Prin blogosfera cinefila Recomandat

Prin blogosfera cinefila (28 aprilie – 4 mai 2014)

prin-blogosfera-cinefila-”Al doilea joc”, filmul lui Corneliu Porumboiu, a fost foarte discutat prin presa culturala, prin blogosfera. Impresiile au fost aproape integral (din ce am citit eu) negative. Iata insa si o impresie pozitiva, ce vine din partea lui Victor de la Poison Whisky: „Al doilea joc” este mai puțin un film politic, cât este un film de familie, un document al unei relații tată-fiu și un portret pe care Corneliu Porumboiu îl face tatălui său. Aflăm mai mult despre Adrian Porumboiu decât aflăm despre Steaua, Dinamo sau Ceaușescu. Abandonându-se deciziilor vizuale ale unui regizor de televiziune din anii ’80, Corneliu Porumboiu realizează probabil cel mai personal film al său de până acum. Mie mi-a plăcut, este un fel de OZN în peisajul cinematografic autohton și îi dau notă mare. ”

-Despre o noua carte despre cinema apărută pe la noi (apariții rare, din păcate) vorbește Ioan-Pavel Azap pe Istoriafilmului.ro. Este vorba despre ”Dicționarul subiectiv al realizatorilor filmului românesc”, de Tudor Caranfil: ” De fapt, i-aş reproşa domnului Tudor Caranfil un singur lucru major: că a introdus o seamă de regizori de film străini, care nu au nicio legătură cu cinematografia română, dar „au făcut film de ficţiune inspiraţi de ţara noastră sau […] au căutat ambianţele naturale spectaculoase pe care le ascunde România” (p. 7). A-i încadra cinematografiei române pe Theo Angelopoulos, Rene Clair sau Francis Ford Coppola este uşor exagerat. Dar sunt şi prezenţe care, la limită, prin ceea ce au făcut în/pentru filmul/cinematografia românesc/română, dincolo de valoarea intrinsecă a filmelor lor, îşi justifică prezenţa într-o istorie sau un dicţionar al cinematografiei noastre, cum ar fi, de pildă, Martin Berger [regizor german (1892–1969), a ecranizat Venea o moară pe Siret (1929) şi Ciuleandra (1930)] sau Henri Colpi [elveţian naturalizat francez (1921–2006), a turnat în România, în coproducţie cu Franţa, Codin (1963) şi Steaua fără nume (1967), adaptări cinematografice după Panait Istrati şi Mihail Sebastian].”

Nebraska_thumb[3]-Despre Nebraska (un film ce mi-a placut si mie mult), scrie Piratul cinefil la Movie Zone: ” O dramă ce te face să te gândesti la vremurile ce vor fi în aceea perioadă a vieții, o constientizare melancolică din partea regizorului pe nume Alexander Payne, care a mai avut un proiect asemănător cu Jack Nicholson in filmul About Schmidt de prin anul 2002. Două filme de aceiași factură, cu doi bătrânei morăconăși care-și caută linistea sufletească spre sfârșitul zilelor. Nebraska completează drumul de succes al regizorului care a mai primit nominalizări a filmelor regizate: Sideways (2003) și The Descendants (2011). Această tematică abordează o serie de sentimente din zona gri neagresivă a umanității, lupta tacită cu destinul se dă într-un mod tăcut care rezultă cu o supraviețuire demnă de milă.”

Ca de obicei, pe blogul Marele Ecran gasim recenzii la filme cu adevarat importante. Richie a scris despre Privilege (1967): ”Privilege – satira pop-rock pe seama mariajului dintre muzica, business si stat si a felului in care poate deveni o forma de control social – e una din curiozitatile cinemaului britanic care din motive numai de ei stiute a zacut in obscuritatea vreme de 4-5 decenii. Poate si-a asteptat doar timpul potrivit pentru a fi vizionat.”

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

Blade Runner(1982)

Fading Gigolo(2013)

Articole similare

În culisele tenisului. Court Confidential, de Neil Harman

Jovi Ene

Prin blogosfera cinefilă (10 – 16 octombrie 2016)

Jovi Ene

Singin’ in the Rain (1952)

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult