-Adriana Gionea scrie la PostModern despre ‘Westwood: Punk, Icon, Activist’, documentarul care a închis ediţia din 2018 a Bucharest Fashion Film Festival: ‘Acesta nu este un documentar despre strălucitoarea lume a modei. Acesta este un documentar despre munca perseverentă din spatele unei colecţii, despre efortul de a păstra valorile coagulate într-un brand. Mai vorbeşte şi despre ce-i face pe marii designeri nişte zei care inspiră şi care modelează: hotărârea de a nu ceda în faţa compromisurilor de dragul adaptării la noile tendinţe care vin şi pleacă precum toanele unui copil răsfăţat, pentru care moda este mai degrabă etalare, nicidecum un manifest cum a fost pentru rebela Vivienne Westwood’.
-Mihai Brezeanu de la liternet a vazut la ‘One World Romania’ documentarul Patru părţi ale unui ecran pliabil / Four Parts of a Folding Screen, realizat în 2018 de cineaştii britanici Anthea Kennedy şi Ian Wiblin: ‘Acesta nu e film despre evrei şi despre nazism. Nici despre colaboraţism în vreme de război. E un film despre necesitatea ca fiecare dintre noi să ne informăm, să gândim, să empatizăm şi să acţionăm în consecinţa concluziilor de ordin moral pe care le tragem. Ignoranţa, laşitatea, fuga de răspundere pot şi ele fura şi ucide!’
-Tot despre un documentar la Pseudokinematikos, ‘Distanța dintre mine și mine’, realizat de Mona Nicoară și Dana Bunescu: ‘L-am urmărit cu mare drag și cu o simpatie crescândă pentru personajul carismatic care a fost Nina Cassian. Am revăzut scurte fragmente din documentarul lui Slavomir Popovici, Uzina, din 1963. Și am reascultat frânturi din muzica lui Anatol Vieru pentru acel film. Muzică pe care, aveam să descopăr, a prelucrat-o și amplificat-o pentru Suta de lei a lui Săucan (în 1972-1973). Lectura basmelor ei mi-a făcut poftă să-i caut scrierile pentru copii și să le citesc lui Ioan, Simeon și chiar lui Theodor. Nina Cassian, ca și Mircea Săucan, a fost vrăjită de himera comunismului, a acelui comunism folosit ca pretext (spunea ea în cele din urmă) pentru dictaturi și gulaguri. Distanța dintre mine și mine e distanța dintre comunista Nina și dezvrăjita de comunism Nina. Da, numai că atunci când a fost întrebată dacă s-a schimbat, ea a răspuns: „Voi v-ați schimbat!”’
-Cristi Mărculescu scrie despre Gala Gopo: ‘Poate ar fi optim să nu tăcem și să colaborăm la o reformare a modului de funcționare al galei Gopo. Nu, nominalizările n-or să mulțumească vreodată pe toată lumea (nicio gălire și nicio listă de nominalizări și nicio ceremonie cu statuete n-o so facă) dar ar putea fi optim să reformî câțte ceva. Pentru că avem nevoie de Gopo. La modul fundamental de cinic, pentru că este o contra-pondere la gala UCIN. La modul fundamental frivol, pentru că au mai învățat și cineaștii și cineastele să se îmbrace de când cu gala asta. La modul realist pentru că la gale d-astea se vede clar ce le place oamenilor din biz să creadă că este important și cine face sluj în fața cui.’
-Emil Calinescu scrie la CinEmil despre ‘Faci sau taci’ regizat de Iura Luncasu: ‘Cat de potrivit este titlul Faci sau taci pentru actiunea efectiva a filmului ramane sa va convingeti singuri. Mergeti sa vedeti Faci sau taci pentru oricare din motivele de mai sus. Nu stiu daca la incasari filmul o va intrece pe Ramona ori va intrece mult mai cunoscutii Morometi, dar stiu (aproape) sigur ca nu va dezamagi publicul spectator care va merge sa-l vada. Poate doar pe fitosii care nu concep sa mearga la cinema pentru a rade. Care sunt mult prea pretentiosi cu comediile si care nu inteleg de ce ar face cineva un film care are drept unic scop sa faca spectatorul sa rada.’
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Faci sau taci” (2019)
–”Birds of Passage” (2018)
–”The Purge: Anarchy” (2014)
–”Triple Frontier” (2019)
–”Spider-Man: Into the Spider-Verse” (2018)