Vă prezentăm programul evenimentelor ce se vor desfășura în luna mai 2019 la Teatrul independent POINT, din Strada General Eremia Grigorescu nr. 10, București. Puteți rezerva bilete la oricare din evenimente, prin intermediul Eventbook.ro, prin click pe titlul respectivului spectacol:
08 Mai 2019 / 20:00 – MCQUEEN Filmul despre legendarul designer britanic
Filmul care poartă numele iconicului designer Alexander McQueen a avut premiera în cadrul prestigiosului festival de film de la Tribeca, fondat în anul 2002, de actorul Robert de Niro. Numeroaselor selecții și premii la festivaluri de prestigiu din întreaga lume, recent li s-au adaugat două nominalizări la premiile BAFTA, inclusiv la categoria Cel mai bun film britanic.
McQueen este o privire foarte personală asupra vieții extraordinare, a carierei și a artei lui Alexander McQueen. Prin interviuri exclusive cu familia și prietenii săi apropiați, arhive recuperate, efecte vizuale și muzică rafinată, McQueen este o sărbătoare vizuală unică și un portret palpitant al unui vizionar în modă, plin de inspirație dar foarte torturat lăuntric.
Povestea vieții designerului Alexander McQueen este un adevărat basm modern cu nuanțe gotice. Prin interviuri exclusive cu membri ai familiei sale și prieteni apropiați, filmări de arhivă recuperate, imagini inedite și o coloană sonoră rafinată, regizorii Ian Bonhôte și Peter Ettedgui îi dezvăluie viața, cariera și măiestria. Oglindind frumusețea sălbatică, îndrăzneala și vivacitatea creațiilor lui, filmul este o revelație a lumii interioare a designerului, definită de lupta cu proprii demoni, dar și de talentul ieșit din comun, un tribut adus acestui geniu tranșant, fascinant și cu o profundă influență în modă.
11 Mai 2019 / 20:00 – DISTANȚA ÎNTRE MINE ȘI MINE
Cea mai fascinantă femeie din literatura română, Nina Cassian, și-a trăit viața ca o perpetuă luptă între etică și estetică. Nina și-a păstrat libertatea interioară și credința într-un basm utopic, deși a trăit realitatea fascismului, a comunismului și a unui nedorit exil în capitalism.
Toți ne luptăm cu propriul trecut. Unii, mai mult ca alții. Cu o reputație de femeie fatală, băutoare și fumătoare prodigioasă, poeta avangardistă, compozitoarea și graficiana Nina Cassian are și cu ce să se lupte: după ce în anii fascismului în România s-a refugiat în ilegalismul comunist, a devenit simultan complice și problematică pentru noul-instalat regim Stalinist, ca apoi să intre în conflict direct cu regimul Ceaușescu, terminând într-un exil nedorit la New York în 1985, în urma uciderii dizidentului Gheorghe Ursu.
Un film despre credințe, artă și putere, Distanța dintre mine și mine explorează fricțiunea dintre memoria personală și arhiva oficială, dintre realitatea noastră actuală și narațiunile pe care le construim despre trecut. Gândurile Ninei în timpul ultimului ei an de viață sunt confruntate cu o bogată arhivă de filme, muzică, poezie, apariții de televiziune, înregistrări private inedite și documente de urmărire de la Securitate. Sunt revelate astfel dileme etice și estetice care sunt parte din trecutul dar și viitorul nostru.
12 Mai 2019 / 19:00 – RECREATIONS | ÎN PAUZĂ Festivalul Filmului Francez 2019 + CINECLUB OWR – RETROSPECTIVA CLAIRE SIMON
Documentar – Franța – 1992 – 0h54
Există un fel de țară, foarte mică, atât de mică încât seamănă puțin cu o scenă de teatru. Locuitorii ei sunt mici de înălțime. Ei trăiesc după legi, dar nu ezită să le pună în discuţie și să confrunte violent pe tema lor. Această țară se numește ”curtea” și poporul său ”copiii”. Când copiii ies în curte, ei descoperă şi testează pe propria piele forța sentimentelor sau a ierarhiei dintre oameni. Această experienţă se numește « ieşirea în pauză ».
Proiecţie în prezenţa realizatoarei Claire Simon.
12 Mai 2019 / 20:00 – MASTERCLASS CLAIRE SIMON Festivalul Filmului Francez 2019 + CINECLUB OWR
Claire Simon pătrunde inițial în lumea cinematografiei pe calea montajului. Primele sale lungmetraje ca regizor, documentarele Coûte que coûte (1995) și Récréations (1992, lansat în cinematografe în 1997), sunt urmate de o alternanță între documentar și ficțiune – Ça brûle (2006), Les bureaux de Dieu (2008), Gare du Nord (2013). Revine la documentar în ultimele sale filme: în Le Bois dont les rêves sont faits (2015) filmează pădurea Vincennes ca pe un paradis pierdut dar accesibil, un loc unde fiecare își poate găsi refugiul și inventa propria lume utopică; Le concours (2016), distins cu premiul pentru cel mai bun documentar la Veneția, pune în lumină procesul foarte selectiv de admitere la celebra facultate de cinema La Femis; Premières solitudes (2018) este un portret tandru și totodată malițios, dincolo de clișee, al adolescenților de azi.
Claire Simon îi filmează pe oamenii care o înconjoară ca pe niște eroi: copilașii din Récréations, patronul afacerii din Coûte que coûte, femeia care răpește un copil din Sinon Oui (1997), tânăra pasională din Ça brûle, Mimi (2004) cea îndrăgostită de viață și de femei, Nathalie Baye în rolul unei consiliere de planning familial în Les Bureaux de Dieu, pasiunea femeii jucate de Nicole Garcia pentru Reda Kateb în Gare du Nord, extraordinara ambiție a lui JM Barbe pentru satul L ussas în Le Village (2019).
Pentru Claire Simon, în documentar la fel ca în ficțiune, există o singură întrebare esențială: ce este o poveste?
Intrarea liberă, pe bază de rezervare
15 Mai 2019 / 20:00 – O MIE DE MOTIVE Cu: Florin Piersic jr.
după “Every Brilliant Thing” de Duncan Macmillan
Un spectacol despre cât suntem dispuși să facem pentru cei pe care îi iubim.
Regia: Horia Suru
Traducerea și adaptarea: Horia Suru și Florin Piersic jr.
„O mie de motive” spune povestea unui om care în diferite etape ale vieții caută lucrurile frumoase din oameni și din tot ce-l înconjoară, ca să înțeleagă mai bine cine este și ce-i cu lumea asta! ( Horia Suru )
*************************************
Duncan Macmillan e pescarul care aruncă momeala.
Horia Suru e scafandrul care stă la pândă și o vede.
Iar eu sunt doar un peștișor rătăcit, care pică în plasa celor doi complici.
Tot ce contează e că am cel puțin o mie de motive să mă duc la teatru.
( Florin Piersic jr. )
*************************************
Una dintre cele mai amuzante piese despre depresie – și poate, chiar, cea mai amuzantă piesă, punct. (Lyn Gardner, The Guardian)
17 Mai 2019 / 20:00 – DE CE FIERBE COPILUL ÎN MĂMĂLIGĂ
De Aglaja Veteranyi
One Woman Show
Cu: Edith Alibec
Regia: Dana Paraschiv
Spectacolul este marele câștigător al Festivalului de Teatru Bacău Fest Monodrame 2018. A câștigat toate cele 3 premii: Marele Premiu, Premiul „Dinu Apetrei” Actori pt. Actori, Premiul Ștefan Iordache.
Synopsis:
Cu o mamă care atârnă de păr și un tată care este clovn, Aglaja are o singură dorință: să devină la fel de faimoasă ca Sophia Loren când se face mare. Dar familia trăiește mereu pe drumuri după ce a fugit din România pentru a dobândi faimă și lux în Vest. O să se dovedească ambițiile familiei doar niște simple iluzii?
Un spectacol nomad care poate fi jucat în limba română, germană sau engleză și care a avut premiera în Munich, Germania. A fost prezentat ulterior la renumitul Cabaret Voltaire în Zürich, iar apoi în Londra, Stockholm, Passau, New York. A participat și la numeroase festivaluri în România.
Pagina de Facebook a spectacolului: https://www.facebook.com/whythechild/?ref=bookmarks
Spectacolul va fi in limba romana.
18 Mai 2019 / 20:00 – ZIC ZAC Un spectacol de Andrea Gavriliu – rezemată de Ștefan Lupu
Cu: Andrea Gavriliu
Ștefan Lupu
Gabriel Costin
Scenografia: Andreea Săndulescu
Asistent scenografie & sunet: Alexandru Petre
Light design: George Rotaru
Montaj video: Gabriel Costin
Durata: 65 minute
Zic Zac este spectacolul generației noastre. Vorbește despre etapele unei relații, simpatie și antipatie, porniri animalice și dezbateri filosofice, sensibilitate și cruzime, frici personale și nevoia de a ne găsi jumatatea. Toate acestea sunt înglobate într-o călătorie psihedelică plină de umor și mai ales, Muzică! „Zic Zac” este un spectacol care transpiră – și la propriu și la figurat – energie explozivă, sexualitate, umor și sensibilitate care ne învață că dacă ai carte, nu se face primăvară, că „Tăcerea este unul din argumentele cele mai greu de combătut”, că „Limba pe români îi încurcă-n gură” și că ne e frică de frică. Așadar, doamnelor și domnilor, dansați!
19 Mai 2019 / 18:30 și 20.00 – VARA ÎN CARE MAMA A AVUT OCHII VERZI
De: Tatiana Țîbuleac
Concept: Nicoleta Lefter
Cu: Serghei Chiviriga
Video: Ioana Bodale
Sound design: Alexandros Raptis
Miscare scenica: Silvia Calin
Motto:
„În ziua în care mama a murit ne simțeam ca doi hoți care au jefuit o bancă.”
Instalația performativă este un drum, din interior spre exterior, al unui adolescent care trece prematur prin situații-limită, de la moartea surorii sale în copilărie la absența tatălui din viața lui.
Aleksy, care face parte dintr-o familie de emigranți polonezi în Marea Britanie, petrece o ultimă vară împreună cu mama sa muribundă în sudul Franței, prilej ca relaţia dintre ei, profund disfuncţională, să se amelioreze şi sentimentele sale să parcurgă traseul ură- iubire – durere. Protagonistul este fulgerat de o dorință paradoxală “De ce nu începuse mama să moară mai devreme?” pentru că moartea resemnifică ura în dragoste totală.
Caruselul emotional va fi reprezentat atât vizual, prin videoproiecții care scot la suprafață lumea interioară a adolescentului cât și audio, în manieră confesională, prin căști. Fiecărui participant la spectacolul-instalație Aleksy îi va șopti în căști “semne ale inimii” greu de rostit cu voce tare.
În acest traseu introspectiv participanții sunt confruntați cu lupta lui Aleksy pentru acceptarea propriei identități, revolta adolescentină, furia devastatoare, frica de moarte, până în momentul în care toate sunt topite de o iubire copleșitoare pentru mama muribundă. … el care o urâse în toți acești ani. Trăirile toate izbunesc și ajung să fie înghesuite în același moment de viață – o ultimă vară.
„Vara în care mama a avut ochii verzi” – o radiografie imersivă care atinge cele mai adânci crăpături ale minții și inimii, plină de cinism, agresivitate, dar și o doză mare de poezie.
Publicul va fi primit ca într-o galerie de artă pentru a vizita memoria afectivă a protagonistului, amintirile acestuia, extrase cu delicatețe prin mijloace multimedia.
25 Mai 2019 / 20:00 – BIRDVILLE
Co-producție POINT și Tangaj Dance
Coregrafie: Simona Deaconescu
Performeri: Denis Bolborea, Alexandra Balasoiu, Simona Dabija, Cosmin Vasile
Multimedia & Platforme interactive: KOTKI visuals
Scenografie: Andreea Simona Negrila
Sound design: Denis Bolborea
Light design: Dragos Petrisor
Birdville este un spectacol de dans intermedia, care ilustrează un oraș virtual utopic, populat de oameni hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augmentate, care trăiesc într-o lume generată numeric.
Fiecare mișcare a lor dă naștere unui algoritm vizual și sonor, care se modifică în timp real. Cuvintele și sunetele celor patru performeri rămân suspendate în spațiu și timp, într-un loop infinit și un teritoriu al emoțiilor incerte.
Spectacolul în versiunea curentă a fost prezentat în premieră, pe 20 aprilie, în cadrul festivalului NOVA (creat și organizat de POINT). Inițial și-a început traseul la WASP – Working Art Space and Production (București, RO) și ulterior s-a dezvoltat în studiourile Battery Dance (New York, SUA), unde coregrafa Simona Deaconescu a fost rezidentă în august 2014.
26 Mai 2019 / 19:00 – COUTE QUE COUTE | CU ORICE PREŢ CINECLUB OWR – RETROSPECTIVA CLAIRE SIMON (BONUS)
Institutul Francez din România împreună cu Cineclubul One World Romania vă invită să prelungiţi întâlnirea cu Claire Simon şi opera sa, chiar şi după finalul Festivalului Filmului Francez…
Un film de: Claire Simon
Documentar – Franța – 1995 – 1h40
Sinopsis:
Într-o zona industrială din apropiere de Nisa, o mică firma specializată în fabricarea porţiilor de mâncare gătită vândute în supermarketuri se străduie zi de zi să supraviețuiască. Timp de mai multe luni, Claire Simon a filmat lupta patronului și a celor cinci angajați de a găși soluții si a salva afacerea de la faliment, cu orice preț.
Intrarea liberă, pe bază de rezervare
29 Mai 2019 / 20:00 – MENAJERIA DE STICLĂ DE TENNESSEE WILLIAMS
Cu: Emil Măndănac, Ilinca Hărnuţ, Cătălina Moga, Mihai Smarandache
Regia: Alexandra Penciuc
Scenografia: Tudor Prodan
Traducerea: Ilinca Hărnuţ
Menajeria de sticlă este o călătorie care oferă posibilitatea de a revedea sau rescrie lucruri din trecut. Este ca o maşină a timpului care deschide un drum spre acceptare pavat de frică, blocaj şi neputinţă. Este o căutare şi în acelaşi timp o confruntare. Niciunul dintre personaje nu poate exista fără celălalt dar în acelaşi timp, fiecare cere „acel ceva mereu amânat şi mereu aşteptat pentru care trăim”.
Totul este amintire.
Dacă ne-am putea întoarce, dacă am putea schimba ceva din trecut, sau dacă am putea să fim prezenţi când am lipsit. S-ar schimba cursul lucrurilor? În ce măsură ne putem controla amintirile? Ce s-a întâmplat cu adevarat? Care este unghiul cel mai potrivit din care să priveşti cât să poţi merge mai departe?
Ce te obsedează? Cine te urmăreşte? Ce ascunzi? Eşti treaz?
“Cine priveşte în afară, visează. Cine priveşte înăuntru, se trezeşte.” – C.G. Jung
Tu unde alegi să fii?