Prin blogosfera cinefila

Prin blogosfera cinefilă (17 – 23 decembrie 2018)

-Anca Muresan scrie la liternet.ro despre ‘Roma’ al lui Alfonso Cuaron: ‘Roma este un film răvăşitor de frumos în lentoarea lui. În prima oră ai zice că nu se întîmplă nimic. Apoi un cutremur sau un incendiu te fac să crezi că ceva urmează să se întîmple. Nu întotdeauna ce presupuneai tu, ci ceva de o intensitate brutală pe care nu ai anticipat-o. De cel puţin două ori pe durata filmului se acumulează atît de multă tensiune că te îngheaţă. Apoi, după ce te-a prins cu garda jos, Cuarón revine la cadrele lungi în care liniştea pare că mîngîie un zid, colivia unei păsări sau un alt detaliu nesemnificativ, ca pentru a te lăsa să îţi revii, să te aduni din bucăţi. Mişcările ample ale camerei de filmat şi atenţia acordată detaliilor sînt desăvărşite. Veţi rîde poate de minuţiozitatea cu care sînt prezentate abilităţile (de fapt inabilităţile) într-ale şofatului ale celor doi soţi. Veţi zîmbi la replicile încîntătoare ale mezinului familiei care încep cu cuvintele „cînd eram bătrîn…”. Dacă veţi privi cu un ochi atent veţi vedea că un avion străbate cerul de trei ori în Roma: la început, reflectat în apa cu care Cleo spală dalele din curte, imediat după jumătatea lui, în timpul unei demonstraţii de arte marţiale, şi la final, în chiar ultima secvenţă.’

-Pentru Adina Baya de la Marele Ecran ‘Roma’ este primul din cele ‘8 din 2018’: ‘Alfonso Cuaron face o reverenţă prelungă spre figurile materne aflate în decorul copilăriei noastre. Cele care ne-au purtat în pântece şi în braţe, ne-au hrănit, ne-au iubit, au modelat ceea ce suntem. Mame, bone, bunici. Femei care nu se plâng şi care iartă, care duc singure povara creşterii oamenilor. Asta e Roma pentru mine. De departe cel mai cald şi intim film al lui Cuaron, probabil şi cel mai reuşit.’

-Adriana Gionea de la PostModern a vazut la ‘Les films du Cannes a Bucares’ filmul Summer (Leto), al regizorului Kirill Serebrennikov: ‘Calităţile seducătoare ale filmului şi coloana sonoră irezistibilă sunt completate de modul seducător şi autentic în care actorii au intrat în pielea rockerilor ce au bucurat generaţii condamnate la o viaţă cenuşie sub comunism. Jocul actoricesc este atât de convingător, încât, imediat după film, vei căuta cu febra unui colecţionar acele viniluri cu melodiile rockerilor din undergroundul rusesc al anilor ’80 sau te vei întreba de unde poţi cumpăra un album ce include piesele din coloana sonoră a filmului Leto.’

-Vlad Trif scrie la CinEmil despre noul Mary Poppins: ‘Mary Poppins revine este un „rare treat”, un film de moda veche, un musical care ne lasa un mesaj la fel de demodat care merge perfect in lumea moderna. O poveste capricioasa si colorata care si-a facut loc in contextul moderd. Nu doar ca a confirmat dand din cap fata de proiectul orginal dar a copiat cu succes o poveste consacrata.’

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

-”Mary Poppins Returns(2018) – 1

-”Mary Poppins Returns(2018) – 2

The Sisters Brothers(2018)

Pin Cushion(2017)

The Extraordinary Journey of the Fakir(2018)

Articole similare

The Dark Side of the Moon, de Gerard De Groot

Dan Romascanu

Prin blogosfera cinefilă (28 noiembrie – 4 decembrie 2016)

Dan Romascanu

Despre oameni și călugări: Des hommes et des dieux (2010)

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult