-”Acest text continuă seria de articole lunare, începută în aprilie 2014, care încearcă să readucă în atenţie filme importante, dar mai puţin cunoscute sau pur şi simplu uitate, ale cinematografiei române de ieri sau de azi.” Aceste cuvinte le citim la finalul articolului din ZiarulMetropolis.ro despre filmul S-a furat o bomba, scris si regizat de Ion Popescu-Gopo: ”Prin eliminarea oricărui comentariu rostit și în special a replicilor, înlocuite uneori de onomatopee sau mormăieli (ca la celebrul Monsieur Hulot al lui Tati), Gopo face o reverență perioadei mute. O plecăciune cu atât mai evidentă cu cât filmul abundă în trimiteri directe, printre alții, la Chaplin și Stan și Bran. Și, în general, la epoca în care gagul era baza întregii filozofii și frumuseți cinematografice. Iar chipurile personajelor, cu trăsături îngroșate menite a evoca tipoligii clar conturate, erau proba supremă că cinematograful trebuia să fie inventat.”
–Ionut de la Movie Zone scrie despre un film bun al anului 2014, dar insuficient cunoscut. E vorba de ”71’”: ”E interesant cum povestea se plimba in jurul unor personaje care par a decide in mod direct intregul conflict, iar soldatul nostru este prins undeva la mijloc, avand rolul de-a antrena diferite manevre pentru a vedea putin din dinamica unui asemenea conflict. Dealtfel o vedere bifocala, doua tabere care se lupta si par a avea mai mult un razboi al cautarii si al tatonarii, unde cel mai slab va pierde in cele din urma. Nu e un film de razboi in adevaratul sens al cuvantului dupa cum cred ca v-ati dat seama, dar are elementele tensionate si antrenante specifice unui thriller cu tenta puternica de conflict urban de tip gherila.”
–Dan Becerescu scrie pe blogul sau despre Frances Ha: ”Mi-a placut Frances Ha-ul lui Noah Baumbach. Povestea are unele lipsuri, dar sunt filme carora le iert foarte usor asta. Pentru ca sunt in stare sa aduca in scena un personaj de care nu ma pot satura. Si pentru ca sunt capabile sa vorbeasca din imagini. Sunt 2 imagini in Frances Ha care pot rezuma perfect filmul. Da, fix 2 care spun totul despre identitate si devenire.” Le puteti vedea aici.
-Adina despre The Theory of Everything: ”Jocul actoricesc nu putea fi decât unul riscant, e dificil să-l joci pe Stephen Hawking de după boală (scleroză laterală amitrofică) și să nu cazi în derizoriu, însă Eddie Redmayne se descurcă aproape impecabil (drept pentru care a luat și Oscarul, atunci când m-am apucat de această cronică eram ferm convinsă că Michael Keaton va pune gheara pe statuetă). Eddie are o fizionomie perfectă pentru rol, un rol problematic ce necesită efort fizic serios. Efortul involuntar al fizicianului în viața reală de a-și folosi mușchii își regăsește corespondent în efortul voluntar al actorului de a nu-i folosi.”
(Jovi)
-Angela a vazut ‘The Lazarus Effect’ si a scris despre film la Cineamator: ‘Cu un buget infim, filmul are cateva efecte speciale bunicele. De la imaginea care aminteste de o Carrie inspaimantata si pana la scenele cu incediu, „The Lazarus Effect” este mai mult un horror medical si mai putin unul religios, asa cum pare uneori (vezi discutiile despre catolicism).O imagine revitalizata a la „Lucy” este indusa de explicatiile venite pentru tratarea unor fenomene, insa care aici scapa de sub control. O astfel de explorare psihologica, despre reanimare, se facea recent in productia franceza de televiziune „The Returned”. Doar ca acolo nu urmaream siluete leganandu-se in umbre, voci contorsionate si nici nu se iveau figuri de niciunde. Si aici se intampla asta destul de des si prompt, cat pentru a distinge elemente horror perfect valabile. Desi durata scurta pare uneori ca ar fi frant potentialul unui subiect ofertant, care ar fi putut fi explorat mai intens.’
-Dragos Diaconu scrie la ‘Edge and Back’ despre ‘Focus’: ‘Personal, dupa ce am vazut trailerul, si data fiind natura filmului si restul distributiei mai putin cunoscute, ma asteptam la un one man show al lui Will Smith. Dar am fost placut surprins sa vad cum totul a curs asa cum trebuia, iar schimbarile de situatie au parut la locul lor intr-o poveste despre escocherie, care mi-a adus un pic aminte de Ocean’s Eleven. Dupa aproape 2 ore, am plecat de la film multumit de ce am vazut, si il recomand, dat fiind ca a reusit sa-mi tina mintea treaza pana la final intr-un mod placut.’
-Mona Carla Gilca scrie la Starfilme despre ‘Baiatul din vecini’: ‘Cu părere de rău, trebuie să recunosc, nu mi-a plăcut acest film, mi s-a părut de duzină. Nu vreau să-i jignesc pe cei cărora le-a plăcut sau pe cei care vor merge totuși să-l vadă și se vor declara încântați, eu prefer totuși să mă uit pe pereți 1 oră și să mă gândesc la nemurirea sufletului decât să revăd thriller-ul ăsta. Poate-s exigentă, dat fiind faptul că filmul meu preferat e un thriller excelent, The Usual Suspects, dar mai sunt și alte producții pe aceeași temă care tot sunt mai reușite. Nu știu ce-a vrut să facă regizorul cu povestea asta, oricum nu cred că și-a îndeplinit scopul. Nici măcar chimia dintre cei doi actori principali care au o aventură nu m-a impresionat, deși sunt amândoi superbi, nu se potrivesc și punct. Oricât ar fi ea de frumoasă și el de obsedat. Și nu-mi veniți cu argumentul scenelor de sex, vă rog, că alea-s câteva minute, în timp ce în restul filmului, o să-i vedeți pe amândoi îmbrăcați, ba chiar fugind… unul după alta. Nici măcar scena când apare JLo la geam, iar afară plouă, nu m-a mișcat prea mult, mi-a amintit de Halle Barry în Gothika.’
(Dan)
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”De ce eu?” (2015)
–”Big Eyes” (2014)
–”The Boy Next Door” (2015)