Actualmente lucreaza in calitate de consultant editorial in domeniul formarii si dezvoltarii umane. Calatoreste in toata lumea in cautarea unor noi surse de inspiratie pentru cartile sale. Traduse in numeroase limbi, volumele sale sunt un elogiu lucid adus libertatii noastre de a fi in lumea contemporana: Conexiunea cu fericirea (2007), Nietzsche pentru stresati (2009), Oscar Wilde pentru blazati (2011), Kafka pentru deprimati (2012)Scafandrul optimistului (2013).

Articole similare

Fara cale de intors – in curand pe marile ecrane

Delia Marc

Mazurcile lui Chopin si Skriabin: Dialog cu muzica pentru pian

Jovi Ene

Câteva știri din lumea filmului românesc (18 – 24 iulie 2016)

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult